van diesel naar bezine

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
tuner4life
Contacteer:

Heyyss allemaal.

Ik had een vraagje.
Ik rij een clio uit 2003 met een 1.5 DCI motor.
Toen ik de auto kocht reed ik veel km maar nu is dat veranderd en ga erg vaak met de fiets naar mijn werk aangezien ik 5 min van mijn werk woon.

Nou heb ik internet afgezocht en er staan genoeg motoren te koop voor de clio.
Nu wou ik weten of het mogelijk is om mijn 1.5 dci om te bouwen naar een bezine misschien 1.2 of 1.4 motor.

Is dit mogelijk en mag het volgens de wet en zo omdat ik namelijk voor een wagen met vergelijkbaar bouwjaar erg veel geld kwijt ben en aangezien ik geld voor een andere wagen niet heb liggen is het volgens mij goedkoper om het om te bouwen of zie ik dit verkeert.

Alvast bedankt
M.v.g

Jeffrey
Tom
Moderator
Car: MB

Lekker laten zitten die motor. Waarom zou je eraan willen beginnen???? uit kostenoogpunt neem ik aan?!?!? Ga dan nog maar eens goed rekenen (denk ook aan keuring bij RDW). Bij een (vrij lichte) clio heb je echt niet zo veel km's nodig om het rendabel te maken. En wil je toch echt benzine gaan rijden dan verkoop je deze en koop je een andere terug.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

I'm with Tom. Gewoon je huidige auto verkopen en een benzine-variant kopen.

Maak eens een simpel rekensommetje op basis van het aantal kilometers per jaar en de totale kosten. Dan zie je snel genoeg of het een goed idee is om een andere auto aan te schaffen. Ombouwen is echt geen optie, als je het economisch bekijkt.
Riël
Über-Spammer

Nou ja zeg.
Als je er eens van uit gaat dat je het allemaal HEEL goedkoop kan doen en je trekt je 1000 euro uit voor de ombouw (onwaarschijnlijk laag maar vooruit).

Ik denk dat er zát handelaren zijn die je dieseltje tegen een vergelijkbaar benzinetje omruilen als je ze er 1000 cash bij geeft. Makkelijk! Of het een goeie deal is betwijfel ik, doorgaans zijn die dieseltjes toch wat meer waard?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Denk niet alleen aan de ombouw, Riel. Al kun je dat goedkoop laten doen... De restwaarde van een benzine auto ten opzichte van een diesel is slechter en persoonlijk zou ik geen omgebouwde auto willen hebben.

Het is gewoon niet echt interessant, denk ik.
tuner4life
Contacteer:

oke bedankt voor jullie reacties.

Dan denk ik toch dat ik het bij de diesel hou.
Heb de auto trouwens al bij verschillende garages in proberen te ruilen maar hier bijna elke garage zegt tegen mij dat ze hem niet willen omdat het diesel is.
Er zijn enkele garages die dat wel doen en meer als 2000 euro haal ik er niet uit met inruil dus ik hou hem wel lijkt mij verstandiger.

Greetz Jeffrey
Riël
Über-Spammer

een dci uit 2003 en maar 2000 euro??

Daar moet je op marktplaats makkelijk 4 voor kunnen krijgen en dan meteen weer een benzinetje terug kopen.

Zet m gewoon lekker particulier te koop ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Car: Megane RS

das echt belachelijk inderdaad. Ik heb zojuist een dci gekocht voor een bedrag wat daar dicht in de buurt zat ... en die had motorschade en een kapotte koppeling. Dus daar moet veel meer uit te halen zijn uiteraard!
Plaats reactie