Jackels Renault 5GTT project

Vertel hier alles over je project.
jackel

Vanochtend de grote dag van de GTT, moest wel een paar keer starten maar hij loopt als een zonnetje (F) :grin: :p . Yeahaaa.

Nou doet alleen die gare ventilator het niet terwijl hij het voor de motorswap gewoon goed deed!
Het enige wat ik nog niet aangesloten heb zijn de 2 rode stekkertjes op dat groene ding (wat is dat eigenlijk, condensator ofzo??)

[img]http://img19.imageshack.us/img19/8002/img0962a.jpg[/img]

En weet iemand waar dat deze stekker voor is? (is de bovenste aansluiting op de Renix), heb nl. niks meer over om hier in te steken :smoke:

[img]http://img407.imageshack.us/img407/356/img0964p.jpg[/img]

Nou had ik intercooler en luchtfilter niet aangesloten maar lijkt me dat het daar niet door komt..
-PAZ-
Über-Spammer

Die ronde stekker met 3 aansluitingen is voor je km teller (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
jackel

Ok! Maar ik heb precies nog zo'n stekker op mijn rechterveerpoot zitten, deze is aangesloten op een draad die over het blok richting startmotor loopt.
Heb ik dan gewoon een stekker 'over'?
Abel
Über-Spammer

is verleng snoer voor de pingelsensor
jackel

Dus die stekker uit de Renix is voor de pingelsensor? Waar zit die dan, of heb ik em gewoon niet? hmm vreemd :(
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Pingelsensor zit voor in je kop gedraaid...
jackel

Stom! Inderdaad, helemaal vergeten die pingelsensor...Bedankt
Hou steeds minder stekkers over zo :worship:
jackel

Pingelsensor! Helemaal vergeten, bedankt voor de tips...

nou ben ik net nog ff aan het klootzakken geweest met de koeling. Temperatuur loopt op en ven slaat niet aan.
Rode lampje bij de temperatuurmeter brandt nog steeds ook al trek ik overal stekkers uit. (stekkertjes op de carburateur eruit getrokken en op de waterpomp), dus dit is iets electrisch denk ik., t kreng gaat ook branden als ik de auto nog niet eens gestart heb :evil:

Ventilator slaat dus niet aan automatisch, thermostaat getest en die gaat open gewoon. Radiateur is niet verstopt en de er komt water retour in het expansievat, dus waterpomp werkt lijkt me!
Heb maar één ontluchtnippel en die zit op die slang... De kachel wordt wel gewoon warm :(
Als ik op het expansievat blaas spuit er water uit het nippel dus lijkt me dat ie dan ontlucht is?

Hellupie (U) , ik wil knallen :bang:
Alleycat
Contacteer:

Lekker bezig zo! Da's nog best een projectje, maar het ziet er goed uit!! :)
JanGTT
Car: GT Turbo Blue Sport
Contacteer:

jackel schreef:Pingelsensor! Helemaal vergeten, bedankt voor de tips...

nou ben ik net nog ff aan het klootzakken geweest met de koeling. Temperatuur loopt op en ven slaat niet aan.
Rode lampje bij de temperatuurmeter brandt nog steeds ook al trek ik overal stekkers uit. (stekkertjes op de carburateur eruit getrokken en op de waterpomp), dus dit is iets electrisch denk ik., t kreng gaat ook branden als ik de auto nog niet eens gestart heb :evil:

Ventilator slaat dus niet aan automatisch, thermostaat getest en die gaat open gewoon. Radiateur is niet verstopt en de er komt water retour in het expansievat, dus waterpomp werkt lijkt me!
Heb maar één ontluchtnippel en die zit op die slang... De kachel wordt wel gewoon warm :(
Als ik op het expansievat blaas spuit er water uit het nippel dus lijkt me dat ie dan ontlucht is?

Hellupie (U) , ik wil knallen :bang:

Heb je mischien je blok een keer schoongespoten met water? En doe je je ontsteking niet achter bij je krikje in plaats van boven de uitlaat?
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Abel
Über-Spammer

thermostaat in de bovenste slang checken of die goed werkt in een pan met water op het fornhuis.

de fan moet werken als je de 2 draden op de radiator door verbind. en je moet de 2 draden op de waterpomp sensor even omdraaien misschien dat het dan wel goed is. anders die sensor vervangen voor nieuw. daar zit een schakelaar in voor de rode lamp en een weerstand voor de meter. vandaar 2 draden
Laatst gewijzigd door Abel op ma 31 aug 2009 8:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Jongens, de post waar op gereageerd wordt is van april! :wink: Denk zo dat het al is opgelost..... :smile:
JanGTT
Car: GT Turbo Blue Sport
Contacteer:

hahaha... dat denk ik.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
jackel

Ja inderdaad jongens, sorry.. De temperatuursensor was kapot èn het thermocontact ook! Allebei vervangen en hij blijft nu goed op temperatuur! Projectje staat momenteel even stil ivm een ander project (verbouwing huis), daarna gaan we weer verder :smoke:
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Plaats reactie