Clio 16v uitgevallen en niet in gang te krijgen (opgelost)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
denkimi

Ik zit met een probleem.
verleden week viel mijn clio gewoonweg stil tijdens het warmrijden, van het ene moment op het andere. en nu is hij niet meer in gang te krijgen.

het rare eraan is, dat bij het aanleggen van het contact de relais van de benzinepomp constant tikt (10 keer per seconde ofzo).
de benzinepomp, de batterij en de bobine zijn zeker nog goed.
ik dacht eerst aan draadbreuk of een slecht contactje ergens, maar na het vervangen van de volledige voorste kabelboom samen met de ecu lijkt me dat vrij onwaarschijnlijk aangezien het probleem blijft. als ik de stekker van de brandstofpomp loskoppel stopt het tikken.

weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
Laatst gewijzigd door denkimi op ma 18 mei 2009 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
cinqidriver

accu leeg??

lijkt erop dat je dynamo niet meer laad.

start hij nog wel??
denkimi

dynamo en batterij zijn in orde, de startmotor draait zonder problemen, als ik de relais van de benzinepomp overbrug krijgt hij ook gewoon benzine.
Menno

Dat doet ie ook met een andere ecu? Klinkt wel heel erg als het gedrag van een geflipte ecu namelijk !
rev it like a rental
denkimi

ja, dat is net het rare eraan.

wat ik ook raar vind is dat het tikken van het pomprelais stopt als ik de stekker van de pomp uittrek, bij mij weten trekt een relais nog steeds aan als er geen verbruiker op zit.

zou het eigenlijk van de startonderbreker kunnen komen? hoe werkt dat ding eigenlijk en hoe kun je het uitschakelen?
Menno

denkdenk:
kortsluiting in de pomp, of heel veel overgangsweerstand in voeding of massa van pomp en relais. Zodra ie bekrachtigt, zakt de spanning zo ver in, dat het relais weer afvalt. Spanning weer omhoog, en weer aantrekken. enzo enzo
rev it like a rental
denkimi

bij een kortsluiting in de pomp zou de zekering er toch moeten doorvliegen als ik het relais overbrug?

daarbij komt nog dat hij blijft tikken, terwijl de pomp normaalgezien maar een paar seconden mag draaien als er niet gestart wordt. dat wil dus zeggen dat hij blijft bekrachtigen terwijl dat niet zou mogen. of begint hij die paar seconden telkens opnieuw te tellen als de relais even niet aangetrokken geweest is?

dit is het enige dat ik kon vinden dat op mijn probleem lijkt:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... nderbreker

alleen knipperde het lampje van de startonderbreker in het dashboard bij hem, en bij mij niet (hoewel dat natuurlijk ook kan kapot zijn)
denkimi

het is opgelost. na veel meten ben ik erop gekomen dat het bevestigingspunt van de massadraad van de bobine blijkbaar te veel weerstand had. na de draad op een ander punt te bevestigen start hij terug. hoe het komt dat de relais van de benzinepomp daardoor tikt weet ik nog steeds niet, maar hij doet het in elk geval niet meer

toch bedankt voor alle hulp
Plaats reactie