
Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Zoals ie er nu uitziet, hoort ie thuis op het circuit. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
denk dat de dode hoek dan te groot werd 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Klopt, daar hoort ie ookArco Straver schreef:Zoals ie er nu uitziet, hoort ie thuis op het circuit.

Heb nog even met 'm zitten praten, heb er 4 ronden achter gehangen.. in de bocht liep ik steeds hard op 'm in maar op de rechte stukken liep ie heel langzaam bij me weg met dat ding.. die intercooler is wel een beetje "overdone" inderdaad.. zo hard ging ie ook weer niet, helemaal omdat ik 'm dus redelijk bij kon houden met m'n half-gepensioneerde F7P 1.8 16V met 239.000 km-jo- schreef:Die Uno vond ook geen grotere ic ?

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Verdorie ja, die was ik alweer vergeten, die hebben net alweer de dienst bewezen vanmorgen richting werk en weer terug onder de Clio alweerTim schreef:Vermakelijk dagje inderdaad! Erg veel lol gehad en toch leuke tijden gereden
Maare je vergeet iets... Je bedankt IEDEREEN behalve diegene die voor verse goed gebruikte blokken gezorgd heeft![]()

Bedankt he !
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Geen probleem joh, morgen even de nieuwe lagers er in persen en dan kunnen de RS remmen er weer op met de Mintex blokken, da's tenminste weer remmen zoals remmen bedoeld isSteven schreef:Jammer, ik had thuis nog wel een setje 40% DS2500 liggen die je voor een rondje ring wel had mogen hebben
Helaas zit ik ff 1600 km verderop

Goeie vakantie nog

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Vanmorgen even nieuwe lagers gemonteerd in de fusee's voor de RS remmen, vanmiddag eindelijk de RS remmen weer gemonteerd en een stukje gereden.. geen rare geluiden meer..
Nog wel dat vage getril bij een bocht naar rechts wat ik niet echt kan plaatsen maar dat zal wel niets ernstigs zijn omdat ie die 2 uur Zandvoort daarmee ook gewoon overleefd heeft
De nieuwe loodjes op de zwarte wielen waren iets dikker dus die moest ik even platslaan.. anders kwamen ze tegen de remklauw aan
Hij staat wel verschrikkelijk laag op 195/45R15 maargoed, op het circuit heb je toch geen drempels
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
Ook mooi om te zien hoe netjes de velgen blijven met de remstof er op.. ze worden gewoon wat grijzer van kleur..
Nog wel dat vage getril bij een bocht naar rechts wat ik niet echt kan plaatsen maar dat zal wel niets ernstigs zijn omdat ie die 2 uur Zandvoort daarmee ook gewoon overleefd heeft

De nieuwe loodjes op de zwarte wielen waren iets dikker dus die moest ik even platslaan.. anders kwamen ze tegen de remklauw aan

Hij staat wel verschrikkelijk laag op 195/45R15 maargoed, op het circuit heb je toch geen drempels

Ook mooi om te zien hoe netjes de velgen blijven met de remstof er op.. ze worden gewoon wat grijzer van kleur..

-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Dat is geen speling, dat is gewoon nét niet raken. 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Staat goed, die zwarte velgen onder een blauwe 19 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Da's allemaal al nieuw, er hebben inmiddels ook al 2 verschillende versnellingsbakken onder gezeten, 2 sets andere wielen, draagarmen, aandrijfassen.. enkel de schokbrekers heb ik nog niet gewisseld maar kan me niet voorstellen dat het daar in kan zitten..Steven schreef:Ruimte zat, dat kan nog veel krapper
Getril in een bocht naar rechts, zijn je fusee- en stuurgkogels nog wel lekker?
Vanmiddag aan het prutsen om het spruitstuk weer te fixen, de laatste ronde op Zandvoort pakte ik de curb wat enthousiast mee bij de Hugenholtz bocht waardoor de downpipe de grond raakte.. daarbij brak 1 bevestiging af voor de downpipe aan het spruitstuk.
Ik dacht die wel even uit te boren maar daar kun je dus ook voor geen zak bij, een poging gedaan om het uitlaatspruitstuk er dan maar af te halen maar dat viel ook niet mee, alles draaide stuk dus met een beitel alles los moeten rammen.. nu is alles los maar blijft ie kleven aan een tapeind, heb de rommel in de WD40 gezet.. morgen maar weer eens kijken.
Ik knal meteen het Devil spaghettispruitstuk er aan van de 2.0, dan ben ik mischien ook eens van die lekkende downpipe af op de flens van de katvervanger..
Uitboren is goed te doen. Op de brug. Gat van 6.5mmboren, M8 tappen en draadeind M8 erin. Een busje van inw. 8mm en uitw. 12mm erover. Zo heb ik het gedaan. Wel eerst even een centerpuntje slaan in het afgebroken tapeind en eventueel voorboren met een kleiner boortje.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Geprobeerd maar kom er echt niet fatsoenlijk bij.. de boormachine zit dan m'n spruitstuk te verslijpen..jacques schreef:Uitboren is goed te doen. Op de brug. Gat van 6.5mmboren, M8 tappen en draadeind M8 erin. Een busje van inw. 8mm en uitw. 12mm erover. Zo heb ik het gedaan. Wel eerst even een centerpuntje slaan in het afgebroken tapeind en eventueel voorboren met een kleiner boortje.
Boeit ook niet, met een beetje mazzel heb ik dat spruitstuk morgen los en kan er een andere op

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zo, na toch wat overmatig gepruts aan de 16V door een afgebroken bevestiging van de downpipe heb ik het spul maar meteen wat geupgrade..
Het oude spruitstuk moest er toch "even af" (lees, 4 uur kloten met hamer en beitel) dus maar meteen wat nieuws gemonteerd, het Devil 4-2-1 RVS spruitstuk van de 2.0..
Moet zeggen dat ie wat lekkerder klinkt nu, hij lijkt wat lekkerder door de toeren te wandelen maar dat kan ook tussen de oren zitten..
Wel wat meer sleutelruimte nu en dat is bij die auto wel een mooie bijkomstigsheid
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
Het oude spruitstuk moest er toch "even af" (lees, 4 uur kloten met hamer en beitel) dus maar meteen wat nieuws gemonteerd, het Devil 4-2-1 RVS spruitstuk van de 2.0..
Moet zeggen dat ie wat lekkerder klinkt nu, hij lijkt wat lekkerder door de toeren te wandelen maar dat kan ook tussen de oren zitten..
Wel wat meer sleutelruimte nu en dat is bij die auto wel een mooie bijkomstigsheid

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Mooi winterproject is dat, wil nu alleen maar rijden, rijden en nog eens rijden.. dat heb ik vorig jaar al genoeg gemistSteven schreef:Idd, beter je daar weer es mee bezig houden.
Tom W. van nbr.nl?


-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Middendorp is de naam hoor, niet WestendorpSteven schreef:Tussen het rijden door heb je toch wel tijd voor die motor?
Maargoed mooie Micratuning iig


-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zomaar weer eens een update.. niet omdat er weer eens gesleuteld is.. maar gewoon omdat er gewoon alleen maar mee gereden is
Zoals sommigen al wel gelezen hadden in het Nürburgring topic, ik ben dus maar weer eens richting de Ring gereden om het 1 en ander te gaan testen. Een week of 3 terug ook naar de Ring geweest en dat was dus 1 en al ellende, tussendoor dus een uur of 40 zitten sleutelen waaronder een koppeling en versnellingbakwissel/aandrijfassen/motorsteun/brandstofpomp en nog wat meer dingen begint het er eindelijk weer eens op te lijken.
Afgelopen Zondag m'n laatste ronden (3 stuks) van m'n kaart opgereden aangezien de auto vorige keer na 1 ronde compleet uit elkaar viel dus dit moest even een herkansing worden, beviel dus erg goed en een nieuw persoonlijk record van 9:07 BTG (Bridge to Gantry.. oftewel Brug naar Brug gemeten) waar ik toch wel aardig tevreden ben na al dat gesleutel.
Verder zit ik alweer wat winterplannen te verzinnen omdat er toch nog wel wat dingen zijn wat ik in de toekomst wil verbeteren, zo moet die 2.0 motor er weer in met wat aanpassingen maar ik verwacht dat die 1.8 de laatste maanden ook nog wel even vol gaat maken met voldoende olie in het carter..
Aangezien de cilinderkop van de 2.0 niet veel meer is, zoals hier en daar stukgedraaide stukken schroefdraad door een lompe vorige eigenaar
(ik noem geen namen
) een klepstoter die 0,20mm lager ligt door waarschijnlijk een ingesleten klepsteel omdat er 20.000km doorgejaagd is met een defecte stoter, en er ligt een nieuwe krukas klaar omdat er nog steeds een tik in het blok zit door waarschijnlijk een te ruime kruktap ofzo.. al met al niet echt wat om die even in een uurtje op te lappen en weer terug te hangen.. daarbij zit ik nog steeds te denken aan een Megane F7R kop omdat ik niet echt het idee heb dat die lompe ovale F7P inlaatkanalen nut hebben.. ook niet met die Peugeot 2.0 16V kleppen.. al met al nog iets om even rustig over na te denken..
Voor de rest zit er hier en daar nog wat isolatie in dat schip wat er nog wel uit kan.. zo zit er nog een hele lap bitumen op de kofferbakvloer die ik er nog uit moet bikken.
En tja.. er zit nog steeds zo'n vaag getril in dat ding bij een heftige bocht naar rechts maar daar maak ik wel een apart topic voor aan want dat blijft een heel verhaal..
Toch nog wat foto's en een filmpje van afgelopen Zondag
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 80-180.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 13-720.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 31-540.jpg[/img]
En hier een filmpje van de 16V door Brunnchen op de Ring

Zoals sommigen al wel gelezen hadden in het Nürburgring topic, ik ben dus maar weer eens richting de Ring gereden om het 1 en ander te gaan testen. Een week of 3 terug ook naar de Ring geweest en dat was dus 1 en al ellende, tussendoor dus een uur of 40 zitten sleutelen waaronder een koppeling en versnellingbakwissel/aandrijfassen/motorsteun/brandstofpomp en nog wat meer dingen begint het er eindelijk weer eens op te lijken.
Afgelopen Zondag m'n laatste ronden (3 stuks) van m'n kaart opgereden aangezien de auto vorige keer na 1 ronde compleet uit elkaar viel dus dit moest even een herkansing worden, beviel dus erg goed en een nieuw persoonlijk record van 9:07 BTG (Bridge to Gantry.. oftewel Brug naar Brug gemeten) waar ik toch wel aardig tevreden ben na al dat gesleutel.
Verder zit ik alweer wat winterplannen te verzinnen omdat er toch nog wel wat dingen zijn wat ik in de toekomst wil verbeteren, zo moet die 2.0 motor er weer in met wat aanpassingen maar ik verwacht dat die 1.8 de laatste maanden ook nog wel even vol gaat maken met voldoende olie in het carter..
Aangezien de cilinderkop van de 2.0 niet veel meer is, zoals hier en daar stukgedraaide stukken schroefdraad door een lompe vorige eigenaar


Voor de rest zit er hier en daar nog wat isolatie in dat schip wat er nog wel uit kan.. zo zit er nog een hele lap bitumen op de kofferbakvloer die ik er nog uit moet bikken.
En tja.. er zit nog steeds zo'n vaag getril in dat ding bij een heftige bocht naar rechts maar daar maak ik wel een apart topic voor aan want dat blijft een heel verhaal..
Toch nog wat foto's en een filmpje van afgelopen Zondag

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 80-180.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 13-720.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 31-540.jpg[/img]
En hier een filmpje van de 16V door Brunnchen op de Ring

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zou prima kunnen overigens.. de kont glijd er soms wat achteraanDnns schreef:Het lijkt net als of je op die derde foto bijna dwars gaat!![]()
Ziet er dik uit!

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Vanavond maar weer eens even wat dingen aan de 16V gedaan, sinds kort meurde het ineens naar benzine in de auto als ie een paar dagen stil stond.. dus ik heb vanavond de tank er even onder vandaan gehaald en de beide afdichtringen van de tankvlotter en de brandstofpomp vervangen.
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
Ook waren de nieuwe bandjes eindelijk binnen gekomen, een setje verse Toyo R888 Semi-slicks. kan nog mooi even zo voor de 24ste..
![Afbeelding]()
Dus de auto staat nu op de brug, wielen in de Clio gegooit en morgen op het werk even bandjes wisselen.. kunnen de oude bandjes mooi op de Clio.. kan die ook weer door de APK
![Afbeelding]()
Van de week nog even een stoelframe in elkaar lassen voor de bijrijderskant en dan moet ie het maar weer gaan doen de 24ste op de Ring
Ook waren de nieuwe bandjes eindelijk binnen gekomen, een setje verse Toyo R888 Semi-slicks. kan nog mooi even zo voor de 24ste..

Dus de auto staat nu op de brug, wielen in de Clio gegooit en morgen op het werk even bandjes wisselen.. kunnen de oude bandjes mooi op de Clio.. kan die ook weer door de APK


Van de week nog even een stoelframe in elkaar lassen voor de bijrijderskant en dan moet ie het maar weer gaan doen de 24ste op de Ring

-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Haha, dat heet een phone te zijn. Zelfs mijn oude nokia maakte betere foto's.
Maar lekker bezig kun je weer gummen!
Maar lekker bezig kun je weer gummen!

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Voor het dak van de auto het dak van de sleutelruimte raakt moet er heel wat gebeuren hoor..tutuur schreef:lekker bezig daar zeg! die eerste foto is leuk, lijkt net of de auto plat is gedrukt door het dak

alle foto's van mijn project maak ik met m'n iphone, dien zien er ook niet zo uitJoopieboy schreef:Haha, dat heet een phone te zijn. Zelfs mijn oude nokia maakte betere foto's.
Maar lekker bezig kun je weer gummen!
