Renault 5 1.7 GTX R.I.P.
-
- Berichten: 407
- Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Locatie: Putten
- Contacteer:
ik heb pas nog tegen je gezegd dat je even een filtertje tussen het slangetje (waar er benzine in je carberateur komt) te zetten. Heb meer dan een jaar gereden met dat ding en nog nooit stilgestaan. Maar probeer dat maar even..
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
sorry dacht dat het een turbo was. 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
@Jaques, inderdaad, een auto blijft echt niet rijden zonder onderhoud.
3 Maand salarissen in de megane? Hebben ze er een nieuwe motor + versnellingsbak ingelegd
?
3 Maand salarissen in de megane? Hebben ze er een nieuwe motor + versnellingsbak ingelegd

-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
tjaMaarten-Jan schreef:@Jaques, inderdaad, een auto blijft echt niet rijden zonder onderhoud.
Laatst gewijzigd door ronald-cabrio op do 16 jul 2009 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
ben ik helemaal met je eens!jacques schreef:Geen paniek,
Volgens mij zit er vuil of roest in de tank. Ik zou een benzinefilter monteren en de spoeiers weer doorblazen.
Als je de bovenkant van de carburateur afhaalt zie je meteen in de vlotterkamer of er vuile benzine wordt aangevoerd.
Met een auto van deze leeftijd kun je natuurlijk wel eens wat verwachten.
Maar de hulptroepen zijn onderweg!!
@jangtt


Laatst gewijzigd door ronald-cabrio op do 16 jul 2009 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
Roy schreef:Ik weet niet hoe het weer in friesland is maar hier was het gister rond de 26 graden...mark 5t schreef:klinkt mij als een bevroren carb?





Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
@ roy
zie post hierboven ik dacht dat het een turbo was.
bevriezen kan zelfs met 30 graden nog wel als je pech hebt.
BTW Friesland??? beter je huiswerk doen he!
zie post hierboven ik dacht dat het een turbo was.
bevriezen kan zelfs met 30 graden nog wel als je pech hebt.
BTW Friesland??? beter je huiswerk doen he!

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
aardig lijstje Ronald, dat is dan wel flink pech hebben.
Probleem is nu wel weg neem ik aan?
Probleem is nu wel weg neem ik aan?
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
ik hou nog even mn hart vast.Maarten-Jan schreef:aardig lijstje Ronald, dat is dan wel flink pech hebben.
Probleem is nu wel weg neem ik aan?
Laatst gewijzigd door ronald-cabrio op do 16 jul 2009 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
Nou de 5 doet het weer zo als hij het moet doen!
Vanmiddag heeft jan GTT even mn carberateur onder de loep genomen.
het probleem is de pakking tussen mn carberateur en het blok die is zo goed als versleten waardor hij valse lucht aanzuigt.
Dus van de week even een nieuwe pakking halen en klaar is kees!
@ Jan nogmaals super bedankt voor je hulp!!!!!!!!!
Vanmiddag heeft jan GTT even mn carberateur onder de loep genomen.
het probleem is de pakking tussen mn carberateur en het blok die is zo goed als versleten waardor hij valse lucht aanzuigt.
Dus van de week even een nieuwe pakking halen en klaar is kees!
@ Jan nogmaals super bedankt voor je hulp!!!!!!!!!
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
ja jan heeft vanmiddag vanaf waddinxveen tot hier in alphen er mee gereden zonder problemen.Wouter de Wit schreef:het lijkt dus allemaal mee te vallen?
Hij heeft nu de pakking er helemaal tuusen uit gehaald.
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
dus toch bevroren?
tis dus geen GTE maar een GTX
dat probleem heb ik ook eens gehad vroeger met een oude GTX die dingen zijn er erg gevoelig voor.
omdat de carb bevriesd door de valse lucht valt je motor uit.
vervolgens sta je een poos stil waardoor je carb opwarmt door de warme motor
en na 10 minuten loopt ie weer of er niets aan de hand is.
zelfs met 25 graden buitentemperatuur heren!!!!!!
dat die anwber dat niet kon vinden.
anyway mooi dat het weer opgelost is.
tis dus geen GTE maar een GTX
dat probleem heb ik ook eens gehad vroeger met een oude GTX die dingen zijn er erg gevoelig voor.
omdat de carb bevriesd door de valse lucht valt je motor uit.
vervolgens sta je een poos stil waardoor je carb opwarmt door de warme motor
en na 10 minuten loopt ie weer of er niets aan de hand is.
zelfs met 25 graden buitentemperatuur heren!!!!!!
dat die anwber dat niet kon vinden.

anyway mooi dat het weer opgelost is.

-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
ja t is en blijft de anwb die proberen je iig weer op weg te helpen maar zoeken ook niet verder als het niet nodig is. (maar toch handig dat t bestaat!)mark 5t schreef:dus toch bevroren?
tis dus geen GTE maar een GTX
dat probleem heb ik ook eens gehad vroeger met een oude GTX die dingen zijn er erg gevoelig voor.
omdat de carb bevriesd door de valse lucht valt je motor uit.
vervolgens sta je een poos stil waardoor je carb opwarmt door de warme motor
en na 10 minuten loopt ie weer of er niets aan de hand is.
zelfs met 25 graden buitentemperatuur heren!!!!!!
dat die anwber dat niet kon vinden.![]()
anyway mooi dat het weer opgelost is.
maar dan weet ik nu dat het een bevroren carb heet

toch nog een hoop geleerd vandaag wist niet hoe een carb in elkaar stak, maar nu wel

Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Berichten: 407
- Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Locatie: Putten
- Contacteer:
mark 5t schreef:dus toch bevroren?
tis dus geen GTE maar een GTX
dat probleem heb ik ook eens gehad vroeger met een oude GTX die dingen zijn er erg gevoelig voor.
omdat de carb bevriesd door de valse lucht valt je motor uit.
vervolgens sta je een poos stil waardoor je carb opwarmt door de warme motor
en na 10 minuten loopt ie weer of er niets aan de hand is.
zelfs met 25 graden buitentemperatuur heren!!!!!!
dat die anwber dat niet kon vinden.![]()
anyway mooi dat het weer opgelost is.
Bevroren denk ik niet... Je stationaire systeem werkt gewoon niet meer als je pakking lekt.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
-
- Berichten: 407
- Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Locatie: Putten
- Contacteer:
inderdaad, leuk he die carberateurs.. gelukkig is dit nog een watergekoelde die erop zit. Anders kan je helemaal janken.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
gelukkig weet ik nu het euvel dus dat scheelt
maar goed van de week nog maar een keer mn dakkie rollen
van t weekend met afspuiten van de auto is nde lak losgelaten op een stukje dak. Helaas is het een plek waar de lak iedere keer los laat. Ik kan schuren en ontvetten wat ik wil maar het blijft een rot plek.
verder heb ik weer een idee gevat om op mn bezineklep het logo van renault te maken. Dit word dan wit en probeer te kijken of ik daarvoor iets van een sticker kan bemachtigen.
van de week ook even een spuitbusje halen om mn achterlichten helemaal rood te spuiten. en dan is hij aan de buitenkant af!
Maar eerst even een pakking bestellen voor mn carb en een paar andere kleine dingen om hem te fixen. ook zo zonde om hem van buiten af te hebben en er niet in kunnen rijden

maar goed van de week nog maar een keer mn dakkie rollen

van t weekend met afspuiten van de auto is nde lak losgelaten op een stukje dak. Helaas is het een plek waar de lak iedere keer los laat. Ik kan schuren en ontvetten wat ik wil maar het blijft een rot plek.
verder heb ik weer een idee gevat om op mn bezineklep het logo van renault te maken. Dit word dan wit en probeer te kijken of ik daarvoor iets van een sticker kan bemachtigen.
van de week ook even een spuitbusje halen om mn achterlichten helemaal rood te spuiten. en dan is hij aan de buitenkant af!
Maar eerst even een pakking bestellen voor mn carb en een paar andere kleine dingen om hem te fixen. ook zo zonde om hem van buiten af te hebben en er niet in kunnen rijden

Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Kijk aan, mooi dat je weer kan rijden straks. Gelukkig viel het nog wel mee zo te horen? 

-
- Berichten: 407
- Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Locatie: Putten
- Contacteer:
Hier is wat info over je carberateur. Komt volgens mij van een renault 11 1700
http://www.scribd.com/doc/2360827/Weber-DRT-32
http://www.scribd.com/doc/2360827/Weber-DRT-32
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
gelukkig wel een paar kleine dingetjes maar dat zijn de kosten niet gelukkig.Joopieboy schreef:Kijk aan, mooi dat je weer kan rijden straks. Gelukkig viel het nog wel mee zo te horen?
eind deze week is alles hoop ik gedaan en dan weer van ded 5 genieten!
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
pakking kun je ook zelf maken he....
stukkie pakkingpapier en een schaar en je komt een heel eind,
knutselen heb je vast wel gehad op school vroeger
stukkie pakkingpapier en een schaar en je komt een heel eind,
knutselen heb je vast wel gehad op school vroeger

Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
heb speciaal de kekvo er voor gevolgd!Mark Coupe schreef:pakking kun je ook zelf maken he....
stukkie pakkingpapier en een schaar en je komt een heel eind,
knutselen heb je vast wel gehad op school vroeger
kekvo: knippen en knutselen voor onnozelen

maar haal liever een orginele pakking weet ik zeker dat het goed gaat.
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
das wel handigJanGTT schreef:Hier is wat info over je carberateur. Komt volgens mij van een renault 11 1700
http://www.scribd.com/doc/2360827/Weber-DRT-32

maar heb je ook een cursus russisch erbij

Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
Bij de renault dealert ong 7 euries en bij de automaterialenhandel een orginele 3 euries (maar dat is met korting via een maatjeJanGTT schreef:wat kost zo'n orginele pakking nou... zit je ook niet te kutten.

Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
nou vndaag begonnen met de binnenkant van de GTX.
Op zich nog niet veel gedaan vooral veel voorbereiding.
ik wil het dash dezelfde kleur maken als de buitekant met witte accenten.
Dus vandaag begonnen met alles schoon te maken en onderdelen afgeplakt.
ook de eerste witte laag aangebracht op de luchtroosters.
Op zich nog niet veel gedaan vooral veel voorbereiding.
ik wil het dash dezelfde kleur maken als de buitekant met witte accenten.
Dus vandaag begonnen met alles schoon te maken en onderdelen afgeplakt.
ook de eerste witte laag aangebracht op de luchtroosters.
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
En zoiezo ontvetten met remmenreiniger en liefst ff vluchtig met thinner erover heen, dashboards worden vaak behandeld met cockpitspray of siliconenspray om schoon te maken of glans te verkrijgen....
Dus heel goed ontvetten anders bladderd binnen no-time de verf er weer vanaf

Dus heel goed ontvetten anders bladderd binnen no-time de verf er weer vanaf

-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
dat is dus wat ik vanmiddag gedaan heb



Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
Zo eindelijk vandaag na 1,5 week de pakking voor de carb kunnen ophalen.
Tot 3 keer toe de verkeerde pakking binnen gekregen en ging vandaag om de "goeie"op te halen was t weer de verkeerde
Dus zelf maar een knip pakking gehaald en zelf een pakking geknipt.
er zit nu een nieuwe pakking tussen mn spruitstuk (geloof ik) en carberateur en een nieuwe tussen de 2 rubbers die onder mn carb zitten.
na dit gedaan te hebben auto gestart en............
liep niet goed met choke vol open liep hij rond de 1000 toeren en met choke dicht viel hij uit.
Toen maar even terug gedacht aan die middag dat jangtt kwam om te kijken wat het probleem was , wie wat waat en hoe had hij dat ook alweer gedaan.
gasklep schroef misschien?
nou vooruit die maar iets aandraaien..... hij loopt al beter...... even verder kijken in een van de kamers vond ik dat hij te weinig brandstof kreeg....en nu.... even mn hand op de kamer gelegd en.......lioopt zoals hij moet lopen , hand ervan af , loopt weer beroerd , iets benzine in de kamer maar niet om over naar huis te schrijven dus , stelschroef nog maar iets aandraaien.... gaat steeds beter lopen , choke uit en blijft stationair draaien!!!!! Ik ben alleen van mening dat ik denk dat mn carb in die ene kamer op de een of andere manier ook iets teveel lucht krijgt.
Het enige wat ik alleen nog even moet doen is een langere bout halen om mn carb vast te zetten , 3 bouten gaan vast alleen 1 krijg ik met geen mogelijkheid vast om dat deze iets te kort is.
Als dat gedaan is even een nieuwe benzine toevoerslang monteren en een nieuw koppelstuk voor mn karterontluchting en is het done!
o ja en ff zorgen dat mn temperatuur meter het weer doet.
Zo al met al vind ik voor iemand die eigenlijk totaal geen moterkennis heeft dat ik m toch aardig gedaan heb (ok ook dankzij jangtt die het me toen uitgelegd had)
Tot 3 keer toe de verkeerde pakking binnen gekregen en ging vandaag om de "goeie"op te halen was t weer de verkeerde

Dus zelf maar een knip pakking gehaald en zelf een pakking geknipt.
er zit nu een nieuwe pakking tussen mn spruitstuk (geloof ik) en carberateur en een nieuwe tussen de 2 rubbers die onder mn carb zitten.
na dit gedaan te hebben auto gestart en............
liep niet goed met choke vol open liep hij rond de 1000 toeren en met choke dicht viel hij uit.
Toen maar even terug gedacht aan die middag dat jangtt kwam om te kijken wat het probleem was , wie wat waat en hoe had hij dat ook alweer gedaan.
gasklep schroef misschien?
nou vooruit die maar iets aandraaien..... hij loopt al beter...... even verder kijken in een van de kamers vond ik dat hij te weinig brandstof kreeg....en nu.... even mn hand op de kamer gelegd en.......lioopt zoals hij moet lopen , hand ervan af , loopt weer beroerd , iets benzine in de kamer maar niet om over naar huis te schrijven dus , stelschroef nog maar iets aandraaien.... gaat steeds beter lopen , choke uit en blijft stationair draaien!!!!! Ik ben alleen van mening dat ik denk dat mn carb in die ene kamer op de een of andere manier ook iets teveel lucht krijgt.
Het enige wat ik alleen nog even moet doen is een langere bout halen om mn carb vast te zetten , 3 bouten gaan vast alleen 1 krijg ik met geen mogelijkheid vast om dat deze iets te kort is.
Als dat gedaan is even een nieuwe benzine toevoerslang monteren en een nieuw koppelstuk voor mn karterontluchting en is het done!
o ja en ff zorgen dat mn temperatuur meter het weer doet.
Zo al met al vind ik voor iemand die eigenlijk totaal geen moterkennis heeft dat ik m toch aardig gedaan heb (ok ook dankzij jangtt die het me toen uitgelegd had)

Laatst gewijzigd door ronald-cabrio op do 9 jul 2009 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)