Ik ben sander, 20 jaar en kom uit utrecht.
Sinds afgelopen vrijdag ben ik in het bezit van een Renault Clio 1.6 16v Privelege uit 2001 met 106800 (NAP papieren erbij)km op de teller.
Het gaat hier om een Clio II Phase II
Deze is ter vervanging gekomen van mijn Peugeot 106 uit 1993.
De kilometerstand bedraagd op dit moment 107180 kilometer.
Opties
15" Lichtmetalen velgen
Airco
Electrische ramen voor
Electrische spiegels + verwarmd
Centrale deurvergrendeling op afstand
In hoogte verstelbare bestuurdersstoel
Metallic lak
Radio-cd speler met bediening aan stuurkolom Renault
Hoofdsteunen achter
Airbags
Side Airbags
Boordcomputer
Portier vergrendeling
ABS
Mistlampen in voorbumper
Stuurbekrachtiging
Foto's
Ik heb van de week even snel 4 foto's gemaakt, komen nog nieuwe aan zodra de auto gewassen is.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 121-50.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 165-50.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 87-510.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 28-360.jpg[/img]
Ik wil er nog wel wat grotere velgen onder en een verlagingssetje zou ook niet misstaan!
Voor de rest zit er nog 1 klein lelijk putje in de deur, deze laat ik er zwart uit halen door een vriend van me!
To do listje:
1. Originele achterlichten terugplaatsen, zitten nu witte achterlichten
2. Andere velgen
3. Verlagingssetje
4. Xenon lampen
5. Grondige poetsbeurt
Enige wat er binnenkort moet gebeuren is de auto uit laten lezen, auto start slecht als er een stuk gereden is en het blok warm is. Als het blok koud is, bijvoorbeeld sochtends dan start de auto gelijk.
Renault Clio 1.6 16v
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door dennisje030 op do 14 mei 2009 9:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
En ook hier welkom
Zoals ik al zei op het AW-forum is hier wel veel info te vinden. Kijk onder andere even in het clio II topic.

Zoals ik al zei op het AW-forum is hier wel veel info te vinden. Kijk onder andere even in het clio II topic.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
Leuke aanrader inderdaad, heb ik weer een dagje te vullen op werk zo!Adinsx schreef:En ook hier welkom![]()
![]()
Zoals ik al zei op het AW-forum is hier wel veel info te vinden. Kijk onder andere even in het clio II topic.
Bedankt voor de tip

-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
Ik heb het gewijzigd, ik had het zo gekopieerd.Adinsx schreef:Jij hebt geen druk werk?![]()
Owjah, je ex-peug. staat natuurlijk niet op dit forum (openingstekst)
Vandaag niet, voor de verandering is een lekker rustig dagje.
Ik heb in ieder geval geregeld dat ik de originele achterlichten krijg en witte zijknipperlichten, deze zullen ergens volgende week wel binnen zijn.
Nog best wel prijzig, 38 euro per stuk voor originele achterlichten.
Zijknipperlichten kosten 5 euro per stuk dus die er ook maar gelijk bij meegenomen.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
Je moet er van houden denk ik, ik vond het in ieder geval erg geslaagd toen ik eenmaal ging kijken bij de auto!Tom schreef:Welkom hier. Al vind ik 38 euro voor een achterlichtunit belachelijk weinig eerlijk gezegd. Dat "hout" in een clio zie je niet veel.
Ik snap alleen de keuze niet van de vorige eigenaar om er witte achterlichten in te plaatsen, het combineert niet echt met de kleur van de lak

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Witte achterlichten combineren nooit mooi met welke lak dan ook
. En dat hout is idd zeer persoonlijk. Ik vind het zelf niet zo mooi bij kleine autotjes (mede omdat er dan vaak ook plastic hout gebruikt wordt). In de wat duurdere auto's met echt hout kan het wel weer mooi zijn.

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
Ik heb vanochtend de originele besteld bij artaparts.
Tevens ook witte zijknipperlichten, nu wachten tot ze binnen zijn
Tevens ook witte zijknipperlichten, nu wachten tot ze binnen zijn

-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Welkom op het forum!
Was dat hout origineel? Ik heb ook een privilége, en ik heb een soort aluminium afwerking.
Was dat hout origineel? Ik heb ook een privilége, en ik heb een soort aluminium afwerking.
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
De folder foto's zijn helaas niet heel duidelijk, het lijkt in eerste instantie niet op hout, maar ook de Initiale heeft dit niet.
Bij nadere bestudering zie ik dat het origele Privilege om de handgreep gewoon donkergrijs plastic heeft. Geen houtkenmerken.
Nu is de vraag, waar komt dan het hout vandaan? :}
Bij nadere bestudering zie ik dat het origele Privilege om de handgreep gewoon donkergrijs plastic heeft. Geen houtkenmerken.
Nu is de vraag, waar komt dan het hout vandaan? :}
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
Dat is een hele goede vraag, ik zou het je niet kunnen vertellen. Ik heb laatst de boekjes van de Clio doorlezen, daarin staan de gekozen opties van degene die toen de Clio heeft gekocht. Daar staat voor de rest geen hout of iets tussen, dus hoe het erop gekomen is.. al sla je me dood!Adinsx schreef:De folder foto's zijn helaas niet heel duidelijk, het lijkt in eerste instantie niet op hout, maar ook de Initiale heeft dit niet.
Bij nadere bestudering zie ik dat het origele Privilege om de handgreep gewoon donkergrijs plastic heeft. Geen houtkenmerken.
Nu is de vraag, waar komt dan het hout vandaan? :}
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
Wel vind ik dat de versnellingsbak korte verhoudingen heeft, bij 100 km/h op de teller rijd je al met iets meer dan 3000 toeren.
Bij 120 km/h op de teller rijd je met 3500 rpm en bij 140 km/h rijd je al met 4000 toeren.
Vanochtend nog een stuk snelweg met 130 km/h op de teller, volgens de boordcomputer rijd ik dan net onder de 6,0l/100km.
Lekker zuinig dus! Helaas rijd ik zelden op de snelweg
Binnenkort kan ik is kijken wat de topsnelheid is van de auto, dan staat er een weekendje weg op de agenda naar texel, je kan daar heerlijk doorrijden op de A7 als ik het goed heb
Bij 120 km/h op de teller rijd je met 3500 rpm en bij 140 km/h rijd je al met 4000 toeren.
Vanochtend nog een stuk snelweg met 130 km/h op de teller, volgens de boordcomputer rijd ik dan net onder de 6,0l/100km.
Lekker zuinig dus! Helaas rijd ik zelden op de snelweg

Binnenkort kan ik is kijken wat de topsnelheid is van de auto, dan staat er een weekendje weg op de agenda naar texel, je kan daar heerlijk doorrijden op de A7 als ik het goed heb

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Geldt bij mij ook, 140 = ongeveer 4000tpm. Kun je aardig gek van worden op lange rittendennisje030 schreef:Wel vind ik dat de versnellingsbak korte verhoudingen heeft, bij 100 km/h op de teller rijd je al met iets meer dan 3000 toeren.
Bij 120 km/h op de teller rijd je met 3500 rpm en bij 140 km/h rijd je al met 4000 toeren.
Vanochtend nog een stuk snelweg met 130 km/h op de teller, volgens de boordcomputer rijd ik dan net onder de 6,0l/100km.
Lekker zuinig dus! Helaas rijd ik zelden op de snelweg
Binnenkort kan ik is kijken wat de topsnelheid is van de auto, dan staat er een weekendje weg op de agenda naar texel, je kan daar heerlijk doorrijden op de A7 als ik het goed heb

Je top moet toch wel 200 op de teller kunnen worden denk ik
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
Ik ben er ook benieuwd naar, alleen zullen er 4 tot 5 man inclusief bagage bij inzitten maargoed ik zal het uiteraard melden hier.Adinsx schreef:Geldt bij mij ook, 140 = ongeveer 4000tpm. Kun je aardig gek van worden op lange rittendennisje030 schreef:Wel vind ik dat de versnellingsbak korte verhoudingen heeft, bij 100 km/h op de teller rijd je al met iets meer dan 3000 toeren.
Bij 120 km/h op de teller rijd je met 3500 rpm en bij 140 km/h rijd je al met 4000 toeren.
Vanochtend nog een stuk snelweg met 130 km/h op de teller, volgens de boordcomputer rijd ik dan net onder de 6,0l/100km.
Lekker zuinig dus! Helaas rijd ik zelden op de snelweg
Binnenkort kan ik is kijken wat de topsnelheid is van de auto, dan staat er een weekendje weg op de agenda naar texel, je kan daar heerlijk doorrijden op de A7 als ik het goed heb![]()
Je top moet toch wel 200 op de teller kunnen worden denk ik
Ik heb je trouwens een prive berichtje gestuurd

-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
Boh ik moet nog even geduld hebben met het laten uitlezen van de Clio, degene die het onderhoud doet aan mijn auto heeft pas over 4 weken tijd! Nog eventjes geduld hebben dus.
Ik zal vanmiddag na werk nog is nieuwe foto's maken!
Ik zal vanmiddag na werk nog is nieuwe foto's maken!

-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
Over 2 weken, het weekend van pinksteren. Dan staat de rit op de agenda hehe!Dolfijne5 schreef:Hoe laat en wanneer ga je over de A7? Vanmiddag na 16.00 zal ik de A7 ff in de gaten houden tussen Zaandam en afslag Zwaag!
We gaan wel vroeg weg, zaterdagochtend om half 9 vertrekken we vanuit Utrecht

Hopelijk is het dan beter weer als nu

-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
Gisteravond wilde opeens de bijrijdersstoel niet meer naar voren.
Ik ben er inmiddels achter waarom de bijrijderstoel niet meer naar voren wilt, in dat klepje wat je omhoog trekt zit een draadje. Deze zit er bij de bestuurders stoel nog wel, bij de bijrijdersstoel niet meer.
Draadje dus afgebroken.
Ik ben er inmiddels achter waarom de bijrijderstoel niet meer naar voren wilt, in dat klepje wat je omhoog trekt zit een draadje. Deze zit er bij de bestuurders stoel nog wel, bij de bijrijdersstoel niet meer.
Draadje dus afgebroken.

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
gezellig.
Bij mijn RS wil sinds een week de bijrijdersstoel ook niet meer naar voren klappen. Moet er ook nog even induiken om de boel te fixen, al denk ik niet dat bij mij de draad gebroken is, want de hendel gaat gewoon zwaar. Ik denk dat ie ergens niet over het geleiderolletje ligt.
Overigens, de bekleding is redelijk makkelijk langs de achterzijde los te halen, je kunt er alleen moeilijk bij
Bij mijn RS wil sinds een week de bijrijdersstoel ook niet meer naar voren klappen. Moet er ook nog even induiken om de boel te fixen, al denk ik niet dat bij mij de draad gebroken is, want de hendel gaat gewoon zwaar. Ik denk dat ie ergens niet over het geleiderolletje ligt.
Overigens, de bekleding is redelijk makkelijk langs de achterzijde los te halen, je kunt er alleen moeilijk bij

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
Hier nog wat foto's, gisteravond snel gemaakt.
De auto is nog niet gewassen zoals je kan zien.
Velgen(vies met wat beschadigingen)
[img]http://www.demeernoost.nl/clio/IMG_0952.JPG[/img]
Typeplaatje
[img]http://www.demeernoost.nl/clio/IMG_0953.JPG[/img]
[img]http://www.demeernoost.nl/clio/IMG_0954.JPG[/img]
Motorblok
[img]http://www.demeernoost.nl/clio/IMG_0956.JPG[/img]
[img]http://www.demeernoost.nl/clio/IMG_0957.JPG[/img]
Tellers
[img]http://www.demeernoost.nl/clio/IMG_0959.JPG[/img]
Infoscherm(zonder werkende temperatuur meter)
[img]http://www.demeernoost.nl/clio/IMG_0962.JPG[/img]
Lelijke achterlichten
[img]http://www.demeernoost.nl/clio/IMG_0965.JPG[/img]
Zijaanzicht
[img]http://www.demeernoost.nl/clio/IMG_0963.JPG[/img]
Als de auto gewassen is zal ik betere foto's maken.
De auto is nog niet gewassen zoals je kan zien.
Velgen(vies met wat beschadigingen)
[img]http://www.demeernoost.nl/clio/IMG_0952.JPG[/img]
Typeplaatje
[img]http://www.demeernoost.nl/clio/IMG_0953.JPG[/img]
[img]http://www.demeernoost.nl/clio/IMG_0954.JPG[/img]
Motorblok
[img]http://www.demeernoost.nl/clio/IMG_0956.JPG[/img]
[img]http://www.demeernoost.nl/clio/IMG_0957.JPG[/img]
Tellers
[img]http://www.demeernoost.nl/clio/IMG_0959.JPG[/img]
Infoscherm(zonder werkende temperatuur meter)
[img]http://www.demeernoost.nl/clio/IMG_0962.JPG[/img]
Lelijke achterlichten
[img]http://www.demeernoost.nl/clio/IMG_0965.JPG[/img]
Zijaanzicht
[img]http://www.demeernoost.nl/clio/IMG_0963.JPG[/img]
Als de auto gewassen is zal ik betere foto's maken.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
Ah nog een geval! Bij mij zie je de kabel niet meer als je de hendel naar voren trekt. Doe ik dit bij de andere stoel zie je duidelijk een ijzerdraad de stoel inlopen. Maargoed word wel weer gemaakt, is alleen even wachten totdat die vriend van mij tijd heeft. Over een weekje of 4Adinsx schreef:gezellig.
Bij mijn RS wil sinds een week de bijrijdersstoel ook niet meer naar voren klappen. Moet er ook nog even induiken om de boel te fixen, al denk ik niet dat bij mij de draad gebroken is, want de hendel gaat gewoon zwaar. Ik denk dat ie ergens niet over het geleiderolletje ligt.
Overigens, de bekleding is redelijk makkelijk langs de achterzijde los te halen, je kunt er alleen moeilijk bij

-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
Inmiddels is er nog iets naar voren gekomen wat we niet hebben gemerkt tijdens de proefrit.
Het is lang niet altijd en komt vaak naar voren als ik bv op klinkers rijd..
Als ik rem op dat moment lijkt het net alsof ABS ingrijpt wat volkomen onlogisch lijkt aangezien ik niet hard rijd en ook totaal niet hard rem.
Het rempedaal beukt op en neer laat maar zeggen, niet echt een lekker gevoel.
Als ik op asfalt rijd komt het niet voor en het is ook alleen op lagere snelheden.
Misschien dat het aan het rempedaal ligt aangezien deze ook iets piept, misschien dat deze op een of andere manier gesmeerd kan/moet worden?
Het is lang niet altijd en komt vaak naar voren als ik bv op klinkers rijd..
Als ik rem op dat moment lijkt het net alsof ABS ingrijpt wat volkomen onlogisch lijkt aangezien ik niet hard rijd en ook totaal niet hard rem.
Het rempedaal beukt op en neer laat maar zeggen, niet echt een lekker gevoel.
Als ik op asfalt rijd komt het niet voor en het is ook alleen op lagere snelheden.
Misschien dat het aan het rempedaal ligt aangezien deze ook iets piept, misschien dat deze op een of andere manier gesmeerd kan/moet worden?