Denk eerst ook even na wat je ermee wilt? Wil je het voor de verzekeringsmaatschappij? Dan moet je een gekeurd alarm hebben en zal hij ingebouwd moeten worden! Wil je het zelf doen maar dat niet zoveel uit maar het is best een aardige karweitje om een alarmpje netjes in te bouwen.
ik heb het laten inbouwen door me buurman (inbouwer alarmen ed. vw)
ook hij had veel goede ervaringen met camco. hij was dan een hele dag kwijt om het goed in te bouwen
tip is wel, doe er een extra zekering tussen.
enige zit ik mee, dat ik de orginele start onderbreker er nog iedere keer er af moet halen
Tom schreef:Denk eerst ook even na wat je ermee wilt? Wil je het voor de verzekeringsmaatschappij? Dan moet je een gekeurd alarm hebben en zal hij ingebouwd moeten worden! Wil je het zelf doen maar dat niet zoveel uit maar het is best een aardige karweitje om een alarmpje netjes in te bouwen.
het is idd óók voor de verzekering, maar wat ik dus niet snap, ik weet dat clifford klasse 3 is en dat dát meestal nodig is voor all-risk verzekering...
maar een vriend van mij heeft een ibiza gehad waar ook een camco systeem op zat en die had hem ook all-risk verzekerd, denk dat ik dus sowieso de maatschappij maar even op moet bellen om te vragen wat hun eis is
oké nu heb ik al een klasse 3 clifford gevonden voor 380 euro, maar word alleen verkocht met inbouw bij hun in verband met scm.
echter ken ik iemand die bij een landbouw mechanisatie bedrijf werkt en die is ook gecertificeerd en wil het voor een kleine vergoeding voor me doen nu alleen nog zorgen dat ik dan zo'n systeem kan kopen