Dag mensen.
Ik moet mijn achterem schoenen vervangen van mijn express.
Ik heb al nieuwe blokken,en had de oude al gedemonteerd.
Nu wil ik de nieuwe terug monteren.
Ik heb de schoenen al op de ankerplaat vast gezet met die borgplaatjes met dat veertje erachter.
Ik heb de onderste spanveer van de schoenen gemonteerd,de äutomatische span mechaniek gesmeerd en terug geplaatst.En alvast zo op gespannen dat de trommel net de schoenen niet raakt.
En de bovenste spanveer van van de schoenen gemonteerd.Die loopt net bovenlangs het span mechaniek en haakt in het meest buitenste gat in de remschoen(klopt dit?)
Alleen ik heb 1 veer over,de oogjes zijn 90graden verdraaid,ten opzichte van elkaar,ik heb het idee dat die veer iets te doen heeft met de hevel van de handrem.Maar hoe zit die?
Ik ben met de zoekfunktie al bezig geweest om een plaatje te vinden maar helaas.
2e vraag,als straks alles vast zit,wat is dan de beste manier om het conische lager in de trommel weel op spanning te zetten.
Hoop dat jullie even wat text en uitleg willen/kunnen geven.
Alvast bedankt mielko
Remschoenen vervangen Renault express (trommelrem)
-
- Berichten: 407
- Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Locatie: Putten
- Contacteer:
Volgens mij bedoel je die langwerpige veer.. (recht stuk en aan beide kanten gekruld met een haakje). Die moet tussen beide remschoenen. Conische lager wordt vastgedrukt als je de dikke moer van de trommel aanhaalt. let wel op dat je de moer vast genoeg zet.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: zo 23 mar 2008 15:04
- Locatie: Arnemuiden Zeeland NL
- Contacteer:
Ik heb er al 2 op zijn plek,die 2 houden de schoenen tegen elkaar aan.
De laatste is korter,maar daarvan weet ik niet hoe hij zat,stom ben ik vergeten,
wat betraft het conische lager,dat is vaak met een bepaald aanhaal moment vast zetten,en 45 graden terug draaien...... zoiets
De laatste is korter,maar daarvan weet ik niet hoe hij zat,stom ben ik vergeten,
wat betraft het conische lager,dat is vaak met een bepaald aanhaal moment vast zetten,en 45 graden terug draaien...... zoiets
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Zal best, maar zou daar ook bij staan hoe vast je een lager moet zetten met een x aantal km achter de rug? Daarom zeg ik. Net de speling eruit, niet losser en niet strakker 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams