canonballman schreef:Tja, wat ik kan melden inzake stralen/poedercoaten/spuiten:
-Goud kleur poedercoaten ziet er werkelijk waar niet uit, heb dat al eens gezien.
-Poedercoaten is wel beter als spuiten. Gerarh heeft een set van Veban vandaan, en daar begint nu, na wel een jaar of 6? de lak van te bladeren. Zo erg dat banden gaan lekken op de velgrand. Met poedercoaten heb je dat volgens mij niet.
-epoxy primer schijnt erg goed te zijn
-eerst poedercoaten, daarna spuiten? overkill?
Randjes polijsten kan ik machinaal, maar of dat handig is als erna er weer blanke lak opmoet? On the other hand: de eerste de beste spuiter zal geen mogelijkheid hebben om te polijsten. Een echte velgenrestaurateur wel.
Poedercoaten is verschrikkelijk hard, maar daar houd het ook zo'n beetje op. Nadeel ervan is dat er eerder stukjes uitspringen.
Als je velgen aan de binnenkant lekken kan dat komen door hele fijne scheurtjes in je lak, maar ik denk eerder door de band zelf die er al lang omheen zit?
Voor mij is het te vroeg om deel te nemen, maar ik spuit ze in elk geval. Ik ga ze trouwens ook niet stralen maar afbijten. Hierbij beschadig je het metaal niet, wat je met willekeurige straalkorrel wel gaat doen.
Poedercoaten en dan spuiten is overkill. Hoe meer hoe gevoeliger in dit geval.
Epoxy is eigenlijk een middel wat roest van metaal weert, en betere hechting voor je goude lak geeft. Meestal hechten autolakken niet op blanke plaat en zit er altijd een filler/epoxy ondergrond op.