Vandaag is de ingebouwde Carminat navigatie (type SH3) in m'n Clio III vervangen onder garantie omdat een van de knoppen niet meer werkte.
Meteen bij de dealer even gevraagd wat nieuwe cd-roms kosten en daar sloeg ik toch wel even stijl van achterover. Losse cd-roms zijn €199 per stuk en een setje Europa met 4 cd-roms kost bijna €300.
Kan dit niet goedkoper, of passen hier echt alleen dit type navigatie cd-roms in. Als je bedenkt dat je voor €150 een TomTom hebt met kaarten voor heel Europa vind ik dit wel erg prijzig.
Carminat navigatie Clio III RS
Op download sites is niet veel te vinden voor deze navigatie, dat was met de op VDO-Dayton gebaseerde navigatie in m'n vorige Clio wel wat anders.
Ik heb via de Franse eBay site een tweedehands navigatie cd gevonden met zowel Engeland als Frankrijk voor zo'n 40 euro. Niet de laatste versie maar ik kan in ieder geval voor een koopje m'n Renault navigatie blijven gebruiken
Ik heb via de Franse eBay site een tweedehands navigatie cd gevonden met zowel Engeland als Frankrijk voor zo'n 40 euro. Niet de laatste versie maar ik kan in ieder geval voor een koopje m'n Renault navigatie blijven gebruiken

heb 4 cd gedownload maar weet niet of ze werken