Jackson's GTT
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Netjes. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
Zijn geen "stomme" vragen, alleen is het zo dat er hier al heel veel over gezegd, geschreven en uitgevonden is.Jackson schreef:Ok, daar heb ik eerlijk gezegd nog niet naar gezocht.
Ik zal eens kijken.
Zal voortaan eerst even zoeken voordat ik "stomme" vragen ga stellen![]()
Je hebt op een GTT maar een "beperkte" keus helaas.
http://www.renault-tuning.com/search.ph ... =916067932
Deze search kan je hopelijk verder helpen.
Je hebt eigenlijk maar 2 mogelijkheden :
- nieuwe grotere turbo via MB Carperperformance, K-Tec of zelfbouw door iemand die er al een paar heeft gemaakt voor een GTT met goed resultaat
- 2de hands via Marktplaats, Kazapa, enz welke al op een GTT heeft gezeten en waarvan de eigenaar iets anders wil.
Okee bedankt 
Ik ben wat dat de gaat nog niet zo kundig.
Toen ik mn 5 kocht had ik nog 0.0 verstand van uberhaupt auto's =P Ik moet zeggen dat ik al aardig wat dingetjes weet maartoch
Maar ik zal daar eens kijken Arco en even verder researchen. Mjn huidige turbo dient namelijk binnenkort vervangen te worden. Vermogen is opzich nog prima maar je hoort hem al zachtjes fluiten. Dus hij zit er aan te komen.
edit; je search link doet het niet

Ik ben wat dat de gaat nog niet zo kundig.
Toen ik mn 5 kocht had ik nog 0.0 verstand van uberhaupt auto's =P Ik moet zeggen dat ik al aardig wat dingetjes weet maartoch

Maar ik zal daar eens kijken Arco en even verder researchen. Mjn huidige turbo dient namelijk binnenkort vervangen te worden. Vermogen is opzich nog prima maar je hoort hem al zachtjes fluiten. Dus hij zit er aan te komen.
edit; je search link doet het niet

-
- Über-Spammer
Zoeken naar "turbo gt" in "post" gedeelte" bij "Renault 5" en "techniek"
Ok thanks.
Ga ik eens kijken
Ga ik eens kijken

-
Mijn turbo fluit ook, maar volgens mij issie niet stuk! 

-

Jack, was je nog bij Rutte geweest in Velserbroek? Die groene 5 nog zien staan?
kheb nog een hybride T2 in de aanbieding.
deze heeft zich al ruimschoots bewezen en is erg bekend binnen de club.
Pm maar voor info.
deze heeft zich al ruimschoots bewezen en is erg bekend binnen de club.
Pm maar voor info.
-
- Über-Spammer
Dacht dat ie al verkocht was ???
nee hoor is er nog .
Nee dat is niet het fluitje van het luchtfilter. Toen ik mn waggel net kocht was er geen fluitje (zelfde luchtfilter nog steeds). Toen hoorde op een gegeven moment bij het inkomen/opspoelen van de turbo een fluitje. “Whiiieeeeeeee achtig”. Dit fluitje begint nu ook weer te komen. En dan schijnt dan dat je turbo begint op te raken. Heeft al aardig wat speling en zitten al wat scheurtjes in het huis bij elbow.Abel schreef:fluitje heeft meer mer lucht filter te maken, maar je hoort hem altijd wel eigenlijk.. gewoon door rijden. als een tubo dood begint te gaan dan merk je het wel hoor..
Update
Kom zojuist van de Renault dealer vandaan. Aangezien mn linker aandrijfas nog steeds niet lekker is. Heb ik toch maar besloten om een nieuwe te bestellen. Kom ik daar bij die dealer aan. Noem ik kenteken/chasssisnr op en die kerel ging voor me kijken. Hij zegt: krijg nou de pest! Die linker aandrijfas voor jou renault 5 gtt ligt hier op voorraad!! MEEN JE NIET zeg ik. Die as ligt al 13 jaar bij hun op de plank. De laatste as die hun verkochte was in 1997.
Gelijk maar even een oliefilter, benzinefilter en motorolie besteld.
Ook bij de Hekla een set assteunen gekocht en remvloeistof dot 5.1.
En ik ben weer blij.
Zometeen de as eronder knallen en mn kleppen stellen. w00t.
Kom zojuist van de Renault dealer vandaan. Aangezien mn linker aandrijfas nog steeds niet lekker is. Heb ik toch maar besloten om een nieuwe te bestellen. Kom ik daar bij die dealer aan. Noem ik kenteken/chasssisnr op en die kerel ging voor me kijken. Hij zegt: krijg nou de pest! Die linker aandrijfas voor jou renault 5 gtt ligt hier op voorraad!! MEEN JE NIET zeg ik. Die as ligt al 13 jaar bij hun op de plank. De laatste as die hun verkochte was in 1997.
En ik ben weer blij.
-
- Über-Spammer
Neem aan dat je wel aardig wat korting heb gehad op die as .... 

-
- Über-Spammer

bij die malloten van Velserbeek?Jackson schreef:Update
En ik ben weer blij.
Immer wieder die verdammte Holländer
Heb indd korting gehad. Wel 10% maarliefst. Ik moest 150eu betalen. Maar ik had de oude as niet mee. Deze lever ik van de week ff in en dan krijg ik nog 15eu terug. Dus 135 ong.
http://www.5gt.nl/bb/viewtopic.php?t=26 ... highlight=
Zie link voor artikel nummer. Heb hem even gepost onderin.
Update:
Mja inmiddels zit de aandrijfas deronder. ALles klaar en even een test rondje gemaakt. Het eerst wat me opviel was dat dat zo raar koppelde
Het aangrijpingspunt ligt zo laag. Heel vreemd. Misschien staat mn koppelingskabel te strak ofzo. Dit heeft verder niks met die bakolie te maken. Aangezien de bakolie 3 dagen terug ververst is. Heb ik dezelfde olie maar weer terug gegooid. Vond ook dat hij inene wat moeilijker in zn 1 ging. Verder schakelde hij soepeltjes. Zit wel ietsjes minder in dan 3.4 liter. Maar dat zal ong 3.2/3.3 zijn. Moet niet zo gek veel uitmaken toch?
Verder reed hij weer prima :d[/url]
http://www.5gt.nl/bb/viewtopic.php?t=26 ... highlight=
Zie link voor artikel nummer. Heb hem even gepost onderin.
Update:
Mja inmiddels zit de aandrijfas deronder. ALles klaar en even een test rondje gemaakt. Het eerst wat me opviel was dat dat zo raar koppelde

Verder reed hij weer prima :d[/url]
-
das je pedaal, daar zit een automatisch stelmechanisme in..
die tandwieltjes slijten nogal eens
die tandwieltjes slijten nogal eens
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Okee martijn, ga ik daar wel ff naar kijken.
Net een stuk gereden met de vijf.
Die linker aandrijfas bonkt als de ziekte.
Als ik recht door ga heel lichtjes. Als ik met stuur slinger van links naar rechts terwijl ik rechtdoor rij, bonkt hij ook.
Als ik recht door rij en ik trap koppeling in en ik laat hem rollen bonkt hij ook.
Wat kan dit nou weer zijn. Ik word af en toe gek van dat ding. Die as lijkt mij prima gemonteerd. Zou het niet kunnen zijn omdat hij al 13 jaar op de plank ligt daar??
Iemand een id?
Net een stuk gereden met de vijf.
Die linker aandrijfas bonkt als de ziekte.
Als ik recht door ga heel lichtjes. Als ik met stuur slinger van links naar rechts terwijl ik rechtdoor rij, bonkt hij ook.
Als ik recht door rij en ik trap koppeling in en ik laat hem rollen bonkt hij ook.
Wat kan dit nou weer zijn. Ik word af en toe gek van dat ding. Die as lijkt mij prima gemonteerd. Zou het niet kunnen zijn omdat hij al 13 jaar op de plank ligt daar??
Iemand een id?
TERING! Die heb ik alleen hand vast gezet.
Meeuuhhh ik schaam me dood
Bedankt maat!
Edit;
Gelijk naar buiten gevlogen en indd. ik denk dat ik ze met de hand nog 3 slagen vast kon draaien. Wat een ik mazzel gehad. Zo stom vanme! Gelukkig was het maar naar de Velserbroek.
Meeuuhhh ik schaam me dood

Bedankt maat!
Edit;
Gelijk naar buiten gevlogen en indd. ik denk dat ik ze met de hand nog 3 slagen vast kon draaien. Wat een ik mazzel gehad. Zo stom vanme! Gelukkig was het maar naar de Velserbroek.
Nee geen geratel meer haha.
Indd erg simpel
Indd erg simpel

Ik ben opzoek naar een silicone slangen set voor mn waggel. Maar heb geen trek om daar 400eu voor te moeten uitgeven.
Maakt het uit of ik nou een Samco set koop of dat ik een set koop van een of ander vaag merk maar dat toch wel silicone slangen zijn?
Ik zie namelijk wel is het een en ander voorbij schieten. En mn huidige moeten toch maar eens vervangen worden..
Maakt het uit of ik nou een Samco set koop of dat ik een set koop van een of ander vaag merk maar dat toch wel silicone slangen zijn?
Ik zie namelijk wel is het een en ander voorbij schieten. En mn huidige moeten toch maar eens vervangen worden..
denk dat samco alleen maar verkoopsnaam is, zou best kunnen dat andere dezelfde qualiteit leveren....
wel heb ik op het forum wel is voorbij horen komen dat je ook china troep setjes hebt maar dat die wel echt tegenvallen....
kijk goed naar hoeveel verstevigingskardelen er in de siliconen slang zitten verwerkt, meestal is dit 3 of 4 laags.....
als dit zo is lijkt het mij dat het andere merk ook best moet voldoen...
wel heb ik op het forum wel is voorbij horen komen dat je ook china troep setjes hebt maar dat die wel echt tegenvallen....
kijk goed naar hoeveel verstevigingskardelen er in de siliconen slang zitten verwerkt, meestal is dit 3 of 4 laags.....
als dit zo is lijkt het mij dat het andere merk ook best moet voldoen...
Hmm ok,
Dat setje die ik op het oog heb is 15 delig en van silicone. Als ik goed naar plaatje/foto kijk dan zie ik indd 3-4 laags. Zonder intercooler slangen. Mja komt toch een FMIC op dus dat hoeft niet
Geen Chinees merk iig.
Dat setje die ik op het oog heb is 15 delig en van silicone. Als ik goed naar plaatje/foto kijk dan zie ik indd 3-4 laags. Zonder intercooler slangen. Mja komt toch een FMIC op dus dat hoeft niet

Update:
Werd net gebeld door de renault dealer dat mn olie, oliefilter en benzine filter binnen waren gekomen. Dit ga ik vanmiddag even ophalen.
Ik wilde van de week mn olie gaan verversen. Er zit alleen een kleine maar aan. Ik heb een rare ratel in mn blok zitten bij een bepaald toerental en/of belasting. De kleppen zijn het niet want heb deze meerdere malen gecontroleerd en zelfs door een vriend vanme laten controleren.
Waarschijnlijk zijn het mn drijfstanglagers. Deze gaan ook vervangen worden. Ik denk dat het slim is om direct de krukaslagers te vervangen? Hiervoor dient natuurlijk de krukas eruit gehaald te worden.
Met het vervangen van deze lagers dient de olie toch ververst/vervangen te worden (dit is althans wel slim). Dus dat komt mooi uit.
Heb al het een en ander gekocht op dit forum naar "drijfstanglager", "krukaslager" en "lagerschalen". En het is geloof ik slim om de krukas na te laten meten op slijtage??
Werd net gebeld door de renault dealer dat mn olie, oliefilter en benzine filter binnen waren gekomen. Dit ga ik vanmiddag even ophalen.
Ik wilde van de week mn olie gaan verversen. Er zit alleen een kleine maar aan. Ik heb een rare ratel in mn blok zitten bij een bepaald toerental en/of belasting. De kleppen zijn het niet want heb deze meerdere malen gecontroleerd en zelfs door een vriend vanme laten controleren.
Waarschijnlijk zijn het mn drijfstanglagers. Deze gaan ook vervangen worden. Ik denk dat het slim is om direct de krukaslagers te vervangen? Hiervoor dient natuurlijk de krukas eruit gehaald te worden.
Met het vervangen van deze lagers dient de olie toch ververst/vervangen te worden (dit is althans wel slim). Dus dat komt mooi uit.
Heb al het een en ander gekocht op dit forum naar "drijfstanglager", "krukaslager" en "lagerschalen". En het is geloof ik slim om de krukas na te laten meten op slijtage??
-
- Über-Spammer
Yeps. Krukas demonteren en laten nakijken. Eventueel slijpen/polijsten en als dat zo is, meteen vragen of ze "overmaats" lagers erbij kunnen leveren.
Als je dan toch bezig bent met je onderblok, meteen ff je oliepomp demonteren en een revisiesetje kopen bij MB.
Aangezien je voor bovenstaande je blok moet demonteren ivm het eruit halen van je krukas, kan je meteen ook je koppeling meenemen.
Tevens heb je dan je distributie los moeten halen. Haal dan ook voor niet teveel een nieuwe ketting en een nieuwe kettingspanner bij MB Carperformance.
(zij verkopen ook de pakkingsets die je nodig hebt voor je onderblok)
Als je dan toch bezig bent met je onderblok, meteen ff je oliepomp demonteren en een revisiesetje kopen bij MB.
Aangezien je voor bovenstaande je blok moet demonteren ivm het eruit halen van je krukas, kan je meteen ook je koppeling meenemen.
Tevens heb je dan je distributie los moeten halen. Haal dan ook voor niet teveel een nieuwe ketting en een nieuwe kettingspanner bij MB Carperformance.
(zij verkopen ook de pakkingsets die je nodig hebt voor je onderblok)
en restaureer de koets ook meteen ff.... 
ik zou eerst de boel maar eens bekijken, voor je de krukas gaat demonteren en gaat slijpen.

ik zou eerst de boel maar eens bekijken, voor je de krukas gaat demonteren en gaat slijpen.
-
- Über-Spammer
Tis een Renault 5 Jack....
Maar wat Haas zegt. Weet eerst zeker dat het een drijfstang/krukaslager is voordat je begint....
Maar wat Haas zegt. Weet eerst zeker dat het een drijfstang/krukaslager is voordat je begint....