Steven's rides - Bimmertime!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Hij is eerst even de pomp aan het controleren 

zojuist iig even de opties doorgenomen 

Immer wieder die verdammte Holländer
Ik denk dat ik morgen wel die pomp bestel, maar ik denk dat het gewoon gekkenwerk gaat worden om het nog te fixxen voor het weekend, liever haal ik die motor er geheel uit en doe gelijk alle kleine dingetjes die ik al wilde doen.
Ik neem nu even wat opties door voor een huurauto, misschien is de Clio RS van de fam. v. Vliet een idee.
Ik neem nu even wat opties door voor een huurauto, misschien is de Clio RS van de fam. v. Vliet een idee.

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Denk idd dat het slimmer (en haalbaarder) is om het even rustig aan te doen. Wil je zo graag rijden dat je wilt huren? Die rent-a-racecar dingen zijn wat aan de prijs zeker?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
@jean-Paul: Wat zijn de verschillen tussen de F7P en F7R pompen?
Ik rij overigens ook met een "gewone" F7P pomp in mijn (omgebouwde) F7R. Dat gaat prima, en dat ding heeft uitsluitend circuit km's gedraaid. Als het zo is dat de F7R pomp anders is, dan is dat uiteraard wel de beste keuze.
Ik rij overigens ook met een "gewone" F7P pomp in mijn (omgebouwde) F7R. Dat gaat prima, en dat ding heeft uitsluitend circuit km's gedraaid. Als het zo is dat de F7R pomp anders is, dan is dat uiteraard wel de beste keuze.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Weet ik even niet. Ik weet dat de bestelnummers zowieso verschillend zijn tussen f7p en f7r. Zal het eens terugzoeken waarmee dat te maken hadBart V schreef:@jean-Paul: Wat zijn de verschillen tussen de F7P en F7R pompen?
Ik rij overigens ook met een "gewone" F7P pomp in mijn (omgebouwde) F7R. Dat gaat prima, en dat ding heeft uitsluitend circuit km's gedraaid. Als het zo is dat de F7R pomp anders is, dan is dat uiteraard wel de beste keuze.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Scheisse Steven. Dikke Scheisse. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
daar ben ik ook wel benieuwd naar .
ik moet ook nog een nieuwe 2,0L bouwen.
ik moet ook nog een nieuwe 2,0L bouwen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Die info heb ik van het revisiebedrijf wat mijn motor destijds klaargemaakt heeft. Voor de f7 waren er verschillende varianten volgens dat bestelboek.
Nouja ik bestel morgen in ieder geval die pomp en als die vrijdag binnen is, ga ik toch ff beulen denk ik.
Morgenaaf zal ik in ieder geval de ouwe koeler weer ff terugzetten om te kijken of het dan opeens weg is, maar die kans lijkt me echt zeer klein.
Gert&Martijn, wel tof dat jullie jezelf aanbieden, dat onthoud ik
Wat zijn de bestelnummers van die carterpanbouten van een RS?
Morgenaaf zal ik in ieder geval de ouwe koeler weer ff terugzetten om te kijken of het dan opeens weg is, maar die kans lijkt me echt zeer klein.
Gert&Martijn, wel tof dat jullie jezelf aanbieden, dat onthoud ik

Wat zijn de bestelnummers van die carterpanbouten van een RS?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Steef, probeer voor die lagerschalen eens rechtstreeks te bellen met HARO in Schiedam.
Die kunnen wellicht morgenochtend vroeg (moet anders uit Belgie komen) mits ze het niet voorradig hebben, bestellen voor je en als het meezit hebben ze het vrijdagoachtend binnen.
Die kunnen wellicht morgenochtend vroeg (moet anders uit Belgie komen) mits ze het niet voorradig hebben, bestellen voor je en als het meezit hebben ze het vrijdagoachtend binnen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tja kep alleen weinig tijd om ff heen en weer te rijden, Haarlem is om het hoekje.
Verder is er een kleine kans dat er een overmaat inzit, gezien de gelaste carterpan. Dusja tis sowieso lastig, tis niet prio 1, nieuwe pomp is hopelijk ff genoeg voor het weekend. Dan check ik wel die lagers en komt dat een latere keer wel.
Als die pan toch los is geweest isda een eitje
Verder is er een kleine kans dat er een overmaat inzit, gezien de gelaste carterpan. Dusja tis sowieso lastig, tis niet prio 1, nieuwe pomp is hopelijk ff genoeg voor het weekend. Dan check ik wel die lagers en komt dat een latere keer wel.
Als die pan toch los is geweest isda een eitje

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Steven wrote:
Wat zijn de bestelnummers van die carterpanbouten van een RS?
Heb je een typenummer van de auto. Kijk ik wel ff in Dialogys voor je.
HARO wordt meestal samen geleverd via Express Dienst van Kuhne in Schiedam. Doet die automateriaalzaak daar iets mee van jou ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
2.0i-16V CB22 Optie F4R 134 182 01-11-2003 heden
2.0i-16V CB1T Optie F4R 124 169 01-06-2001 30-09-2005
2.0i-16V CB1S Optie F4R 124 169 01-06-2001 30-09-2005
2.0i-16V CB1N Optie F4R 126 171 01-06-2001 30-09-2005
2.0i-16V CB1G Optie F4R 124 169 01-09-2000 31-05-2001
2.0i-16V CB1C Optie F4R 124 169 01-04-1998 31-08-2000
2.0i-16V BB/CB0M Optie F4R 124 169 01-04-1999 30-05-2001
2.0i-16V CB1T Optie F4R 124 169 01-06-2001 30-09-2005
2.0i-16V CB1S Optie F4R 124 169 01-06-2001 30-09-2005
2.0i-16V CB1N Optie F4R 126 171 01-06-2001 30-09-2005
2.0i-16V CB1G Optie F4R 124 169 01-09-2000 31-05-2001
2.0i-16V CB1C Optie F4R 124 169 01-04-1998 31-08-2000
2.0i-16V BB/CB0M Optie F4R 124 169 01-04-1999 30-05-2001
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
CB1C. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik heb nog 3overmaatslagers liggen (0,25) en nog 1 STD maat.. de rest zit in de 2.0, daar heeft ie 1 minuut mee gelopen
zelf er uit schroeven 
Hoerig dit Steven.. waarom gaat altijd alles stuk voor het Ringweekend.. die pomp is er zo uit, die zou ik voor het idee toch even loshalen..
Gewoon even een andere pomp proberen is geen optie ? Weet eventueel nog wel een bedrijf die de juiste lagers Vrijdag nog wel zou kunnen hebben.. moet ik het morgen wel weten.


Hoerig dit Steven.. waarom gaat altijd alles stuk voor het Ringweekend.. die pomp is er zo uit, die zou ik voor het idee toch even loshalen..
Gewoon even een andere pomp proberen is geen optie ? Weet eventueel nog wel een bedrijf die de juiste lagers Vrijdag nog wel zou kunnen hebben.. moet ik het morgen wel weten.
Laatst gewijzigd door Ronald1916V op wo 15 apr 2009 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
carterbout 7703022705
Kosten 0.77 per stuk ex. btw.
Kosten 0.77 per stuk ex. btw.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
De zogenaamde torx-e dopppen (e10 - e12 - e14 - ... ). Die zijn idd fijner los te krijgen. Denk alleen dat je de paar boutjes aan de bakkant (door de gaatjes) niet voor deze kunt vervangen.
[img]http://www.vynckier.biz/assets/i/contai ... blarge.png[/img]
[img]http://www.vynckier.biz/assets/i/contai ... blarge.png[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken. Altijd hetzelfde liedje, last minute. Toch heeft het ook wel z'n charmes; zoeken, bellen, onderdelen bestellen. Sleutelen tot in de nacht. Mensen die elkaar helpen. En dan net op tijd weer aanwezig met een werkende auto.
Zaterdag staan we er gewoon
Zaterdag staan we er gewoon

-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
het is ook fijner om daar een fatsoenlijke zeskant op te zetten, die torx dingen daar uitboren door die gaatjes wordt je niet vrolijk vanTom schreef:De zogenaamde torx-e dopppen (e10 - e12 - e14 - ... ). Die zijn idd fijner los te krijgen. Denk alleen dat je de paar boutjes aan de bakkant (door de gaatjes) niet voor deze kunt vervangen.
[img]http://www.vynckier.biz/assets/i/contai ... blarge.png[/img]

edit
zorg er wel voor dat je meerdere torx bitjes / doppen hebt, ik draaide er de laatste keer 2 kapot

Laatst gewijzigd door Steven(stk) op do 16 apr 2009 8:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Als de nood aan de man is dan kun je idd hier en daar wel wat hulp vandaan krijgen (dan wil ik zelfs nog wel voor je naar beverwijk komen), al ben ik zelf altijd van mening dat het niet lekker sleutelt aan een auto met meer dan 2 man. Wordt snel te druk / staat elkaar in de weg / zit constant je gereedschap achterna te lopen.Timmie82 schreef:Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken. Altijd hetzelfde liedje, last minute. Toch heeft het ook wel z'n charmes; zoeken, bellen, onderdelen bestellen. Sleutelen tot in de nacht. Mensen die elkaar helpen. En dan net op tijd weer aanwezig met een werkende auto.
Zaterdag staan we er gewoon
zou wel mooi zijn als alles op tijd lukt

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
That's the spirit!Timmie82 schreef:Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken. Altijd hetzelfde liedje, last minute. Toch heeft het ook wel z'n charmes; zoeken, bellen, onderdelen bestellen. Sleutelen tot in de nacht. Mensen die elkaar helpen. En dan net op tijd weer aanwezig met een werkende auto.
Zaterdag staan we er gewoon
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Mocht je echt omhoog zitten met de (drijfstang)lagers. Heb hier nog een verse set liggen. Van FM met lipjes. Wilde ze zelf binnenkort ook vervangen, maar ik heb iets meer tijd.... 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ik heb het misschien gemist, maar heeft hier het drijfstanglagerspook ook toegeslagen? 
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)