ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Zondag bij het stoplicht kwam er een Mazda3 naast me staan. Ook blauw.
Hij rolde telkens iets naar voren en leek ook haast te hebben.

Ik denk, ik spurt even lekker vlot weg. Zodra het licht op groen ging pakte ik de eerste 15 meter totdat ik tot mijn verbazing die 3 ineens vlotjes
-dichterbij zag komen... -langs me zag komen... - Een duimpje omhoog zag gaan... -en weer verder zag verdwijnen.. :(

Bleek een MPS met een slordige 260pk onder de kap (Y)
Prachtige auto :smoke:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik denk dat je 'm op een bochtig weggetje wel bij moet kunnen houden met een RS... Maar da's wel een beest van een motor die daar in ligt, zeg. Ik wist niet eens dat die in de 3 geleverd was!
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Merijn schreef:Ik denk dat je 'm op een bochtig weggetje wel bij moet kunnen houden met een RS... Maar da's wel een beest van een motor die daar in ligt, zeg. Ik wist niet eens dat die in de 3 geleverd was!
Ik wist dat een 3MPS bestond en snel was, dat het een 2.3T met 260pk was zag ik ook zo straks. Overigens 0-60km/u doen we theoretisch even snel over. Daarna loopt hij langzaam weg. Hoe het bochtenwerk zit weet ik niet, maar dan moet het goed bij te benen zijn inderdaad...

Achja, zo leer je de vlotte modellen van andere merken ook wat beter kennen hè :wink:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Heh, die 3 was de meest vermogende voorwielaandrijver als ik me niet vergis.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

volgens mij ook, en je mag kan alleen gasgeven in een rechte lijn (ondanks sper) :p
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

We hebben nog een linkje:



Mazda 3MPS tegen 130i, astra OPC, R32 en Audi S3...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Joopieboy schreef:
Erik (Schepjes) schreef:[img]http://electromotoring.com/images/vehic ... _thumb.jpg[/img]

:wink:
Precies! (0)

Alhoewel:

:worship:

Helaas ken ik die gasten, wonen niet ver hier vandaan, echt ziek. :~ (0)
Specs van dat karretje?

Vraag me af of het nog wel remt of hebben ze dat ook aangepast?

Over het sprintje met de MPS Mazda3, ja je moet natuurlijk zoals ik al zei in eerder berichtje wel je tegenstanders (her)kennen, anders moet je in tegenstelling tot.... in het stof bijten..... :lol: :lol:

Op forum AW zit een gast met een 3MPS, die zegt dat hij goed de bocht omgaat.

Zeer snelle bak inderdaad, maar geef mij toch maar een minder vermogende Clio III Cupversie... :D
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

tijd terug toen ik met de autovisie supertest mee was op de ring ook een rondje mee mogen rijden in een 3MPS, ging toch aardig af en over de wegligging waren ze ook wel te spreken.
heerlijk ook het zuigende geluid van de turbo in die auto. toch wel vette bejaardenbak :D (Y)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Riël Notermans schreef:Heh, die 3 was de meest vermogende voorwielaandrijver als ik me niet vergis.
Volgens mij is nu de Seat Leon 310 dat. 310 PK op de voorwielen, nieuwe Ford Focus RS is een goede 2e met 305 PK :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tim schreef:
Riël Notermans schreef:Heh, die 3 was de meest vermogende voorwielaandrijver als ik me niet vergis.
Volgens mij is nu de Seat Leon 310 dat. 310 PK op de voorwielen, nieuwe Ford Focus RS is een goede 2e met 305 PK :)
En ik hoorde van alle kanten dat die Leon 310 nog niet eens 280 krukas PK's er uit wist te brullen..
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Las het ook op DF ja, ach de Focus had toch al de voorkeur :P
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ja mooi beest die nieuwe focus, geweldig uiterlijk (Y)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

en de r26r is sneller :D
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik vrees het niet. de vorige focus rs was al ziek snel voor zijn tijd. En de huidige schijnt de 300 pk's beter weg te zetten op de weg dan de 220 pk's van de st.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

hier hebbie bewijs dat de megane sneller is dan de focus rs

http://www.drivers-republic.com/dr_tv/i ... rea=videos

:worship:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ben benieuwd wat zo'n focus dan doet met dezelfde banden (Y) :)
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Tjah ben benieuwd wat de Megané doet met hetzelfde vermogen :P Is toch eigenlijk niet met elkaar te vergelijken.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Precies, maar blijft een leuke vergelijking :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Patrick.B schreef:hier hebbie bewijs dat de megane sneller is dan de focus rs

http://www.drivers-republic.com/dr_tv/i ... rea=videos

:worship:
daar sta ik inderdaad wel van te kijken, erg netjes. maar zoals gezegt ben ik benieuwd wat de focus doet op r888's
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

De R26R was toch ook al sneller dan de laatste Mitsu Evo over Zandvoort? :) Zwaar underpowered ten opzichte van de Evo, maar de wegligging maakt alles goed, blijkbaar.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Geert schreef:
Patrick.B schreef:hier hebbie bewijs dat de megane sneller is dan de focus rs

http://www.drivers-republic.com/dr_tv/i ... rea=videos

:worship:
daar sta ik inderdaad wel van te kijken, erg netjes. maar zoals gezegt ben ik benieuwd wat de focus doet op r888's

Nog harder over een circuit gaan.

Maar je ziet dus wat banden voor een verschil goed maken......
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

De R26R is in mijn ogen ook gewoon een klasse apart.
Kijk alleen naar het gewicht, focus 1500 kilo, de megane 1200.
alleen die 300 kilo maken al een groot verschil, juist op het circuit.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

gewicht speelt echt de hoofdrol, als ik vergelijk met de 19turbo van Glen dan spreekt dat boekdelen. Even niet opletten en weg is ie, dan is het echt trappen om dat bij te halen.

Als je het filmpje bekijkt van de focus vs clio dan zie je toch heel duidelijk dat die focus echt niet van de ideale lijn kan afwijken terwijl die clio zowat over de hele baan zwalpt zonder in problemen te komen met tractie en wegligging.

Das toch echt iets wat ze bij renault helemaal voor mekaar hebben. Het mag in de ogen van veel jappen en duitsers een hoop "crap" zijn, daar kunnen ze echt wel wat van leren.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Maarten-Jan schreef:De R26R is in mijn ogen ook gewoon een klasse apart.
Kijk alleen naar het gewicht, focus 1500 kilo, de megane 1200.
alleen die 300 kilo maken al een groot verschil, juist op het circuit.
Geef de R26R een dikke vermogenkuur en je heb een 1ste klas racer ondanks zen logge uiterlijk en aerodynamica van een ouwe benz.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Helemaal mee eens, en die motor heeft wel wat ruimte voor wat extra's...
al is de standaard turbo een wat klein exemplaar.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

bij 250, max 260 is het over and out. Dan moet je overgaan naar een TD05 of zelfs TD06. Intercooler en goeie uitlaat maakt van de megane een heel andere auto.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Wie is die motor aan het bouwen voor die nijmegenaar Jo? :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Bedoel je Marcel ? Voor zover ik weet Borremans.

btw, megane en uitlaat ?

http://www.youtube.com/watch?v=oAtFwHZVc6A
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Oke, dacht ik al. Mooie megane die 1 na laatste auto :) Wat een herrie maakt die zwarte, er staat nog een filmpje van die auto. (~)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Blaast lekker :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

twas ook gelijk 1 van de snellere autos op de baan.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

De standaard uitlaat is een behoorlijke beperking dus?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

absoluut, uitlaat en intercooler.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Arno17 schreef: Specs van dat karretje?

Vraag me af of het nog wel remt of hebben ze dat ook aangepast?
Het is qua onderstel en remmerij een 'gewone' kart, kart remmetjes, remt opzich als een dwijl, en bochten ook, maar rechtdoor gaat ie wel aardig.

Zit een 6 of 700 cc 2 cilinder in van een motor, en hij drijft de achterwielen aan. Opzich leuk project, zat ook veel moeite en werk in, ging best hard maar echt levensgevaarlijk om te rijden.

En ik weet niet of je het opviel, maar ze hebben de gashendel omgebouwd met een kabeltje voor pedalen, starter is een knop naast het stuur en dat soort geknutsel. |:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

@Joopieboy,

Geknutsel..?......ik vind het wel stoer allemaal daar moet je geen stoplichtsprintje tegen doen... :grin: .

En Jo, over die wegligging van een Renault Sport, elke autoblad heeft het daar nu over, maar was dit altijd zo.

Ik meen me te herrineren dat de eerste Megane RS niet zo lekker stuurde?...dat is pas van de laatste tijd toch?

Ook de Clio172/182 was niet bepaald een heel erg strak sturend wagentje, maar vergeef mij als ik het mis heb. :smile:

En gewicht is natuurlijk altijd van belang, al die massa moet in beweging worden gezet.

Maar ik denk dat banden een nog grotere rol spelen.

Met andere woorden, die Megane in het filmpje heeft dus 2 voordelen tov de Focus RS.

On topic dan....als was de andere partij een 2 tal motorfietsen.

Opdraaien leuke bocht naar de A4, 2 motorfietsen die lekker plat door het bochtje gingen, met de Twingo hadden ze geen rekening gehouden....moest wel even van het gas af om ze niet op te duwen.

Na de doordraaier was het natuurlijk gedaan.......2 stipjes waren mijn deel.... :lol:
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Plaats reactie