ACT: Clio Williams

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

De laatste Willy's van na 94 waren ook allemaal 432. :p

En guess what, de mijne staat momenteel ook op de toekomstige circuitvelgen: OZ Superleggera's in het zilver. Dus voor die heiligschennis zou ik het niet laten. Zo'n ombouw pakt altijd veel duurder uit.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

heb deze laatst in hoorn zien rijden maar leek in heel erg droevige staat |:
lekkende uitlaat, rammelen, met mensen achterin bijna helemaal op de grond....kan hem niemand aanraden:
willy lookalike 16v
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Steven schreef:De laatste Willy's van na 94 waren ook allemaal 432. :p

En guess what, de mijne staat momenteel ook op de toekomstige circuitvelgen: OZ Superleggera's in het zilver. Dus voor die heiligschennis zou ik het niet laten. Zo'n ombouw pakt altijd veel duurder uit.
Vind een Willy met nette originele goudkleurige wielen wel mooi maar vind het zelf niet zo'n punt als het even een ander kleurtje is..

Zo vind ik de Willy van Tim ook wel geinig staan op de "tijdelijke" grijze Speedlines :)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

tutuur schreef:heb deze laatst in hoorn zien rijden maar leek in heel erg droevige staat |:
lekkende uitlaat, rammelen, met mensen achterin bijna helemaal op de grond....kan hem niemand aanraden:
willy lookalike 16v
Stond een tijdje geleden op RTC markt.

Het leek toen hele nette 16V...

Meen dat de vorige eigenaar bij VKV werkt.

Maar inderdaad, een Williams rijdt een stuk fijner dan een normale 16V.

Aan de andere kant, het ligt er maar net aan waarvoor je hem koopt...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Het is inmiddels al vaker gezegd maar je krijgt met een williams iig meer waar voor je geld als het aan mij ligt. Het motortje loopt iig een stuk lekkerder dan 1.8. Toen ik de mijne kocht een aantal jaar geleden (komende uit een 5GTT) was een 1.8 voor mij niet eens een optie. Ik wilde perse de willi en was bereid daar wat meer centen voor neer te leggen. Achteraf gezien heb ik er nooit een enkele seconde spijt van gehad. Dus het hangt er in mijn ogen ook een beetje vanaf hoe lang je er in wilt rijden. Wil je een "snelle" auto voor een jaar dan komt het niet zo nauw, maar wil je een nette snelle auto voor minstens 5 jaar dan denk ik dat je met willi meer plezier gaat hebben (en met een beetje geluk krijg je die paar duizend over een paar jaar ook gewoon weer terug bij verkoop).

Wat betreft onderhoud val het allemaal reuze mee en is het verschil tussen 1.8 en 2.0 ook niet echt denderend. En in goede staat (zoals eigenlijk bijna iedere auto) heb je een heel betrouwbaar stuk blik aan :grin:

Succes met kiezen! En kijk goed naar een te kopen auto en wees bereid door bepaalde dingen "heen te kijken" die makkelijk aan te passen / te vernieuwen zijn.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

@ Steven & Remon

Ik ben er inderdaad het sprekende voorbeeld van, al is een gewone 16V ook een best leuke kar :) Trouwens ook het typische geval van heiligschennis met anders als gouden wieltjes :D

Alleen wou ik graag wat meer, qua vermogen en wegligging. Dan is de stap richting een Williams toch een logische. Je kunt op andere manieren ook wel vermogen en op wegligging vooruit gaan maargoed, dan is een Williams prijstechnisch gezien handiger naar mijn mening :)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Waarom heb je dan geen RSI gekocht Tim, deze is veel sneller. :beer:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Huh, die vat ik even niet :P
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ergens gelezen dat een RSI van een 16v/williams weg rijdt op een circuit. :)
ronald clio
Berichten: 993
Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
Locatie: Apeldoorn

RSi heb ik ook al 6 jaar, en gaat bijna nooit kapot! Blokjes zijn oersterk. :worship:
Qua koppel onderin is deze 1.8 ook een fijne motor. (Y)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

antoine schreef:Ergens gelezen dat een RSI van een 16v/williams weg rijdt op een circuit. :)
Op die fiets, nou daar geloof ik zelf eigenlijk niet zo in maar wel geinig om eens te testen :)

Nu nog iemand vinden die met een RSI eens wil strijden :D
ronald clio
Berichten: 993
Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
Locatie: Apeldoorn

RSi heb ik ook al 6 jaar, en gaat bijna nooit kapot! Blokjes zijn oersterk. :worship:
Qua koppel onderin is deze 1.8 8v ook erg prettig. (Y)
ronald clio
Berichten: 993
Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
Locatie: Apeldoorn

Tim schreef:
antoine schreef:Ergens gelezen dat een RSI van een 16v/williams weg rijdt op een circuit. :)
Op die fiets, nou daar geloof ik zelf eigenlijk niet zo in maar wel geinig om eens te testen :)

Nu nog iemand vinden die met een RSI eens wil strijden :D
Tussen de 80km/h en 120kmh per uur in z'n 5de versnelling, is de ''RSi'' sneller dan een 16v of Williams. bron: Autovisie 1993.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Dat zal wellicht mogelijk zijn ja maar op een circuit zit je toch toeren te draaien voornamelijk. Het eerste stuk uitacceleren zal een RSI wellicht mee kunnen komen maar uiteindelijk ben ik nog niet overtuigd :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Een RSi is misschien wat eerder weg bij het stoplicht en dat verklaart ook die 80-120 in 5 ook wel, maarja wie is daar nu in geintreseerd als het ook in de 3e versnelling kan, daaaag RS-net-nIe :p

Rijd fijn voor in de stad zo'n karretje, maar die praat dat ie op een circuit sneller zou zijn is wel weer (S)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Steven schreef:Een RSi is misschien wat eerder weg bij het stoplicht en dat verklaart ook die 80-120 in 5 ook wel, maarja wie is daar nu in geintreseerd als het ook in de 3e versnelling kan, daaaag RS-net-nIe :p
Dat was mijn gedachte ook, maar daar zijn ze het niet mee eens.
ronald clio
Berichten: 993
Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
Locatie: Apeldoorn

Tot 130km/h per uur kan je best meekomen met een Rsi, alleen daarboven is een Williams veeel sneller natuurlijk! :beer:
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

en veeeeel mooier. (F)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tis een fijn wagentje, tis een leukere ragauto dan een 16v eigenlijk, met name korte bochtjes/rotondes met de 2e versnelling zijn erg fijn.

Maar Williams blijft gewoon beter :p
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Iemand een roze 16V kopen....
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

250 euro, zet maar neer.

wel snel ja zeggen
Immer wieder die verdammte Holländer
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

:mg:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Mag er wel een nette deur in zitten voor dat geld :p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

D'r zit ook 1 nette deur in :p
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Precies :grin:
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ollie schreef:Iemand een roze 16V kopen....
500 of stoot ik steven dan tegen het zere been? :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Hahaha, ach, laat ik eerst nog maar wat honderdjes insteken, zodat de ring bereden kan worden en dan kan Steven me overtuigen van de betere eigenschappen van de Williams :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

31 mei staat die zuurstok op Marktplaats hoor :lol:
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

:lol: Laat ik dat maar niet doen, dan heb ik ruzie thuis :wink:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Hehe :P
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ollie schreef::lol: Laat ik dat maar niet doen, dan heb ik ruzie thuis :wink:
Dan koop je een 2.0 en brede ophanging, dan ben je er ook :D Weet nog wel wat uit te halen her en der :)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

antoine schreef:Ergens gelezen dat een RSI van een 16v/williams weg rijdt op een circuit. :)
Wel goed lezen antoine :wink:

Maar ik ben ervan overtuigd dat een RSi een 16V klopt op het circuit,
zoals ik al zei, met mijn 19 reed ik al langzaam weg van een 16v op het circuit. Heb toen ook een aantal rondes met een williams "gebattled",
wat erg vermakelijk was, elke keer in de bochten het gaatje maken wat ik op
het rechte stuk nodig had. Maar dat laatste houd ik op stuurmans kunsten,
de betreffende williams had zo'n 170pk als ik het goed begrepen heb :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Maarten-Jan schreef:
antoine schreef:Ergens gelezen dat een RSI van een 16v/williams weg rijdt op een circuit. :)
Wel goed lezen antoine :wink:

Maar ik ben ervan overtuigd dat een RSi een 16V klopt op het circuit,
zoals ik al zei, met mijn 19 reed ik al langzaam weg van een 16v op het circuit. Heb toen ook een aantal rondes met een williams "gebattled",
wat erg vermakelijk was, elke keer in de bochten het gaatje maken wat ik op
het rechte stuk nodig had. Maar dat laatste houd ik op stuurmans kunsten,
de betreffende williams had zo'n 170pk als ik het goed begrepen heb :)
ik wil de uitdaging wel eens met je aan.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ik ook wel Geert :grin: Heb alleen geen Clio RSi (alleen de versie zonder i, RS, maar dat is niet helemaal eerlijk :wink: ). Maar het is wel echt
een mooie test om een keer te doen :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Maarten-Jan schreef:
antoine schreef:Ergens gelezen dat een RSI van een 16v/williams weg rijdt op een circuit. :)
Wel goed lezen antoine :wink:

Maar ik ben ervan overtuigd dat een RSi een 16V klopt op het circuit,
zoals ik al zei, met mijn 19 reed ik al langzaam weg van een 16v op het circuit. Heb toen ook een aantal rondes met een williams "gebattled",
wat erg vermakelijk was, elke keer in de bochten het gaatje maken wat ik op
het rechte stuk nodig had. Maar dat laatste houd ik op stuurmans kunsten,
de betreffende williams had zo'n 170pk als ik het goed begrepen heb :)
Was dit soms op een clubspecials tegen mijn huidige Williams (JR-TS-36), jaartje of 1,5 terug?

Dan nodig ik je bij deze uit voor een rematch, als jij met je 19 in de toenmalige setup (dus niet stiekum een turbo erbij ofzo :p ) het kan winnen, mag je die Williams hebben :D
Plaats reactie