[5GTE]stk`s gte 16v - de opbouw
-
Ik moet sowieso nieuwe blokken monteren na vandaag, de ds2500 zijn nu echt op, dus ja dan gelijk maar de leidingen en rondom de klauwen vervangen en een nieuwe hrc.Tim schreef:Voelt ze niets vanSteven(stk) schreef: @tim , ik maar denken dat jij al een vriendin hebt....
En nu maar hopen dat ze niet weer al m'n posts zit te volgen![]()
Maar je remmen, al bekend wat je er voor moet aanpassen?
[img]http://www.leblogauto.com/wp-content/up ... 8_back.jpg[/img]tutuur schreef:hoor ik daar mgwat voor?
3.9 V8. Heb er zelf ook nog mee op de baan gereden vandaag. Eerste keer dat ik in een RHD zat, sturen en schakelen is niet lastig maar aansnijden van bochten wel (je zit snel met de linkerkant op de curbstones).
Wat is dit een hot topic op ene trouwens..

-
ik geloof alleen dat zijn idee van geld iets anders is, "zo`n clio rs kost ook bijna niets"Timmie82 schreef:Hij is helemaal besmet met het virus ja! Die gaan we zeker vaker zien. Leuke auto ook die MG maar niet echt geschikt om mee te komen met de snellere jongens. Andere auto issie gelukkig heel hard naar op zoek.Steven(stk) schreef:@timmie82 ja het ging lekker, de laatste sessie nog even wat minder bandenspanning gezet, maareh kan jouw werkgever niet eens een leuk race team sponsoren ? , hij leek het wel erg leuk te vinden

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Jong, wilde haren en het racet... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ah oke, mijn DS3000's moet ik ook maar eens controleren. Het fijne kon er wel eens af zijn...
Je schijfdiameter blijft gelijk toch? Denk dat ik met mijn Clio als ik de RS remmetjes er onder heb terugstap naar DS2500 blokken. Denk dat ik anders constant met geblokkeerde wielen rem...
Gisteren ook een gevalletje bijna geen Williams meer op de A10... Stond bijna vast achterop een 5-serie. Auto voor me dook weg, ik schrik vanwege de stilstaande file op die ene enkele baan en trap hard op de rem, schoof zo door en na stilstand kwamen er 2 flinke rookwolken voorbij met op de achtergrond een droogkloot in zo'n oude R19 met klimrek met een grote grijns: "Goh, je moet wel opletten"
Je schijfdiameter blijft gelijk toch? Denk dat ik met mijn Clio als ik de RS remmetjes er onder heb terugstap naar DS2500 blokken. Denk dat ik anders constant met geblokkeerde wielen rem...
Gisteren ook een gevalletje bijna geen Williams meer op de A10... Stond bijna vast achterop een 5-serie. Auto voor me dook weg, ik schrik vanwege de stilstaande file op die ene enkele baan en trap hard op de rem, schoof zo door en na stilstand kwamen er 2 flinke rookwolken voorbij met op de achtergrond een droogkloot in zo'n oude R19 met klimrek met een grote grijns: "Goh, je moet wel opletten"

Ja daar ben je bankdirecteur voor... Misschien zit het er voor ons ook ooit nog eens inSteven(stk) schreef:ik geloof alleen dat zijn idee van geld iets anders is, "zo`n clio rs kost ook bijna niets"Timmie82 schreef:Hij is helemaal besmet met het virus ja! Die gaan we zeker vaker zien. Leuke auto ook die MG maar niet echt geschikt om mee te komen met de snellere jongens. Andere auto issie gelukkig heel hard naar op zoek.Steven(stk) schreef:@timmie82 ja het ging lekker, de laatste sessie nog even wat minder bandenspanning gezet, maareh kan jouw werkgever niet eens een leuk race team sponsoren ? , hij leek het wel erg leuk te vinden

is idd hot optic opeens, volgens mij door die chick van netTimmie82 schreef:[img]http://www.leblogauto.com/wp-content/up ... 8_back.jpg[/img]tutuur schreef:hoor ik daar mgwat voor?
3.9 V8. Heb er zelf ook nog mee op de baan gereden vandaag. Eerste keer dat ik in een RHD zat, sturen en schakelen is niet lastig maar aansnijden van bochten wel (je zit snel met de linkerkant op de curbstones).
Wat is dit een hot topic op ene trouwens..

mooie MG heeft ie zeg!!!! (ben er beetje mee besmet doordat ik ook veel op het mg-r forum zit
DaaromTimmie82 schreef:Zou ze wel willen. Geen vrouwen mee de 24e van juli, want we gaan hertjes hunten geloof ikTim schreef:Uberfauwt
Gaat je zusje ook mee de 24e?

Nee maare wat doen we, overnachting erbij op camping en BBQ op Techno?
-
yup gewoon 260mm, ach en die williams, dat zal de overige bezitters deugt doen, "worden de andere weer meer waard"Tim schreef:
Je schijfdiameter blijft gelijk toch? .

-
zeg he, afspraken maken doe je maar in het ringtopicTim schreef:DaaromTimmie82 schreef:Zou ze wel willen. Geen vrouwen mee de 24e van juli, want we gaan hertjes hunten geloof ikTim schreef:Uberfauwt
Gaat je zusje ook mee de 24e?
Nee maare wat doen we, overnachting erbij op camping en BBQ op Techno?

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
niet meer foto's van dat mokkel?
of moet dat in het babe-topic Steef?

-
paulvanrooij schreef:niet meer foto's van dat mokkel?

Voor foto`s moet je bij timmie82 zijn, ik weet net aan haar voornaam.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
mja maar als ik me inschrijf met de twingo maak ik niet heel veel indruk volgens mij

misschien toch maar es een bak van t werk meenemen dan

misschien toch maar es een bak van t werk meenemen dan

Nee dat is alleen als het een ander betreftSteven(stk) schreef:yup gewoon 260mm, ach en die williams, dat zal de overige bezitters deugt doen, "worden de andere weer meer waard"Tim schreef:

Maar bij Vrijrijden.nl, is zij dat? Dan zal ik hem eens even over dat bureau heen leggen. Of moet die grootspraak ook in het Babe topic?

-
@Paul en Tim
Succes

Succes

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Geeft niet hoor.. m'n 19 heeft ook nog heel voorzichtig een andere auto aangetikt een paar uur later.. een Blauwe Clio met grijze wielen met zo'n foute witte kooi er in..Tim schreef: schoof zo door en na stilstand kwamen er 2 flinke rookwolken voorbij met op de achtergrond een droogkloot in zo'n oude R19 met klimrek met een grote grijns: "Goh, je moet wel opletten"
Rekening even naar Chris sturen als je nog een krasje tegen komt, die was niet op de hoogte van de juiste werking van die oude 19

wtf??Tim schreef:Nee dat is alleen als het een ander betreftSteven(stk) schreef:yup gewoon 260mm, ach en die williams, dat zal de overige bezitters deugt doen, "worden de andere weer meer waard"Tim schreef:
Maar bij Vrijrijden.nl, is zij dat? Dan zal ik hem eens even over dat bureau heen leggen. Of moet die grootspraak ook in het Babe topic?

Tim Ass (of S) DS3000 zou ik zeker voor op het circuit gewoon aanhouden.
Die grotere schijven gaan niet veel extras brengen kracht x arm en de arm wordt 280/260-e groter, niet veel dus.
De grootste winst bij RS remmen zit em dan wel in de blokken die groter oppervlak hebben, maar een DS2500 krijg je rustig wel aan het faden bij aanremmen Tarzan of op een rondje Zolder.
@Steve, goed om gelijk het hele rondje te doen, misschien oom remdrukregelaartje ertussen? Ik voel een groupbuy opkomen
@Timmie82, kijk nou eens naar je eigen bouwjaar vent, argh...
Die grotere schijven gaan niet veel extras brengen kracht x arm en de arm wordt 280/260-e groter, niet veel dus.
De grootste winst bij RS remmen zit em dan wel in de blokken die groter oppervlak hebben, maar een DS2500 krijg je rustig wel aan het faden bij aanremmen Tarzan of op een rondje Zolder.
@Steve, goed om gelijk het hele rondje te doen, misschien oom remdrukregelaartje ertussen? Ik voel een groupbuy opkomen

@Timmie82, kijk nou eens naar je eigen bouwjaar vent, argh...
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Die grotere schijfdiameter doet zeker wel iets. Maar de extra totale schijf + blok oppervlakte tezamen met het feit dat de schijven behoorlijk dikker zijn levert ook nog eens een betere koeling. En dan kan je denken dat dit niets uitmaakt, omdat je DS3000 toch niet aan het faden krijgt. Nee dat klopt, maar die blokken slijten wel veel harder, en vreten je schijven op als de temperatuur te hoog oploopt. Als je een paar keer nieuwe DS3000's hebt moeten kopen ben je dat snel zatSteven schreef: Die grotere schijven gaan niet veel extras brengen kracht x arm en de arm wordt 280/260-e groter, niet veel dus.

Als je de originele schijven blijft gebruiken, denk ik niet dat grotere remklauwen erg zinvol zijn, afgezien van de looks en het gewicht, en misschien een iets beter aanspreekgedrag. Ik zou dan zeggen, probeer die 307 klauwen te combineren met iets grotere schijven. Dan is het misschien meer werk, maar dan brengt het wel veel meer.
-
Bart ik ben het met je eens, ik verwacht hier ook geen wonderen van.Bart V schreef:Die grotere schijfdiameter doet zeker wel iets. Maar de extra totale schijf + blok oppervlakte tezamen met het feit dat de schijven behoorlijk dikker zijn levert ook nog eens een betere koeling. En dan kan je denken dat dit niets uitmaakt, omdat je DS3000 toch niet aan het faden krijgt. Nee dat klopt, maar die blokken slijten wel veel harder, en vreten je schijven op als de temperatuur te hoog oploopt. Als je een paar keer nieuwe DS3000's hebt moeten kopen ben je dat snel zatSteven schreef: Die grotere schijven gaan niet veel extras brengen kracht x arm en de arm wordt 280/260-e groter, niet veel dus.
Als je de originele schijven blijft gebruiken, denk ik niet dat grotere remklauwen erg zinvol zijn, afgezien van de looks en het gewicht, en misschien een iets beter aanspreekgedrag. Ik zou dan zeggen, probeer die 307 klauwen te combineren met iets grotere schijven. Dan is het misschien meer werk, maar dan brengt het wel veel meer.

Ik moet nu mijn klauwen voor toch vervangen (onluchtingsnippels zijn gaar) en de 307 klauwen inclusief blokken heb ik toch nog liggen, blokken zijn trouwens een stuk groter dus mischien dat dat nog wat helpt.
Tzt komt er nog wel een serieuze remset op maar dat staat ergens onder aan het lijstje zolang dit nog gaat.
@Bart, true true ik wilde idd ook nog een opmerking maken over die warmteoverdracht, daarom heb ik ook die 280's erop zitten.
Merk idd dat mijn DS3000 sneller (ver)gaat als die van Timmie82 die met Calibra Turbo klauwen rondhost op z'n Gastra
Misschien dat ik ooit nog es over ga op RS spul als de HRC toch aan diggelen gaat
Maargoed gezien het 5je iets lichter is en Steve misschien wel wat airducts in de mistlampen kan hangen, lijkt me die 260mm nog wel ff voldoen.
Merk idd dat mijn DS3000 sneller (ver)gaat als die van Timmie82 die met Calibra Turbo klauwen rondhost op z'n Gastra
Misschien dat ik ooit nog es over ga op RS spul als de HRC toch aan diggelen gaat

Maargoed gezien het 5je iets lichter is en Steve misschien wel wat airducts in de mistlampen kan hangen, lijkt me die 260mm nog wel ff voldoen.
1 middag vrijrijden op TT Circuit Assen van 13:00H tot 16:45H en ik heb een complete set ds 3000 afgeschreven.
remt echter wel super goed
en fading heb je geen last van.
ook niet van abnomaal snel slijtende schijven overigens.
wil je voor levensduur gaan dan kan je idd beter grotere schijven nemen maar vooral ook grotere blokken en daar dan weer ds 3000 op.
mijn remvermogen is echt voldoende met de clio met standaard remklauwen en blokken.
misschien ooit nog eens RS scoren en voor iets langere levensduur gaan.

remt echter wel super goed

ook niet van abnomaal snel slijtende schijven overigens.
wil je voor levensduur gaan dan kan je idd beter grotere schijven nemen maar vooral ook grotere blokken en daar dan weer ds 3000 op.
mijn remvermogen is echt voldoende met de clio met standaard remklauwen en blokken.
misschien ooit nog eens RS scoren en voor iets langere levensduur gaan.
DS3000 slijt eigenlijk altijd veel te hard, maar ze remmen gewoon wel ontzettend goed! Ik rij ook wel eens met pagid grey, en die dingen gaan veel langer mee. Ze hebben alleen iets minder bite, en die dingen doen het echt pas als je er serieus wat temperatuur in hebt.
@Mark: Schijfslijtage hangt ook af je remstijl, van het soort schijf, en dan met name of ze wel of niet hooggekoold zijn. Feit is wel dat het hard kan gaan met je schijven als je het zaakje op zo'n 800 graden weet te remmen. Assen en Zandvoort zijn niet echt zwaar voor de remmen, maar op Zolder bijvoorbeeld wordt het een heel ander verhaal.
@Mark: Schijfslijtage hangt ook af je remstijl, van het soort schijf, en dan met name of ze wel of niet hooggekoold zijn. Feit is wel dat het hard kan gaan met je schijven als je het zaakje op zo'n 800 graden weet te remmen. Assen en Zandvoort zijn niet echt zwaar voor de remmen, maar op Zolder bijvoorbeeld wordt het een heel ander verhaal.
@ Bart V
Dutch powertrading raadt mij nu carbon Lorraine aan, ipv mijn huidige DS3000
Dit omdat de DS3000 niet leverbaar is in een endurance uitvoering.
De RC6 of de RC6E (endurance) heb je hier ervaring mee toevallig?
remvermogen nagenoeg gelijk , langer uithoudingsvermogen echter wel kans op piepen.
Dutch powertrading raadt mij nu carbon Lorraine aan, ipv mijn huidige DS3000
Dit omdat de DS3000 niet leverbaar is in een endurance uitvoering.
De RC6 of de RC6E (endurance) heb je hier ervaring mee toevallig?
remvermogen nagenoeg gelijk , langer uithoudingsvermogen echter wel kans op piepen.
Geen ervaring met carbon Lorraine helaas, maar hoor daar wel erg goede verhalen over van verschillende mensen in de racerij.
Wat betreft piepen, tja endurance blokken hebben een harde compound, en dat betekent vaak piepen/janken/gillen. Die pagid grey's doen dat ook. Zolang het goed remt is het prima, als ze dan maar langer mee gaan.
Wat betreft piepen, tja endurance blokken hebben een harde compound, en dat betekent vaak piepen/janken/gillen. Die pagid grey's doen dat ook. Zolang het goed remt is het prima, als ze dan maar langer mee gaan.
ok ga ik die eens bestellen en testen.
dan moet ik dat piepen maar op de koop toe nemen.
ombouwen naar RS is voorlopig nog geen optie vanwege mijn chronisch tijdgebrek en omdat ik de auto liefst zo origineel mogelijk wil houden.
dan moet ik dat piepen maar op de koop toe nemen.
ombouwen naar RS is voorlopig nog geen optie vanwege mijn chronisch tijdgebrek en omdat ik de auto liefst zo origineel mogelijk wil houden.
-
goed ik ging vandaag "even naar de loods" om even de auto na te lopen na zandvoort.
Draaide er dus op uit dat ik samen met een mede-loodsbewoner het 16v subframe en clio williams draagarmen onder de auto heb gezet, net thuis maar nog niet klaar, de auto staat al wel weer op zijn wielen.
De williams draagarmen passen zonder slijpwerk niet op een gtt subframe
noodzakelijke aanpassingen aan het clio 16v subframe om het onder de vijf te hangen
- 1 extra gat geboord linksvoor voor de motorsteun
- het gat van het subframe rechtvoor zat op de verkeerde plek, dus die heb ik dichtgelast en een gat 2cm verder
- langere bout (clio 16v) nodig om het subframe vast te zetten
gedaan :
- het 16v subframe ontvet en bewerkt met de slijptol en netjes in de grijze inox spray gezet (foto volgt later wel)
- williams draagarmen gemonteerd
- williams stabi schoongemaakt en in de verf gezet
- schakelstang gesloopt, iemand nog eentje liggen ?
- gemonteerd onder de vijf
todo
- het laatste boutje van de aandrijfas in de versnellingsbak wil niet los. dop draait om de kop heen, maar even laten rusten voordat het echt stuk ging
- spoorstangen vervangen door r 19 exemplaren / clio 16v stuurhuis + spoorstangen monteren
- aandrijfas links monteren.
- stabi monteren
met dank aan sander voor de hulp
Draaide er dus op uit dat ik samen met een mede-loodsbewoner het 16v subframe en clio williams draagarmen onder de auto heb gezet, net thuis maar nog niet klaar, de auto staat al wel weer op zijn wielen.
De williams draagarmen passen zonder slijpwerk niet op een gtt subframe
noodzakelijke aanpassingen aan het clio 16v subframe om het onder de vijf te hangen
- 1 extra gat geboord linksvoor voor de motorsteun
- het gat van het subframe rechtvoor zat op de verkeerde plek, dus die heb ik dichtgelast en een gat 2cm verder
- langere bout (clio 16v) nodig om het subframe vast te zetten
gedaan :
- het 16v subframe ontvet en bewerkt met de slijptol en netjes in de grijze inox spray gezet (foto volgt later wel)
- williams draagarmen gemonteerd
- williams stabi schoongemaakt en in de verf gezet
- schakelstang gesloopt, iemand nog eentje liggen ?

- gemonteerd onder de vijf
todo
- het laatste boutje van de aandrijfas in de versnellingsbak wil niet los. dop draait om de kop heen, maar even laten rusten voordat het echt stuk ging
- spoorstangen vervangen door r 19 exemplaren / clio 16v stuurhuis + spoorstangen monteren
- aandrijfas links monteren.
- stabi monteren
met dank aan sander voor de hulp