ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

RS Passie schreef:
Steven schreef:Een sper op de voorwielen trekt toch behoorlijk aan het stuur hoor, daarom wordt het niet zo heel veel toegepast. Vooral spoorvorming etc. is altijd wel ff opletten en je zit nogal eens te corrigeren bij rechtuitrijden. Al is dat bij die ATB's van Quaife wel iets beter geworden.

Daardoor wordt die hele auto dus ook wat nerveuzer en krijg je ook meer overstuur (Y)
Mooie is dus dat je geen spinnende binnenwieltjes meer hebt en dus veel harder kan uitacceleren uit een bocht.

Wie weet koop ik er ooit nog eens 1 voor de Williams :smile:
Ik heb een megane RS 270+ pk zonder sper!!!
Dat is een hoop sturen ( ik bedoel eigenlijk steeds corrigeren ook op rechte stukken... als ik hem vol door trek!!!
Het lijk idd steeds als of ik spoor vorming heb, het maakt het rijden wel leuk :grin: Maar het is oppassen iederekeer weer!!!
Als ik rustig rij is er niks loos hé hé :smoke: Maar dat is niet altijd het geval.....zal ik maar zeggen :p

Is die chip via ZIP tuning gedaan.....of is dat een andere Megane RS van de foto's.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

RS Passie schreef: Dat is een hoop sturen ( ik bedoel eigenlijk steeds corrigeren ook op rechte stukken... als ik hem vol door trek!!!
Het lijk idd steeds als of ik spoor vorming heb, het maakt het rijden wel leuk :grin:
Torque steer?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

(Y)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Geert schreef:nee gewoon op asfalt met een standaart motor heb je nagenoeg nooit wielspin. In de rally hebben wij het er veel meer last van omdat we alle bochten aansnijden door het zand/gras.
Geert, volgende keer dat we am Zandvoort zijn moet je maar even meerijden op de huidige banden ;)

Al zijn ze dan wel van Martijn maar bij wijze van spreke dan. Nat is helemaal om te janken daar waar het met de 16V wel mee viel.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

op zandvoort had ik zelfs wheelspin met me rover 1400 :lol:
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Mischien tot een keer een goed setje banden kopen? Ik doe wel eens mijn best voor wielspin maar lukt me echt niet (zonder de koppeling te mishandelen).

@Robke
170 pk lijkt me toch redelijk, zou je toch wielspin mee moeten kunnen oproepen :wink:
Dat van die 147 GTA en astra opc geloof ik meteen. Die eerste van verhalen/video's en het feit dat er een V6 Voorin ligt. Die tweede heb ik zelf een stukje ingereden, maar dat onderstel is echt bagger :lol:

Heb wel in auto's gereden met meer vermogen maar die waren of RWD of AWD :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ongeacht het type band had ik met m'n Megane Coupe 16V met Pirelli Pzero Nero op 16" nog wel eens wielspin in de bocht. Welliswaar minder dan met de Williams die iets mindere banden er onder heeft maar toch wil het best met zo'n vermogen.

Koppeling misbruiken doe ik niet, voet staat braaf naast het pedaal tijdens bochten en niet schakelen.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Met de 19 lukt het me overigens in het begin prima, daarna onderstel aangepast naar 16V veerpoten met koni geel, toen lukte het niet meer.
Daarna lukte alleen nog met winterbanden en dan kreeg ik het effect van 2 doorspinnende wielen van uit de bocht (ook leuk :lol: ).
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Hehe, strepen trekken met winterbanden. Heb dat ook wel eens iemand zien doen met 20 graden celcius, volgens mij rolde die wel een halve band af :D
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

whaha, ja dan blijft er niks meer van over ! :smile:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Winterbanden om te roken zijn ruk ja :D

Maar standaard Williams is al best te verbeteren met sper, het is echt niet alleen tegen dat spinnende binnenwieltje, je trekt dat hele onderstuur ook over een andere boeg.

Kijk nog maar eens goed naar die Megane en die Focus.
RS Passie
Berichten: 71
Lid geworden op: za 2 aug 2008 9:47
Car: Meg 3RS 310 wiel pk
Locatie: Nederland (Den Haag)

Arno17 schreef:
RS Passie schreef:
Steven schreef:Een sper op de voorwielen trekt toch behoorlijk aan het stuur hoor, daarom wordt het niet zo heel veel toegepast. Vooral spoorvorming etc. is altijd wel ff opletten en je zit nogal eens te corrigeren bij rechtuitrijden. Al is dat bij die ATB's van Quaife wel iets beter geworden.

Daardoor wordt die hele auto dus ook wat nerveuzer en krijg je ook meer overstuur (Y)
Mooie is dus dat je geen spinnende binnenwieltjes meer hebt en dus veel harder kan uitacceleren uit een bocht.

Wie weet koop ik er ooit nog eens 1 voor de Williams :smile:
Ik heb een megane RS 270+ pk zonder sper!!!
Dat is een hoop sturen ( ik bedoel eigenlijk steeds corrigeren ook op rechte stukken... als ik hem vol door trek!!!
Het lijk idd steeds als of ik spoor vorming heb, het maakt het rijden wel leuk :grin: Maar het is oppassen iederekeer weer!!!
Als ik rustig rij is er niks loos hé hé :smoke: Maar dat is niet altijd het geval.....zal ik maar zeggen :p

Is die chip via ZIP tuning gedaan.....of is dat een andere Megane RS van de foto's.
Nee bij henk geweest van fast chip RS specialist! re-mappen, computer op schoot afstellen van de nieuwe software, Lange weg steeds heen en weer rijden, turbodruk binnen de marge's opschroeven en klaar is klara :grin:
RS Passie
Berichten: 71
Lid geworden op: za 2 aug 2008 9:47
Car: Meg 3RS 310 wiel pk
Locatie: Nederland (Den Haag)

-jo- schreef:
RS Passie schreef: Ik heb een megane RS 270+ pk zonder sper!!!
270 ? Mooi getal, is dit met standaard turbo ?

Ja met standaard turbo...
Met een grotere fmic en openuitlaat gaan ze redelijk makkelijk over de 300+pk... Xtreme tuning in poeldijk heeft er pas een gedaan en kwam op 308pk!!! wiel pk zal wel een stuk lager liggen :(
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik laat het woord aan -Jo- :smile:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Steven schreef:Ik laat het woord aan -Jo- :smile:

:lol: dat doe je goed :lol:
RS Passie schreef:
Ja met standaard turbo...
Met een grotere fmic en openuitlaat gaan ze redelijk makkelijk over de 300+pk... Xtreme tuning in poeldijk heeft er pas een gedaan en kwam op 308pk!!! wiel pk zal wel een stuk lager liggen :(
RS Passie, (sorry , helaas ken je niet bij naam), dit is pure cafépraat. Een megane RS met standaard turbo haalt maximaal 260 pk tot 270 afhankelijk van de bank. Intercooler en uitlaat doen daar niks aan, die turbo gaat gewoonweg niet boven de opgegeven getallen.

Xtreme tuning mag "hun" megane even op de bank gooien 5 september aanstaande. Een krat dat die het opgegeven vermogen van 308 pk niet haalt.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Was die 270pk ook niet gebonden aan een 100% dutycycle van de injectoren? Dus meer dan dat kan er gewoon echt niet uitkomen, ookal zou die turbo een 'goed humeur' hebben :D
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ja, maar technisch wou ik geeneens zover gaan. :lol: Heb een hele middag in de bose (boos,boese,whatever) gehangen dus ik hou het even simpel voor mezelf)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

In de kroeg? :D
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

even wat toevoegen, ik had vorige week een aardig gesprek met Henk betreffende de RS. Misschien weten jullie het, of ook niet, maar in UK zit ook een meneer die héél uit de hoogte doet ivm zijn RS software. Dit heerschap verdeeld onder de naam RS-tuning en is in de UK een halve legende zoals Henk dat in de lage landen is.

Het serieuse verschil is dat Henk al zijn mappings kan verantwoorden en bijsturen aan de hand van datalogging en dat doen ze bij RS-tuning dus niet.

Je kan zowel op cliosport als op het megane forum allerlei toestanden lezen ivm tuning. Feit is gewoon dat de software van Henk zowel veilig als verantwoord is.

308 pk my ass, op zen jo's gezegd :wink:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Steven schreef:In de kroeg? :D
babyborrel, en geloof me, ik heb die kleine niet eens gezien :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

baby borrel :klop:

En het bestaat nog ook he!!


HET bewijs -jo- lult nooit zo maar wat!!! :klop: :worship:

[img]http://www.crea-miek.nl/components/com_ ... a9894b.jpg[/img]
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Van het weekend niet gesprint maar wel een een gast geproken met een Opel Antara 2.0 CDTI, was gechipt van 150 naar 225 pk......ik heb enkel gezegd:

Zo goed he, is ie ook op de rollenbank geweest.....Huh wat bedoel je was het antwoord.

En over Henk, ik ga het meemaken....... :D
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
RS Passie
Berichten: 71
Lid geworden op: za 2 aug 2008 9:47
Car: Meg 3RS 310 wiel pk
Locatie: Nederland (Den Haag)

-jo- schreef:
Steven schreef:Ik laat het woord aan -Jo- :smile:

:lol: dat doe je goed :lol:
RS Passie schreef:
Ja met standaard turbo...
Met een grotere fmic en openuitlaat gaan ze redelijk makkelijk over de 300+pk... Xtreme tuning in poeldijk heeft er pas een gedaan en kwam op 308pk!!! wiel pk zal wel een stuk lager liggen :(
RS Passie, (sorry , helaas ken je niet bij naam), dit is pure cafépraat. Een megane RS met standaard turbo haalt maximaal 260 pk tot 270 afhankelijk van de bank. Intercooler en uitlaat doen daar niks aan, die turbo gaat gewoonweg niet boven de opgegeven getallen.

Xtreme tuning mag "hun" megane even op de bank gooien 5 september aanstaande. Een krat dat die het opgegeven vermogen van 308 pk niet haalt.
ha ha grappig alle reacties...Ik vertel alleen wat mij verteld werd daar in poeldijk bij Xtreme tuning! 260/270pk na remappen grotere fmic en open uitlaat zal misschien 25pk meer zijn +260/270pk is toch al bijna ong 290pk? of snap ik het allemaal niet meer :grin:
Wat hij op de testbank doet zal idd lager uitkomen, daar is iedereen wel al een keer achter gekomen :-(
Maar ik weet bijna zeker dat een open uitlaat en fmic zeker wat meer vermogen opleverd!!!

Moeten we maar met z'n alle in de kroeg afspreken ergens :p
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

De 270 pk waar op gedoeld wordt zijn geen wiel pk's vermoed ik zo....
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

RS Passie schreef: ha ha grappig alle reacties...Ik vertel alleen wat mij verteld werd daar in poeldijk bij Xtreme tuning!
Dat is precies hetzelfde wat V-tune (en anderen) beloven op hun website. Gigantische getallen, puur commercieel.
RS Passie schreef:260/270pk na remappen grotere fmic en open uitlaat zal misschien 25pk meer zijn +260/270pk is toch al bijna ong 290pk? of snap ik het allemaal niet meer :grin:
een rs wordt 225/230 geleverd fabriek af, let op, dat is het opgegeven boekjes-vermogen. Na een kuur (remap) wordt het vermogen opgetrokken naar maximaal 260 (extreem 270). Daar is het echt einde verhaal met turbo en injectoren en andere. Een uitlaat en andere IC doen aan het eindvermogen niks of weinig, je krijgt er een motor mee die veel beter opneemt en reageert. Andere turbo en injectoren, dan wordt het een ander verhaal. (Y)

(even meegeven dat er een piepkleine TD-04 opgeschroeft zit)

RS Passie schreef:Wat hij op de testbank doet zal idd lager uitkomen, daar is iedereen wel al een keer achter gekomen :-(
de heren zijn welkom, 5 september aanstaande !
RS Passie schreef:Maar ik weet bijna zeker dat een open uitlaat en fmic zeker wat meer vermogen opleverd!!!
ja, tot de turbo/inj. einde verhaal zijn.
RS Passie schreef:Moeten we maar met z'n alle in de kroeg afspreken ergens :p
heel goed idee :smile:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Die turbo op de RS verschilt geloof ik geeneens zoveel met de turbo op een impreza (bijv. gtt my00). Is ook een TD04 en daar is de koek ook redelijk op bij zo'n 270 PK. (Chip/uitlaat lijn en hogere druk). Maar zoals jo al zei, de leugendetector in Goes staat te trappelen :smile:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

is die 308 niet op de krukas, dan blijven er inderdaad maar 270 over :grin:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Sander2 schreef:Die turbo op de RS verschilt geloof ik geeneens zoveel met de turbo op een impreza (bijv. gtt my00). Is ook een TD04 en daar is de koek ook redelijk op bij zo'n 270 PK. (Chip/uitlaat lijn en hogere druk). Maar zoals jo al zei, de leugendetector in Goes staat te trappelen :smile:
Alsook bij de evo4 :wink:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

TD04 is alleen het lagerhuisje, zijn allerlei compressoren en turbines bij leverbaar.
rev it like a rental
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

uhu; klopt, maar bij renault is het echt bescheten klein gezien de capaciteiten van het blok.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
RS Passie
Berichten: 71
Lid geworden op: za 2 aug 2008 9:47
Car: Meg 3RS 310 wiel pk
Locatie: Nederland (Den Haag)

-jo- schreef:uhu; klopt, maar bij renault is het echt bescheten klein gezien de capaciteiten van het blok.

Behoorlijk leerzaam hier :grin: scheeld me weer 800 pleuro wilde nl een grotere fmic erop laten zetten!

Zit wel eens te kijken op de site van Xtreme Machine (de subaru jongens)
Er zijn er een paar bij die beweren met de toepassingen van (zie boven)
De grens van 300+pk te halen met een standaard turbo, de zelfde als een RS volgens mij!?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

die ic en uitlaat is de eerste aanpassing die je moet doorvoeren. Meerbepaald de uitlaat is een serieuse restrictie op de F4R. Grotere of betere ic (waarschijnlijk bedoel je dan die van Forge) bevorderen de inlaattemp naar behoren.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

RS Passie schreef:
-jo- schreef:uhu; klopt, maar bij renault is het echt bescheten klein gezien de capaciteiten van het blok.

Behoorlijk leerzaam hier :grin: scheeld me weer 800 pleuro wilde nl een grotere fmic erop laten zetten!

Zit wel eens te kijken op de site van Xtreme Machine (de subaru jongens)
Er zijn er een paar bij die beweren met de toepassingen van (zie boven)
De grens van 300+pk te halen met een standaard turbo, de zelfde als een RS volgens mij!?
Nou forget it. Ik heb toevallig een GTT MY00 en je mag in je handjes knijpen als je daar 280 pk uit haalt met de standaard turbo.
RS Passie
Berichten: 71
Lid geworden op: za 2 aug 2008 9:47
Car: Meg 3RS 310 wiel pk
Locatie: Nederland (Den Haag)

-jo- schreef:die ic en uitlaat is de eerste aanpassing die je moet doorvoeren. Meerbepaald de uitlaat is een serieuse restrictie op de F4R. Grotere of betere ic (waarschijnlijk bedoel je dan die van Forge) bevorderen de inlaattemp naar behoren.

Complete uitlaatsysteem van miltek en forge ic bedoel ik ja!!!
geremaped is hij al, en dat hoefde niet meer zei henk mits...... ik alles uit de kast wilde halen bij mijn RS ... maar dat was niet bevordelijk voor het blok en krijg geen garantie!!! mijn turbo druk staat nu op 1,2 bar was 0,98 geloof ik!?

Lijkt mij dat de waardes anders zijn met open uitlaat en ic!? en de computer op schoot wel nodig is?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

vooral die Miltek haalt de grote restrictie weg
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Plaats reactie