ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor

welke auto dan vraag ik me af :p
Sander2

tutuur schreef:welke auto dan vraag ik me af :p
Impreza gtt 8)
Sander2

Vandaag was het weer raak. Eerst een golfje (denk een vr6 aan het geluid te horen) die mij zag en ff flink gas gaf. Ik reed links (op een 2 baansweg) aardig door, maar meneer vond het zo nodig om met hoge snelheid mij rechts in te halen, terwijl hij het maar net redde aangezien op zijn baan een auto voor het rode licht stond te wachten. Absoluut niet verantwoord dus. Heb hem maar niet zichzelf laten vastrijden want ik denk dat hij het anders niet meer kon aanremmen. Beetje jammer.
Daarna een gloednieuwe X5 achter me. (Wederom een 2 baansweg). Ik trok redelijk sportief op bij het stoplicht en toen zat die trekker zowat in mijn bumper, gooit het stuur naar rechts om ook mij proberen rechts in te halen. Dit keer wat gas bijgegeven en toen moest hij weer achter mij plaatsnemen voor het rode stoplicht. Vervolgens rijden mensen voor mij niet echt door, X5 naar rechts, haalt een auto of 3 rechts in, om vervolgens weer te bumperen op zijn voorganger. De auto's voor mij gingen meteen naar rechts, en toen had ik de X5 voor me rijden. Auto voor de X5 weg, ik zat in goede versnelling, en hup X5 op het gas. Neemt de baan rechts, en ik kon er vrij gemakkelijk langszij. Ik denk dat het een 3.0 was. Geloof dat die 272 pk hebben? Was me wel weer een middagje. Overigens was dit allemaal niet met de clio >-) :lol:

Ik vind wel dat mensen een hoop risico willen nemen om iets te bewijzen ofzo. Misschien daagt de auto het wel een beetje uit. :smile:
Christiaan

Het lijkt me toch leuker om mensen te verrassen met je clio >-) Van een impreza hebben mensen in een golfje toch wel bepaalde verwachtingen.
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Ben het er wel mee eens dat sommige mensen wel erg veel risico nemen om iets te bewijzen inderdaad.
Laatst ook nog gehad met een gastje in een compleet met bergen behangen tupperware tuning Daihatsu cuore, incusief dakspoiler ter grootte van een vleugel van een boeing 747 |:

Nadat ie een tijdje irritant op m'n achterkant zat te kleven met dat hok van hem toch de 16v maar even klein beetje de sporen gegeven.
liet dat hok compleet in het stof natuurlijk stuurde zonder veel moeite te doen van hem weg in de bocht en op het rechte stuk en nog voor de 5000 rpm maar doorgeschakeld.
Denkende dat ie het nu wel afgeleerd had.. nee dus, gastje heeft kennlijk een grootte frustratie omdat ie in zo'n hok rijd ofzo ging ie echt als een gek rijden...
Dwars door rood met 80 a 90 over de baan voor rechtsaf om de flitskast te ontwijken etc... echt totaal debiel gewoon, heb em maar laten gaan mag ie zichzelf mooi plat rijden daar doe ik dus niet mee. (N)
Dolfijne5

Het leukste blijf ik vinden bij een verkeerslicht sprintje tot aan de maximumsnelheid op die weg (bijvoorbeeld 80km/h). Dan kijken ze je ook heel raar aan :D
tutuur
Clubsponsor

dan doe je niks fout toch :lol: er is een maximum snelheid ingevoerd, dat zegt niet hoe snel je er mag zijn :p
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Het a-sociaal wegsprinten bij bijvoorbeeld een stoplicht kan worden opgevat als een overtreding van Artikel 5 van de Verkeerswet. (zogenaamd "kapstok-artikel")

:wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Michel D.

Arco Straver schreef:Het a-sociaal wegsprinten bij bijvoorbeeld een stoplicht kan worden opgevat als een overtreding van Artikel 5 van de Verkeerswet. (zogenaamd "kapstok-artikel")

:wink:
Yep afgelopen maandag nog van dichtbij megemaakt. Stond een Alf 156 naast me (met veel plastic) ik seinde nog dat er een motormuispolitie achter hem stond, maar zijn blik was op oneindig... Gevolg na 200 meter aan de kant voor een bonnetje...
TV-XR-89 & RR-JL-96 & JX-JZ-22
Arco
Über-Spammer

:klop:

Johan Hogervorst
Contacteer:

Die zal wel stevig hebben gebaald. :D
tutuur
Clubsponsor

is ook zo hoor (de kapstok) alles waar ze geen directe plek voor kunnen vinden word artikel 5.

wat is dat ookalweer? iets van in gevaar brengen van andere personen toch?
Arco
Über-Spammer

A-sociaal gedrag, in gevaar brengen van, onverantwoordelijk gedrag, niet inzichtelijk rijden.

tutuur
Clubsponsor

en dat is dan maar te bepalen naar gelang hoe de agent het beoordeeld |:
Arco
Über-Spammer

Correct.

Al lijkt het mij logisch dat als je normale fatsoensnormen hanteerd op de openbare weg, dit soort verbalen ook niet krijgt van meneer agent.

tutuur
Clubsponsor

daar heb je gelijk in (Y) gewoon goed opletten en boven alles, indien je gaat lopen sprinten doe het dan wel waar het verkeer het toe laat.....

ik zie af en toe idioten van links naar rechts slingeren om maar sneller te zijn dan de ander :@
Johan Hogervorst
Contacteer:

Ja idd, en vaak op de snelweg het kudde gedrag van met zijn alleen naar links in de file dan ben je sneller. Hoeveel mensen ik dan wel niet rechts voorbij tuf, geweldig. :D
tutuur
Clubsponsor

haha, ik rij elke dag naar schiphol al 2 jaar lang. geloof mij, jij houd me niet bij in de file (0)

maar weer on-topic (D)
Laatst gewijzigd door tutuur op zo 7 jun 2009 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Sander2

Ik zie de laatste tijd heel veel mensen die maar de linkerbaan nemen en dan totaal niet doorrijden. En dan denk je dat ze wellicht over 1km. ( >-) ) naar links moeten ofzo, maar zelf dat is het geval niet. Grrr. :smile:
Dolfijne5

tutuur schreef:haha, ik rij elke dag naar schiphol al 2 jaar lang. geloof mij, jij houd me niet bij in de file (0)

maar weer on-topic (D)
Jij bent toch niet die malloot die ik laatst tegen kwam die iedereen aan de kant drukt, vluchtstrook pakt, mensen afsnijd? Was trouwens een Rover sedan....
tutuur
Clubsponsor

zo win ik met mijn 1.4 :lol: ne zonder grappen, ik voel me af en toe best schuldig als ik een afrit meepak..... maar als ik dan om me heen kijk en ik zie 100en auto's waar mensen alleen in zitten heb ik ook weer zoiets, jullie veroorzaken het ook zelf :wink:

maar we zijn dit topic flink aan het vervuilen dus spreek je op msn wel weer is :smoke:
Dolfijne5

Bij Purmerend ga ik altijd dwars door Purmerend heen :D

Maar goed... het gaat hier niet om files te ontwijken, maar jouw auto vs andere auto!
Sanderrs
Contacteer:

Rs vs Stilo Abarth 1-0 >-)
Tim
Car: E36 M3

D'r staat op dat soort grappen in de file een fikse boete, en volledig terecht. Ophoeren, iedereen moet wachten!
Arco
Über-Spammer

Juist.

Als je in de rij staat bij de kassa, wacht je toch ook op je beurt ??

tutuur
Clubsponsor

als mensen het carpoolen is uit zouden vinden zou dat 3/4 van de file schelen, maar daar zijn we te lui voor.....

dan kunnen we immers niet voor de deur instappen en uitstappen voor de deur van de baas :wink:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Vannacht op de A2, 5GTT met 2.5 man VS Celica (my 91) met 3/4 man: :bye:

Top dat de bestuurder zijn duim op stak. (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Riël
Über-Spammer

tutuur schreef:als mensen het carpoolen is uit zouden vinden zou dat 3/4 van de file schelen, maar daar zijn we te lui voor.....

dan kunnen we immers niet voor de deur instappen en uitstappen voor de deur van de baas :wink:
Dat kan met carpoolen ook slimpie.
Als carpoolen nu eens aantrekkelijk gemaakt wordt. Daarbij is het niet om voor de deur van de baas te staan, maar rijden we allemaal auto omdat er gewoon geen deugdelijk alternatief IS.

Of ga jij liever met de trein (Kosten voor mij het dubbele!!).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor

Kan natuurlijk wel als je met de auto naar ontmoetingsplek rijd, mja dat is alweer zo veel moeite he :lol:

Moet idd een stuk aantrekkelijker worden!! Ik rij elke dag naar schiphol met 3 man, kost mij opzich niks en hun 1/4 wat de trein+bus zou kosten ;)
Maarten-Jan
Car: R19.R

Chris schreef:Vannacht op de A2, 5GTT met 2.5 man VS Celica (my 91) met 3/4 man: :bye:

lol (Y) hoe toevallig, afgelopen vrijdag, Clio RS 3 man VS Celica met 4 man :bye: :grin:
Deze bestuurder wist zijn duim niet te vinden :lol:
-jo-

is dat geneut nu bijna afgelopen ? Volgens de topictitel staat er "wagen-x VS andere-x". Hoe heilig sommigen wel zijn heb ik geen boodschap aan, daar zijn andere topics voor of maak een jank-dramaqueen-ongenoegen topic aan. Cleanen die hap.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-

Maarten-Jan schreef:
Chris schreef:Vannacht op de A2, 5GTT met 2.5 man VS Celica (my 91) met 3/4 man: :bye:

lol (Y) hoe toevallig, afgelopen vrijdag, Clio RS 3 man VS Celica met 4 man :bye: :grin:
die zat waarschijnlijk in zen reet :wink:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Woensdag avond A12 vanaf velperbroekcircuit richting Duitsegrens. Samen met een Swift'je die (zoals wel vaker) ook versjonificeert was (N)

Hij had er helemaal zin in, liep loos te gassen en rolde telkens naar voren.
Ik moet toegeven, hij reageerde sneller op het groene licht, maar toen ik naar 2 schakelde zat ik naast hem. Keek ik opzij en trok vrolijk van hem weg. Er volgde een 100km/u stuk (bij Duiven) en daar hield ik even in (120).
Hij kwam weer voorbij en nét voordat het 120 ging worden was het ventje naast me :p

Hij wees vooruit met de bedoeling nog even 'samen' gas te geven.
Zoals u wilt en aangezien er geen verkeer verder was ben ik maar voluit weggegaan en heb hem dan ook niet meer gezien. Hij leek eigenlijk wel een beetje op mij in mijn R19 destijds. Elke uitdaging aan gaan, of het nu kansloos was of niet

Over artikel 5 gesproken. Alles wat je doet, waaruit ze kunnen afleiden dat je met een andere weggebruiker een vergelijking van, vermogen, uitstraling, reactietijd etc.. aangaat valt daaronder. Ik gaf eens nét wat teveel gas bij het afrijden van een drempel na een café (heerlijk recht stuk) Zag alleen nét te laat dat die fluoriserende hesjes agenten waren. En zo stond ik 200 meter van het café af, poeslief tegen de agent te praten :p

Donderdagavond kwam ik uit de sporthal, stapte in de auto en bijna meteen volgde een wit busje me. Onder een lantaarnpaal lichtte er net even té veel strepen op, op de motorkap van het busje dus ik wist hoe laat het was. Behoorlijk braaf de 30-zone uitgereden en de rotonde redelijk sportief genomen. Daarna, flink doorgetrokken tot de 80. En toen de CC op 84. Ze hebben me gevolgd totdat ik thuis was :lol:
Daar draaiden ze om weer terug richting het dorp te rijden.

Helaas voor hun, ik had ze door. Al was ik wel een aantal minuten later thuis :lol:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Car: R19.R

-jo- schreef:
Maarten-Jan schreef:

die zat waarschijnlijk in zen reet :wink:
haha :lol:
Tim
Car: E36 M3

-jo- schreef:is dat geneut nu bijna afgelopen ? Volgens de topictitel staat er "wagen-x VS andere-x". Hoe heilig sommigen wel zijn heb ik geen boodschap aan, daar zijn andere topics voor of maak een jank-dramaqueen-ongenoegen topic aan. Cleanen die hap.
En jou reactie na bovenstaande dan? Kom op, alsof jij altijd ontopic zit...
Plaats reactie