ACT: Clio RS
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Draagarmen zijn ook totaal verschillend. Clio begint met 60 (oud nummer dus) en Twingo met 82.
Twingo II RS heeft fusee's (lijkt het) van een Megane en zeker de remklauw van een Megane II GT (niet de Grand Tour ,maar de GT met semi-look-a-like-RS-achterbumper)
Welke screenprints bedoel je Jo ??
Twingo II RS heeft fusee's (lijkt het) van een Megane en zeker de remklauw van een Megane II GT (niet de Grand Tour ,maar de GT met semi-look-a-like-RS-achterbumper)
Welke screenprints bedoel je Jo ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
GrN alsook clio cup rally
Référence: 7711129650 Ancienne référence:
Désignation: Berceau renforcé
Unité de Vente: 001 Prix de vente (HT): 474.48€
clio cup
Référence: 7711155144 Ancienne référence:
Désignation: Berceau moteur
Unité de Vente: 001 Prix de vente (HT): 407.85€
Clio X85 cup
Référence: 7711160183 Ancienne référence:
Désignation: Renfort sur Berceau (Matter)
Unité de Vente: 001 Prix de vente (HT): 451.25€
Clio C85 R3
Référence: 7711160894 Ancienne référence:
Désignation: - Berceau renforcé
Unité de Vente: 001 Prix de vente (HT): 1535.5€
en deel 2 van de C85 R3
Référence: 7711160893 Ancienne référence:
Désignation: Absorbeur de choc berceau AV renforcé avec centreurs
Unité de Vente: 001 Prix de vente (HT): 298.82€
Référence: 7711129650 Ancienne référence:
Désignation: Berceau renforcé
Unité de Vente: 001 Prix de vente (HT): 474.48€
clio cup
Référence: 7711155144 Ancienne référence:
Désignation: Berceau moteur
Unité de Vente: 001 Prix de vente (HT): 407.85€
Clio X85 cup
Référence: 7711160183 Ancienne référence:
Désignation: Renfort sur Berceau (Matter)
Unité de Vente: 001 Prix de vente (HT): 451.25€
Clio C85 R3
Référence: 7711160894 Ancienne référence:
Désignation: - Berceau renforcé
Unité de Vente: 001 Prix de vente (HT): 1535.5€
en deel 2 van de C85 R3
Référence: 7711160893 Ancienne référence:
Désignation: Absorbeur de choc berceau AV renforcé avec centreurs
Unité de Vente: 001 Prix de vente (HT): 298.82€
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
De rien sur Dialogys.
Zijn echt alleen onderdelen die je via Dieppe kan bestellen.

Zijn echt alleen onderdelen die je via Dieppe kan bestellen.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
interessant allemaal.
Leuk om te weten vind ik dit soort dingen....nog meer?

Leuk om te weten vind ik dit soort dingen....nog meer?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Even een vraag tussen door, ik heb dus laatst me distibutieriem laten vervangen en ik had ook een lekke koppaking. Maar goed me auto reageert nu heel anders op het gaspendaal hij is/lijkt stuk slomer. De garage zegt dat ze de computer kunnen resetten maar ik denk zelf dat het niet veel nut zal hebben wat denken jullie hier over???
gr,sander
gr,sander
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Heb je de boel niet net 1 tandje verkeerd staan, of de krukaspoelie een paar graden?
Ik heb ook weer een nieuw probleempje
Afgelopen zaterdag even de vloeistoffen gechecked zie ik ineens dat het oliepeil niet meer bij max. staat, maar 8mm boven minimum. Meteen dacht ik "Sjit, toch niet de krukaskeerring hè" en met tegenzin de auto snel op de brug gezet.
Aangezien ik over 1,5 week naar Kroatië ga met de Clio moeten er geen gekke dingen zijn. De carterpan bleek nat, maar volgens pa viel het wel mee. Daarna de afdekplaat bovenop de motor eraf gehaald en daar kwam ik erachter dat er wel erg veel olie bovenop de kop stond, onder de inlaatkanalen...
Zeg maar daar waar de kanalen uit het bovenblok komen, daar onder tussen.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0081-2.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0086-2.jpg[/img]
Dus waarschijnlijk lekke klepdekselpakking, de carterontluchting is niet dicht o.i.d. Iemand dit al wel eens bij de hand gehad?
Er gaat iig een oliebusje ELF 5W40 mee de auto in voor de 2x 1300km. Na de vakantie maar weer eens aan het sleutelen
Ik heb ook weer een nieuw probleempje

Afgelopen zaterdag even de vloeistoffen gechecked zie ik ineens dat het oliepeil niet meer bij max. staat, maar 8mm boven minimum. Meteen dacht ik "Sjit, toch niet de krukaskeerring hè" en met tegenzin de auto snel op de brug gezet.
Aangezien ik over 1,5 week naar Kroatië ga met de Clio moeten er geen gekke dingen zijn. De carterpan bleek nat, maar volgens pa viel het wel mee. Daarna de afdekplaat bovenop de motor eraf gehaald en daar kwam ik erachter dat er wel erg veel olie bovenop de kop stond, onder de inlaatkanalen...
Zeg maar daar waar de kanalen uit het bovenblok komen, daar onder tussen.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0081-2.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0086-2.jpg[/img]
Dus waarschijnlijk lekke klepdekselpakking, de carterontluchting is niet dicht o.i.d. Iemand dit al wel eens bij de hand gehad?
Er gaat iig een oliebusje ELF 5W40 mee de auto in voor de 2x 1300km. Na de vakantie maar weer eens aan het sleutelen

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Je hebt de distributie van dat ding al een keer vervangen toch?
Dan is dit toch niet spannend
Dan is dit toch niet spannend
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Begin van het jaar 2 avonden aan besteedt inderdaad, maar het ging me er meer om of iemand dit herkende als kwaaltje, lek etc..Maarten-Jan schreef:Je hebt de distributie van dat ding al een keer vervangen toch?
Dan is dit toch niet spannend
Moeilijk zal het niet zijn nee, de bougies kunnen dan ook meteen vervangen worden. Die zijn bij 120.000 aan de beurt, en ik zit nu op 102.000.
Achja, vorig jaar steeg het oliepeil nog, door het tanken bij een witte pomp. Nu daalt het door wat kleine lekkage. Je blijft er mee bezig een RS

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Adinsx schreef:Begin van het jaar 2 avonden aan besteedt inderdaad, maar het ging me er meer om of iemand dit herkende als kwaaltje, lek etc..Maarten-Jan schreef:Je hebt de distributie van dat ding al een keer vervangen toch?
Dan is dit toch niet spannend
Moeilijk zal het niet zijn nee, de bougies kunnen dan ook meteen vervangen worden. Die zijn bij 120.000 aan de beurt, en ik zit nu op 102.000.
Achja, vorig jaar steeg het oliepeil nog, door het tanken bij een witte pomp. Nu daalt het door wat kleine lekkage. Je blijft er mee bezig een RS Renault


Bij de gewone 2 liters komt het ook wel eens voor, dus komt het nou ook eens voor bij een RS

@ Adinsx Volgens mij is dit een vaker voorkomend euvel. Ik ben er ook bang voor geweest destijds. Bleef olie bij vullen. Had er over gelezen op http://www.cliosport.net De olie schijnt langs een paar bouten/schroeven omhoog te komen. Bij de eerste beurt(20.000Km) hebben ze toen gecontroleerd en geconstateerd dat 'ie geen olie lekte. Wel heb ik er, ook nadien, met enige regelmaat er een 1/4-litertje olie bij moeten doen.
Ben wel technisch(electro) maar van motoren heb ik geen verstand. Verder als olie peilen/bijvullen en ruitensproeivloeistof bijvullen kom ik niet.
Deze al gezien: http://www.youtube.com/watch?v=VUR3_xK_mdU
Beetje raar dat de 182 eerst voor ligt en dan later met ruim een seconde verliest.
Ben wel technisch(electro) maar van motoren heb ik geen verstand. Verder als olie peilen/bijvullen en ruitensproeivloeistof bijvullen kom ik niet.
Deze al gezien: http://www.youtube.com/watch?v=VUR3_xK_mdU
Beetje raar dat de 182 eerst voor ligt en dan later met ruim een seconde verliest.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ik vind het niet raar, zoals ook al in het filmpje gezegd:
5 jaar onderzoek en testen werpt zijn vruchten af.
Tevens weet je niet of hoe die baan verder loopt waar de 201/3 zijn winst pakt.
5 jaar onderzoek en testen werpt zijn vruchten af.
Tevens weet je niet of hoe die baan verder loopt waar de 201/3 zijn winst pakt.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik heb er vanavond nog eens even goed naar gekeken en ik verdenk inderdaad ook enkele boutjes. 3 van de 10+ heb ik kunnen natrekken, maar ik denk inderdaad dat het daar vandaan komt...#Ron# schreef:@ Adinsx Volgens mij is dit een vaker voorkomend euvel. Ik ben er ook bang voor geweest destijds. Bleef olie bij vullen. Had er over gelezen op http://www.cliosport.net De olie schijnt langs een paar bouten/schroeven omhoog te komen. Bij de eerste beurt(20.000Km) hebben ze toen gecontroleerd en geconstateerd dat 'ie geen olie lekte. Wel heb ik er, ook nadien, met enige regelmaat er een 1/4-litertje olie bij moeten doen.
Ben wel technisch(electro) maar van motoren heb ik geen verstand. Verder als olie peilen/bijvullen en ruitensproeivloeistof bijvullen kom ik niet.
Deze al gezien: http://www.youtube.com/watch?v=VUR3_xK_mdU
Beetje raar dat de 182 eerst voor ligt en dan later met ruim een seconde verliest.
Even de boel schoongeveegd en toen loos 90km gaan rijden. Heerlijk weer daarvoor namelijk. STukjes 30, 50, 60, 80 , 120 en 200+ (Duitse A-drei)
Bij thuiskomt weer even een check gedaan, maar er was weinig verandering te zien. Het zal wel goed gaan denk ik. Ná de vakantie de boel maar eens loshalen. In ieder geval thanks voor je antwoord. Als ex-182 rijder is dit in ieder geval een goede bevestiging voor me dat ik niet de enige ben/was

Filmpje ga ik meteen ff kijken nu

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Hey
Ik zit over te denken om een Clio RS phase2 uit 2001 te kopen
Maar waar moet ik dan op letten?
Wat zijn bevoorbeeld bekende makenmenten uit dat bouwjaar
kwa roest ofzo ?
en de versnellingbak nog goed is enzo
Verder zijn andere Tips ook welkom
Ik zit over te denken om een Clio RS phase2 uit 2001 te kopen
Maar waar moet ik dan op letten?
Wat zijn bevoorbeeld bekende makenmenten uit dat bouwjaar
kwa roest ofzo ?
en de versnellingbak nog goed is enzo
Verder zijn andere Tips ook welkom

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Alweer uitgekeken op de GTT Freek ?? 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Dempers! Maar goed: kijk eens rond in het mankemententopic.
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
godver wat schieten sommige toch mooie plaatjes 

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
@adinsx Als je op http://www.cliosport.net kijkt in het "engine, gearbox & running gear"-toppic, en zoekt op "oil leak 182" oid., dan vindt je een aantal posts die over die olie lekkage gaan. Je moet jezelf wel even registreren en inloggen om te kunnen kijken. Maar dat laatste kan zo-ie-zo geen kwaad. Is wel een aardige site.
Heb het boekje zo snel niet bij, zit er iets van een equalizer ofzo op mijn stereo (RS ph II)? Zat wel erg veel bas in een CD laatst...
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Je kan bas & treble instellen.... via het "noten" logo
[img]http://www.cbsdefontein.net/images/noot.gif[/img]
[img]http://www.cbsdefontein.net/images/noot.gif[/img]
Mooi, thanks 

Weet iemand toevallig het bestelnummer van deze velgen:
[img]http://i18.ebayimg.com/05/i/001/3b/bd/7466_1.JPG[/img]
antraciet en/of grijs
[img]http://i18.ebayimg.com/05/i/001/3b/bd/7466_1.JPG[/img]
antraciet en/of grijs
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Wil je die op de Twingo leggen?dentist schreef:Weet iemand toevallig het bestelnummer van deze velgen:
[img]http://i18.ebayimg.com/05/i/001/3b/bd/7466_1.JPG[/img]
antraciet en/of grijs
Ik kan ff kijken of ik hem heb. Van de antracietversie heb ik ze sowieso (die staan nog op mijn lijstje om te doen)
Die op de foto liggen op m'n Clio RS, maar volgens mij heb ik wel ergens een foto van de binnenkant waar ook het nummer staat...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Velgen kosten 185 euro per stuk. Incl BTW.dentist schreef:Ben al vast op zoek naar wintervelgenkan er niet vroeg genoeg bij zijn!
En tja eens kijken wat de stealer er voor vraagt.
Als je het nummer hebt heel graag.
PS mocht iemand een setje over hebben, let me know!
Ik twijfel nog of ik mijn velgen zelf donker zal spuiten of de donkere bestellen... (als ik de donkere bestel, dan verkoop ik overigens de huidige

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Prijs is van een jaar geleden ongeveer. Was in ieder geval om en nabij die prijs.-jo- schreef:ben je zeker van die prijs ??
Heb jij een andere prijs??
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Was dat niet de TwingoRS velg?-jo- schreef:dealerprijs was 237 p/s (3 maanden terug)
Zou mooi balen zijn dan

Zijn overigens lekker bezig bij Renault. Het af-fabrieks getinte achterraam zou 122 euro kosten, maar die was ook fors duurder geworden hoorde ik van Marco Clio II. Wil Renault meer euro's uit de after market halen?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Ik hou me aanbevolenAdinsx schreef:Velgen kosten 185 euro per stuk. Incl BTW.dentist schreef:Ben al vast op zoek naar wintervelgenkan er niet vroeg genoeg bij zijn!
En tja eens kijken wat de stealer er voor vraagt.
Als je het nummer hebt heel graag.
PS mocht iemand een setje over hebben, let me know!
Ik twijfel nog of ik mijn velgen zelf donker zal spuiten of de donkere bestellen... (als ik de donkere bestel, dan verkoop ik overigens de huidige)
Pff, €237,- wat een prijs... Komen ook nog naafdoppen op geloof ik...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ach, een Williams velg kost nog 100 euro meer hoor
Zo'n dingen kosten gewoon geld.
Adinsx, Renault word niet met alles duurder, sommige delen voor een gtt zijn stukken voordeliger geworden de laatste maanden

Adinsx, Renault word niet met alles duurder, sommige delen voor een gtt zijn stukken voordeliger geworden de laatste maanden
