GTT Bleu Sport: Blok rustig inrijden.
goed bezig! 

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Tijd voor een updateje..
GTT praktisch klaar voor de APK, laatste dingen morgen nog even vervangen en dan zijn we er weer. Belangrijkste dingen: koplamp reflector niet goed, dus maar gelijk 2 nieuwe en een wiellager wat kapot was gelopen. Bij elkaar valt het mee dus.
Verder geluk bij een ongeluk.
Vorige week is mn zwager helaas op mn clio ingereden met als gevolg dat er een achterscherm totaal aan puin ligt.
Vandaar dat deze nu toch in onderdelen wordt verkocht, deze beslissing is niet de makkelijkste maar wel de beste.
Maar het geluk hierbij is dat mn zwager schadehersteller is en hij binnen afzienbare tijd de GTT spuitklaar gaat maken als schadevergoeding. Anders gezegd even door sparen, onderdelen verzamelen en dan staat er straks weer een superstrakke GTT voor de deur.
GTT praktisch klaar voor de APK, laatste dingen morgen nog even vervangen en dan zijn we er weer. Belangrijkste dingen: koplamp reflector niet goed, dus maar gelijk 2 nieuwe en een wiellager wat kapot was gelopen. Bij elkaar valt het mee dus.
Verder geluk bij een ongeluk.
Vorige week is mn zwager helaas op mn clio ingereden met als gevolg dat er een achterscherm totaal aan puin ligt.

Maar het geluk hierbij is dat mn zwager schadehersteller is en hij binnen afzienbare tijd de GTT spuitklaar gaat maken als schadevergoeding. Anders gezegd even door sparen, onderdelen verzamelen en dan staat er straks weer een superstrakke GTT voor de deur.

Project: GTT Blue Sport
jammer van de clio, maar misschien zo wel een goede deal?!
wel ff zorgen datie echt keihard is, een gratis spuitbeurt krijg je niet dagelijks
wel ff zorgen datie echt keihard is, een gratis spuitbeurt krijg je niet dagelijks

-
- Contacteer:
denk toch even hier ook komen kijken maar ziet er goed uit hoor 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Haas schreef:jammer van de clio, maar misschien zo wel een goede deal?!
tutuur leest het goed, martin maakt mijn auto spuitklaar. dat is geen gratis spuitbeurt maar wel al het voorwerk (schuren plamuren enz.)tutuur schreef:*spuitklaar* geen spuitbeurt volgens mij
Goede deal, denk het wel. Dit was iig de enige deal waar we beide mee konden leven.

ik kan je vertellen dat het een goeie deal is, al zou ik mogen kiezen tussen spuitklaar maken en spuiten(dus zonder klaar maken) had ik voor het klaarmaken gekozen....
spuiten kost echt zoveel niet(tijd en geld) maar het voorbwerken...spuiten is enkel 5 lagen erover hozen en klaar....dan moet wel je ondergrond goed zijn
spuiten kost echt zoveel niet(tijd en geld) maar het voorbwerken...spuiten is enkel 5 lagen erover hozen en klaar....dan moet wel je ondergrond goed zijn
ik heb zo'n vermoeden dat martin die vloeibare zooi er ook wel overheen mikt.....
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nog niet bekend wie/waar ze gespoten gaat worden straks. Heb meerdere optie's.Haas schreef:ik heb zo'n vermoeden dat martin die vloeibare zooi er ook wel overheen mikt.....

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nog steeds niet hersteld van de klap zeker ?Tjabel schreef:Bleu Sport blijft de mooiste kleur..
tutuur schreef: spuiten(dus zonder klaar maken)

Ik heb net je topic ff doorgelezen, je bent aardig bezig geweest!

Ben je er nog achter gekomen wat het probleem met de startmotor was?
Binnenkort nog een leuke upgrade
5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Moet eigenlijk het hele topic weer eens bij werken. Staan nog een aantal zaken niet in vermeld die ondertussen wel aanwezig/ gemonteerd zijn of gaan worden.Allartino schreef: Ik heb net je topic ff doorgelezen, je bent aardig bezig geweest!![]()
Ben je er nog achter gekomen wat het probleem met de startmotor was?
Binnenkort nog een leuke upgradeen die gaat je startmotor ook niet leuk vinden
Te denken aan:
Andere (standaard) turbo
bleedvalve
turbodruk meter
2 1/2 inch downpipe
en nog wel meer.
Het probleem met de startmotor heb ik niet gevonden, de vorige nieuwe is onder garantie terug gegaan en tot op heden doet die het nog goed. Ga er vanuit dat het een productiefoutje was.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Turbo is al vervangen.tutuur schreef:op mp staat een gereviceerde turbo te koop, volgens mij van een man/jongen die ook een blauwe gtt tekoop had staan....
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Zo.
Dacht ik het eindelijk allemaal voor elkaar te hebben na het vervangen van de turbo, dikke downpipe, turbodrukmeter en bleedvalve. Dus alles aangesloten, en dicht gebouwd zie ik ineens een paar druppels olie onder de auto liggen na het warm draaien
Wat nu weer....
Onderzocht waar het vandaan kwam en de onderste slang tussen het carter en de olieretour van de turbo bleek na demontage op een aantal punten net voor de klemmen te zijn ingegscheurd.
Dus maar weer op zoek naar een nieuwe slang...
Begin me af te vragen wanneer ik nu eens lekker rijden mag
Dacht ik het eindelijk allemaal voor elkaar te hebben na het vervangen van de turbo, dikke downpipe, turbodrukmeter en bleedvalve. Dus alles aangesloten, en dicht gebouwd zie ik ineens een paar druppels olie onder de auto liggen na het warm draaien

Onderzocht waar het vandaan kwam en de onderste slang tussen het carter en de olieretour van de turbo bleek na demontage op een aantal punten net voor de klemmen te zijn ingegscheurd.

Dus maar weer op zoek naar een nieuwe slang...
Begin me af te vragen wanneer ik nu eens lekker rijden mag

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ja dat weet ik.DennisT schreef:Als je lekker wilt rijden en niet sleutelen moet je geen gtturbo kopen

Met allemaal van die kleine K..dingen ben ik ondertussen al een 3/4 jaar bezig. Heb er nu genoeg van en wil rijden.DennisT schreef: Wel balen ja, maar ff fixen en dan vlammen
Ik weet ook dat jij (bijvoorbeeld) al langer bezig bent met de restauratie, maar dat vind ik wat dat betreft een ander verhaal.

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Arco Straver schreef:Ff Dialogys aanslingeren.....
*edit*
leiding carter
60 01 007 441 en kost iets van 8 euro ex. BTW
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
Die vanaf de turbo naar het pijpje is er in 2 maten Merijn ivm aansluiting turbo.
Deze vanaf carter naar het pijpje in 1 maat.
Deze vanaf carter naar het pijpje in 1 maat.
-
- Über-Spammer
Yeps. En voor Phase II is ie ook krom dacht ik.
Carter voor Phase I en II is kwa aansluitingen hetzelfde. Alleen dat zgn. slingerschot uitgezonderd.
Carter voor Phase I en II is kwa aansluitingen hetzelfde. Alleen dat zgn. slingerschot uitgezonderd.
't is weer oneerlijk verdeeld in de wereldRoy schreef:Er zit idd ook verschil in pijpje. Een phase 1 heeft een korte dunne, een phase 2 een lange dikkere.

dan ben ik verkeerd voorgelichtArco Straver schreef:Carter voor Phase I en II is kwa aansluitingen hetzelfde. Alleen dat zgn. slingerschot uitgezonderd.

5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Über-Spammer
Dat kleine pijpje achterop aan de zijkant ??? Nooit geweten. 

Ik ben nu ook ongeveer 3/4 jaar bezig denk ik ja, maar wist ook dat er op een gegeven moment dingen zouden komen. Helaas staat ie nu langer stil dan dat ik er in heb kunnen rijden, maar dat heeft meer te maken met mijn manier van doen dan dat er dingen echt kapot waren
Ff volhouden nog 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Bedankt allemaal.
Zal eens kijken wat de dealer van mn bestelnummer zegt als MB niet thuis is vandaag

Zal eens kijken wat de dealer van mn bestelnummer zegt als MB niet thuis is vandaag