GT Turbo Fase 1 1987 Toeter (martijn p) APK

Vertel hier alles over je project.
Toeter (Martijn P)

De watertempratuurmeter is toch die sensor onder de carbarateur op het inlaatspruitstuk? Of zit ik er dan heel erg naast. Ook lopen er 2 dezelfde kleuren draden naar toe. iemand enig idee of deze verwisseld kunnen worden en dat dan de temp niet meer word doorgegeven aan het dashboard?
Helaas gisteren niet meer kunnen testen door kopot ontluchtingsnippel.

Ook is er bij mij een schakelaar voor de benzinepomp gemaakt. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen lopen. Hij lijkt nu te starten/stoppen bij de ontstekingsunit. Bovenste stekker onderste draadje. waar dat plakband omheen zit. Ik denk dat het niet werken van de toerenteller hier iets mee te maken zou kunnen hebben.
[img]http://www.wsv-warder.nl/images/gtturbo/dsc_5403.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Toeter (Martijn P) op do 9 apr 2009 7:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer

watertemp sensor zit op de waterpomp behuizing aan de kant van het schutbord.

dat sensortje in de spruitstuk is voor de antiperculatie fan. geen nood als die niet is aangesloten, veel gt's hebben die fan niet meer.

en ja dat draadje kan het probleem zijn, ik meende dat die idd voor de toerenteller is
Toeter (Martijn P)

Gisteren avond weer even aan het klussen geweest.
Langzaam begint het ergens op te lijken.

Eerst thermostaat opgehaald en wat advies gevraagd bij Siem.
Ventielnippel gerepareerd en thermostaat geplaatst.
Stekkers van koeltempratuur zaten omgewisseld perculatiefan (draad richting dynamo) & watertemp (draad schutboard in.) zaten gewisseld.
De temp op dashboard werkt nu. Helaas lijkt het er op dat het ontluchten nog niet helemaal gelukt is daar zal ik nog wat tijd aan moeten besteden of misschien zit er wel ergens een lekje. De tempmeter beweegt in het begin nogal op en neer. En de grote Fan aan de praat te krijgen staat nog op het lijstje. Daarna alles even netjes vast leggen en zetten en op voor de APK.

Hopelijk is hij af voor de CRS alpine rally van 3 mei.

Tot zo ver.
Toeter (Martijn P)

De auto rijd helaas is de tempratuursensor er weer mee opgehouden.
snap er niet zo veel van hij deed het en nadat we geparkeerd hadden en weer verder wilde gaan deed hij raar ging op en neer enzo. Even later was hij helemaal dood. Ook de oliedruk geeft soms een kik maar dat is dan ook alles. (Massa probleem?)

Iemand enig idee waarom mijn voor ruitensproeier het niet doet.
De hendel doet niks zolang de stekker op de pomp is aangesloten. Als ik de stekker van de achterruitenwisser er op zet pomp het pompje prima (met achterwisserknop) en dan werkt ook opeens de hendel. (de voorwisser gaat dan wissen. pompje gaat niet draaien).
Er zitten 2 pompjes op het tankje wat doet de derde stekker op het tankje?

Groeten,
Martijn

[img]http://www.wsv-warder.nl/images/gtturbo ... small).jpg[/img]
jacques

Martijn,
Wat je oliedrukmeter betreft. De sensor zit aan de achterkant van het blok aan de distributiezijde. Ik zou het stekkertje even los halen, het contactje van de de sensor even schuren, contactpray erop en aansluiten. Meestal doet de oliedrukmeter dan weer mee. Verder denk ik dat de temperatuursensor onder hetzelfde euvel lijdt.
Toeter (Martijn P)

Ik dacht dat de oliedruksensor aan de olieleiding naar de Turbo zat daat heb ik al e.e.a. aan zitten schoonmaken en frummelen. Of heb je het nu over de clio? De watertemp heb ik ook al schoongemaakt en aangesloten misschien maar even nieuwe stekkers erop dat het dan beter gaat.

Alvast bedankt
jacques

Martijn, Ik had het over een F7P 1.8 16V zoals die voorkomen in een Clio en R19.
Martijn Kool

Toeter (Martijn P) schreef:De auto rijd helaas is de tempratuursensor er weer mee opgehouden.
snap er niet zo veel van hij deed het en nadat we geparkeerd hadden en weer verder wilde gaan deed hij raar ging op en neer enzo. Even later was hij helemaal dood. Ook de oliedruk geeft soms een kik maar dat is dan ook alles. (Massa probleem?)

De hendel doet niks zolang de stekker op de pomp is aangesloten. Als ik de stekker van de achterruitenwisser er op zet pomp het pompje prima (met achterwisserknop) en dan werkt ook opeens de hendel. (de voorwisser gaat dan wissen. pompje gaat niet draaien).

Groeten,
Martijn

[img]http://www.wsv-warder.nl/images/gtturbo ... small).jpg[/img]
hendel zelf is dan brak, ik heb hetzelfde, probeer is aan de hendel te roppen en friemelen, bij mij deed ie t toen weer.

die derde stekker is voor je niveaumeting, bij te laag gaat lampje aan op dash, 3 van de 4 keer werkt dit niet en brand lampje altijd tenzij je de stekker los hangt ;)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Toeter (Martijn P)

jacques schreef:Martijn, Ik had het over een F7P 1.8 16V zoals die voorkomen in een Clio en R19.
Bij de Clio werkt alles naar behoren.
Toeter (Martijn P)

Martijn Kool schreef:
Toeter (Martijn P) schreef:De auto rijd helaas is de tempratuursensor er weer mee opgehouden.

Groeten,
Martijn

hendel zelf is dan brak, ik heb hetzelfde, probeer is aan de hendel te roppen en friemelen, bij mij deed ie t toen weer.

die derde stekker is voor je niveaumeting, bij te laag gaat lampje aan op dash, 3 van de 4 keer werkt dit niet en brand lampje altijd tenzij je de stekker los hangt ;)
Gisteren aan de ruitenwisserhendel zitten frotten maar krijg het niet aan de praat. Weet iemand of je op een redelijk gemakkelijke wijze bij de hendel kan komen zodat ik de stekker na kan kijken. Misschien ergens sluiting of een los kabeltje.

Groeten
Toeter (Martijn P)

Als alles goed is gegaan heeft hij weer een jaartje APK.
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Plaat onder stuurkolom verwijderen. Zitten 3 schroefjes dacht ik. In iedr geval 1 reht onder de stuurnaaf en 1 links.

Plaat weghalen en je ziet je ruitesproeierhandle zitten.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Toeter (Martijn P)

Afgelopen weekend aantal stekkers schoongemaakt nu werk de toerenteller weer. De ruitenwisser nog niet helemaal kan er idd bij als ik die kap er af haal.

Helaas krijg ik de tempratuursensor nog niet aan de praat. Nu wil ik de sensor gaan testen en heb ik gisteren een andere aangesloten maar de meter in het dashboard blijft steeds bij contact maken maar een heel klein stukje omhoog springen ik denk dat hij dus gewoon geen signaal krijgt.
Maakt niet uit of ik de sensor aansluit of los hang hij blijft hetzelfde doen.
Als ik nu deze 2 draden (die op de sensor zitten) doorverbind zou de meter dan volledig moeten uitslaan of werkt dat anders?
Ik zal ook een multimeter lenen om de sensor door te meten.

alvast bedankt.
Plaats reactie