Hoe motor inbouwen R5 (1.4 naar 1.7)
-
- Contacteer:
Hallo allemaal. Ik ben al op een ander topic bezig geweest met de vraag hoe ik mijn 5 sneller kan maken. Nu komt het er op neer, dat ik waarschijnlijk een andere motor neem. Een 1.7 monopoint, aangezien die goedkoop is. Maar nu is het probleem dat ik zelf niet weet hoe ik dit moet doen... Dus, mocht er iemand een bouwplan hebben, interesse hebben om mee te klussen of zelfs tegen een (door een student op te brengen) vergoeding de motorswap wil uitvoeren. Laat me het weten. Misschien zijn er liefhebbers die me hiermee kunnen helpen. Ps. Klopt het verder dat ik alleen de motor nodig heb, dus geen nieuwe koppeling, bak e.d.? Ik heb een R5 1.4 4-deurs uit 1994. Groeten Marko
kun je het bij 1 topic houden? je kunt in het eerste bericht je topic naam veranderen..
als je een 1.7 koopt zorg dan dat je 1 koopt waar van de distributie recent is vervangen, anders moet je dat zelf doen, en dat kost ook weer geld.
je moet een compleet blok monteren, liefst in combinatie met bijbehorende versnellingsbak. vanwege hogere topsnelheid, incombinatie met lagere toeren op 120 (goed voor het verbruik) kabelboom en computer.
dan is het monteren van alles een kwestie van sleutelen. aandrijf assen van je 5 monteren op de versnellingsbak van je nieuwe motor.
het is gewoon een kwestie van onderdelen verzamelen. motorsteun van een r5gtx voor op de motor de andere steunen mist goed kun je blijven gebruiken
bepaal je budget, en kijk op marktplaats of je geen leuke r5 GTX kunt kopen voor ongeveer het zelfde+inruil/verkoop van je 1.4
zo nee, lekker gaan sleutelen
als je een 1.7 koopt zorg dan dat je 1 koopt waar van de distributie recent is vervangen, anders moet je dat zelf doen, en dat kost ook weer geld.
je moet een compleet blok monteren, liefst in combinatie met bijbehorende versnellingsbak. vanwege hogere topsnelheid, incombinatie met lagere toeren op 120 (goed voor het verbruik) kabelboom en computer.
dan is het monteren van alles een kwestie van sleutelen. aandrijf assen van je 5 monteren op de versnellingsbak van je nieuwe motor.
het is gewoon een kwestie van onderdelen verzamelen. motorsteun van een r5gtx voor op de motor de andere steunen mist goed kun je blijven gebruiken
bepaal je budget, en kijk op marktplaats of je geen leuke r5 GTX kunt kopen voor ongeveer het zelfde+inruil/verkoop van je 1.4
zo nee, lekker gaan sleutelen
nee beter een complete auto kopen en alles er uit slopen.
met allleen een motor heb je geen bak
bekabeling , sensoren , km kabel enz.
gewoon een sloper scoren en alles overbouwen is de meest makkelijke manier
anders mis je altijd veel onderdelen en wordt het een giga zoektocht naar onderdelen en vaak ook veel duurder.
suc 6
met allleen een motor heb je geen bak
bekabeling , sensoren , km kabel enz.
gewoon een sloper scoren en alles overbouwen is de meest makkelijke manier
anders mis je altijd veel onderdelen en wordt het een giga zoektocht naar onderdelen en vaak ook veel duurder.
suc 6
Een motorswap is nu niet echt iets waar je als leek mee gaat beginnen lijkt mij
...

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Koop een sloop 16v en de lol kan beginnen 

Project: GTT Blue Sport
heb nog een compleet williams blok in de aanbieding.
van 1.4 naar 2.0 is wel aardig toch
van 1.4 naar 2.0 is wel aardig toch