Hoi, Mijn naam is Marcel en ben sinds vandaag lid op dit forum, gezien hier de mensen met kennis te vinden zijn hoop ik dat er iemand is die een idee heeft voor mijn auto.
AUTO: Renault Megane Classic (1997).
Probleem: Start niet meer, en als hij start valt hij af bij gasgeven.
Ik reed op de snelweg gister bij Dordrecht en merkte dat bij gasgeven hij inhield (remde af op de motor, dus het leek aslof er geen brandstof werd doorgevoerd).
ANWB erbij gehaald gezien hij niet meer wilde. Als hij na veel proberen startte, viel hij af zodra er maar iets gas werd gegeven.
Monteur ANWB kon het niet vinden, uiteindelijk dacht hij (hij wist het niet zeker) dat het het injectiehuis was. Hij vertelde dat de brandstoftoevoer in orde was.
Gezien mijn autotje 169000 km heeft en van 1997 is, ben ik bang dat het einde verhaal is? dagwaarde is zo'n 800 EUR en als zo'n injectiehuis erg prijzig is..
Wie heeft een idee of dit inderdaad het probleem is en of er goedkoop een oplossing in te vinden? Ik ben op zich best handig, maar heb niet erg veel verstand van auto's mits er een goede beschrijving aanwezig is.
Alvast bedankt!
Gr Marcel
megane classic 97 niet te starten en valt uit bij gas geven.
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
Bij mij starte die helemaal niet of slecht,maar dat was toen idd de
BDP sensor,60 euro,beetje verstand van elektra,en klaar ben je.
BDP sensor,60 euro,beetje verstand van elektra,en klaar ben je.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Bedankt voor de reacties, ik lees veel dat de BDP sensor het soms na wat wachten weer doet, is dat wel een typisch probleem zoals ik het ervaren heb?
Ik reed dus op de snelweg waarnaar hij inhield, gas geven deed niets meer. Toen van de snelweg af gegaan waarnaar ik moest stoppen bij een kruispunt en hij afsloeg. Vervolgens is hij niet meer aangeslagen. Het lijkt alsof je hem start dat hij wanneer je de sleutel terugdraait als hij niet start, hij bijna aanslaat, maar net niet. Komt dit nog steeds overheen met de BDP sensor? Wat doet deze sensor precies?
Gr Marcel.
Ik reed dus op de snelweg waarnaar hij inhield, gas geven deed niets meer. Toen van de snelweg af gegaan waarnaar ik moest stoppen bij een kruispunt en hij afsloeg. Vervolgens is hij niet meer aangeslagen. Het lijkt alsof je hem start dat hij wanneer je de sleutel terugdraait als hij niet start, hij bijna aanslaat, maar net niet. Komt dit nog steeds overheen met de BDP sensor? Wat doet deze sensor precies?
Gr Marcel.
-
- Moderator
- Car: MB
BDP (bovenste dode punt) sensor is een soort van toerental sensor (iedere rotatie van de krukas zal een puls geven). Ook wel TDC sensor in het Engels. Deze meet op de "krans" tussen motor en bak en zit meestal met 2 boutjes op de bak geschroefd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams