Als er iets gebeurd en ze pakken je en je krijgt artikel 5 kan de verzekering wel eens vervelend worden.......Erik (Schepjes) schreef:Oke duidelijk, wel verzekerd maar mag niet van de sheriff, dank je wel
ACT: wetgeving
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
lichamelijk in staat om een auto te besturen.. Ik denk dat ik beter de auto onder controle heb als al die oude lijken van 70+..
Maar goed het is ook niet zo dat ik heel Nederland ga doorkruisen, tis meer voor noodgevallen, want echt handig is het niet..
Maar goed het is ook niet zo dat ik heel Nederland ga doorkruisen, tis meer voor noodgevallen, want echt handig is het niet..
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Erik (Schepjes) schreef:lichamelijk in staat om een auto te besturen.. Ik denk dat ik beter de auto onder controle heb als al die oude lijken van 70+..
Maar goed het is ook niet zo dat ik heel Nederland ga doorkruisen, tis meer voor noodgevallen, want echt handig is het niet..
Nood breekt wetten zeggen ze wel eens.
Andere vraag, vind jij het verstandig om zelf te rijden met je arm in de mitella??
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Ik vind het niet onverantwoord neej, heb die kar prima onder controle. eenigste wat er is dat ik soms wat laat schakel 

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
mijnsinziens heb je toch 2 armen nodig om je stuur optimaal te kunnen benutten?
Ik ga er vanuit dat je arm in het gips zit, overigens!
Ik ga er vanuit dat je arm in het gips zit, overigens!
Laatst gewijzigd door Hessel op za 13 jun 2009 21:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Nee alleen arm in mitella kan d;r ook uit, maar gaat niet van harte 

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Ow dus je bent nu mindervalide..da's mijn vakgebied
..... bij deze
http://www.intermobiel.com
Auto-aanpassingen kunnen de bewegingsvrijheid van mensen met een handicap enorm vergroten. Wat moet nu precies verstaan worden onder een aangepaste auto? Daarbij kunt u denken aan aanpassingen voor de gehandicapte bestuurder maar ook aan aanpassingen voor de gehandicapte passagier. Als u zelf een rolstoel gebruikt is het mogelijk de auto zo aan te passen dat u met uw handen kunt remmen en gas geven.
Hebt u een gehandicapte partner of een gehandicapt kind dan kan de auto hieraan aangepast worden. Het is bijvoorbeeld mogelijk een bijrijdersstoel te monteren die kan draaien en naar buiten kan komen, zodat uw partner vanuit zijn rolstoel makkelijk op deze autostoel plaats kan nemen. Ook kan een auto aangepast worden voor het vervoer van mensen in een rolstoel. Dan is bijvoorbeeld een verhoogd dak nodig en een systeem om de rolstoel in de auto te rijden.
Welke auto-aanpassingen zijn nodig?
Bij de Stichting Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen kunt u laten bepalen welke aanpassingen u aan uw auto nodig hebt. U moet dan eerst een ’Eigen verklaring’ invullen. Die is te koop bij de gemeente, bij rijscholen en bij het Stichting Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen. Een ’deskundige praktische rijgeschiktheid’ van het CBR kan inschatten of u aanpassingen aan uw auto nodig hebt. U krijgt een uitnodiging voor een rijtest en een gesprek met de deskundige. Tijdens de rijtest wordt bekeken of u goed kunt remmen, sturen en gas geven. Ook wordt gekeken naar uw reactievermogen.
Uiteindelijk kiest u samen met de deskundige voor een auto waarin u precies hetzelfde kunt als elke andere automobilist. Soms is een eenvoudige aanpassing voldoende, bijvoorbeeld een automatische versnelling. Maar er kunnen ook ingrijpende veranderingen nodig zijn, zoals de montage van een voetstuur.
Wanneer u met de voorgestelde aanpassingen vijf tot tien lessen hebt gehad, wordt u opgeroepen voor een rijtest. Na een goed verloop van deze rijtest krijgt u een brief van het CBR dat alles medisch en praktisch gezien akkoord is. Deze brief vervangt de ’Eigen verklaring’ bij de aanvraag van het rijexamen.
Hoe kom ik aan een aangepaste auto?
Er zijn bedrijven die gespecialiseerd zijn in het aanpassen van auto’s; adressen vindt u op de website van Auto Aanpasbedrijven Nederland. Voordat u de weg opgaat met uw aangepaste auto, moet hij worden gekeurd door de RDW.
U kunt ook een tweedehands aangepaste auto kopen; die worden aangeboden op verschillende websites, bijvoorbeeld Chronisch zieken en Gehandicapten Raad Nederland, ANGO en Vereniging Spierziekten Nederland.
Vergoeding van een aangepaste auto
De vraag of u een vergoeding krijgt voor aanpassingen aan uw auto is niet eenvoudig te beantwoorden. De mogelijkheden bestaan, maar in de praktijk blijkt het vaak lastig om een vergoeding te krijgen.
Voor de vergoeding is het allereerst belangrijk waar u de auto voor gebruikt. Hebt u hem vooral nodig om naar uw werk te gaan? Dan wordt de vergoeding geregeld als reïntegratievoorziening. U moet dan naar de afdeling van het UWV waar u onder valt. Welke vestiging dat is, vindt u op de website van het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen.
Gebruikt u de auto vooral voor uw sociale contacten, om boodschappen te doen en voor andere persoonlijke zaken? Dan is de gemeente verantwoordelijk voor de vergoeding. Dit is geregeld in de Wet voorzieningen gehandicapten (WVG). De meeste gemeenten verwijzen mensen met een handicap echter liever naar het collectief vervoer. De gemeente is verplicht om naar uw persoonlijke omstandigheden te kijken bij de toekenning van een vervoersvoorziening, maar in de praktijk valt het niet mee om een aangepaste auto vergoed te krijgen.
Omdat gemeenten niet scheutig zijn met vergoedingen voor aangepaste auto’s, vragen steeds meer mensen een bijdrage van een fonds. De Algemene Nederlandse Gehandicapten Organisatie heeft zo’n fonds dat bijdraagt aan auto-aanpassingen voor mensen met een handicap die niet met collectief of openbaar vervoer kunnen reizen.
Aangepaste auto huren
Voor huurauto’s met een aangepaste stuurinrichting kunt u terecht bij Hertz. Een auto met handbediening kunt u ook huren bij B&S Autoaanpassing BV. Rolstoelbussen zijn te huur bij KAV Autoverhuur. Bij sommige regionale autoverhuurbedrijven kunt u personenauto’s (carioles) huren die aangepast zijn voor het vervoer van mensen in een rolstoel. Adressen vindt u in de Gouden Gids (eigen vervoer, huren en verhuur, autoverhuur).
Wilt u af en toe een aangepaste auto huren maar heeft u geen geld daarvoor? Bij de Algemene Nederlandse Gehandicapten Organisatie kunt u een budget aanvragen om 10 tot 15 dagen per jaar een aangepaste auto te huren. U mag ieder jaar een nieuw budget aanvragen.
In zeer uitzonderlijke situaties geeft de gemeente een vergoeding voor het huren van een auto op maat. Dit hangt af van het beleid dat uw gemeente voert in het kader van de Wet Voorzieningen Gehandicapten (WVG). U kunt hiervoor het beste contact opnemen met uw gemeente.
Meer informatie over autoaanpassingen
Informatie over aangepaste auto’s en over gespecialiseerde rijscholen kunt u vinden bij de Stichting Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen. U kunt u daar ook laten adviseren over aanpassingen aan uw auto.
Op de website van Stichting Kwaliteits- en Bruikbaarheidsonderzoek van Hulpmiddelen voor gehandicapten en ouderen vindt u de ’Keuzewijzer Autoaanpassingen’. Met de keuzewijzer kunt u te weten komen welke aanpassingen voor u geschikt zijn.
U kunt voor informatie over aanpassingen natuurlijk ook terecht bij uw patiënten- of belangenorganisatie. Ook kan u contact opnemen met een auto aanpassingsbedrijf zoals Mobiel v.o.f.. U kan ook een lotgenoten met een aangepaste bus vragen waar hij de bus heeft laten aanpassingen en wat zijn ervaringen zijn.


http://www.intermobiel.com
Auto-aanpassingen kunnen de bewegingsvrijheid van mensen met een handicap enorm vergroten. Wat moet nu precies verstaan worden onder een aangepaste auto? Daarbij kunt u denken aan aanpassingen voor de gehandicapte bestuurder maar ook aan aanpassingen voor de gehandicapte passagier. Als u zelf een rolstoel gebruikt is het mogelijk de auto zo aan te passen dat u met uw handen kunt remmen en gas geven.
Hebt u een gehandicapte partner of een gehandicapt kind dan kan de auto hieraan aangepast worden. Het is bijvoorbeeld mogelijk een bijrijdersstoel te monteren die kan draaien en naar buiten kan komen, zodat uw partner vanuit zijn rolstoel makkelijk op deze autostoel plaats kan nemen. Ook kan een auto aangepast worden voor het vervoer van mensen in een rolstoel. Dan is bijvoorbeeld een verhoogd dak nodig en een systeem om de rolstoel in de auto te rijden.
Welke auto-aanpassingen zijn nodig?
Bij de Stichting Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen kunt u laten bepalen welke aanpassingen u aan uw auto nodig hebt. U moet dan eerst een ’Eigen verklaring’ invullen. Die is te koop bij de gemeente, bij rijscholen en bij het Stichting Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen. Een ’deskundige praktische rijgeschiktheid’ van het CBR kan inschatten of u aanpassingen aan uw auto nodig hebt. U krijgt een uitnodiging voor een rijtest en een gesprek met de deskundige. Tijdens de rijtest wordt bekeken of u goed kunt remmen, sturen en gas geven. Ook wordt gekeken naar uw reactievermogen.
Uiteindelijk kiest u samen met de deskundige voor een auto waarin u precies hetzelfde kunt als elke andere automobilist. Soms is een eenvoudige aanpassing voldoende, bijvoorbeeld een automatische versnelling. Maar er kunnen ook ingrijpende veranderingen nodig zijn, zoals de montage van een voetstuur.
Wanneer u met de voorgestelde aanpassingen vijf tot tien lessen hebt gehad, wordt u opgeroepen voor een rijtest. Na een goed verloop van deze rijtest krijgt u een brief van het CBR dat alles medisch en praktisch gezien akkoord is. Deze brief vervangt de ’Eigen verklaring’ bij de aanvraag van het rijexamen.
Hoe kom ik aan een aangepaste auto?
Er zijn bedrijven die gespecialiseerd zijn in het aanpassen van auto’s; adressen vindt u op de website van Auto Aanpasbedrijven Nederland. Voordat u de weg opgaat met uw aangepaste auto, moet hij worden gekeurd door de RDW.
U kunt ook een tweedehands aangepaste auto kopen; die worden aangeboden op verschillende websites, bijvoorbeeld Chronisch zieken en Gehandicapten Raad Nederland, ANGO en Vereniging Spierziekten Nederland.
Vergoeding van een aangepaste auto
De vraag of u een vergoeding krijgt voor aanpassingen aan uw auto is niet eenvoudig te beantwoorden. De mogelijkheden bestaan, maar in de praktijk blijkt het vaak lastig om een vergoeding te krijgen.
Voor de vergoeding is het allereerst belangrijk waar u de auto voor gebruikt. Hebt u hem vooral nodig om naar uw werk te gaan? Dan wordt de vergoeding geregeld als reïntegratievoorziening. U moet dan naar de afdeling van het UWV waar u onder valt. Welke vestiging dat is, vindt u op de website van het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen.
Gebruikt u de auto vooral voor uw sociale contacten, om boodschappen te doen en voor andere persoonlijke zaken? Dan is de gemeente verantwoordelijk voor de vergoeding. Dit is geregeld in de Wet voorzieningen gehandicapten (WVG). De meeste gemeenten verwijzen mensen met een handicap echter liever naar het collectief vervoer. De gemeente is verplicht om naar uw persoonlijke omstandigheden te kijken bij de toekenning van een vervoersvoorziening, maar in de praktijk valt het niet mee om een aangepaste auto vergoed te krijgen.
Omdat gemeenten niet scheutig zijn met vergoedingen voor aangepaste auto’s, vragen steeds meer mensen een bijdrage van een fonds. De Algemene Nederlandse Gehandicapten Organisatie heeft zo’n fonds dat bijdraagt aan auto-aanpassingen voor mensen met een handicap die niet met collectief of openbaar vervoer kunnen reizen.
Aangepaste auto huren
Voor huurauto’s met een aangepaste stuurinrichting kunt u terecht bij Hertz. Een auto met handbediening kunt u ook huren bij B&S Autoaanpassing BV. Rolstoelbussen zijn te huur bij KAV Autoverhuur. Bij sommige regionale autoverhuurbedrijven kunt u personenauto’s (carioles) huren die aangepast zijn voor het vervoer van mensen in een rolstoel. Adressen vindt u in de Gouden Gids (eigen vervoer, huren en verhuur, autoverhuur).
Wilt u af en toe een aangepaste auto huren maar heeft u geen geld daarvoor? Bij de Algemene Nederlandse Gehandicapten Organisatie kunt u een budget aanvragen om 10 tot 15 dagen per jaar een aangepaste auto te huren. U mag ieder jaar een nieuw budget aanvragen.
In zeer uitzonderlijke situaties geeft de gemeente een vergoeding voor het huren van een auto op maat. Dit hangt af van het beleid dat uw gemeente voert in het kader van de Wet Voorzieningen Gehandicapten (WVG). U kunt hiervoor het beste contact opnemen met uw gemeente.
Meer informatie over autoaanpassingen
Informatie over aangepaste auto’s en over gespecialiseerde rijscholen kunt u vinden bij de Stichting Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen. U kunt u daar ook laten adviseren over aanpassingen aan uw auto.
Op de website van Stichting Kwaliteits- en Bruikbaarheidsonderzoek van Hulpmiddelen voor gehandicapten en ouderen vindt u de ’Keuzewijzer Autoaanpassingen’. Met de keuzewijzer kunt u te weten komen welke aanpassingen voor u geschikt zijn.
U kunt voor informatie over aanpassingen natuurlijk ook terecht bij uw patiënten- of belangenorganisatie. Ook kan u contact opnemen met een auto aanpassingsbedrijf zoals Mobiel v.o.f.. U kan ook een lotgenoten met een aangepaste bus vragen waar hij de bus heeft laten aanpassingen en wat zijn ervaringen zijn.
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:


Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
wattes?? 

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
via het mg-r forum ben ik achter iets heel leuks gekomen
namelijk:
om een auto om te keuren(ander motorblok) moest je voorheen voor een voorinspectie en wegen á 47 euro
daarna moest er een remmen/balans/wegligging/uitlaat test gedaan worden, al met al draaide zoiets uit op ong 600 euro.
echter, hoef je een auto van voor 1998 nu alleen nog maar te laten inspecteren en wegen en dan worden je papieren aangepast, het is zelfs zo dat het desbetreffende motorblok niet ooit origineel in het type auto geleverd hoeft te zijn geweest.
wel moet je in dat geval de papieren(of aantonen van specificaties) van de donor auto kunnen laten zien zodat ze weten wat er op kenteken moet komen....
voor auto's na 1998 moet nog wel de volledige tests worden uitgevoerd
ik denk dat er heel wat mensen zullen zijn die hier blij mee zijn
het is natuurlijk verzekeringstechnisch een stuk verantwoorder om je auto om te laten keuren....

namelijk:
om een auto om te keuren(ander motorblok) moest je voorheen voor een voorinspectie en wegen á 47 euro
daarna moest er een remmen/balans/wegligging/uitlaat test gedaan worden, al met al draaide zoiets uit op ong 600 euro.
echter, hoef je een auto van voor 1998 nu alleen nog maar te laten inspecteren en wegen en dan worden je papieren aangepast, het is zelfs zo dat het desbetreffende motorblok niet ooit origineel in het type auto geleverd hoeft te zijn geweest.
wel moet je in dat geval de papieren(of aantonen van specificaties) van de donor auto kunnen laten zien zodat ze weten wat er op kenteken moet komen....
voor auto's na 1998 moet nog wel de volledige tests worden uitgevoerd

ik denk dat er heel wat mensen zullen zijn die hier blij mee zijn

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Als dit werkelijk klopt zou dat super zijn 

Bron? Hier geloof ik namelijk niets van (no offence). Zelfs na het identificeren, moet de auto een technische test ondergaan.tutuur schreef:via het mg-r forum ben ik achter iets heel leuks gekomen![]()
namelijk:
om een auto om te keuren(ander motorblok) moest je voorheen voor een voorinspectie en wegen á 47 euro
daarna moest er een remmen/balans/wegligging/uitlaat test gedaan worden, al met al draaide zoiets uit op ong 600 euro.
echter, hoef je een auto van voor 1998 nu alleen nog maar te laten inspecteren en wegen en dan worden je papieren aangepast, het is zelfs zo dat het desbetreffende motorblok niet ooit origineel in het type auto geleverd hoeft te zijn geweest.
wel moet je in dat geval de papieren(of aantonen van specificaties) van de donor auto kunnen laten zien zodat ze weten wat er op kenteken moet komen....
voor auto's na 1998 moet nog wel de volledige tests worden uitgevoerd![]()
ik denk dat er heel wat mensen zullen zijn die hier blij mee zijnhet is natuurlijk verzekeringstechnisch een stuk verantwoorder om je auto om te laten keuren....
Ik heb de RDW gebeld, EN ben gisteren bij de RDW in Den Bosch geweest en ik heb goed nieuws. Voor iedereen die een auto van vóór 1998 heeft en er wat voor blok dan ook in heeft gelegd, ga allen naar de RDW om voor €47,- je kenteken te laten aanpassen en je auto opnieuw te laten wegen. WANT sinds 1 mei j.l. zijn er een hoop regels komen te vervallen. Geluidstest en wegliggingstest hoeven niet meer en je kunt dus bij een regionaal keuringsstation je kenteken laten aanpassen.
MITS, je kunt aantonen waar de motor vandaan komt. (papieren van donorauto oid)
Ik hoop dat jullie net zoals ik blij zijn met dit goede nieuws.
Groeten
Auto's van 1998 en jonger moeten weer aan andere (strengere) eisen voldoen dus die moeten in de meeste gevallen die tests wel doen. Heb ik nog even na gevraagd.De RDW moet ook wel wat verdienen natuurlijk.
zoals eerder gepost een lid van het mg-r forum is hier mee bezig geweest
MITS, je kunt aantonen waar de motor vandaan komt. (papieren van donorauto oid)
Ik hoop dat jullie net zoals ik blij zijn met dit goede nieuws.
Groeten
Auto's van 1998 en jonger moeten weer aan andere (strengere) eisen voldoen dus die moeten in de meeste gevallen die tests wel doen. Heb ik nog even na gevraagd.De RDW moet ook wel wat verdienen natuurlijk.
zoals eerder gepost een lid van het mg-r forum is hier mee bezig geweest
Maakt het dan ook nog uit wat voor blok en waar je hem plaatst? Heb weleens een oranje polo gezien met volgens mij een Suzuki GSX blok achterin. Mag dat dan ook?
ik heb geen id maar denk dat het toch wel voorin moet liggen, daarom moet je ook een bewijs van de donor auto hebben, dan kunnen ze uit zoeken hoe het daar zat....
blok van een motorfiets krijg je sowieso niet voor elkaar want daar zit geen achteruit op
blok van een motorfiets krijg je sowieso niet voor elkaar want daar zit geen achteruit op
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Lukt je wel daar je namelijk ook een Caterham met Hayabusa-motor kan importeren.... Je achteruit wordt geregeld door of een extra mechanische overbrenging of een elektrische..... 
Maar goed, om ff weer op het verhaal terug te komen.
Meeste die een andere motor plaatsen in hun auto hebben niet meer de papieren van dat betreffende voertuig, daar ze overwegend zijn gesloopt.
Geldt dan (als je deze toevallig hebt) een kopie van het kentekenbewijs en/of volledige autopapieren en/of foto's van chassisnummer + motornummer van het betreffende voertuig dan ook ?? ....
@ Remon : je gaat dan een voertuig zodanig aanpassen denk ik dat je toch een volledige herkeuring nodig hebt gezien de ombouw van motor van voor naar achter incl. wielophanging e.d. (lijkt mij wel i.i.g.)
Maar goed, om ff weer op het verhaal terug te komen.
Meeste die een andere motor plaatsen in hun auto hebben niet meer de papieren van dat betreffende voertuig, daar ze overwegend zijn gesloopt.
Geldt dan (als je deze toevallig hebt) een kopie van het kentekenbewijs en/of volledige autopapieren en/of foto's van chassisnummer + motornummer van het betreffende voertuig dan ook ?? ....
@ Remon : je gaat dan een voertuig zodanig aanpassen denk ik dat je toch een volledige herkeuring nodig hebt gezien de ombouw van motor van voor naar achter incl. wielophanging e.d. (lijkt mij wel i.i.g.)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ik heb echt geen id, de info die hier boven staat is wat de man gegeven heeft op het mg-r forum....Arco Straver schreef: Geldt dan (als je deze toevallig hebt) een kopie van het kentekenbewijs en/of volledige autopapieren en/of foto's van chassisnummer + motornummer van het betreffende voertuig dan ook ?? ....
edit: als jij via een motorcode en info van de dealer van het desbetreffende merk de specificaties kan tonen mag ik aannemen dat dit ook voldoende is....
En nu maar hopen dat mensen wel aan een boel zaken denken die nu niet meer gekeurd worden zoals remmen, schokbrekers en vering en dat soort zaken.
Een Clio 1.2 met een V6 voorin zal niet echt denderend meer rijden en qua remmerij zal het ook wel een upgrade mogen hebben.
Een Clio 1.2 met een V6 voorin zal niet echt denderend meer rijden en qua remmerij zal het ook wel een upgrade mogen hebben.
Ik heb zojuist ook de RDW gebeld hierover, niet dat ik je niet geloof, maar ik wou het zelf ook direct van ze horen
Hieronder wat dingetjes die hier boven ook wel staan...ook een paar die er niet staan:
-dit allen is veranderd (1 mei jl) aan de hand van europese wetgeving (woei!), waar Nederland zich aan dient te houden
-de auto ondergaat een technische keuring; in wezen een APK keuring; niets meer niets minder
-van auto's vóór 1998 wordt er geen weggedrag/remmentest meer gedaan
-bij het wijzigen van de motortype hoeft er geen documentatie van de donor auto aangeleverd te worden. Het is zelfs zo dat de RDW aanneemt wat jij aangeeft wat voor motor het is. Wil je het (nieuwe) vermogen op kenteken laten zetten is dit mogelijk, hiervoor dient wel documentatie voor aangeleverd te worden. Lever je dit niet aan, komt er simpelweg geen wijziging op het kenteken.
-je krijgt natuurlijk wel een nieuw kentekenbewijs
Dus in principe...auto ombouwen, rollen, en keuren voor 5 tientjes
ok rollen is dan ietsie duurder, maar nog altijd goedkoper dan voorheen

-dit allen is veranderd (1 mei jl) aan de hand van europese wetgeving (woei!), waar Nederland zich aan dient te houden
-de auto ondergaat een technische keuring; in wezen een APK keuring; niets meer niets minder
-van auto's vóór 1998 wordt er geen weggedrag/remmentest meer gedaan
-bij het wijzigen van de motortype hoeft er geen documentatie van de donor auto aangeleverd te worden. Het is zelfs zo dat de RDW aanneemt wat jij aangeeft wat voor motor het is. Wil je het (nieuwe) vermogen op kenteken laten zetten is dit mogelijk, hiervoor dient wel documentatie voor aangeleverd te worden. Lever je dit niet aan, komt er simpelweg geen wijziging op het kenteken.
-je krijgt natuurlijk wel een nieuw kentekenbewijs
Dus in principe...auto ombouwen, rollen, en keuren voor 5 tientjes

ok rollen is dan ietsie duurder, maar nog altijd goedkoper dan voorheen
Zo ging het toch altijd al zeg?



-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Die Polo die je bedoelt heeft ook geen kenteken meerRemon-CL10 schreef:Maakt het dan ook nog uit wat voor blok en waar je hem plaatst? Heb weleens een oranje polo gezien met volgens mij een Suzuki GSX blok achterin. Mag dat dan ook?

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
En als je geen papieren hebt van de omgebouwde auto, wat dan?Daniël W. schreef:Ik heb zojuist ook de RDW gebeld hierover, niet dat ik je niet geloof, maar ik wou het zelf ook direct van ze horenHieronder wat dingetjes die hier boven ook wel staan...ook een paar die er niet staan:
-dit allen is veranderd (1 mei jl) aan de hand van europese wetgeving (woei!), waar Nederland zich aan dient te houden
-de auto ondergaat een technische keuring; in wezen een APK keuring; niets meer niets minder
-van auto's vóór 1998 wordt er geen weggedrag/remmentest meer gedaan
-bij het wijzigen van de motortype hoeft er geen documentatie van de donor auto aangeleverd te worden. Het is zelfs zo dat de RDW aanneemt wat jij aangeeft wat voor motor het is. Wil je het (nieuwe) vermogen op kenteken laten zetten is dit mogelijk, hiervoor dient wel documentatie voor aangeleverd te worden. Lever je dit niet aan, komt er simpelweg geen wijziging op het kenteken.
-je krijgt natuurlijk wel een nieuw kentekenbewijs
Dus in principe...auto ombouwen, rollen, en keuren voor 5 tientjes
ok rollen is dan ietsie duurder, maar nog altijd goedkoper dan voorheen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Nee klopt, maar ik bedoel als je die dan juist wel op kenteken zou willen krijgen. Hoeft niet persé een GSX blok te zijn, maar ik heb bijvoorbeeld weleens gedacht aan een Clio 1 met v6 blok achterin... Ik weet niet hoe ze daar tegenover staanRonald1916V schreef:Die Polo die je bedoelt heeft ook geen kenteken meerRemon-CL10 schreef:Maakt het dan ook nog uit wat voor blok en waar je hem plaatst? Heb weleens een oranje polo gezien met volgens mij een Suzuki GSX blok achterin. Mag dat dan ook?

Nope, je moest nog altijd de uitgebreide technische keuring ondergaan (dus incl. wegligging & remtest in Lelystad). Kosten: zo'n € 600. Dus ja, dit is wel degelijk een enorme veranderingRiël Notermans schreef:Zo ging het toch altijd al zeg?![]()

Van de donor, of het eindresultaat?Luco/Alpine-racer schreef:En als je geen papieren hebt van de omgebouwde auto, wat dan?Daniël W. schreef:[...]
Van de donor maakt niet uit.
Als je van het uiteindelijk te gebruiken auto geen kenteken hebt, zul je dan toch een nieuw kenteken moeten aanvragen; maar dan rijst de vraag waarom de auto geen kenteken meer heeft...en aan de hand daarvan een nieuwe aanvragen. Ik weet niet of ze in die specifieke procedure iets gewijzigd hebben, maar dat heb ik dan ook niet nagevraagd

@Remon: het lijkt me dat als je een auto structureel wijzigt (in het geval van de Polo/Clio zit de motor zelfs op een andere plaats), dan ga je richting een samengesteld voertuig...maar hoe het zit i.c.m. de aangepaste wetgeving weet ik niet, zou je een belletje aan de RDW moeten geven. Ik heb het gister uitsluitend gehad over een andere motor (specifiek aangegeven dat er meer dan 40% vermogenstoename plaatsvindt trouwens).
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Hij bedoelde denk ik dat niemand te keuren ging.Daniël W. schreef:Nope, je moest nog altijd de uitgebreide technische keuring ondergaan (dus incl. wegligging & remtest in Lelystad). Kosten: zo'n € 600. Dus ja, dit is wel degelijk een enorme veranderingRiël Notermans schreef:Zo ging het toch altijd al zeg?![]()

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
dat zal waarschijnlijk ja
alleen aangezien het nu zo goedkoop is denk ik dat je voor dat beetje geld(en miss iets meer in de verzekering) het niet hoeft te laten...
in geval van een ongeluk ben je dan tenminste wel voor 100% ingedekt

alleen aangezien het nu zo goedkoop is denk ik dat je voor dat beetje geld(en miss iets meer in de verzekering) het niet hoeft te laten...
in geval van een ongeluk ben je dan tenminste wel voor 100% ingedekt

Hehehe...sorry zit in [serious mode] hier op 't werkErik (Schepjes) schreef:Hij bedoelde denk ik dat niemand te keuren ging.Daniël W. schreef:Nope, je moest nog altijd de uitgebreide technische keuring ondergaan (dus incl. wegligging & remtest in Lelystad). Kosten: zo'n € 600. Dus ja, dit is wel degelijk een enorme veranderingRiël Notermans schreef:Zo ging het toch altijd al zeg?![]()

Ik zal de mijne ooit keuren...wellicht bij de volgende verbouwing

@tutuur: klopt, maar dat kan ook weer averechts werken...diegenen die een auto (slecht) ombouwen zullen 'em nu nog niet gaan keuren.
Moet ik overigens wel bij zeggen, er wordt wel geroepen over de risico's, en hoe gevaarlijk het kan zijn om bijv. een 1.1tje naar een GTT om te bouwen, maargoed, er zijn genoeg GTT's, Clio's etc die ook flink gekieteld zijn, waar je met standaard remmerij/ophanging niet echt mee weg kan komen

ik denk dat het geen averechtse werking heeft, ondanks dat je nu voor weinig geld je auto om kan laten keuren...
degene die het onverantwoord ombouwen deden het wss ook al voor dat dit bekend is geworden, als ze het uberhaupt al weten....
degene die het onverantwoord ombouwen deden het wss ook al voor dat dit bekend is geworden, als ze het uberhaupt al weten....
Nou alsof er nu een wereld open gaat?
Keuren was meestal niet de issue
Keuren was meestal niet de issue
