Roald's 19 16v F7R Turbo
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
toevallig deze zomer naar Italie?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Voor mij begint het groene licht van thuis ook te komen. Ja, ik moet overleggen wat ik koop.
Hoe herken je de 2.0 16v ide?
Ik zag op internet dat de 2.0 16v ide een andere code F5R hebben, zie dit artikel:
Waarbij de 5 staat voor directe injectie (ide= injection direct essence)
zie http://dacia.prikpagina.nl/read.php?f=2 ... =22078&v=f
Ik zou overigens zelf gewoon een F7R uit de megane monteren en eens kijken wat hij doet. Kun je later nog het een en ander veranderen zoals de kanalen netjes maken/bewerken, klepgeleiders vervangen en konisch afdraaien, uitlaatspruitstuk, trottlebodies (eventueel) en een andere chip laten schrijven. Ik ben altijd een persoon geweest, die iedere keer een paar kleinigheden aanpast en kijkt wat het resultaat is. Zo heb ik ook mijn motorfiets getuned.
Edit: De injectie vindt direct in de kop plaats, dus zitten de injectoren bij een 2.0 16V ide niet op het spruitstuk.
Hoe herken je de 2.0 16v ide?
Ik zag op internet dat de 2.0 16v ide een andere code F5R hebben, zie dit artikel:
Waarbij de 5 staat voor directe injectie (ide= injection direct essence)
zie http://dacia.prikpagina.nl/read.php?f=2 ... =22078&v=f
Ik zou overigens zelf gewoon een F7R uit de megane monteren en eens kijken wat hij doet. Kun je later nog het een en ander veranderen zoals de kanalen netjes maken/bewerken, klepgeleiders vervangen en konisch afdraaien, uitlaatspruitstuk, trottlebodies (eventueel) en een andere chip laten schrijven. Ik ben altijd een persoon geweest, die iedere keer een paar kleinigheden aanpast en kijkt wat het resultaat is. Zo heb ik ook mijn motorfiets getuned.
Edit: De injectie vindt direct in de kop plaats, dus zitten de injectoren bij een 2.0 16V ide niet op het spruitstuk.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
@All thx voor de reacties weer een stukje wijzer geworden.
Alleen blijkt bij dat F7R blok nu dus geen kabelboom te zitten en geen ECU meer, das een beetje erg jammer (zou maar 125.000 gelopen hebben)
Heb wel ergens gelezen dat je de Boom van de F7P weer kan aanpassen zodat het werkt maar ik weet niet of ik me dat op de hals moet gaan halen.
Hulp bij dit project zal ik zoiezo moet hebben, m'n ervaring en kennis schieten gewoon te kort.
Een blokje voor een Honda MT-5 reviseren opbouwen/ombouwen/opvoeren lukt me wel gezien ik die dingen uit m'n hoofd ken, maar dit is toch wel even wat anders (vooral gecompliceerder)
Hier had ik al wat voor bedacht maar moet even checken of diegene daar wel zin in heeft.
Wil eerst een solide plan van aanpak hebben voor ik een move maak.
Wat Jacques zegt daar zie ik inderdaad het meeste heil in, eerst die F7R gewoon werkend er in hebben daarna verder gaan.
Anders heb je weer teveel dingen veranderd waardoor evt. storing zoeken een complete ramp word omdat je teveel opties hebt waar het aan kan liggen.
Alleen blijkt bij dat F7R blok nu dus geen kabelboom te zitten en geen ECU meer, das een beetje erg jammer (zou maar 125.000 gelopen hebben)
Heb wel ergens gelezen dat je de Boom van de F7P weer kan aanpassen zodat het werkt maar ik weet niet of ik me dat op de hals moet gaan halen.
Hulp bij dit project zal ik zoiezo moet hebben, m'n ervaring en kennis schieten gewoon te kort.
Een blokje voor een Honda MT-5 reviseren opbouwen/ombouwen/opvoeren lukt me wel gezien ik die dingen uit m'n hoofd ken, maar dit is toch wel even wat anders (vooral gecompliceerder)
Hier had ik al wat voor bedacht maar moet even checken of diegene daar wel zin in heeft.
Wil eerst een solide plan van aanpak hebben voor ik een move maak.
Wat Jacques zegt daar zie ik inderdaad het meeste heil in, eerst die F7R gewoon werkend er in hebben daarna verder gaan.
Anders heb je weer teveel dingen veranderd waardoor evt. storing zoeken een complete ramp word omdat je teveel opties hebt waar het aan kan liggen.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Een F5R 2.0 16V IDE zou ik persoonlijk NOOIT aan beginnen, dat is een beetje een mislukt project van Renault, omdat er geen mengsel meer in de inlaatkanalen komt vervuild het inlaattraject. totdat deze zo ver vervuild is dat het tussen de kleppen schiet, resultaat... compressieverlies, slecht lopen of helemaal niet meer lopen..
Lekker een F7R ergens wegtoveren.. zo spannend veel vermogen draait zo'n F5R ook weer niet.
Lekker een F7R ergens wegtoveren.. zo spannend veel vermogen draait zo'n F5R ook weer niet.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Hey Ronald man!
Een F5R wilde ik inderdaad al helemaal niet aan beginnen, (niet eens de gedachte gehad) wil alleen maar een echte F7R.
Had dus dat F7R-710 blok 2e hands gevonden en wist niet zeker of dit nou DE F7R was of die nare IDE versie.
De nare IDE versie blijkt dus dat F5R blok te zijn die je dus echt niet wil hebben.
Dat wat je net vertelde wist ik nog niet eens, reden des te meer om dat blok links te laten liggen.
Dus als ik het allemaal goed heb is F7R-710 dus de goede motorcode voor DE F7R
Een F5R wilde ik inderdaad al helemaal niet aan beginnen, (niet eens de gedachte gehad) wil alleen maar een echte F7R.
Had dus dat F7R-710 blok 2e hands gevonden en wist niet zeker of dit nou DE F7R was of die nare IDE versie.
De nare IDE versie blijkt dus dat F5R blok te zijn die je dus echt niet wil hebben.
Dat wat je net vertelde wist ik nog niet eens, reden des te meer om dat blok links te laten liggen.
Dus als ik het allemaal goed heb is F7R-710 dus de goede motorcode voor DE F7R

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zo slecht is die F5R nou ook weer niet, je moet alleen die EGR rommel er af slopen, carterventilatie apart opvangen. Dan kan de inlaat niet vervuilen en is er niks aan de hand. Het is gewoon een lekker koppelrijke motor over het gehele toerengebied.
Maar goed, inderdaad lekker voor een F7R gaan, veel makkelijker en minder kans op problemen
Maar goed, inderdaad lekker voor een F7R gaan, veel makkelijker en minder kans op problemen

dan weet ik al wie je hebt gemaild, bij dat blok zit helemaal niks meer, geen kabelboom, geen ecu, geen dynamo, geen steuntjes zus en zo.. zou ik niet aan beginnen.. echt een complete zoekenRoald schreef:@All thx voor de reacties weer een stukje wijzer geworden.
Alleen blijkt bij dat F7R blok nu dus geen kabelboom te zitten en geen ECU meer, das een beetje erg jammer (zou maar 125.000 gelopen hebben)
Heb wel ergens gelezen dat je de Boom van de F7P weer kan aanpassen zodat het werkt maar ik weet niet of ik me dat op de hals moet gaan halen.
Hulp bij dit project zal ik zoiezo moet hebben, m'n ervaring en kennis schieten gewoon te kort.
Een blokje voor een Honda MT-5 reviseren opbouwen/ombouwen/opvoeren lukt me wel gezien ik die dingen uit m'n hoofd ken, maar dit is toch wel even wat anders (vooral gecompliceerder)
Hier had ik al wat voor bedacht maar moet even checken of diegene daar wel zin in heeft.
Wil eerst een solide plan van aanpak hebben voor ik een move maak.
Wat Jacques zegt daar zie ik inderdaad het meeste heil in, eerst die F7R gewoon werkend er in hebben daarna verder gaan.
Anders heb je weer teveel dingen veranderd waardoor evt. storing zoeken een complete ramp word omdat je teveel opties hebt waar het aan kan liggen.
Trust me. I know what I'm doing.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Als dat er allemaal niet bij zit schiet het niet op idd, so much for plug&pray.Xabre schreef:dan weet ik al wie je hebt gemaild, bij dat blok zit helemaal niks meer, geen kabelboom, geen ecu, geen dynamo, geen steuntjes zus en zo.. zou ik niet aan beginnen.. echt een complete zoekenRoald schreef:@All thx voor de reacties weer een stukje wijzer geworden.
Alleen blijkt bij dat F7R blok nu dus geen kabelboom te zitten en geen ECU meer, das een beetje erg jammer (zou maar 125.000 gelopen hebben)
Heb wel ergens gelezen dat je de Boom van de F7P weer kan aanpassen zodat het werkt maar ik weet niet of ik me dat op de hals moet gaan halen.
Hulp bij dit project zal ik zoiezo moet hebben, m'n ervaring en kennis schieten gewoon te kort.
Een blokje voor een Honda MT-5 reviseren opbouwen/ombouwen/opvoeren lukt me wel gezien ik die dingen uit m'n hoofd ken, maar dit is toch wel even wat anders (vooral gecompliceerder)
Hier had ik al wat voor bedacht maar moet even checken of diegene daar wel zin in heeft.
Wil eerst een solide plan van aanpak hebben voor ik een move maak.
Wat Jacques zegt daar zie ik inderdaad het meeste heil in, eerst die F7R gewoon werkend er in hebben daarna verder gaan.
Anders heb je weer teveel dingen veranderd waardoor evt. storing zoeken een complete ramp word omdat je teveel opties hebt waar het aan kan liggen.
Kan ik nog beter een complete megane coupe voor sloop kopen waarschijnlijk nog goedkoper ook.
hou je er wel effe rekening mee dat de megane voorzien is van coils ipv een verdelerkap zoals bij de williams ?
Dat betekent eigenlijk niks, alleen kan je niks met de ecu want dat is dus een gesloten systeem. Geen chippie, no nothing.
Beugeltjes en toestanden hoe je je geen zorgen in te maken, de zooi van een 1.8 is psies hetzelfde. Bij de clio hangt ie, net zoals bij de megane. Als ie in een 19 moet (staand op het sub), kan je de zooi van een 19 overbouwen.
Het grote verschil bij beiden zit em gewoon aan de distributiekant.
Dat betekent eigenlijk niks, alleen kan je niks met de ecu want dat is dus een gesloten systeem. Geen chippie, no nothing.
Beugeltjes en toestanden hoe je je geen zorgen in te maken, de zooi van een 1.8 is psies hetzelfde. Bij de clio hangt ie, net zoals bij de megane. Als ie in een 19 moet (staand op het sub), kan je de zooi van een 19 overbouwen.
Het grote verschil bij beiden zit em gewoon aan de distributiekant.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ik denk dat de startblokkering van die ECU softwarematig wel te omzijlen is. En verder moet chiptuning ook geen probleem zijn. Grootste voordeel is imho gewoon dat je dan alle oem megane componenten kan gebruiken.-jo- schreef:hou je er wel effe rekening mee dat de megane voorzien is van coils ipv een verdelerkap zoals bij de williams ?
Dat betekent eigenlijk niks, alleen kan je niks met de ecu want dat is dus een gesloten systeem. Geen chippie, no nothing.
Beugeltjes en toestanden hoe je je geen zorgen in te maken, de zooi van een 1.8 is psies hetzelfde. Bij de clio hangt ie, net zoals bij de megane. Als ie in een 19 moet (staand op het sub), kan je de zooi van een 19 overbouwen.
Het grote verschil bij beiden zit em gewoon aan de distributiekant.
Als er iemand is die een megane F7R ecu wilt opofferen aan de "wetenschap", wil ik wel proberen om de startblokkering eruit te halen.
ok,
weer einde discussie voor mij. Wij staan nu met regelmaat op de bank met Henk, ja die gozer van Fastchip. Zal em even zeggen dat ie lulkoek verkoopt ivm die ecu's van de megane.
weer einde discussie voor mij. Wij staan nu met regelmaat op de bank met Henk, ja die gozer van Fastchip. Zal em even zeggen dat ie lulkoek verkoopt ivm die ecu's van de megane.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Is dit wat? http://www.tek-tronics.co.uk/zip/PIC_Em ... eneral.pdf
Deze firma levert voor ca 40 pound kastjes om de startonderbreker van Renault te omzeilen.
Deze firma levert voor ca 40 pound kastjes om de startonderbreker van Renault te omzeilen.
heb hier nog steeds een f7r, staat in de 19 dus kan je zo overlepelen
ohja en heeft net 10.000 km gelopen na revesie
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Dacht dat het een opgeboorde F7P was die jij had ?ramon16V schreef:heb hier nog steeds een f7r, staat in de 19 dus kan je zo overlepelen
Anyway, moet eerst nog even door sparen, er zijn helaas eerst andere zaken die een aanslag op mijn bankrekening eisen

Anyway gezien alle info die ik nu heb (thx all!) begin ik toch te twijfelen of ik wel aan de F7R ga.
Misschien toch maar terug gaan naar m'n orginele plan, de F7P laten reviseren en zoals Glen (Glekke) voor een lage druk turbo conversie gaan.
van mij is een echte 2.0 16v voorbereid voor turbo gebruik, ben je sneller klaar en scheelt een hoop werk. kwa kosten zal het niet veel schelen denk ik
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Laten we svp dit topic niet vervuilen met nutteloze bijdragen.
Bedankt.
Bedankt.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ik weet wat er met mijn motor gedaan is,
of ik ben blond maar snap ff niet wat je bedoelt tutuur?
of ik ben blond maar snap ff niet wat je bedoelt tutuur?
sorry tutuur had ff nie goed gelezen
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Gisteren naar Ronald geweest om de distributierem te vervangen, na thuis wat te lang te hebben zitten treuzelen was ik ongeveer 9:30 bij zijn sleutelruimte.
Goed aan de slag dus, in eerste instantie zat het even tegen doordat 1 busje van de distributiekap mee draaide met de bout, heerlijk frans weer eens omdat het busje ook weer in een kunststof kap zit.
Net toen we hadden besloten de kap te slopen (hij had er nog wel een paar liggen) besloot hij toch ineens mee te werken en los te komen.
Daarna ging het allemaal zeer voorspoedig alles kwam netjes los en met 4 uur was gepiept en zat alles er weer op en aan.
We kunnen stellen dat het eigenlijk een 'uit het boekje' klus was
Was er mooi optijd bij met de riem vervangen, oude loop en spanrol waren nog in een prima staat maakte geen herrie, oude riem zag er ook nog goed uit, geen uitdroging te bespeuren dus dat was ook weer positief.
Uiteraard de loop en spanrol wel vervangen voor een gloednieuwe origineel renault onderdeel en zo ook de multiriem, ook al zat de huidige er pas 3 maanden op vanwege dat m'n dynamo 3 maanden geleden is vervangen voor een nieuwe.
Zelfs nog een officieel renault stickertje op de distributiekap geplakt gekregen met de km stand en datum dat de riem vervangen is
Al met al een pak van m'n hart dat het allemaal zo voorspoedig gegaan is en dat Ronald zeer te spreken was over de technische staat van m'n 16v vanwege dat alles maar dan ook echt alles helemaal origineel is en in puike staat!
Oh en zeer uniek (ook volgens Tim) er is niet 1 scheldwoord gevallen tijdens de klus dus dat zegt genoeg, heb er dus geen nieuwe uit het verre oosten bij geleerd gisteren
Ronald nogmaals super bedankt dat je deze klus voor me wilde uitvoeren ben er echt helemaal mee in m'n nopjes!
De 16v rijd heerlijk nu (daarvoor ook hoor
), maar lijkt nu iets feller op het gas te reageren.
Foto's van de klus volgen nog, maar ben zoiezo blij dat ik alweer een 'to do' punt van m'n lijstje kan afstrepen.
Done so far:
-Witte mislichten => done
-kofferbakslot => done
-D-riem => done
-Detailen van lak => done
To do voor vandaag:
Wassen en stofzuigen omdat het beestje zich zo goed gedragen heeft gisteren
Goed aan de slag dus, in eerste instantie zat het even tegen doordat 1 busje van de distributiekap mee draaide met de bout, heerlijk frans weer eens omdat het busje ook weer in een kunststof kap zit.

Net toen we hadden besloten de kap te slopen (hij had er nog wel een paar liggen) besloot hij toch ineens mee te werken en los te komen.
Daarna ging het allemaal zeer voorspoedig alles kwam netjes los en met 4 uur was gepiept en zat alles er weer op en aan.
We kunnen stellen dat het eigenlijk een 'uit het boekje' klus was

Was er mooi optijd bij met de riem vervangen, oude loop en spanrol waren nog in een prima staat maakte geen herrie, oude riem zag er ook nog goed uit, geen uitdroging te bespeuren dus dat was ook weer positief.
Uiteraard de loop en spanrol wel vervangen voor een gloednieuwe origineel renault onderdeel en zo ook de multiriem, ook al zat de huidige er pas 3 maanden op vanwege dat m'n dynamo 3 maanden geleden is vervangen voor een nieuwe.
Zelfs nog een officieel renault stickertje op de distributiekap geplakt gekregen met de km stand en datum dat de riem vervangen is

Al met al een pak van m'n hart dat het allemaal zo voorspoedig gegaan is en dat Ronald zeer te spreken was over de technische staat van m'n 16v vanwege dat alles maar dan ook echt alles helemaal origineel is en in puike staat!
Oh en zeer uniek (ook volgens Tim) er is niet 1 scheldwoord gevallen tijdens de klus dus dat zegt genoeg, heb er dus geen nieuwe uit het verre oosten bij geleerd gisteren

Ronald nogmaals super bedankt dat je deze klus voor me wilde uitvoeren ben er echt helemaal mee in m'n nopjes!
De 16v rijd heerlijk nu (daarvoor ook hoor

Foto's van de klus volgen nog, maar ben zoiezo blij dat ik alweer een 'to do' punt van m'n lijstje kan afstrepen.
Done so far:
-Witte mislichten => done
-kofferbakslot => done
-D-riem => done
-Detailen van lak => done
To do voor vandaag:
Wassen en stofzuigen omdat het beestje zich zo goed gedragen heeft gisteren

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Geen dank Roald ! was alweer een tijdje geleden dat ik een F7P riem vervangen had van een R19 16V met ingebouwde motor
Zoals ik al zei inderdaad, echt een nette 16V waar je zuinig op moet zijn
en zo in originele staat vind je ze niet veel meer, en nog origineel NL ook
Hier nog de foto's, aangezien ik ze op TEAM1916V Forum niet kan posten.
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()

Zoals ik al zei inderdaad, echt een nette 16V waar je zuinig op moet zijn


Hier nog de foto's, aangezien ik ze op TEAM1916V Forum niet kan posten.
Ik denk dat ik voor de zekerheid ook maar de D-riem ga laten
vervangen bij mij op het werk.
Nu heb ik eens verhalen gehoord van dat het blok dan half eruit moet en weet ik wat allemaal.
maar het moet volgens mij ook zo kunnen aangezien ik dat nu hier ook zie.
maar zou iemand mij even een korte uitleg kunne geven hoe dat het beste gaat lukken dan!?
alvast bedankt!
vervangen bij mij op het werk.
Nu heb ik eens verhalen gehoord van dat het blok dan half eruit moet en weet ik wat allemaal.
maar het moet volgens mij ook zo kunnen aangezien ik dat nu hier ook zie.
maar zou iemand mij even een korte uitleg kunne geven hoe dat het beste gaat lukken dan!?
alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door Léon16v op zo 7 jun 2009 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Zo na een tijdje even niet zo heel veel te hebben gedaan een kleine update!
Allemaal kleine dingetjes aan het doen geweest en vandaag even m'n originele luchtfilter vervangen voor een K&N inleg filter.
Oude papieren luchtfilter was in m'n herinneringen 2 maanden geleden schoner was immiddels lekker zwart aan het worden (niet goed te zien op de foto heb nog steeds dezelfde crap camera
)
Verder ook eindelijk een mooie nieuwe heldere linker buitenspiegel, was allemaal van die rooie meuk doorheen gaan lopen, moet zeggen kijkt toch wel weer relaxed
Tevens ook bezig om de audio toch maar weer in te bouwen, hieronder een foto van de subkist in progress, staat nu in de grondverf eindelijk (heb er een liter doorheen geholpen
)
Nu de grondlaag nog schuren en dan kan hij eindelijk hoogglans zwart worden gespoten met blanke laklaag.
Verder word eind volgende maand de voorkant van de 16v opnieuw gespoten zodat ik van die bergen met steenslag op de voorkant af ben en het kleurverschil wat in de motorkap zit ten opzichte van de rest (is ooit onder garantie vervangen geweest)
Hier nog een selectie van de foto's:
Nieuwe Spiegel:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0008-1.jpg[/img]
Het nieuwe K&N filter doosje:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0002-4.jpg[/img]
De subkist in aanbouw:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... TO0006.jpg[/img]
En het gore oude papieren luchtfilter (niet goed te zien)
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0003-2.jpg[/img]
Dat was hem weer voorlopig!
Allemaal kleine dingetjes aan het doen geweest en vandaag even m'n originele luchtfilter vervangen voor een K&N inleg filter.
Oude papieren luchtfilter was in m'n herinneringen 2 maanden geleden schoner was immiddels lekker zwart aan het worden (niet goed te zien op de foto heb nog steeds dezelfde crap camera

Verder ook eindelijk een mooie nieuwe heldere linker buitenspiegel, was allemaal van die rooie meuk doorheen gaan lopen, moet zeggen kijkt toch wel weer relaxed

Tevens ook bezig om de audio toch maar weer in te bouwen, hieronder een foto van de subkist in progress, staat nu in de grondverf eindelijk (heb er een liter doorheen geholpen

Nu de grondlaag nog schuren en dan kan hij eindelijk hoogglans zwart worden gespoten met blanke laklaag.
Verder word eind volgende maand de voorkant van de 16v opnieuw gespoten zodat ik van die bergen met steenslag op de voorkant af ben en het kleurverschil wat in de motorkap zit ten opzichte van de rest (is ooit onder garantie vervangen geweest)

Hier nog een selectie van de foto's:
Nieuwe Spiegel:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0008-1.jpg[/img]
Het nieuwe K&N filter doosje:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0002-4.jpg[/img]
De subkist in aanbouw:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... TO0006.jpg[/img]
En het gore oude papieren luchtfilter (niet goed te zien)
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0003-2.jpg[/img]
Dat was hem weer voorlopig!