[Grotere Remmen]
Voor diegene die interesse heeft,-jo- schreef:jups, een mens is aan variatie toe![]()
Deze werden compleet op maat ontwikkeld voor de 21 en zijn dus nu ook verkrijgbaar in 310 en 325 mm schijfdiameter.
Sander (Cliofreak) heeft hiervan een set met 310mm schijven voor oa de Clio.
pm voor interesse Cliofreak
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Je vergeet hier nog wel wat. De gaten van de RS fusee bevestiging aan de veerpoot zijn 14 mm. Die van de oude zijn 12 mm. Je moet behalve de fusee wat afvlakken, dus ook de gaten opvullen. Doe je dat niet, dan klopt er geen hout van de fuseestand. De gaten uitboren van je veerpoot naar 14 mm is ook niet slim, omdat je dan de constructie gaat verzwakken.Glekke schreef:En als je de volledige RS remmerij wilt zonder adapterplaten...
(voorbeeld is wel over m'n 19)
- Je neemt 2 fusees van een RS, en 2 fusees van een 19.
- Pers bij alle 4 de fusees de lagers eruit
- Van de fusees van de 19, houd je de binnenkant (waar de as inschuift en waar je de velg op schroeft)
- Van de fusees van de RS houd je enkel het hele vork, zonder de binnenzijde.
- Nu haal je een setje lagers (is voor beide wagens identiek)
- Pers de lagers in de RS fusee en pers de binnenzijde van de 19 erin...
- Nu de bevestiging van de veerpoot op de fusee wat laten afdraaien...
- Schijven erop, klauwen met blokken erop...
- Hoofdremcilinder van een Laguna (er zijn er trouwens te vinden met 4x M10 aansluiting, dus geen remleidingen e maken)
- En je hebt een volledige RS ombouw, zonder adapters, en zonder dat je wat moet frezen aan cruciale delen...
Foto: (kijk naar de lekker grote spatie tussen de gaten waar de RS klauw op komt)
Al met al is het wel een mooie oplossing hoor, maar duurder omdat je sowieso 2 nieuwe lagers moet hebben, en dus 2 fusees van de RS moet scoren. Bovendien moet je ook hier bewerkingen uitvoeren.
-
- Über-Spammer
en lagers van een rs zijn groter 

-
- Contacteer:
wie kan mij hier antwoord op geven ??Mark Coupe schreef:Wie kan mij vertellen wat ik nodig ben als ik met m'n 2.0 8V Coupe RS remmerij monteer voorop...
schijven, adapters, klauwen ?? en andere hoofdremcilider ?
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Met die fusseestand zit uk niet in m'n hoofd, de man die de 19 uitlijnd zal er wel mee overweg kunnen...Bart V schreef:Doe je dat niet, dan klopt er geen hout van de fuseestand.
Al met al is het wel een mooie oplossing hoor, maar duurder omdat je sowieso 2 nieuwe lagers moet hebben, en dus 2 fusees van de RS moet scoren. Bovendien moet je ook hier bewerkingen uitvoeren.
Duurder zal het mss wel zijn, (tenzij je wat mensen kent, of het zelf kan...), en voor mij moest het niet goedkoop zijn... het moest goed zijn en door de technische keuring in Belgie raken.
De nieuwe lagers zijn sowiezo leuk meegenomen, de 19 vreet lagers op de hoogte dat die ligt.
Het hele zaakje heeft me trouwens net iets over de 100 euro gekost, daar zit dus 70€ inbegrepen voor de lagers... (excl, schijven en blokken), wel een voordeel als je in een garage werkt natuurlijk...
Zijn exact dezelfde als van en 19... discussie heeft geen zin, lol alles zit al gemonteerd, dus kan het weten.Jean-Paul-S schreef:en lagers van een rs zijn groter
Makkelijker, maar compleet verboden hier in België...tutuur schreef:volgens mij is adapterplaten toch een stuk makkelijker
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Inderdaad.. zou er ook niets meer aan doen dan 

-
- Über-Spammer
Dan had je geluk met je lagers, bij mij paste het niet:
Wiellagerset ( W700310 )
Diameter 1/2 (mm) 37x72x37
Toepassing Vooras,links,rechts
Gewicht (kg) 0,7
Wiellagerset ( W701302 )
Diameter 1/2 (mm) 35x65x35
Toepassing Links,rechts,vooras
Gewicht (kg) 0,53
beide voor rs.
Wiellagerset ( W700310 )
Diameter 1/2 (mm) 37x72x37
Toepassing Vooras,links,rechts
Gewicht (kg) 0,7
Wiellagerset ( W701302 )
Diameter 1/2 (mm) 35x65x35
Toepassing Links,rechts,vooras
Gewicht (kg) 0,53
beide voor rs.
Ook dan moet je aan je fuse's frezentutuur schreef:volgens mij is adapterplaten toch een stuk makkelijker

Als het resultaat maar goed is, daar gaat het om

R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Contacteer:
okBart V schreef:Hetzelfde als wat je nodig hebt voor een clio/19 16v, en dat is inderdaad wat je zelf al noemde.
- Adapters
- Schijven + blokken
- Klauwen
- Laguna hoofdremcilinder

hoofdremcilinder staat in bestelling,
enig idee waar ik adapters weg haal ??
en mijn oude klauwen monteren is geen optie dus...
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ik heb hier ook nog een set liggen waar ik niets mee doe. Intresse?? stuur maar een PMMark Coupe schreef: ok![]()
hoofdremcilinder staat in bestelling,
enig idee waar ik adapters weg haal ??
en mijn oude klauwen monteren is geen optie dus...

Project: GTT Blue Sport
-
eens kijken of iemand nog leuke ideeen heeft voor mijn vijf
- ik heb nu clio 16v brembo max schijven + ferodo ds 2500 en standaard blokken schijven achter
- na de ring ga ik iig nieuwe remleidingen + goodrige remslangen en een setje gereviseerde remklauwen achter monteren.
- nu moet ik voor ook nieuwe remklauwen monteren omdat er bij eentje iig de ontluchtingsnippel afgebroken is.
Op zich remt dit allemaal prima maar wat ik wil verbeteren :
- meer bite, de remmen moeten harder en sneller aangrijpen met minder moeite
Maar ik wil mijn huidige schijven wel behouden, maar de klauwen voor + hoofdremcilinder + bekrachtiger mogen vervangen worden.
Iemand een goed idee om bovenstaand voor elkaar te krijgen/ welke klauwen, remcilinder + bekrachtiger is moet hebben ?
- ik heb nu clio 16v brembo max schijven + ferodo ds 2500 en standaard blokken schijven achter
- na de ring ga ik iig nieuwe remleidingen + goodrige remslangen en een setje gereviseerde remklauwen achter monteren.
- nu moet ik voor ook nieuwe remklauwen monteren omdat er bij eentje iig de ontluchtingsnippel afgebroken is.
Maar ik wil mijn huidige schijven wel behouden, maar de klauwen voor + hoofdremcilinder + bekrachtiger mogen vervangen worden.
Iemand een goed idee om bovenstaand voor elkaar te krijgen/ welke klauwen, remcilinder + bekrachtiger is moet hebben ?
-
Met een grotere hoofdremcilinder van een Laguna (23,8mm) wordt de slag al kleiner, die Goodridge slangen zijn wel een goede upgrade en qua klauwen zijn er niet echt meer opties volgens mij.Steven(stk) schreef:eens kijken of iemand nog leuke ideeen heeft voor mijn vijf
Setje DS3000 er tussen maakt al heel veel verschil ipv 2500's, al zit daar geen E-keur op.
Tim rijd met DS3000 ook wel eens op straat en ik tegenwoordig met Mintex 1166 RS blokken (net zoiets) en qua warmremmen hebben we beiden geen last.. ze piepen koud alleen als de ziekte maar dat went wel

Vanmiddag voor het eerst de Mintex blokken flink op temperatuur geremd en moet zeggen dat dat echt een hele verbetering is, gaat dan wel om RS remmerij. vooral die "bite" miste ik echt bij de R19 16V wat ik bij een Clio 16V wel beter voel.. al is die ook iets lichter.
In het kader van de genoemde dingen hierboven kan ik je geen tips geven maar je zou ook een setje Ferodo DS300's kunnen bestellen, heb ik er nu ook tussen zitten maar vind ze koud al beter remmen dan DS2500's.
Erg veel bite, voor mij niet meer anders
*edit*
Ronald was me net voor
Erg veel bite, voor mij niet meer anders

*edit*
Ronald was me net voor

-
Je moet eens aan het werk gaanTim schreef: Ronald was me net voor

-
Wou zeggen.. wat moet er uit komen, als je later remt kun je eerder naar huis ?Tim schreef:Ach, hetzelfde![]()
![]()

Levert DPT ook, CL is ook een serieus merk. Heb er persoonlijk nog geen ervaring mee.
Overigens zei Menno heel terecht, dat die DS300 achtige blokken en hoger koud verschrikkelijk vlokken en dus veel remstof afgeven.
Denk dat ik binnenkort m'n DS2500 maar ff terugzet, op straat merk ik toch weinig verschil, vind zelfs de 2500 ook iets beter te doseren.
Zelfs op de ring heb ik niet eens echt perse 3000 nodig, ging met 2500 ook prima af.
Overigens zei Menno heel terecht, dat die DS300 achtige blokken en hoger koud verschrikkelijk vlokken en dus veel remstof afgeven.
Denk dat ik binnenkort m'n DS2500 maar ff terugzet, op straat merk ik toch weinig verschil, vind zelfs de 2500 ook iets beter te doseren.
Zelfs op de ring heb ik niet eens echt perse 3000 nodig, ging met 2500 ook prima af.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Voor serieus rijden zou ik die carbon loirane niet gebruiken, binnen een uur waren ze compleet opgestookt, was wel in een wedstrijd trouwens.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Op de vijf
Ferrodo 3000
Hawk HT 10
Nu op de Seat pagid rs 15 of rs 14 voor en rs 10 achter.
Voor houden ze het ook maar net een weekend vol, maar goed op Spa stonden diverse mensen te spotten en hoorde ik bij de "late remmers"
Die carbon loraine was op een 130i weet niet welk type.
Ferrodo 3000
Hawk HT 10
Nu op de Seat pagid rs 15 of rs 14 voor en rs 10 achter.
Voor houden ze het ook maar net een weekend vol, maar goed op Spa stonden diverse mensen te spotten en hoorde ik bij de "late remmers"

Die carbon loraine was op een 130i weet niet welk type.
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op ma 20 apr 2009 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dat die rommel koud meer remstof rondslingerd zou best wel kunnen ja.. ik heb de wielen nog nooit zo zwart gehad met alleen de heenreis naar de Ring..Steven schreef:Levert DPT ook, CL is ook een serieus merk. Heb er persoonlijk nog geen ervaring mee.
Met mn 21 had ik met DS3000ook last van roestbruine velgen: inbrandend slijpsel van de schijven. Zolang d'r geen bekers vergeven worden vind ik het niet echt een feest, maar 't remt wel hard.
Trouwens dit weekend geen centje pijn gehad met m'n APO blokken
Trouwens dit weekend geen centje pijn gehad met m'n APO blokken

rev it like a rental
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Mijn standaard blokken hielden het ook goed. Wel wat minder bite bij Wehrseifen, maar nog voldoende vertraging. De oplossing was om harder te gaan rijden: en korter, maar feller te remmen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Wat dat betreft is datalogging wel ideaal, moeten er nog eens mee gaan spelen.
Maar ik kan dus rond de 60 bar trappen voordat die blokkeert, kunst is dus zo snel mogelijk die 60 bar trappen en dan langzaam lossen ipv langzaam druk op te bouwen.
Maar ik kan dus rond de 60 bar trappen voordat die blokkeert, kunst is dus zo snel mogelijk die 60 bar trappen en dan langzaam lossen ipv langzaam druk op te bouwen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nope, snelste is gewoon in een keer tot de 60 trappen