Beste forumlezers, ik heb het volgende probleem!
Wanneer ik de auto start, is er nog niet direct wat aan de hand. Ga ik even rijden en trap de koppeling in, dan vallen de toeren weg totdat de motor zelfs uitvalt. Verder bokt de auto een beetje lage toeren. Ook trekt de auto niet goed op in de lage toeren, schokt een beetje bij optrekken. Bij ongeveer 3000 toeren is dit ongeveer weg.
Stationair loopt de auto ook niet netjes. De motor loopt onregelmatig.
Het volgende is in ieder geval goed aan de auto:
lambda sensor
gasklep positie sensor
stappenmotor
bougies
volgens mij ook de bobines (weerstand was hetzelfde bij beide bobines).
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Zou het eventueel een vies gasklephuis kunnen zijn?
Oja, het betreft een Renault Clio II 1.6 8v.
uitvallen motor
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 5 jun 2009 19:09
- Contacteer:
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 5 jun 2009 19:09
- Contacteer:
vanmorgen met rijden sloeg de auto uiteraard telkens weer uit. Echter na een tijdje begon de auto zich anders te gedragen, wanneer ik de koppeling intrapte gingen de toeren omhoog.
Stappenmotor is dus vervangen. Is dan de gasklep vies?
Stappenmotor is dus vervangen. Is dan de gasklep vies?
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 5 jun 2009 19:09
- Contacteer:
Nee heb ik niet gedaan, ik hoorde dat dat niet nodig was...toch???
Hoe doe je eigenlijk een goede reset van je ECU?
Hoe doe je eigenlijk een goede reset van je ECU?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Waarschijnlijk het slangetje tussen het inlaatspruitstuk en de MAP-Sensor gescheurd, komt vaker voor bij de 1.6e motoren. wiebel er maar eens wat aan met lopende motor, dan kom je er vaak wel achter.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 5 jun 2009 19:09
- Contacteer:
Nee, MAP sensor en het slangetje is goed...deze had ik ook al gecontroleerd 
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 5 jun 2009 19:09
- Contacteer:
Oke thnx, dan gaan we dat eerst is ff proberen.
Dus beide polen loshalen en deze tegen elkaar aanhouden.
Dus beide polen loshalen en deze tegen elkaar aanhouden.
Ik vraag me wel eens af, in hoeverre is dat resetten werkelijk resetten?
Bij vrijwel alle auto's staan alle waarden en codes er nog in hoor, is dat nu geen broodje aap?
Bij vrijwel alle auto's staan alle waarden en codes er nog in hoor, is dat nu geen broodje aap?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik heb het bij mijn 19 wel eens gezien, was een uurtje van de stroom geweest ivm iets lassen, daar had het daadwerkelijk effect,
hij liep echt een minuut "raar" te doen, hoog / laag, en uiteindelijk weer mooi stationair
hij liep echt een minuut "raar" te doen, hoog / laag, en uiteindelijk weer mooi stationair

-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 5 jun 2009 19:09
- Contacteer:
Hallo iedereen!
Het is nu al een aantal weken later, kwam onder andere een APK tussen.
Ik heb geprobeerd de auto te resetten, dit hielp helaas niet
Daarnaast heb ik de gasklep en de behuizing gereinigd. Het zag er eigenlijk nog behoorlijk schoon uit, dus dit was niet het euvel. Ook rijdt de auto ook na het reinigen niet anders! (Na het starten valt de auto bijna uit doordat de auto de toeren niet vast houdt, daarnaast niet netjes stationair lopen).
Nu zit ik te denken. Een jaar geleden is er een nieuwe motor in gekomen incl. vele sensoren die in het motorblok zitten. Voordat het nieuwe blok er in zat, had de auto hetzelfde euvel. Na het nieuwe blok geplaatst te hebben, reed de auto ongeveer een half jaar goed. Het euvel kan dus buiten het motorblok liggen.
Hebben jullie nog ideeen?
Het is nu al een aantal weken later, kwam onder andere een APK tussen.
Ik heb geprobeerd de auto te resetten, dit hielp helaas niet

Daarnaast heb ik de gasklep en de behuizing gereinigd. Het zag er eigenlijk nog behoorlijk schoon uit, dus dit was niet het euvel. Ook rijdt de auto ook na het reinigen niet anders! (Na het starten valt de auto bijna uit doordat de auto de toeren niet vast houdt, daarnaast niet netjes stationair lopen).
Nu zit ik te denken. Een jaar geleden is er een nieuwe motor in gekomen incl. vele sensoren die in het motorblok zitten. Voordat het nieuwe blok er in zat, had de auto hetzelfde euvel. Na het nieuwe blok geplaatst te hebben, reed de auto ongeveer een half jaar goed. Het euvel kan dus buiten het motorblok liggen.
Hebben jullie nog ideeen?