Gaaf ding Mark, bedankt voor de foto Sieger...
Wij hebben net 2 stoelen gekocht, oude stoel uit een Clio RS cup. Verder nog steeds bezig met die K*T achteras, hebben nu maar een andere opgezocht, aangezien we er flauw van zijn.
optimaliseren clio 16v met williamsblok
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Is hetzelfde
Clio groupe a en maxi hadden er eentje met uniballs aan het einde, deze zijn 25 of 26mm meen ik. De 19/Williams is 23mm.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Clio is toch ook 23 mm? Alleen dan smaller als die van een 16v?Jean-Paul-S schreef:Is hetzelfdeClio groupe a en maxi hadden er eentje met uniballs aan het einde, deze zijn 25 of 26mm meen ik. De 19/Williams is 23mm.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Clio is 20 of 21 meen ik, zal komende week eens meten.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
GTT Is 21 mm volgens mij.Jean-Paul-S schreef:Clio is 20 of 21 meen ik, zal komende week eens meten.
Maar als je wil meten heel graag.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Clio 16v is 20 

Ook meteen even Powerflex rubbers meenemen in een aangepast onderstel. Wij hebben trouwens met de draagarmen, aandrijfassen en stabistang van een willie en 16V Bilstein schokbrekers nu een camber van ca 4 %. Onderstuur is natuurlijk ook op te lossen door met je gas te spelen in de bocht gas eraf meer druk op je voorwielen = minder onderstuur en zeker niet remmen.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Steven je zegt dat de assen van een 19 langer zijn dan die van een williams. Kan je dan niet beter die assen pakken, of gaat dat niet werken?antoine schreef:Stabilisatorstang van een 19 of Williams, welke kan je het beste gebruiken?Steven schreef:Je moet 19-16v draagarmen hebben en Williams assen (19 is nog net iets langer).
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Oke, bedankt.
Misschien weet jij dit ook Steven. Bestaan er andere toplagers voor je schokbrekers?
Dit zijn de normale:
[img]http://www.geocities.com/marco16ventiler/Clio06.jpg[/img]
Echter, wanneer je auto omhoogkrikt is het eerste wat je ziet dat de 'speling' van lager wordt opgeheven, voordat je auto daat werkelijk omhoog gaat. Is het niet mogelijk om andere toplagers te monteren waarbij de schokbrekers direct vast zitten aan het chassis. Het lijkt mij dat dan de wegligging ook meteen verbeterd. Toen ik de eerste keer bij Achterberg was had Peter over de lagers van een nieuwer model, kan dit kloppen?
Sorry dat het een beetje raar omschreven is, maar weet niet hoe ik het beter kan omschrijven.

Misschien weet jij dit ook Steven. Bestaan er andere toplagers voor je schokbrekers?
Dit zijn de normale:
[img]http://www.geocities.com/marco16ventiler/Clio06.jpg[/img]
Echter, wanneer je auto omhoogkrikt is het eerste wat je ziet dat de 'speling' van lager wordt opgeheven, voordat je auto daat werkelijk omhoog gaat. Is het niet mogelijk om andere toplagers te monteren waarbij de schokbrekers direct vast zitten aan het chassis. Het lijkt mij dat dan de wegligging ook meteen verbeterd. Toen ik de eerste keer bij Achterberg was had Peter over de lagers van een nieuwer model, kan dit kloppen?
Sorry dat het een beetje raar omschreven is, maar weet niet hoe ik het beter kan omschrijven.

Ik snap wat je bedoelt, ik was daar toevallig ook al een tijdje mee bezig.
Onlangs heb ik nieuwe veerpootrubbers- en lagers aangeschaft, maar nog steeds zit die axiale speling erin. Op zich stuurt ie nu best strak, maar het kan altijd beter. Toch verschilt dit niet veel tov een 5 of doorsnee peugeot, die hebben alleen vaak een losse schotel ipv die kom in de carroserie, maar het principe is hetzelfde.
Ik weet niet precies hoe dat zit met bijv een goeie schroefset? Als je met uniballs aan de bovenzijde aan de gang gaat wordt het wel stukken beter, al ga je dan wel een hoop gerammel introduceren.
Onlangs heb ik nieuwe veerpootrubbers- en lagers aangeschaft, maar nog steeds zit die axiale speling erin. Op zich stuurt ie nu best strak, maar het kan altijd beter. Toch verschilt dit niet veel tov een 5 of doorsnee peugeot, die hebben alleen vaak een losse schotel ipv die kom in de carroserie, maar het principe is hetzelfde.
Ik weet niet precies hoe dat zit met bijv een goeie schroefset? Als je met uniballs aan de bovenzijde aan de gang gaat wordt het wel stukken beter, al ga je dan wel een hoop gerammel introduceren.
maar in principe kan die veerpoot nergens heen, tenzij je meteen wiel los van de grond komt?
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Klopt, maar mij lijkt het dat je wegligging daar beter van wordt. Het comfort wordt natuurlijk wel slechter, maarja daar heb ik een andere auto voor.Haas schreef:maar in principe kan die veerpoot nergens heen, tenzij je meteen wiel los van de grond komt?

de schokdempers kantelt nu aan de bovenzijde he, dus die grote moer bovenop kun je niet simpelweg opvullen.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Die moer zit er niet echt lekker op of kijk ik er nou zo raar tegenaan?
nee alleen de top mounts van AST. foto is niet van mij trouwens. geript van engels forum.