ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Haas
Car: Megane RS

bij voorkeur een kunststof hamer! Of rubber...

@Kanon: wat een rommel heb je gekocht dan?! Nog nooit last van gehad! Of was het lager al 7 keer gestorven? :P
Tim
Car: E36 M3

Kunstof? Je kunt toch veel meer kracht op z'n schijf uitoefenen met een gewone?
Geert
Contacteer:

inderdaad en dan beschadiggen
Tim

Heb je ooit wel eens met een hamer op een schijf geslagen Geert? Misschien voor de zekerheid even een doek ofzo er tussen maar d'r gebeurd niet zoveel hoor.
Haas

waar denk je dat ze kunststof hamers voor uitgevonden hebben? :P
lekker dat doekje vasthouden en dan op je eigen klauw slaan... nee dankje!
Tim schreef:Heb je ooit wel eens met een hamer op een schijf geslagen Geert?
Bovendien heb ik het over slaan, niet masseren of aaien ;)
Tim

Hehe, je moet het ook met gevoel doen. Met name met gevoel voor je vingers ;)

Maargoed, zinloze discussie :P
Haas

ja... gevoel ja... Ik weet niet wat jij doet als je vriendin om wat gevoeligheid vraagt, maar ik neem aan dat je er niet op los hengst als een jonge hond?! :lol:
Tim

Je moet eens weten :lol:
Cleaned_Clio_16v

waar kan ik raamrubbers halen/bestellen?
voor de zijruiten.

& waar kan ik een air intake voor een clio16v halen/bestellen?

autostyle heeft ze in ieder geval niet meer.
Tom
Moderator
Car: MB

Raamrubbers zal dealerwerk zijn denk ik.

En die airintake dingen zul je vast wel bij een of ander wokkiebokkietuningzaakje kunnen halen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
bassie112

Haas schreef:achter heb je geen naaf!
Het wiellager zit direct in de remschijf geperst en zit vast achter die deksel in het midden met een centrale moer. Schijven vervangen is dus in de regel lagers vervangen!
Bouten van klauwen zou ik nooit risico mee nemen. Maar is het een bout die in de klauw zit of die de klauw aan je as verbind? Dan zou er een andere as onder moeten namelijk... Niet dat zoveel problemen geeft, maar sommige mensen schrikken ervan :)
De schijf die ik had geprobeerd zat dus erg vast. Met een trekker kon ik hem er wel af krijgen. De andere kant ging wel gemakkelijker. Nu alleen nog de kapotte bout eruit halen... Het is een bout die in de klauw zit. Waarschijnlijk kan ik er wel een nieuwe bout oplassen en dan de oude eruit draaien. Anders wordt het uitboren. Dus dat komt wel goed denk ik.

Bedankt!
canonballman

Haas schreef:bij voorkeur een kunststof hamer! Of rubber...

@Kanon: wat een rommel heb je gekocht dan?! Nog nooit last van gehad! Of was het lager al 7 keer gestorven? :P
Had ik niet erop gezet. Moest eraf vanwege een licht zoemend wiellager :~
canonballman

@Bassie

Schroefdraad in de klauw verhoer je makkelijk, want das alu. Helicoil inzetten is gewoon mogelijk
bassie112

canonballman schreef:@Bassie

Schroefdraad in de klauw verhoer je makkelijk, want das alu. Helicoil inzetten is gewoon mogelijk
Heb hem inderdaad maar gewoon uitgeboord en opnieuw getapt.

Kan ik trouwens de lagers in de schijven laten persen en dan schijf+lager monteren zonder al te veel problemen? Of moeten de lagers op de as komen en de schijven eroverheen gelegd worden?
canonballman

Nee, eerst lagers in de losse schijf persen, dan de zaak monteren.

En let op dat je de schijf afsteunt op de juiste manier, anders verhoer je de schijf, en breekt het onderste randje af, wat het lager tegenhoudt, en zo voorkomt dat je wiel je voorbij komt op de snelweg.

De schijf niet afsteunen op het remschijfoppervlak, maar op het gedeelte waar het lager in komt
Tom
Moderator
Car: MB

eerst lager persen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
bassie112

canonballman schreef:Nee, eerst lagers in de losse schijf persen, dan de zaak monteren.

En let op dat je de schijf afsteunt op de juiste manier, anders verhoer je de schijf, en breekt het onderste randje af, wat het lager tegenhoudt, en zo voorkomt dat je wiel je voorbij komt op de snelweg.

De schijf niet afsteunen op het remschijfoppervlak, maar op het gedeelte waar het lager in komt
Ok mooi. Dat laat ik wel bij de garage om de hoek doen :p
bassie112

Weet iemand toevallig waar je een ABS-ring kunt krijgen voor de achteras? Ik ben bij verschillende zaken geweest (Renault, brezan, etc) maar nergens zijn losse ABS-ringen te krijgen voor de achteras. De ABS-ring van de vooras is wel te krijgen ( 7700867344 ), maar ik weet niet of deze exact hetzelfde is als die van de achteras.
Haas

ff uit de blote bol, zit die niet gewoon geintegreerd in je remschijf?
Steven
Car: M536

Ook uit blote bol, vrijwel zeker ja, bij het bestellen van schijven vragen ze ook of je wel of geen ABS hebt namelijk.
bassie112

Steven schreef:Ook uit blote bol, vrijwel zeker ja, bij het bestellen van schijven vragen ze ook of je wel of geen ABS hebt namelijk.
Dat klopt. maar de ring zelf zit er niet bij (doorgaans). Er is dan alleen een speciaal vlak waar die op kan.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Je kan die vaak van je oude schijven overtikken. Voorzichtig stukje voor stukje doen, anders scheuren ze. De diameter van voor is groter dan achter, dus dat past niet.
Robke
Car: Lexus IS250

Je moet die ringen overzetten, ze zijn inderdaad niet los te bestellen meen ik.
bassie112

Jean-Paul-S schreef:Je kan die vaak van je oude schijven overtikken. Voorzichtig stukje voor stukje doen, anders scheuren ze. De diameter van voor is groter dan achter, dus dat past niet.
Is gelukt hoor. Met gasbrander en een grote moker kom je een eind :beer:

Weet iemand trouwens nog een goedkoop adresje voor bakolie? De Renault dealer verkoopt Elf Tranself TRX 75w/80 voor ongeveer 80euro. Verder kan ik deze olie nergens vinden...

Ik zie ook dat veel mensen TRJ ipv TRX gebruiken. Maakt dit nog wat uit of kan het allebei en merk je geen verschil?
Arjen

Hola,

Heeft iemand enig idee waar de draad/stekker aan de bestuurdersstoel van een Clio 16v GP voor dient? Sensor voor de plofzak?

Zo ja, kan ik deze dan gewoon doorlussen als ik een kuipstoel monteer?
Remon

Arjen schreef:Hola,

Heeft iemand enig idee waar de draad/stekker aan de bestuurdersstoel van een Clio 16v GP voor dient? Sensor voor de plofzak?

Zover ik weet is die inderdaad voor de airbag ja! En zit hij ook aangesloten op je gordelspanner dacht ik.
Tim

bassie112 schreef:
Jean-Paul-S schreef:Je kan die vaak van je oude schijven overtikken. Voorzichtig stukje voor stukje doen, anders scheuren ze. De diameter van voor is groter dan achter, dus dat past niet.
Is gelukt hoor. Met gasbrander en een grote moker kom je een eind :beer:

Weet iemand trouwens nog een goedkoop adresje voor bakolie? De Renault dealer verkoopt Elf Tranself TRX 75w/80 voor ongeveer 80euro. Verder kan ik deze olie nergens vinden...

Ik zie ook dat veel mensen TRJ ipv TRX gebruiken. Maakt dit nog wat uit of kan het allebei en merk je geen verschil?
Naar een willekeurige auto onderdelenzaak gaan, dan ben je een stuk voordeliger uit!
Arjen

Remon-CL10 schreef:
Arjen schreef:Hola,

Zover ik weet is die inderdaad voor de airbag ja! En zit hij ook aangesloten op je gordelspanner dacht ik.
Ik heb de stoel even losgehaald en voor zover ik kan zien gaat de stekker alleen naar de gordelspanner. Heeft iemand enig idee of ik de stekker gewoon kan laten hangen of door moet lussen?
Steven

Ik heb die stekker ook in m'n Williams, zonder airbag, ook loshangende en guess what hij rijd nog steeds hetzelfde ;)
Arjen

Steven schreef:Ik heb die stekker ook in m'n Williams, zonder airbag, ook loshangende en guess what hij rijd nog steeds hetzelfde ;)
Daar was ik ook al achter. Heb al ff contact gehad met de knutselsmurf uit mijn familie en die zegt ook dat hij gewoon los mag blijven hangen.

En nu maar ff wachten op een pakketje van DPT met daarin een nieuwe gordel.
Steven

Watvoor frame heb je eronder zitten?
Arjen

Steven schreef:Watvoor frame heb je eronder zitten?
Geen idee. Zat er al onder voor in mijn oude 19 16v. Laat de Clio nu ook 19 stoelen hebben. Zit gewoon op de originele slee gemonteerd.
clio_16_klapper
Contacteer:

Ik heb laatst mijn jb3 bak verkocht en volgens mij zat er nog wat in waar de teller kabel an vast moet, heb nu alleen maar dat vierkante assie hangen (vanaf de tellerbak).
En uit mijn nieuwe bak JC5 komt alleen maar een stokkie uit.
iemand een foto van bv dialogys oid waar te zien is hoe en wat.

En de steekas die aan de bestuurders kant zit, zit aan de bak kant een ster met 3 wielen/lagers.
Hoe zet je die wieltjes inc. naaldjes/lager over??
Wil van 2 1 maken omdat beide 1 kapotte hebben.
Geert
Contacteer:

7700722304

[img]http://i11.photobucket.com/albums/a190/ ... C00034.jpg[/img]

voor de jc5 altans
clio_16_klapper
Contacteer:

aa ja zoiets zat nog in mn bak ja lol.

mooie snelle reactie thx 4 that!
Plaats reactie