Vader van David (15 jaar) en Andreas (15 maanden).
De volgende hobby’s zijn welkome afwisselingen op z’n tijd:
Muziek luisteren

Waarom wederom? Omdat destijds diezelfde Clio 1.6 16v Dynamique in 2001 aangeschaft werd ......
......en ik haar in 2004 verkocht binnen de familie.
Nu heb ik dezelfde auto een half jaartje geleden weer terug gekocht,
met inmiddels 128.000 km op de teller en veel achterstallig onderhouds- maar vooral ook schoonmaakwerk.
Vooral dat schoonmaken is voor mij echt van therapeutische waarde. Heerlijk om te doen

Ik hoop van de 1.6 16v nog jaaaaaren plezier te hebben,
hoewel het nooit meer zo zal worden als met haar voorganger de Clio 1.8 RSI phase 3, bouwjaar 1997;
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-SRFIAXRO-D.jpg[/img]
Dat was een heerlijke auto:
Rustig met weinig toeren te berijden dankzij het enorme koppel
bij een laag toerental en indien gewenst fantastische prestaties.
De mooiste herinneringen met de Rsi liggen op het eiland Man,
waar ik genoten heb van z’n wegligging, remmen, schakelen
en trekkracht tijdens een circuitdag met vrij rijden sessies
op het vliegveld Jurby.
Daarnaast als dienstauto (inclusief zwaailamp op het dak) tijdens vrij rijden sessies tijdens merkendagen op het circuit van Assen.
In heerlijke vierwieldriften gecontroleerd rondgegleden tijdens een honderdtal rondjes ‘werk’

Omdat mogelijk te maken waren slechts de volgende ingrepen noodzakelijk: Voorveren van een Clio Williams
(zo werd mij verteld, ik kreeg ze via-via) en achter verlagen door middel van het verdraaien van de torsieveer.
Dat was alles !
Met de RSi op het Midlandcircuit tijdens Vive la France inclusief slalom;
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-G4A6FIFF-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RCSHFCHU-D.jpg[/img]
Nu dus weer de 1.6 16v.............
Acht jaar geleden kwam de Clio 1.6 16v Dynamique in beeld,
afgeleverd op 29 september 2001 om precies te zijn.
Acht jaar geleden
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-S7E3ROVX-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-BDA4ODLS-D.jpg[/img]
Eindelijk een auto die zou blijven tot op de dag van vandaag en
noooooit meer verkocht of ingeruild zal worden. Dat staat vast.
Op haar verjaardag zal ze ongeveer 140.000 kilometers achter
haar prachtige onderstel hebben.
Nog een keer acht jaar moet haalbaar zijn alvorens ze op stal gaat....
Is de Clio dan zo bijzonder ?
Neen; ik heb snellere, comfortabeler, betrouwbaardere,
beter schakelende, praktischer en/of beter remmende auto’s gehad.
Maar vanaf de eerste dag was de Clio een vertrouwde allround sportschoen.
Zo eentje die perfect past, een verlengstuk van jezelf.
In de loop van de jaren is Clio het volgende gegund (Zij blij, wij blij):
Ten behoeve van de wegligging:
-Verstelbare OMP veerpotenverbindingsstang.
-In hoogte verstelbare H & R veerpoten voor, afstand as-carrosserie voor: 32.5 cm.
-In hoogte verstelbare H & R veerpoten achter, afstand as-carrosserie achter: 29.5 cm.
-Pro-spacers van Eibach vooras: spoorbreedte plus 32mm.
-Pro-spacers van Eibach achteras: spoorbreedte plus 10mm.
-Michelin 195/45/15 Pilot Exalto banden.
-Bandenspanning voor 2.6 bar.
-Bandenspanning achter 2.5 bar.
-Wielvlucht vooras: 1.43 gr. negatief.
-Wielvlucht achteras: 0.85 gr. negatief .
-Sporing vooras: 0.00 gr. neutraal.
-Sporing achteras: 0.40 gr. uitspoor.
Ten behoeve van de remmen:
-Ferodo DS 2500 remblokken.
Ten behoeve van de motor:
-Green luchtfilter.
-Shell V-power Racing 100 octaan benzine wanneer ik de tijd heb naar Duitsland te rijden;
zeer soepel over het hele toerengebied met een zijdezacht geluid en hogere topsnelheid (209) dan normaal(207).
- anders BP Ultimate 98 octaan; sterk in het maximumkoppel toerengebied.
Ten behoeve van de carroserie:
-Renault spatkapjes in verband met vergrote spoorbreedte.
Wensenlijstje voor wanneer er ooit weer eens wat euro's overblijven:
-Powerflex Polyurethane Ophangingbussen
-K-Tec Racing achterveerpotenverbindingsstang
-RVS uitlaat
-Chiptuning
Acht jaar later,
een zonnige zaterdagmiddag 1 augustus op het industrieterrein van Twello;
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-JOFSLXB8-D.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... edited.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... 0257-2.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ICLAVCVN-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VC8TVJAA-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-QD6CAYBU-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8688EDTF-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-GUEDVGDX-D.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... edited.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... edited.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... C00258.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-GLKWYG3I-D.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... C00256.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... C00246.jpg[/img]
mede mogelijk gemaakt door Marcel, Marieke (mede fotografen) en Aart (systeembeheerder).
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... -1-1-2.jpg[/img]
Update, 19-09-'09:
Zoals verwacht is ze 10 dagen voor haar achtste verjaardag over de 140.000 km gegaan.
Om precies te zijn twee kilometer voor de Duits-Nederlandse grens met 209 op de snelheidsmeter.
Een waardige mijl-, sorry, kilometerpaal dus.
De afgelopen week is ze veel in de kliniek van jos willems geweest;
de opticien heeft haar van nieuwe koplampglazen voorzien wat een enorme verbetering bleek te zijn.
Het staat mooier en de lichtopbrengst is onverwacht beter, veeeeel beter.
Daarvoor zijn toch maar Valeo units uit het schap getrokken,
maar liefst 100 euro per stuk goedkoper dan het Renaultprodukt !
Verder heeft een neuroloog Clio een by-pass meegegeven:
De drie laatste schakelpunten van gaspedaalbediening naar het centrale brein, de regeleenheid, simpelweg overgeslagen en kortgesloten.
Eerste waarnemingen: Al vier dagen en driehonderd kilometer geen noodloopingrepen meer.
De meest recente foto's van Clio, gemaakt tijdens de RTC seizoensopening
in Nijkerk op 11 april 2010:
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... erk4-1.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... erk3-1.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... erk2-1.jpg[/img]
Groet,
Dolf Jans