Erik's Mégane II GT 2.0 16v (vraag mbt wiellager R.A.)

Vertel hier alles over je project.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Long time since...

Inmiddels is de auto een beetje gezakt (standaard-hoogte), is er van alles ingebouwd en zijn we een dikke 20.000 km verder.

Toch wat vraagjes,

Bij het vervangen van mijn lamp in de rechter-koplamplens, kwam ik erachter dat de reflector er los in zit. Dus het plastic gedeelte aan de buitenkant zit vast, maar de gehele reflector aan de binnenkant is los en schijnt dus naar beneden.
Is dit een easy-fix? Komt het vaker voor? Normaal haal ik even de unit los, maar omdat je dan in dit geval zo'n beetje de gehele voorkant kan demonteren, vraag ik het zo even.
Mocht dit niet zomaar te fixen zijn, iemand nog een unit los liggen?

En ik heb nu sinds een tijdje dat achter een irritante brom is, alsof de uitlaat lek begint te worden. Alleen is het geluid snelheidsafhankelijk en niet motorlast afhankelijk. Wiellagers misschien?
Martijn Kool

wiellagers of gecupte banden.

ff krik eronder en ff draaien aan het wiel en voelen aan de draagarm of schokbrekers.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
antoine
Car: Renault Clio III RS

Leeft U ook nog :D (Y)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ja hoor, ikke wel :beer: Ik heb alleen niet zoveel te vermelden, de GTT staat in de stalling ( nog steeds ) en met deze gebeurt er ook niet zoveel.

@Martijn, bedankt. Als ik weer in Friesland ben, gooi ik hem achter even omhoog, even kijken wat er aan de hand is.

Nog een idee over de koplamp?
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

kan zijn dat die uit het stelmotortje voor de koplamphoogteregeling geschoten is, maar kan je eigenlijk pas goed bij als de lamp eruit ligt volgens mij (geen ervaring bij megane II)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Vraagje, nu zie ik hier de 2.0 16v
Wat is nu het verschil tussen deze 2.0l en de 2.0l ide?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Daar was ik al bang voor. Bij een Meg II duurt het wel even voor die lamp eruit is gehaald.
Leuk klusje voor op een zaterdag middag in een mooie lente-zon :lol:
paulvanrooij
Contacteer:

voorbumper eraf en koplamp eruit neem ik aan? (net als bij zo ongeveer elke renault/auto)

;)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Is er trouwens een vraagbaak voor mijn Megane? Ik kan op internet niets vinden van mijn auto.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

paulvanrooij schreef:voorbumper eraf en koplamp eruit neem ik aan? (net als bij zo ongeveer elke renault/auto)

;)
Ik heb het niet zo goed voor de geest, maar volgens mij zitten er wat schroeven op plaatsen waar je niet zo gemakkelijk bij kunt. Dus meer demonteren dan normaal.
paulvanrooij
Contacteer:

volgens mij gewoon schroefjes in binnenscherm/wielkuip, bovenop en onderkant bumper en je trekt em er zo af, koplamp met 3 of 4 bouten en natuurlijk de stekkers

succes (Y)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

We gaan er gewoon voor, bedankt :wink:
Jacob Priem

Voor demontage: alle punten die Paul aangeeft + de koplamp zelf zit met 3 schroeven vast.

Let op bij het terug monteren van de bumper dat je de lipjes in de wielkast goed terug zet, anders blijf je zitten met een hoogteverschil tussen spatscherm en bumper (en ja: ik heb megane 2's gezien die zo stonden na montage van een setje aftermarket Xenon).
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:Vraagje, nu zie ik hier de 2.0 16v
Wat is nu het verschil tussen deze 2.0l en de 2.0l ide?
Deze heeft geen direct ingespoten benzine. (Injection Direct Essence)

Bedankt Jacob, houden we in de gaten.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Het volgend probleempje:

Ik kom na 4 weken weer terug uit de verenigde staten en kom erachter dat mijn ruitenwissersproeier niets meer doet.
Vervelend.

Dus ik begin met het logische? zit er nog vloeistof in? check!

Dan maar de bumper eraf en kijken of er een stekker mist. Neen.

Verder gekeken, de slangetjes losgehaald en doorgeblazen, waren dus ook niet verstopt. Het motortje er maar uitgetrokken, naar de werkbank gebracht en 12volt erop gezet. Het motortje draait. Ik begin nu toch het allemaal wat vreemd te vinden, geef aan dat pa in de auto moet gaan zitten en ik kijk of er stroom op staat. Ook stroom hebben we.

Het motortje maar deels uit elkaar gehaald en ik zie dat er allemaal water in het motortje zit, eruit gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Ook de contactjes van de stekker schoongemaakt.

Mijn pa zet de sproeier aan en kijk zet de stekker erop, ik voel het motortje wel bewegen, maar meer dan een start is er niet.
Dan kan het zijn dat er geen genoeg stroom op de stekker staat. Ik heb de multimeter erbij gepakt en gecontroleerd. Zonder de motor aan, komt er 11,88 volt op de stekker en moet mij voldoende lijken om het motortje in beweging te brengen.

Al met al:

Ik weet het nu even niet meer? Iemand nog andere suggesties?
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Toch het pompje kapot. Hij heeft dan niet meer het vermogen om het omhoog te pompen (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ik twijfel, omdat de pomp wel werkt op de 5amp accu-lader en niet op de bedrading van de auto ( ook niet zonder alle slangen gekoppeld )
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

dit had ik ook. Was bij mij ook het pompje
Tom
Moderator
Car: MB

je kunt hem nog effe flink laten draaien op 12v of effe wat contactcleaner erin, maar anders zal toch het pompje vervangen moeten worden denk ik.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Draaien op een acculader doet het nu wel, maar in de auto niet.

Ik ben bang dat het een ander pompje wordt. Iedereen bedankt voor het reageren!

(iemand ergens nog 1 liggen, of weet wat het kost bij de dealert?)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

niemand een ideetje?
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

pompje is volgens mij niet zo gek duur hoor.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Ik weet niet of het het zelfde pomp mechanisme is als bij een megane 1 ph2,
maar anders kan je dit nog proberen:
Erik (Schepjes) schreef:
Erik (Schepjes) schreef:
Megane club forum schreef:
Als je bij je pompje wil komen moet je bij het rechtervoorwiel je binnenkuipen eruithalen en dan zie je het reservoir zitten,deze zit dan met 1 m6 bout vast en dan naar beneden kantelen.
Het is misschien handig als je je rechter wiel op krikt zo heb je net wat meer ruimte.

wel een heel karwei om erbij te komen, maar dan wijst het ook bijna zichzelf.
Het motortje draaide nog goed, echter het meganiek dat nodig is voor het verdelen van voor en achter sproeier had een probleem.
Dit is van het motortje af te klikken, en te openen met een kleine schroevendraaier.
Als je hem open hebt, dan zie je een klein busje met daarop 2 rubbertjes.
Deze rubbertjes zijn ietwat dik / gezwollen.
Deze rubbertjes heb ik iets dunner gemaakt aan de kopse kanten & aan de zijkanten.
Nu kan deze weer vrij "heen & weer" tussen de linker en rechterkant (naar gelang je de achter of voor sproeier gebruikt)
E.e.a weer terug gemonteerd, uiteraard wel eerst getest in een emmer wat of hij het werkelijk weer deed.
Morgen of van de week dit maar eens proberen
Net mee klaar, anderhalf uur aan het k*%$e geweest, met die rubbers van dat busje kleiner maken.. maar geen effect.. :WTF:
Toen maar het hele busje weg gelaten, nu sproeit ie tegelijk voor en achter.. lekker boeiend.. hij doet het weer :grin:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Nee, dat was het niet. Ik heb bij Holtrop een andere motor gehaald en toen was het klaar.

Voor de APK moet ik nog even de achterste wiellager vervangen, weet iemand zo of deze geperst zit op de MegII met schijven? Of kan ik hem zo vervangen?
ronald-cabrio
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:Nee, dat was het niet. Ik heb bij Holtrop een andere motor gehaald en toen was het klaar.

Voor de APK moet ik nog even de achterste wiellager vervangen, weet iemand zo of deze geperst zit op de MegII met schijven? Of kan ik hem zo vervangen?
volgens mij geperst.
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
Plaats reactie