halloww..
Ik heb nog een donor 19 16v gekocht en nu wou ik dat blok wat daarin zit eens gaan reinigen met motorflush van Forté..!
nu heb ik hier en daar wel eens gehoord dat dat wel slecht kan zijn voor afdichtingen e.d. binnenin het blok?
heeft iemand enig idee in hoeverre het "slecht"" zou moeten zijn en wat het eventueel zou kunnen wegvreten.. ik ben wel van plan het blok uit elkaar te halen maar dan weet ik waar ik op moet letten dan..
alvast bedankt!
motor flushe!
tja probleem is als het blok echt vies is dat er teveel troep loskomt.
eerst maar nieuwe goedkope olie even goed mee rijden dan kijken of die olie weer redelijk zwart is, weer wisselen en dan flush er door (nu ook nieuwe filter) (weer goedkope olie) weer ff stukkie rijden zodat de olie goed warm is geweest en dan meteen er weer uit. inclusief de filter!
suc6. tip is ook preventief de drijfstang lagers te vervangen.

eerst maar nieuwe goedkope olie even goed mee rijden dan kijken of die olie weer redelijk zwart is, weer wisselen en dan flush er door (nu ook nieuwe filter) (weer goedkope olie) weer ff stukkie rijden zodat de olie goed warm is geweest en dan meteen er weer uit. inclusief de filter!
suc6. tip is ook preventief de drijfstang lagers te vervangen.

Die Forté flush gaat trouwens wel goed. Ook niet te vergelijken met heuts' WYNNS spul.
Ik geloof dat je die als particulier niet zo 1,2,3 kan kopen. Renault heeft ze in ieder geval wel in t schap
Ik geloof dat je die als particulier niet zo 1,2,3 kan kopen. Renault heeft ze in ieder geval wel in t schap

gewoon te bestellen via internet, lange leve internet
kheb het thuis ook staan........gekocht via deze zaak
http://www.bmwmotorenshop.nl/olieproduc ... otor-flush
http://www.bmwmotorenshop.nl/olieproduc ... otor-flush
R 5 Convertible Rulezz
chrijsler dodge dealer en opel heeft het ook gewoon op vooraad.
krijg je zo mee geen enkel gezeur.
krijg je zo mee geen enkel gezeur.
Waarom nu met die flush erdoor als je de motor toch uit elkaar haalt?
Mijn mijn crosser, en ook de andere motoren die gaan volgen is alles tot de laatste schroef uit elkaar gegaan, en dan beginnen kuisen met een spuitpistool gevuld met white spirit en een tandenborstel
Vraagt natuurlijk wel wat geduld.
Mijn mijn crosser, en ook de andere motoren die gaan volgen is alles tot de laatste schroef uit elkaar gegaan, en dan beginnen kuisen met een spuitpistool gevuld met white spirit en een tandenborstel