hallo,
Ik heb een Clio 1.8 16V verlaagd d.m.v. andere veren voor en het aanpassen van de torsie staven.
Nu lees ik veel over schroefsetjes. Lijkt mij reuze handig, maar zijn die er ook voor een Ph1?
Wat zijn andere oplossingen? Ik rij er alleen mee op circuit, dus comfort en hoogte zijn geen probleem.
Is het camber ook aan te passen? Zoja, hoe?
Ik hoor graag van jullie.
groet,
Denny
Clio 1.8 16V Ph1 verlagen + camber aapassen
Er is pas een topic geopend over het aanpassen van clio's voor circuitgebruik, zie hier http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=27317 Maar het volgende: Er zijn camber bouten te koop om het camber te verstellen bv. H&R TC212 of Magic camber van Monroe. Kosten ongeveer 50 euro. Ook kun je Bilsteins B6 of B8 kopen dan staat de boel al op -1,5 graad camber. Of een sleufgat vijlen in de schokbreker.
Bij een schroefkitje van KW is het bovenste gat van van de schokdemper altijd aangepast voor camber te regelen...
En ja dit is er voor een clio 1
En ja dit is er voor een clio 1

-
- Contacteer:
Gewoon het bovenste gat van je schokbreker uitvijlen. Kun je zo het wiel naar binnen klappen. Klemmen van de bouten is ruim sterk genoeg om de boel op z'n plaats te houden. Voor op het circuit ong. -3 graden aanhouden. En als je toch alleen op het circuit rijdt: zet gelijk je voorwielen op 15 minuten uitspoor.
uitspoor?
leg me dat eens uit aub?
leg me dat eens uit aub?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Uhm... voorwielaandrijving...... Door de kracht trekken je voorwielen weer naar binnen toe. Hebbie dat nooit geleerd ??? 
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Op zich wel bekent maar dat je dan je wielen naar buiten zette wist ik ook niet hoor. Ik heb inmiddels bilstein dempers met veren op het oog. Deze geven een camber van -1. IK kijk wel dan of ik met bouten de rest verstel of met een vijl... klinkt niet verkeerd met de vijl... Bedankt voor de tips zo ver... nog meer tips zin altijd welkom natuurlijk...
-
dat geldt bij toespoor wel ja, maar bij uitspoor?Arco Straver schreef:Uhm... voorwielaandrijving...... Door de kracht trekken je voorwielen weer naar binnen toe. Hebbie dat nooit geleerd ???
/ \ zo trekken je wielen recht als optrekt, maar dat is toch toespoor?
Ik vraag me ook ff af waarom..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ik me ook geleerd bij de banden leverancier van de rally clio. de wielen moeten beide iets naar buiten sturen. dit trekt recht bij het optrekken.... schijnt...
-
- Über-Spammer
Mij is het toen ook zo geleerd ja. De aangedreven wielen dienen iets uitspoor te hebben, zodat deze als ze eenmaal aandrijving hebben weer recht staan.
Heb je een achterwielaandrijver, dan zet je overwegend de voorwielen iets met toespoor.
Met een voorwielaandrijver zet je de achterweilen iets met uitspoor dacht ik. heeft met bochtgedrag en wegligging te maken. (stabiliteit)
Heb je een achterwielaandrijver, dan zet je overwegend de voorwielen iets met toespoor.
Met een voorwielaandrijver zet je de achterweilen iets met uitspoor dacht ik. heeft met bochtgedrag en wegligging te maken. (stabiliteit)
-
ah nou je het zegt ook wel logisch..
ik heb mijn auto ghetto uitgelijnd, heb ze heel iets toespoor gegeven omdat ik een vrij negatief camber heb. als ik ze uitspoor ga geven slijten ze nog meer aan de buitenkant, right?
ik heb mijn auto ghetto uitgelijnd, heb ze heel iets toespoor gegeven omdat ik een vrij negatief camber heb. als ik ze uitspoor ga geven slijten ze nog meer aan de buitenkant, right?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
Niet echt. Met uitspoor (teveel) slijten ze ongelijkmatig aan de binnenzijde (cup-vorming). heb je teveel negatief camber slijten ze alleen maar meer aan de binnenzijde.
/-\ van voren gezien met boven zijde = bovenkant auto
\-/ van boven gezien met bovenzijde = voorzijde auto
/-\ van voren gezien met boven zijde = bovenkant auto
\-/ van boven gezien met bovenzijde = voorzijde auto