hallo,
past de onderblok van een 2.0 16v uit een megane op een cilinderkop van een 1.8 16v uit een clio? en levert dat een merkbaar voordeel op t.o.v. een 1.8 onderblok?
mvg
denkimi
1.8 cilinderkop op 2.0 onderblok?
Ja en ja, het mooiste is ook de kop van de Megane motor te gebruiken, die is een stuk beter dan de Clio kop. Nadeel is dat het inlaatspruitstuk anders is en er geen gat in de kop zit voor de rotoras.
Het verschil tussen een 2.0 en 1.8 is dag en nacht, de 2.0 heeft een veel beter koppelverloop dan de 1.8 motor.
Het verschil tussen een 2.0 en 1.8 is dag en nacht, de 2.0 heeft een veel beter koppelverloop dan de 1.8 motor.
wel, ik heb hier nog een 1.8 liggen die vastgelopen is, en er staat hier bij mijn nonkel nu een 2.0 waarvan de distributieriem gesprongen is. dus was ik eventueel van plan om de cilinderkop van die 1.8 (die nog in orde is) op de onderblok van die 2.0 (waarvan waarschijnlijk hoogstens de zuigers beschadigd zijn) te plaatsen.
moet ik dan een computer van een 1.8 of een 2.0 nemen, of nog een ander management?
moet ik dan een computer van een 1.8 of een 2.0 nemen, of nog een ander management?
2.0 ECU nemen en opbouwen dat ding maar.