ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

+Clio16v+ schreef:
robscheenen schreef:dank u dank u.

Kan iemand mij vertellen wanneer het elektrische koelpompje aan moet gaan? Misschien na contact af en dan 10 min blijven draaien, zelfde als bij renault 21 turbo? of anders?

Die van mij doet het volgens mij niet..... relais misschien kapot?

auto rijdt trouwens super, ben er echt blij mee!!! :grin:

Alleen moet ik koppeling vervangen... komt wel eerste week in juni.
die van mij heeft het al jaren niet gedaan volgens mij :D rijdt er echt niet zachter van...
Voor straatgebruik wil het inderdaad prima zonder.. alleen werkt mijn koelwaterpompje ook (nog steeds) niet en dan moet je 'm wel even flink na laten draaien na een ronde Nürburgring bijvoorbeeld, zo raakte die van mij enigzins aan de kook tijdens het Ringweekend toen ik de baan af kwam, 10 seconde liet nadraaien en 'm uit zette.. toen ik 'm 5 minuten later op contact zette stond de meter vast in de rechter hoek.. :p

Zou het relais ook wel eens kunnen zijn, heb al een nieuw pompje geprobeerd bij mij maar volgens mij gaan die praktisch niet stuk.. bij mij was de bedrading gaar en was gefixt met een kroonsteentje (Kool.. prutser :p )
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Zit er op een Clio 16v eigenlijk wel zo'n pompje? Ik heb hem eigenlijk nog nooit zien zitten. Een 19 16v heeft er idd wel 1.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Dat elektrische koelpompje draait alleen als de fan draait en het contact uit is geloof ik. Even met de hand voelen of het motortje draait, je hoort hem toch niet als de fan nadraait.
Rob21TQ
Berichten: 99
Lid geworden op: do 5 jul 2007 15:48
Locatie: Heythuysen (Limburg)

aah zo, dan zal ik hem wel even met de multimeter meten als de fan aangaat dan weet je tenminste zeker of hij spanning krijgt.

Bij de 21 turbo is het zo dan als je het contact uitzet het pompje volgens mij 10 min nadraait om de motor na te koelen.

En het zit erop dus moet het werken, anders kan ik het er netzo goed afgooien als hij het niet doet..
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Een kennis van me heeft problemen met zijn buitentemperatuur meter in zijn dashboard. Deze staat op 50 graden..tevens werkt zijn kachel ventilator niet meer. Wat kan de oorzaak zijn?

Sensor kapot in de spiegel? zekering? draadbreuk bij de deur?

Alles heeft goed gewerkt, maar opeens kwam dit probleem tevoorschijn.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

antoine schreef:Een kennis van me heeft problemen met zijn buitentemperatuur meter in zijn dashboard. Deze staat op 50 graden..tevens werkt zijn kachel ventilator niet meer. Wat kan de oorzaak zijn?

Sensor kapot in de spiegel? zekering? draadbreuk bij de deur?

Alles heeft goed gewerkt, maar opeens kwam dit probleem tevoorschijn.
je noemt zelf de mogelijke oorzaken al mbt die buitentemperatuursensor.

kachel ventilator werkt op geen enkele stand meer? indien alleen stand 3 oid het nog doet is het je kachelweerstand, zo niet, dan ff de zekeringen na lopen en evt. de aansluiting/bekabeling.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Martijn Kool schreef:
kachel ventilator werkt op geen enkele stand meer? indien alleen stand 3 oid het nog doet is het je kachelweerstand, zo niet, dan ff de zekeringen na lopen en evt. de aansluiting/bekabeling.
Kachelweerstand doet ook regelmatig helemaal niets meer.. Dus alsnog nakijken. :wink:
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Bedankt, ik heb het doorgegeven en hij gaat op onderzoek uit. (Y)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Een uitlaad van een clio 16v is toch vanaf de katalisator hetzelfde als die van een williams, of zit daar ook nog verschil tussen?

Wanneer ik op winparts kijk naar een uitlaad voor de clio krijg ik een achterdemper uit 1 deel, wanneer ik bij een williams kijk bestaat de uitlaat uit 2 delen. In mijn belevenis bestond mijn orginele achterdemper ook uit 2 delen.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

klopt, vanaf de kat is er geen verschil. waarom winparts dit anders aangeeft is mij ook een raadsel. beide moet passen.
Synchro
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 2 dec 2007 19:07
Locatie: Hulsberg

heb de hele week geen brug ter beschikking daarom ff een vraagje voor ik zelf fatsoenlijk kan kijken,

als ik alleen of met iemand naast me in de auto zit heb ik nergens last van maar zodra er mensen achterin gaan zitten begint er iets te rammelen, bij starten en gas los vooral, heb zelf het gevoel dat het de uitlaat is die ergens tegenaankomt, kan dit? clio is verlaagd.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Uitlaat tegen een hitteschilt?
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Dikke kans dat het je uitlaat is ja.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ff bij de kwikfit vragen of je op de brug mag, evt. even een loze offerte aanmaken :D

Zal wel ergens een rubber missen ofzo.
Synchro
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 2 dec 2007 19:07
Locatie: Hulsberg

klinkt goed in ieder geval, kwikshit zul je mij niet in de buurt vinden, zelfs niet om even de brug op te gaan. ff vrijdag langs stage rijden en de brug op. renault kerres ligt tegenover, dus kan ik meteen wat halen als het nodig is.

nog een ander vraagje, het grote hitteschild bij het uitlaatspruitstuk tegen de carroserie op, is daar nieuw aan te komen? mijne begint aardig gaar te worden. thnx alvast, Steef
Mathijsvzuijlen
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 20 jul 2007 17:49
Locatie: Bodegraven

Gezien mijn complete uitlaat onder mijn 16V GP slecht begint te worden ben ik me aan het orienteren op een compleet nieuwe uitlaat, maar dan gelijk wat sportiever. Wat zijn hier de ervaringen met verschillende merken en systemen?

Ik kan op MB Carperformance ook niet meer het groep N systeem vinden wat ze een tijd aanboden.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Heb je al een idee wat je wil hebben en hoeveel geld je wilt uitgeven?
Klein tipje: zoek een uitlaat waarvan de einddemper is voorzien van 2 delen. Normaal zijn de duurdere merken dat wel, alleen mijn oude Sebring bv was uit 1 deel. Nadeel van een uitlaat uit 1 deel is dat de achteras los moet om de uitlaat te kunnen monteren.
Mathijsvzuijlen
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 20 jul 2007 17:49
Locatie: Bodegraven

antoine schreef:Heb je al een idee wat je wil hebben en hoeveel geld je wilt uitgeven?
Klein tipje: zoek een uitlaat waarvan de einddemper is voorzien van 2 delen. Normaal zijn de duurdere merken dat wel, alleen mijn oude Sebring bv was uit 1 deel. Nadeel van een uitlaat uit 1 deel is dat de achteras los moet om de uitlaat te kunnen monteren.
Bedankt voor de tip!

Wat betreft wat ik wil hebben en de hoeveelheid geld, op dit moment staa ik nog open voor alles.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Omp kan leveren:

een gr A systeem 63mm --> 503 euro
een gr n systeem 50mm --> 418 euro (rvs)
een gr n systeem 50mm --> 247 euro

Dit heb ik gevonden in een gt2i catalogus http://www.gt2i.com

Via oa Dutchpowertrading.nl, powersprint..

een gr n systeem 50mm --> 409 euro (rvs)

en dan kan je nog zoeken naar een Devil, Remus of Sebring uitlaat.
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

omp gr n heb ik ook gehad onder de zwarte, veel herrie
en na 3 jaar doorgerot (geen rvs)
'k heb nu er een peco rvs onder zitten en die bevalt prima
[img]http://www.motorsportworld.co.uk/images/peco/C2.jpg[/img]
Mathijsvzuijlen
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 20 jul 2007 17:49
Locatie: Bodegraven

Bedankt voor de info zover.

Maar wat zijn verder ervaringen met verschillende merken qua kwaliteit en geluid onder een clio?

Waar kwam de Peco RVS vandaan sandy?
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

Mathijsvzuijlen schreef:Bedankt voor de info zover.

Maar wat zijn verder ervaringen met verschillende merken qua kwaliteit en geluid onder een clio?

Waar kwam de Peco RVS vandaan sandy?
die peco heb ik bij gekke henkie van veban gehaald, was redelijk voordelig
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Mathijsvzuijlen schreef:Bedankt voor de info zover.

Maar wat zijn verder ervaringen met verschillende merken qua kwaliteit en geluid onder een clio?

Waar kwam de Peco RVS vandaan sandy?
ik ben erg te spreken over de kwaliteit en pasvorm van de Raggazon dempers. Deze hebben ook een groep n serie. Die zou je nog eens kunnen bekijken
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Immer wieder die verdammte Holländer
BartVM
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 3 mei 2009 11:19
Locatie: Herselt, België
Contacteer:

Ollie schreef:Rijdt hier iemand mee?

http://cgi.ebay.de/Powerflex-Buchsen-Qu ... dZViewItem
Op mijn clio's komen ze, wat het gaat geven weet ik niet, maar weet wel dat het normaal niet mag voor de keuring...
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

bij jullie daar mag ook niks he! :lol:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Ollie schreef:Rijdt hier iemand mee?

http://cgi.ebay.de/Powerflex-Buchsen-Qu ... dZViewItem
Er zijn er toch veel meer die rijden met powerflex of iig PUbussen, gaat prima alleen meer trilling in de auto dan origineel.

Wat ik me kan herinneren is alleen de montage van de stabilisatorstangrubbers wat lastig maar niet onoverkoombaarn.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Gerald schreef:
Ollie schreef:Rijdt hier iemand mee?

http://cgi.ebay.de/Powerflex-Buchsen-Qu ... dZViewItem
Er zijn er toch veel meer die rijden met powerflex of iig PUbussen, gaat prima alleen meer trilling in de auto dan origineel.

Wat ik me kan herinneren is alleen de montage van de stabilisatorstangrubbers wat lastig maar niet onoverkoombaarn.
En even een puntje aflassen (Y)

Voor dagelijks is het niet echt een verbetering, als je hem in jouw geval alleen als ringracer gaat gebruiken wel :) Ga je hem meteen zo grondig aanpakken Ollie?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Jean-Paul-S schreef: En even een puntje aflassen (Y)

Voor dagelijks is het niet echt een verbetering, als je hem in jouw geval alleen als ringracer gaat gebruiken wel :) Ga je hem meteen zo grondig aanpakken Ollie?
Wat moet je aflassen JP?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

De metalen bus die je er ook inperst, anders kan dat gaan wringen/kraken. Zwerven nog wel ergens plaatjes van, anders post ik ze wel eens :)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Jean-Paul-S schreef:De metalen bus die je er ook inperst, anders kan dat gaan wringen/kraken. Zwerven nog wel ergens plaatjes van, anders post ik ze wel eens :)
(I) Nu je het zegt komt het me ergens bekend voor. (I) (D)
BartVM
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 3 mei 2009 11:19
Locatie: Herselt, België
Contacteer:

le mouton noir (sandy) schreef:bij jullie daar mag ook niks he! :lol:
Da's een feit, maar een goede Belg luistert toch niet en weet altijd wel achterpoortjes te vinden :p

typisch voorbeeld hier:
een achterruit/zijruit mag niet spiegelend zijn staat in de wet (uitgezonderd lexus en ambulace enz). Maar er staat wel nergens in de wet beschreven dat de folie die je er tegen plakt niet spiegelend mag zijn :D
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Weet iemand de prijs van 77 00 858 332?
Luchtaanzuigbuis in mijn clio....
anti
Berichten: 141
Lid geworden op: za 8 jan 2005 17:28
Locatie: Turbo land

Jean-Paul-S schreef:
Gerald schreef:
Ollie schreef:Rijdt hier iemand mee?

http://cgi.ebay.de/Powerflex-Buchsen-Qu ... dZViewItem
Er zijn er toch veel meer die rijden met powerflex of iig PUbussen, gaat prima alleen meer trilling in de auto dan origineel.

Wat ik me kan herinneren is alleen de montage van de stabilisatorstangrubbers wat lastig maar niet onoverkoombaarn.
En even een puntje aflassen (Y)

Voor dagelijks is het niet echt een verbetering, als je hem in jouw geval alleen als ringracer gaat gebruiken wel :) Ga je hem meteen zo grondig aanpakken Ollie?


ik heb ze op de clio zitten, auto rijdt wat stugger maar denk dat je een beter effect zal krijgen als je ook een steje stugge dempers en veren heb.

trilling valt wel mee vindt ik. k heb ook gelijk gevulcaniseerde baksteun dus alles trilt
Plaats reactie