ACT: Laguna
okee,, dank je wel,
zijn er verder nog dingen buiten de olie+ filter brandstof filter en luchtfilter die ik moet vervangen.. en oja de bougie's
om het beste met de auto om te gaan natuurlijk wil ik zoveel mogelijk onderhoud goed blijven doen omdat de auto gewoon fantastisch is!
zijn er verder nog dingen buiten de olie+ filter brandstof filter en luchtfilter die ik moet vervangen.. en oja de bougie's
om het beste met de auto om te gaan natuurlijk wil ik zoveel mogelijk onderhoud goed blijven doen omdat de auto gewoon fantastisch is!
hehe. snap ik maar heb lange tijd lopen zoeken naar een auto als deze, en nu eindelijk een goede gevonden en dat wil ik zo houden ook.. want zover ik gezien heb zijn er niet zo heel veel rti'tjes.
maar ik zal ook meteen die filters er bij halen dan.. beter de hele rits in een keer doen dan dat ik bezig blijf he:D
Bedankt voor de info in ieder geval!
maar ik zal ook meteen die filters er bij halen dan.. beter de hele rits in een keer doen dan dat ik bezig blijf he:D
Bedankt voor de info in ieder geval!
mijn ouders hebben een laguna 2 ph.1 waar ik vandaag even mee op pad was, wat me opviel was dat het bestuurders raam bij bedienen van het knopje maar 3cm naar beneden gaat...
hij loopt niet vast want als je weer drukt gaat ie weer 3cm en zo ook omhoog
zou het een bepaald tijdsrelais kunnen zijn? zoja heeft iemand enig idee waar deze zit? zonee heeft iemand enig idee wat het anders kan zijn?
alvast bedankt voor de hulp
hij loopt niet vast want als je weer drukt gaat ie weer 3cm en zo ook omhoog

zou het een bepaald tijdsrelais kunnen zijn? zoja heeft iemand enig idee waar deze zit? zonee heeft iemand enig idee wat het anders kan zijn?
alvast bedankt voor de hulp
-
- Über-Spammer
accu is losgeweest
raam helemaal naar beneden doen en dan helemaal omhoog dan moet het weer goed zijn (tenminste dat was bij de scenic het geval)
raam helemaal naar beneden doen en dan helemaal omhoog dan moet het weer goed zijn (tenminste dat was bij de scenic het geval)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Als het raam dichtzit, 3 seconden de knop omhoog houden. Per raam doen, dan is het opnieuw gecalibreerd.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
accu is idd los geweest.....
wel vreemd dat puur alleen het bestuurdersraam het heeft
maar bedankt voor de info, ga het zo meteen ff proberen
edit: miss omdat alleen de bestuurdersdeur open is geweest....
wel vreemd dat puur alleen het bestuurdersraam het heeft

maar bedankt voor de info, ga het zo meteen ff proberen

edit: miss omdat alleen de bestuurdersdeur open is geweest....
-
- Car: R19.R
Bestuurdersraam kun je met een kort klikje helemaal open en dicht laten gaan, het passagiers raam niet. Vandaar dat alleen het bestuurdersraam het heeft 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dat verschilt per type. Er zijn 3 soorten:
- zelf vasthouden;
- sneltoets bestuurder
- sneltoets rondom (incl. klembeveiliging)
- zelf vasthouden;
- sneltoets bestuurder
- sneltoets rondom (incl. klembeveiliging)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
-
En dan heb je op de meeste luxe uitvoeringen ook nog de mogelijkheid om door het inhouden van de vergrendelknop van de CV alle ramen te laten sluiten 

-
succes 

Een collega van me heeft een Laguna uit 2000 met een Hologramme (?)navigatiesysteem erin, maar de gebruiksaanwijzing zit er niet bij.
Is die ergens beschikbaar/te vinden/heeft iemand er 1 over?
5GTT & clio II 1.6 16v
Weet er iemand wat voor bak er zit op een laguna uit 2000 met een 1.8 16v motor? (type1 dus).
Riel, Kies er maar 1 uit:
Laguna (94>2000)
1.8 i 1794 F3P JB3 jan-94 jun-95
Laguna (94>2000)
1.8 i 1794 F3P JB3 jun-95
Laguna (94>2000)
1.8 i 16V 1783 F4P JC5 Mai 98
En wil je meer weten over alllllle versnellingsbak types ook voor alle overige renault voertuigen van de Renault 4 t/m de traffic kijk dan ff hier:
http://www.partsinmotion.nl/Renault_ver ... gsbak.html
Misschien wel makkelijk om deze link ook ergens anders op de site te plaatsen.

Overigens alle merken bak codes staan erop!
Laguna (94>2000)
1.8 i 1794 F3P JB3 jan-94 jun-95
Laguna (94>2000)
1.8 i 1794 F3P JB3 jun-95
Laguna (94>2000)
1.8 i 16V 1783 F4P JC5 Mai 98
En wil je meer weten over alllllle versnellingsbak types ook voor alle overige renault voertuigen van de Renault 4 t/m de traffic kijk dan ff hier:
http://www.partsinmotion.nl/Renault_ver ... gsbak.html
Misschien wel makkelijk om deze link ook ergens anders op de site te plaatsen.

Overigens alle merken bak codes staan erop!
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Ga ik een JC5 nodig hebben.
Balen, die zijn duur
Balen, die zijn duur

€ 850 euro zie ik er 1 staan, zo te zien zit deze bak ook in de Espace van dat bouwjaar.
Ja doei daar koop ik een laguna voor.
Daar heb je gelijk in!!!
Maar wat moet jij trouwens met een laguna????
Maar wat moet jij trouwens met een laguna????
Vriend van mij heeft een laguna.
Nette auto. Gekocht voor 2000 euro. gewoon de moeite, mooi van binnen en buiten, leuk voor nog vele jaren.
Maar ... die bak is nu toch echt gaar (240k gelopen?) Dat geluid wat daar uit komt en dan een felle krijs als je aan de pook komt tijdens het rijden
Die is gewoon weg, en het is de moeite er een nieuwe bak op te zetten (kom je zo te zien heel fijn bij, niet veel werk). Maar niet voor 850€ !
Zoek liever iets in de trend van 200-300 euro
Nette auto. Gekocht voor 2000 euro. gewoon de moeite, mooi van binnen en buiten, leuk voor nog vele jaren.
Maar ... die bak is nu toch echt gaar (240k gelopen?) Dat geluid wat daar uit komt en dan een felle krijs als je aan de pook komt tijdens het rijden

Die is gewoon weg, en het is de moeite er een nieuwe bak op te zetten (kom je zo te zien heel fijn bij, niet veel werk). Maar niet voor 850€ !

Zonde inderdaad dat de bak dan kapot is.
Succes met zoeken!
Succes met zoeken!
Thanx, en mag je bij jullie wat tegenkomen? 
Ook waar dezelfde bak op zit, al heb ik daar niet zo'n goeie ervaringen mee, die onderlinge uitwisseling werkt niet altijd.

Ook waar dezelfde bak op zit, al heb ik daar niet zo'n goeie ervaringen mee, die onderlinge uitwisseling werkt niet altijd.
Ik zal het in ieder geval wel ff in de gaten houden.
Deze bak zat ook onder een 19, clio, megane, espace, kangoo, spider dus zal er toch wel 1 te vinde zijn.
Heb je al bij Holtrop geprobeerd in Oudehaske?
Geloof je graag dat toch onderling wisselen niet makkelijk is.
Deze bak zat ook onder een 19, clio, megane, espace, kangoo, spider dus zal er toch wel 1 te vinde zijn.
Heb je al bij Holtrop geprobeerd in Oudehaske?
Geloof je graag dat toch onderling wisselen niet makkelijk is.
Allartino schreef:Een collega van me heeft een Laguna uit 2000 met een Hologramme (?)navigatiesysteem erin, maar de gebruiksaanwijzing zit er niet bij.
5GTT & clio II 1.6 16v
Ik heb ook nog een Laguna te koopRiël Notermans schreef:Vriend van mij heeft een laguna.

Met het zelfde blok en zelfde bak

Kopuh ?

Te duur 

vraagje. wil het hondenbot vervangen voor een stugger exemplaar, neem ik dan die van een V6 of zijn die van een Clio Sport oid hetzelfde? tips, suggesties?
Immer wieder die verdammte Holländer
deze ouwe lul heeft het wel, en het is heeeeerlijkSteven schreef:Zo, gezien ik ook een saaie luie ouwelul aan het worden ben, ik mis de cruisecontrol enorm op mijn Laguna (97' 2.0 RXE).
Kep al ff zitten kijken op Lagunaforum, maar kon 'r niet zoveel vinden.
Weet iemand wat er aan voorbereiding zit en wat er makkelijk op aan te sluiten is?
En anders optie2, iets aftermarkets, maar wat?

-
Powerflex?-Ray- schreef:vraagje. wil het hondenbot vervangen voor een stugger exemplaar, neem ik dan die van een V6 of zijn die van een Clio Sport oid hetzelfde? tips, suggesties?
kan dat dan?
*edit*
staat niks op de site
*edit*
staat niks op de site
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Zijn al die "hondebotjes" met een groot rond voorzijde en klein rond achterzijde hetzelfde ???
Zo ja, dan heeft Powerflex die ook...zie Clio16V.
Zo ja, dan heeft Powerflex die ook...zie Clio16V.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
Gewoon even kijken naar de diameter...
vandaag de laguna opgehaald van de garage, hondebot is vervangen, net als de veerpootlagers en topschotels.
maar waar ie dus ook voor weggeweest is, is een droge harde tik bij rechts achteruit inparkeren. je hebt het alleen bij semi droog sturen, en achteruit een parkeervak indraait of inparkeert. dus echt als er aandrijving en torderende krachten op staan.
ik dacht dat het verholpen zou zijn met het vervangen van de veerpootlagers, maar niet dus. google levert dit op, dit lijkt hetzelfde:
http://amtgarageforum.nl/forums/Thread/88420.aspx
draagarmrubbers dus?
andere tips?
maar waar ie dus ook voor weggeweest is, is een droge harde tik bij rechts achteruit inparkeren. je hebt het alleen bij semi droog sturen, en achteruit een parkeervak indraait of inparkeert. dus echt als er aandrijving en torderende krachten op staan.
ik dacht dat het verholpen zou zijn met het vervangen van de veerpootlagers, maar niet dus. google levert dit op, dit lijkt hetzelfde:
http://amtgarageforum.nl/forums/Thread/88420.aspx
draagarmrubbers dus?
andere tips?