
ACT : Formule 1 Deel I
Kosten plafond van begin jaren 90,en waar hebben we het dan over.
Volgens mij ree je toen mee voor 45 euro per week!?
Geintje natuurlijk,maar waar hebben we het nou over,als ik mosley hoor dan is het alsof hij zijn zin heeft,maar waarom dan opstappen.
Ik vindt het maar een wazige boel hoor
Volgens mij ree je toen mee voor 45 euro per week!?
Geintje natuurlijk,maar waar hebben we het nou over,als ik mosley hoor dan is het alsof hij zijn zin heeft,maar waarom dan opstappen.
Ik vindt het maar een wazige boel hoor

-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Mosley wil turbomotor terug invoeren
26 juni 2009 — Max Mosley is duidelijk nog steeds op zoek naar een manier om kosten te besparen. Mosley maakte eerder deze week bekend dat hij zich niet kandidaat zal stellen bij de volgende verkiezingen maar hij stelt nog wel een besparingsplan voor.
Mosley zou graag willen dat dezelfde motoren worden gebruikt in meerdere klasses. In de F1 zou hij dan opnieuw het gebruik van de turbomotoren willen toestaan om op die manier het snelheidsvermogen van andere klasses met de F1 te blijven onderscheiden.
“We bekijken momenteel de mogelijkheden nog maar we zouden graag met ‘wereldmotoren’ gaan werken. Als alles goed verloopt zou ons plan vanaf 2013 realiteit moeten worden. We zouden de wagens in de F1 terug van een turbo kunnen laten voorzien en deze dan weer verbieden in de lagere klasses. We moeten ook nog bekijken hoe we in het wereldkampioenschap rally kunnen gaan werken”, zo vertelde Mosley tijdens de rally van Portugal.
Bron: Klik
Dit lijkt me heel erg gaaf. Heb een aantal jaren terug op Zandvoort tijdens de Marlboro Masters een race gezien met oude F1 auto's. Daar reed toen ook een F1 auto mee met een turbo erop. Ik zat toen op de juiste plek langs het rechte stuk...... Net op het punt waar de coureur een versnelling op schakelde.
Wat een magnifiek geluid. 
26 juni 2009 — Max Mosley is duidelijk nog steeds op zoek naar een manier om kosten te besparen. Mosley maakte eerder deze week bekend dat hij zich niet kandidaat zal stellen bij de volgende verkiezingen maar hij stelt nog wel een besparingsplan voor.
Mosley zou graag willen dat dezelfde motoren worden gebruikt in meerdere klasses. In de F1 zou hij dan opnieuw het gebruik van de turbomotoren willen toestaan om op die manier het snelheidsvermogen van andere klasses met de F1 te blijven onderscheiden.
“We bekijken momenteel de mogelijkheden nog maar we zouden graag met ‘wereldmotoren’ gaan werken. Als alles goed verloopt zou ons plan vanaf 2013 realiteit moeten worden. We zouden de wagens in de F1 terug van een turbo kunnen laten voorzien en deze dan weer verbieden in de lagere klasses. We moeten ook nog bekijken hoe we in het wereldkampioenschap rally kunnen gaan werken”, zo vertelde Mosley tijdens de rally van Portugal.
Bron: Klik
Dit lijkt me heel erg gaaf. Heb een aantal jaren terug op Zandvoort tijdens de Marlboro Masters een race gezien met oude F1 auto's. Daar reed toen ook een F1 auto mee met een turbo erop. Ik zat toen op de juiste plek langs het rechte stuk...... Net op het punt waar de coureur een versnelling op schakelde.


-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Heb zelf ooit een GP op Zandvoort meegemaakt, allemaal turbo motoren....
Er waren toen kwalificatie motoren toegestaan, sommige draaiden over de 1000pk tijdens die sessies.
Zo uit het blote hoofd waren dat 4 of 6 cilinders en 1500cc.
Ook waren er vroeger leuke races op Zandvoort, er was toen een Hans Deen die een Corvette had en ene meneer Suykerbuik met een Porsche Turbo........dikke vlammen uit die pijpen bij aansnijden van de Tarzanbocht.

Er waren toen kwalificatie motoren toegestaan, sommige draaiden over de 1000pk tijdens die sessies.
Zo uit het blote hoofd waren dat 4 of 6 cilinders en 1500cc.
Ook waren er vroeger leuke races op Zandvoort, er was toen een Hans Deen die een Corvette had en ene meneer Suykerbuik met een Porsche Turbo........dikke vlammen uit die pijpen bij aansnijden van de Tarzanbocht.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
die mosley spoort echt niet

eenheidsworst creeren..geweldig plan


eenheidsworst creeren..geweldig plan
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
heel gaaf hoor, die oude nordschleiffe beelden in de voorbeschouwing 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
dat heb ik dan weer gemist (nog niet wakker) 
p.s. waar blijft die regen?

p.s. waar blijft die regen?
Ja, maar alles zo kort, gaan ze met die ouwe Mercedes rijden, zie je echt 2 secs van Hamilton...Tom schreef:die heb ik gemist. het GP-retro stuk ervoor was ook wel mooi vond ik. Die oude DTM beelden
Had dan gewoon dat fabrieksbezoek van RB geskipt, dat is toch zo oppervlakkig dat niemand het echt wat boeit.
Wel klasse van Webber btw.
Hoe minder publiciteit, hoe beter voor ons Stevie 
Wedstrijd voor de verandering ook grotendeels gekeken, wel aardig maar nu weet ik wel weer waarom ik er weinig tot niet naar kijk. Rally of iets dergelijks boeit me net wat meer, iets meer actie/spanning denk ik.

Wedstrijd voor de verandering ook grotendeels gekeken, wel aardig maar nu weet ik wel weer waarom ik er weinig tot niet naar kijk. Rally of iets dergelijks boeit me net wat meer, iets meer actie/spanning denk ik.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Een echte Formule1 fan kent zijn klassiekers, dus ook de Groene Hel, de Nordschleiffe.
Toen ik 20 was heb ik daar gereden met een Ford Taunus 1.6 L agressie kanon
Zaten vaak op vakantie toendertijd in de Eifel en voor 13 mark mocht je een rondje.
Over de F1 race van dit weekend, zaten leuke momenten bij en jammer van Hamilton en zijn lekke band.
Ondanks zijn DT een puike overwinning voor Webber, maar zijn vrouw hoeft van mij niet meer in beeld.
Toen ik 20 was heb ik daar gereden met een Ford Taunus 1.6 L agressie kanon


Zaten vaak op vakantie toendertijd in de Eifel en voor 13 mark mocht je een rondje.
Over de F1 race van dit weekend, zaten leuke momenten bij en jammer van Hamilton en zijn lekke band.
Ondanks zijn DT een puike overwinning voor Webber, maar zijn vrouw hoeft van mij niet meer in beeld.

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Dat was zeker voordat de jaartelling begonArno17 schreef:Zaten vaak op vakantie toendertijd in de Eifel en voor 13 mark mocht je een rondje.

= nu 22 eurotjes voor een rondje
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ja zo ongeveer wel ja, maarja kan er ook niks aan veranderen meer, de jaren gaan tellen.....Wouter de Wit schreef:Dat was zeker voordat de jaartelling begonArno17 schreef:Zaten vaak op vakantie toendertijd in de Eifel en voor 13 mark mocht je een rondje.
= nu 22 eurotjes voor een rondje

Auto was trouwens een dweilbak met starre achteras.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Ben benieuwd wat het was inderdaad!
Hij rijdt gewoon rechtdoor, alsof hij bewusteloos was.
Hij rijdt gewoon rechtdoor, alsof hij bewusteloos was.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
wie wel eens een vlieg of wesp tegen zich aan heeft gekregen tijdens een ritje op een snelle scooter of motorfiets weet dat dit erg zeer kan doen ( blote armen of benen)
Dit is iets groter en gaat ook iets harder........hij was gewoon even weg, dat verklaart ook de terugval van zijn toerental en het verdere rare verloop als je voelt dat je gaat crashen.
Dit is iets groter en gaat ook iets harder........hij was gewoon even weg, dat verklaart ook de terugval van zijn toerental en het verdere rare verloop als je voelt dat je gaat crashen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
niet alleen knock-out..
http://media.nu.nl/m/m1dze9gasqx5.jpg
clickable omdat ie niet heel erg smakelijk is (ook niet heel dramatisch, maar toch)
http://media.nu.nl/m/m1dze9gasqx5.jpg
clickable omdat ie niet heel erg smakelijk is (ook niet heel dramatisch, maar toch)
Ik rij ook ook motor en weet wat het is als er iets tegen je aan vliegt hoe klein dan ook,....maar dit is zeker IETS!!
Ben niet voor massa maar dit gun ik hem ook weer niet,behoorlijk minder
Ben niet voor massa maar dit gun ik hem ook weer niet,behoorlijk minder

5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
zoals die zelf zei: weinig/bijna geen benzine...
snap niet waarom je dan zo een pole wil halen, je krijgt er geen wk punten voor en je race kan je zo goed als zeker al vergeten
snap niet waarom je dan zo een pole wil halen, je krijgt er geen wk punten voor en je race kan je zo goed als zeker al vergeten
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
volgens mij heeft Ferrari hier toen met een 3 stopper gewonnen met 2 vingers in de neus.
Rijder was toen wel M Schumacher..........maar toch.
Trouwens, de 1e drie is met een Renault motor volgens mij
Rijder was toen wel M Schumacher..........maar toch.
Trouwens, de 1e drie is met een Renault motor volgens mij

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
tsja rij je es vooraan verneuk je je pitstop..
verder weer een saaie optocht, zoals gewoonlijk in hongarije..dat ze die race nog niet geschrapt hebben zeg
verder weer een saaie optocht, zoals gewoonlijk in hongarije..dat ze die race nog niet geschrapt hebben zeg
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Beaam!!paulvanrooij schreef:tsja rij je es vooraan verneuk je je pitstop..
verder weer een saaie optocht, zoals gewoonlijk in hongarije..dat ze die race nog niet geschrapt hebben zeg
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
en dan nu ineens streng doen

FIA schorst Renault
Uitgegeven: 26 juli 2009 19:31
Laatst gewijzigd: 26 juli 2009 19:31
AMSTERDAM - Het Renault team is door de stewards van de FIA geschorst voor de aanstaande Europese Grand Prix in Valencia. De schorsing is uitgevaardigd op grond van het overtreden van de veiligheidsregels.
© ANPHet Britse team had het loskomen van het rechtervoorwiel van Fernando Alonso's Renault kunnen voorkomen.
Alonso verliet tijdens de Hongaarse Grand Prix zondagmiddag de pitstraat met een slecht gemonteerd wiel. Tijdens de eerste pitstop van de Spanjaard gingen zijn monteurs in de fout.
Team
Over de radio wist Alonso al snel te vertellen dat hij een probleem had, maar het team spoorde hem aan terug te rijden naar de pits. Die haalde de tweevoudig wereldkampioen wel, maar slechts met drie wielen.
De teamleiding had volgens de FIA eerder in moeten grijpen en haar rijder moeten vertellen dat hij elk risico moest vermijden. Het wiel van Alonso stuiterde langs de baan en kwam tegen de vangrail tot stilstand.
Reactie
De straf lijkt een eerste reactie te zijn van de FIA op ongevallen in de laatste weken. Eerder verloor Formule 2-coureur Henri Surtees het leven doordat hij een losgeslagen wiel op zijn helm kreeg. Ook Felipe Massa raakte gewond door een rondvliegend onderdeel.
Alonso mist door de straf zijn thuisrace op het stratencircuit van Valencia. Ook teamgenoot Nelson Piquet moet toekijken. Renault heeft de mogelijkheid om in beroep te gaan.
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Straffen: okay, wielen verliezen op dit niveau kan en mag absoluut niet.
Straffen als reactie op recente ongevallen is geen goede zaak. Alsof er nog nooit wielen hun eigen gang gegaan zijn in de formule 1.
Daarbij vind ik de straf ook nogal aan de hoge kant. De hoogte van de straf is voor mijn gevoel echt bepaald met de ongevallen van Surtees en Massa in het achterhoofd.
Misschien moet Brawn GP dan ook wel geschorst worden, zij verliezen immers complete veren...
Straffen als reactie op recente ongevallen is geen goede zaak. Alsof er nog nooit wielen hun eigen gang gegaan zijn in de formule 1.
Daarbij vind ik de straf ook nogal aan de hoge kant. De hoogte van de straf is voor mijn gevoel echt bepaald met de ongevallen van Surtees en Massa in het achterhoofd.
Misschien moet Brawn GP dan ook wel geschorst worden, zij verliezen immers complete veren...
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
ja inderdaad, dit is een beetje 'schuldgevoel' afkopen door ineens streng te gaan doen
10 plaatsen terug of boete wegens onveilig gedrag kan ik nog wel inkomen, al heeft schumacher ooit ook eens op 3 wielen de pits gehaald wat ik me kan herinneren en die zal daar vast geen straf voor gekregen hebben
10 plaatsen terug of boete wegens onveilig gedrag kan ik nog wel inkomen, al heeft schumacher ooit ook eens op 3 wielen de pits gehaald wat ik me kan herinneren en die zal daar vast geen straf voor gekregen hebben

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Beetje zinloos om Renault daarvoor te straffen, dit jaar zijn er wel vaker wheel fairings etc door de lucht gevlogenDuupke (Ronald) schreef:Straffen: okay, wielen verliezen op dit niveau kan en mag absoluut niet.
Straffen als reactie op recente ongevallen is geen goede zaak. Alsof er nog nooit wielen hun eigen gang gegaan zijn in de formule 1.
Daarbij vind ik de straf ook nogal aan de hoge kant. De hoogte van de straf is voor mijn gevoel echt bepaald met de ongevallen van Surtees en Massa in het achterhoofd.
Misschien moet Brawn GP dan ook wel geschorst worden, zij verliezen immers complete veren...

Hoe zou dat in de 24h van Le-Mans dan gaan? Zij kunnen hun auto nog repareren e.d., maar zouden door deze onzin hun hele race kunnen vergeten

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
En helemaal omdat het de thuisrace van Alonso is...pffff je zal het daar maar organiseren....zit net te bedenken....zet m een race in een rbrJean-Paul-S schreef:Beetje zinloos om Renault daarvoor te straffen, dit jaar zijn er wel vaker wheel fairings etc door de lucht gevlogenDuupke (Ronald) schreef:Straffen: okay, wielen verliezen op dit niveau kan en mag absoluut niet.
Straffen als reactie op recente ongevallen is geen goede zaak. Alsof er nog nooit wielen hun eigen gang gegaan zijn in de formule 1.
Daarbij vind ik de straf ook nogal aan de hoge kant. De hoogte van de straf is voor mijn gevoel echt bepaald met de ongevallen van Surtees en Massa in het achterhoofd.
Misschien moet Brawn GP dan ook wel geschorst worden, zij verliezen immers complete veren...![]()
Hoe zou dat in de 24h van Le-Mans dan gaan? Zij kunnen hun auto nog repareren e.d., maar zouden door deze onzin hun hele race kunnen vergeten


Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Lees net dat (ook) BMW zich terugtrekt uit de koningsklasse en het vrijgekomen geld gaat investeren in milieuvriendelijke wagens.
grappig dat op hetzelfde ogenblik de nieuwe M5 gelanceerd wordt (
) die niet meer over de V10 maar over een dubbelgeblazen V8 beschikt met "maar" 555 pk.
grappig dat op hetzelfde ogenblik de nieuwe M5 gelanceerd wordt (

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !