Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

heb nog wel een nieuwe pomp voor je liggen die voor weinagh weg mag ;)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

paulvanrooij schreef:heb nog wel een nieuwe pomp voor je liggen die voor weinagh weg mag ;)
Weet ik, maar ik heb al een andere nieuwe pomp gevonden voor weinagh :D
Johan Hogervorst
Contacteer:

Nette kar ronald en erg mooie foto's op de ring!

Ik had gehoord dat je tim toch aardig bleek had gekregen? :D
Tim
Car: E36 M3

Ronald krijgt mij niet bleek hoor :) Hoe kom je aan die info dan?
Johan Hogervorst
Contacteer:

Haha van ronald himself, maar jullie hebben je dus wel erg goed vermaakt zo te merken? :D
Tim

Ach Ronald zit altijd zulke praatjes te vertellen, voorlopig is Ronald banger bij mij in de auto dan andersom ;)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

nog problemen met stekkertje van stappenmotor gehad? Die snor met zn gele hesje stond nog raar te kijken ook zeg :P
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Johan Hogervorst
Contacteer:

Tim schreef:Ach Ronald zit altijd zulke praatjes te vertellen, voorlopig is Ronald banger bij mij in de auto dan andersom ;)
Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen ja, hihi. :D
Ronald1916V

Wouter de Wit schreef:nog problemen met stekkertje van stappenmotor gehad? Die snor met zn gele hesje stond nog raar te kijken ook zeg :P
Voorlopig zit ie met tape vast, niet heel vreemd dat ie zat te kijken.. Ding draaide 4500RPM stationair :p

@tim: dit weekend niet, kan me nog wel zoiets met de clio 1.4 herinneren :p mee rijden heb ik het niet zo mee inderdaad :p
tutuur
Clubsponsor

dan kan je het ook nog interpreteren als héél goed rijden of héél slecht :D
Ronald1916V

tutuur schreef:dan kan je het ook nog interpreteren als héél goed rijden of héél slecht :D
De clio deint wat meer en daar kun je goed misselijk van worden als je daar niet tegen kunt. Wordt nooit misselijk eigenlijk met mee rijden alleen vind ik het wat spannend omdat je niets kunt doen :p
tutuur
Clubsponsor

i know :p
ben met me huidige rover een keer op zandvoort geweest, vriend van me liep zowat te gillen...

terwijl hij zelf met z'n 530D alle openbare wegen onveilig maakt :p
Tim

Hehe, ach het is niet zozeer dat ik er niet tegen kan. Inmiddels geen problemen en zit er wel redelijk chill naast zonder dat ik zoiets heb van... Zou je niet eens remmen? Dat geen controle hebben gevoel is wel scheisse :P

Ben wel altijd aan het meekijken en aan het koekeloeren naar de lijnen en hoe iemand rijdt :)
Geert
Contacteer:

Ach heb inmiddels wel wat ervaring met op snelheid meerijden maar het blijft toch wat tricky. Het heeft voornamelijk met vertrouwen in de rijder te maken denk ik. Dit vertrouwen heb ik al aardig op gebouwd bij bert-jan en daar zit ik dan ook een stuk comfortabeler bij in.
Ronald1916V

Zo.. toch maar weer eens een update..

Zoals sommigen wel gelezen hebben zat het de afgelopen 2 weken even niet mee met de R19 16V, altijd als er weer een weekendje Nurburgring gepland wordt of dat er weer betaald is voor een paar uurtjes Zandvoort lazert de zooi weer compleet uit elkaar..

Zo begon vorige week het acculampje te knipperen, vreemd.. 2 jaar oude dynamo, bleek gelukkig een rotte stekker van de spanningsregelaar te zijn..

Een paar dagen later wou ik even testen of het acculampje uit bleef op een wat langere afstand dus heb ik het schip even uit de schuur getrokken om 'm eens even flink aan de tand te voelen.. ineens bij 180km/h een flinke rookwolk achter me aan.. gestopt, zeek er bakolie uit.. hele bodem onder de olie.. aandrijfashoes links lekte.. spul vervangen, niet al te veel olie verloren dus de rommel weer afgebouwd en hij reed weer..

Zo verloor ik van de week ineens m'n sleutelbos met daaraan de enige sleutels van mijn "Daily" Clio 1.4, dus ik stond mooi te kijken daar.. R19 16V opgehaald savonds omdat ik het niet zo zag zitten om te gaan fietsen.. wil ik savonds de R19 16V achteruit in het parkeervak zetten, gooi 'm in de achteruit.. en ineens geen zinnige versnelling meer te vinden behalve de 3e versnelling, in de 3e versnelling naar de schuur gereden.. bleek er toch iets niet fris te zijn in de versnellingsbak.. Aangezien ik niet zo fanatiek met fietsen ben en ik dat ook niet echt van plan was heb ik Tim maar even gebeld voor een leenauto.. dus kon ik toch nog op 4 wielen naar het werk.. Tnx Tim voor 't lenen van de Willy :D

Allemaal leuk en aardig.. zou me bijna mijn dagje Ring in het water vallen, toch nog even een versnellingsbak weten te regelen.. een JC5 van een Clio RS.. Clio 1.4 open gebroken van de week en contactslot gewisseld.. versnellingsbak opgehaald en die heb ik vanmiddag nog maar even snel gewisseld..

Ding rijd opzich goed nu, alleen ratelt de synchromeshring van de 3e versnelling.. zo nog even de brug op om de laatste dingen te checken.. goedje in de bak gooien en morgen gewoon richting Ring.. daarna maar even verder kijken.. ding schakelt te goed om versleten te zijn dus even afwachten..

Toch nog even wat "Ghetto-style" foto's... het viel weer niet mee en heb weer een heel wat scheldwoorden gebruikt maar hij zit er dus onder :beer: helaas de 3e keer dit jaar al dat de versnellingsbak er onder weg moest.. denk dat ik 2009 maar ga overslaan.. wat een baggerjaar zo :p

Motortje even ophangen.. van alles al geprobeerd, dit bleek de beste optie.. stalen buis.. oude F7P distributieriem :D meer had ik ook niet liggen overigens :beer:
Afbeelding

Hoppa.. zakken dat subframe.. bouten waren ook nog wel net zo gangbaar van een paar maand terug :p
Afbeelding

Begint een beetje een vervelend beeld te worden zo.. die 19 steeds op de brug met de voortrein los :beer:
Afbeelding

Beetje een vreemd idee.. een brandschone versnellingsbak wisselen met een gore JC5.. maargoed.. vlammen met dat ding (Y)
Afbeelding

Afbeelding

Verder geen foto's meer gemaakt maar gewoon keihard doorgesleuteld.. en gewoon in de ACHTERUIT weer de brug af :worship:
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 60-930.jpg[/img]

Afbeelding

Stukje gereden vanavond, enkel de synchromesh van de 3e versnelling hapert wat.. wat overigens wat minder werd na een tijdje rijden.. straks even een goedje er in mikken en morgen eerst even een retourtje Nürburg incl. wat ronden.. daarna maar even verder kijken :)

Hij rijd in ieder geval weer ! :beer: :D (Y) :worship:
mark 5t
Contacteer:

mooi werk man!
veel plezier op de ing!

even lekker doorsleutelen en klaar is het.

houd je ons op de hoogte wat er nu aan die oude bak mankeert?
Johan Hogervorst
Contacteer:

Zo blijf je bezig he, haha.

Al wat van je sleutels gehoord of zijn die met de noorderzon verdwenen?

Balen ook van je gereviseerd bak, kan niet anders als er iets is afgebroken of iets eruit is geschoten...
Wel iig nog een goede bak gevonden, jammer van de synchromes ring. Deze bak laat je die reviseren of wat wil je hiermee doen?

Succes morgen op de ring en houd hem heel! (Y)
Ronald1916V

Joopieboy schreef:Zo blijf je bezig he, haha.

Al wat van je sleutels gehoord of zijn die met de noorderzon verdwenen?

Balen ook van je gereviseerd bak, kan niet anders als er iets is afgebroken of iets eruit is geschoten...
Wel iig nog een goede bak gevonden, jammer van de synchromes ring. Deze bak laat je die reviseren of wat wil je hiermee doen?

Succes morgen op de ring en houd hem heel! (Y)
Dat bakkie komt wel weer een keer goed.. kan nooit heel veel bijzonders zijn aangezien hij gewoon schakelde als boter en fluisterstil was.. da's bij de huidige JC5 wat minder maargoed, eerst morgen maar eens een retourtje Ring.. mischien knapt ie er van op.. heb er net nog even een toevoeging bij in gegooit..
mark 5t schreef:mooi werk man!
veel plezier op de ing!

even lekker doorsleutelen en klaar is het.

houd je ons op de hoogte wat er nu aan die oude bak mankeert?
Ik houd jullie wel even op de hoogte.. al zal het wel even duren voor ik er weer aan begin, dat sleutelen aan de 19 is inmiddels niet echt een hobby meer.. stem er nu even voor dat ie dit jaar gewoon even moet vol maken zonder noemenswaardige problemen.. :D vanavond al even 150 km er mee zitten vlammen.. die gaat de Ring vast wel halen morgen (Y)
Haas
Car: Megane RS

Toch wel netjes Ronald, dat je zo doorgeblaft hebt! :worship:
Steven
Car: M536

Idd knap werk, jammer dat het niet helemaal de moeite waard was voor die paar rondjes, maargoed tis je toch gelukt (Y)

Hoe bevalt die synchro nu? Eigenlijk moet dit jaar die 2 liter er gewoon nog eens in ;)
Ronald1916V

Syncro is nog steeds stuk. Bak maakt ook lawaai in 1ste en 2e versnelling..

Maargoed, spul mag WEER los. Gisteren de brandstofpomp vervangen omdat ie op de terugweg heftig begon te janken en hij begon in te houden.. 3uur zitten vloeken. Eindelijk klaar, wil ik 'm van de brug af rijden. Komt de koppeling niet meer vrij..

Beetje een 'Never ending story' zo.. Gisteren nog even flink verstapt ook nog dus ik zit nu thuis met een voet waar op ik niet meer kan staan.. Gaat weer lekker hier..

2.0 zal wel 2010 worden. Dat geluk ga ik dit jaar niet meer krijgen...
Steven

RTC BBQ van maken dan maar? >-)

Drama zeg, pfff (N)
Tim

:-( (U)

Wat een ellende man... Die koppeling was niets mis mee en nu dit er ineens bij :@

BBQ klinkt dan wel weer goed (Y)
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Het zal je ook eens een keer mee zitten man, tjonge jonge, suc6 maar weer ook met de zere voet (Y)
Martijn Kool

tsja, gsiter nog bij je geweest, nu nog kut dus?

nog thx voor die startmotor :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V

Tim schreef::-( (U)

Wat een ellende man... Die koppeling was niets mis mee en nu dit er ineens bij :@

BBQ klinkt dan wel weer goed (Y)
Hij koppelde de laatste tijd sowieso al wat vreemd hoog/laag.. die veren zullen wel weer uit de plaat gedonderd zijn omdat ie verkeerd om gemonteerd heeft gezeten in April.. was met de 2.0 toendertijd net zo..

Allang blij dat 't hier gebeurd en niet op de Ring.. nieuwe koppeling is al besteld bij MB.. 't is even afwachten tot ik weer kan staan.. net even bij de dokter langs geweest die zegt dat het wel 2 tot 4 weken kan duren... wat ik niet hoop overigens aangezien ik de circuitdag van DF niet wil missen :)
Tim

Tja, blijft een k*tsituatie weer...

Nog wel die R888's bestellen of denk je niet dat het gaat lukken?
Ronald1916V

Tim schreef:Tja, blijft een k*tsituatie weer...

Die moet ik sowieso nog hebben dus doe er maar 4 (Y)
Steven(stk)

Tim schreef:Tja, blijft een k*tsituatie weer...

bespeur ik hier een r888 inkoopactie ? , zo ja dan teken ik ook voor een setje :P
Steven

Hmm ik twijfel nog een beetje, op zich wil ik ook wel een set, maar aan de andere kant...
Tim

Steven schreef:Hmm ik twijfel nog een beetje, op zich wil ik ook wel een slet, maar aan de andere kant...
Ook die kan ik je regelen ;)

Maar 95 euro de band meen ik zo uit m'n hoofd, nette prijzen dus (Y)
Steven

Zou zeggen trek dat topic nog es omhoog en benader die knakker of er misschien nog iets afkan bij 20-32 stuks?
Tim

Zal wel eens informeren, vrees van niet aangezien zijn marge niet erg groot kan zijn. De banden komen uit Engeland en ze zijn inclusief verzenden niet enorm veel goedkoper.

Maar ik informeer en we shall see :)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

damn zit je ook niet mee kerel

dat je dat ding nog niet in de fik gestoken hebt zeg... :S :burncd
Ronald1916V

paulvanrooij schreef:damn zit je ook niet mee kerel

dat je dat ding nog niet in de fik gestoken hebt zeg... :S :burncd
Nee.. ik had de brandstof net weer terug gegooit in de tank na het vervangen van de pomp..

Ach ja... heb de afgelopen 5 jaar wel meer ellende gehad met al die R19 16V's.. in die tussentijd zijn er zelfs perioden geweest van meer dan een jaar dat het gewoon altijd maar heel bleef en het gewoon echt niet stuk te krijgen was..

En nu is het waarschijnlijk weer even zo'n vlaag dat ie uit elkaar valt waarna ik waarschijnlijk weer een jaartje probleemloos kan knallen :p

Nieuwe koppeling staat al in bestelling...
Plaats reactie