Jackson's GTT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Update:

Zoals jullie weten brak mn motorsteun af vorige week zondag. De nieuwe steun is nog steeds niet binnen helaas. Wel heb ik inmiddels het ontbrekende deel van de achterste steun binnen van de dealer. Zodra steun binnen is kan het weer in elkaar en kunnen we weer vlammen.

Ook omdat mn turbotje op begint te raken, heb ik maar besloten een nieuwe turbo te bestellen. En natuurlijk een grotere:

De MBE Pro-300 is zojuist besteld en zal morgen of woensdag binnen komen.

Nu zit ik te twijfelen welke fmic ik zal nemen. Welke maten kan ik het beste nemen??

De uitlaatlijn gaat geheel aangepast worden. 2.5 of zelfs 3 inch dik. Demperloos en ga k zelf lassen :)
"Le creature de vette shit"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

dat is goed nieuws zeg :smile: ik heb ook net nieuwe turbo :p

als je je bumper wilt behouden kan je het beste die intercooler van 14 hoog nemen....
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

demperloos??

veel plezier jack!!
daar ga je echt nog wel van terugkomen..
ik heb zelf met een demperloze sidepipe rondgereden.
en zelfs terwijl ik mijn gt niet voor dagelijks gebruikte werd ik er redelijk
gestoord van!!

je krijgt echt zo'n boer harmse trekker geluid..
las er dan een cherrybomb tussen o.i.d
dan krijg je nog een leuke roffel erin.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Hey vriend!

Hoe is t? Gaat het nog goed met jou GTT?

Ik rij al sinds dag 1 demperloos man. Dik 2.5 jaar dus alweer. Vind het heerlijk :) Of het moet een stuk erger worden met 2.5inch :p Mocht het echt niks zijn kan er altijd nog een dempertje tussen :)
"Le creature de vette shit"
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

3 inch is volgens mij wel heel erg groot. Maar er is hier vast wel iemand op het forum die uit kan leggen waarom dat is ;)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Past net (niet) over je achterbrug heen... :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Arco Straver schreef:Past net (niet) over je achterbrug heen... :p

Menno heeft het volgens mij wel voor elkaar gekregen. :wink:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

je zou het deel wat over je achteras gaat wat ovaler kunnen maken :wink:
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Juh dat dacht ik ook al indd.

Waarschijnlijk gaat het of 2.5inch worden of 70mm.
"Le creature de vette shit"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik denk dat 2,5 inch demperloos meer dan zat is, het blijft maar een 1.4'tje he :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bij de achteras is de het uitlaatgas al veel meer tot rust gekomen en dusdanig afgekoeld, dan kun je allang over naar 2,5" of kleiner.
Maargoed ik zou lekker zo'n downpipe van Mark5t nemen.

Verder is een Sidepipe ook echt hetzelfde als een pijp die recht naar achter loopt Andrews.... Sidepipe is leuk voor 3x een rondje door de winkelstraat, daarna heb je die herrie toch liever recht uit je bumper :p
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

idd steefie toch nog iemand die het snapt (Y)

alhoewel 2,5" tot in de uitsparing van je bumper prima gaat hoor.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

sidepipe ziet er ook niet uit, vind ik (N)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

op een escort wrc wel 8)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Geert schreef:op een escort wrc wel 8)
SLR en Viper ook wel. :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

op een 5 ja, voor de volledigheid :wink: :p :smile:

Op een AC Cobra ook (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

op een corsa ook :D

wel beetje onduidelijke foto:
[img]http://img10.imageshack.us/img10/9262/img0714m.jpg[/img]
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

DennisT schreef:3 inch is volgens mij wel heel erg groot. Maar er is hier vast wel iemand op het forum die uit kan leggen waarom dat is ;)
@ jack zo zie je maar weer dat smaken gelukkig verschillen..
anders heeft iedereen het zelfde :wink:

met mijn gt gaat het weer goed
motor hangt er weer terug in in combi met een nieuwe slangenset.
en koppeling.

gt nummer2 staat er ook al weer
pff maar die is voor het vrouwtje..
wordt een 18 16v.

@ steve
demperloos maakt idd geen drol uit of je nou een sidepipe hebt
of niet,dat is vrij logisch natuurlijk..(maar bedankt voor de uitleg (0) )

mijn mening een sidepipe kan zeker wel netjes staan onder een gt
mits het goed gemonteerd is..
die van mij was ook meer een winkelstraat schoonblazer :lol:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

ff off-topic :

Andrew : maak dan ff een update van die zwarte. :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Update:

Haha neuh. een sidepipe gaat het niet worden.
De uitlaat gaat netjes uit de achterbumper steken.
De uitlaatlijn die ik gekozen heb is uiteindelijk geworden
Gegalvaniseerde stalen pijp 70mm dik.
Demperloos, vanaf turbo een rechte lijn naar achteren.

Het turbotje komt vandaag binnen.
En hoop van het weekend de uitlaatlijn te kunnen gaan lassen :)

En als het goed is heb ik vanavond ook een achterste motorsteun.
Dan wel geen versterkte. Die duren me veels te lang. Staan helas nog steeds in back-order. Dus ik ga tijdelijk tijden met een standaard steun totdat de nieuwe binnen zijn :)

Foto's volgen :)
"Le creature de vette shit"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

maak je die pijp nu niet meer van RVS dan?
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Klopt, het word gegalvaniseerd staal.
Scheelt enorm in prijs. En denk zelfs dat het nog beter is ook dan rvs.
Qua het uitzetten door de hitte. rvs zet veel meer uit dan staal.
Warm koud warm koud warm koud. Vooral bij elbow/downpipe.
"Le creature de vette shit"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dat zal je wel tegenvallen denk ik
last slecht gegalvaniseerd en waar het gelast is roest het ook weer erg snel.

warmte probleem heb ik in elk geval totaal geen last van met mijn RVS downpipes en complete uitlaatsysteem.

ben benieuwd laat je wat fotos zien?
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Okee man, ik ben zelf ook erg benieuwd. Ik ben er samen met een vriend van me mee bezig. En hij had het over zinkspray volgens mij om over de lasnaden te spuiten.

Foto's komen indd erop te staan :)
"Le creature de vette shit"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb ooit begrepen dat als je galvaniseert of scoupeert, er eigenlijk niet meer aan te lassen is. Maar dat mogen de geleerden vertellen. :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

is wel te lassen, maar echt bagger en komen giftige stoffen bij vrij. gaat ook 3x zo hard roesten omdat je een dikke baggerlas krijgt. als je last zie je ook een dikke rare vlam vrjkomen...

cancellen en gewoon staal pakken is mijn advies.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

je kunt ook op de plekken waar je gaat lassen, de galvaniseerlaag wegslijpen en na het lassen behandelen.
Zal nooit RVS worden, maar op zich hoeft het echt niet slecht te zijn.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Staal heeft weer een betere warmteafgifte :) Begrijp het ook niet zo, bedoel staal houdt het ook wel n paar jaar?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

Arco Straver schreef:ff off-topic :

Andrew : maak dan ff een update van die zwarte. :wink:
ja zou ik best willen vriend..
enkel ben ik al blij als ik t leven heb s'avonds..
update's van mijn gt??

zsm (als ik een keer vrij kan nemen) uit de schorsing halen
en afmelden voor de apk..
en dan maar weer eens rijden.
de planning is om me te gaan doen met de clubspecials.
zal vast wel goedkomen.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik zou ook eerder staal pakken ipv gegalvaniseerde rommel. Heb ook vaker gehoord dat lassen eraan echt beroerd is omdat er idd allemaal gifige dampen vrij komen en die laag in de fik kan vliegen.
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Daarom moet je die zooi er ook eerst afslijpen voordat je er aan gaat lassen.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Dat heb ik ook gehoord ja. Dus dat heeft het geen zin naar mijn idee, omdat hij op de lassen minstens net zo snel doorrot als op normaal blank staal.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Update:

Gister ochtend begonnen met het monteren van mn motorsteun. Incl. dat soort van hitteschildje en die stoorrubber. Deze zaten er beide niet op bij mij.

Daarna rustig aan begonnen met het monteren van mn nieuwe turbo.
Eerst even ruimte maken onder de kap zodat gemakkelijk de nieuwe turbo gemonteerd kone worden.

[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... turbo1.jpg[/img]
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... turbo2.jpg[/img]

Eerst moesten even de toevoeren en retouren van zowel de KVS als de olie gemonteerd worden. Voor de olie zaten deze erbij geleverd maar voor de kvs moest k deze overzetten vanaf de oude turbo. Wat een pleuris werk was dat zeg en het zat flink tegen. Maar het is me weer gelukt :)

Inmiddels de nieuwe turbo aangesloten en al. Toen kon k beginnen met het maken van de elbow + downpipe. De rest van de uitlaat ga ik van de week aan beginnen. Het belangrijkst is dat ik nu kan rijden :)

De nieuwe 70mm bochten
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... tlaat1.jpg[/img]
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... tlaat2.jpg[/img]

De "werkplaats"
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... tlaat3.jpg[/img]

Het lassen van deze SPECIALE las-uitlaatbochten ging meer dan goed. Er kwamen geen rare dampen vanaf of rare vlammetjes. Het was niet eens nodig om de gegalvaniseerde laag eraf te halen. Het TIG lassen ging perfect. Zal zo even wat foto's maken van mn turbo, elbow en downpipe.
Laatst gewijzigd door Jackson op zo 21 jun 2009 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
"Le creature de vette shit"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

komen steeds meer straattuners hier op het forum :lol:

ziet er goed uit allemaal, nu zsm de uitlaat afmaken en vlammen met die handel (Y)
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Dank :)


Owww voor het vlammen heb k de rest van de uitlaat niet nodig hoor :p
Klinkt wel lekker zo haha.
"Le creature de vette shit"
Plaats reactie