Groupbuy oliekoelersets [Bestelling geplaatst!]
-
is het een optie om die hele originele warmtewisselaar te laten vervallen , je koelt nu toch met die radiateur ? , of levert dat problemen op ? / wat zijn daar de nadelen van ?
Het is uiteraard wel de bedoeling om die warmtewisselaar eruit te kieperen, maar dan krijg je dus het probleem dat je geen uitstekend deel schroefdraad meer hebt, omdat die warmtewisselaar ook met een doorlopende bus vastzit.
Om die sanwichplate bovenop de warmtewisselaar te doen lijkt me ook niet praktisch, dan kun je het filter nauwelijks meer wisselen. (Of je moet een filter van een 5GT pakken, dies wat platter.)
Kan iemand anders even in dialogycs kijken of er bij een 5 atmosferisch 1.1/1.4 een los draadeind voor het blok te krijgen is?
Om die sanwichplate bovenop de warmtewisselaar te doen lijkt me ook niet praktisch, dan kun je het filter nauwelijks meer wisselen. (Of je moet een filter van een 5GT pakken, dies wat platter.)
Kan iemand anders even in dialogycs kijken of er bij een 5 atmosferisch 1.1/1.4 een los draadeind voor het blok te krijgen is?
-
-
- Moderator
- Car: MB
Die originele warmte wisselaar (waar kv doorheen loopt) is er toch juist om de olie sneller op temp te hebben? Of ben ik in de war? En in dat geval heeft het toch vrij weinig met de olie koeler te maken (behalve dat ze elkaar wat in de weg zitten).
@ Robbie, hoe dat jij dat destijds zitten?
@ Robbie, hoe dat jij dat destijds zitten?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Car: MB
Dat scheelt volgens hbase 2mm. Dat is ook niet alles dus. Filter is met de juiste dop erop overigens best aardig te vervangen van onderen (makkelijk is anders, maar het valt niet tegen)Steven schreef: (Of je moet een filter van een 5GT pakken, dies wat platter.)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
@ steven
ik zal even moeten kijken of jan wat kan regelen via z'n werk, enige probleem is dat bij mij het boeltje nog in elkaar zit en voorlopig ook nog ff zal blijven dus heb geen id hoe de bus moet zijn...
maar ik zal er ook even achteraan gaan dan komt het helemaal goed
ik zal even moeten kijken of jan wat kan regelen via z'n werk, enige probleem is dat bij mij het boeltje nog in elkaar zit en voorlopig ook nog ff zal blijven dus heb geen id hoe de bus moet zijn...
maar ik zal er ook even achteraan gaan dan komt het helemaal goed

wie heeft mijn spullen nu meegenomen eigenlijk?
gabri of wichard?
en heeft die ook effe de spullen van sieger meegenomen?
dan roggel ik dat wel effe weer
gabri of wichard?
en heeft die ook effe de spullen van sieger meegenomen?
dan roggel ik dat wel effe weer

Steven(stk) schreef:dit is van een c1j blok, nogal wat keus dus
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/Untitled.jpg[/img]
Ja die bus 3 moeten we hebben, normaal krijg je die met een 6 kant in het midden dat je em kan vastzetten in het blok.
Kosda en welk nummer hoort erbij? Anders bestel ik er meteen 1, laat ik zsm ff weten of dat goed is.
-
nummer 3 heeft 2 renault nummers
77 00 727 684 ADAPTOR O/FILTER 4.01 ---3 x 1
77 00 718 485 (not in price list) x 1
77 00 727 684 ADAPTOR O/FILTER 4.01 ---3 x 1
77 00 718 485 (not in price list) x 1
Ok dat eerste nummer moet em zijn, die andere (..485) is het oude nummer.
Echter die draadbus kost wel bijna 12 euro ex
Ik heb em maar besteld, maar ik zou aanraden om het bij een ijzerwarenhandel, hydrauliekboer oid op te vissen.
Of op de sloop uit een normaal 5je zien te draaien.
Zal het sowieso nog ff terugkoppelen naar DPT, vind het echt gammel van Mocal dat ze dit zo leveren
Echter die draadbus kost wel bijna 12 euro ex

Ik heb em maar besteld, maar ik zou aanraden om het bij een ijzerwarenhandel, hydrauliekboer oid op te vissen.
Of op de sloop uit een normaal 5je zien te draaien.
Zal het sowieso nog ff terugkoppelen naar DPT, vind het echt gammel van Mocal dat ze dit zo leveren

apart, ik had ander wel de goede, echter had ik weer verkeerde aansluitingen voor de slangen, er zat m18 op terwijl de slangen 1/2bsp waren
naja op ebay 2 stuks andere aansluitingen gescoord en klaar

naja op ebay 2 stuks andere aansluitingen gescoord en klaar
Trust me. I know what I'm doing.
Waar heb jij die set besteld en was het ook incl. thermostaat?
Of heb jij die oliekoeler bovenop de warmtewisselaar gezet? Dan gaat het wel namelijk. Edit: ff in je topic gekeken, zo te zien niet, logisch jij had ook origineel geen warmtewisselaar dus jij had nog een uitstekend stuk bus zoals nummer 3.
Ff voor de duidelijkheid, bij die sandwichplate die wij hebben zit alleen zo'n bus als nummer 6 hierboven. Er zou ook een bus zoals nummer 3 bij moeten zitten.
De originele bus past niet omdat die weer lijkt op bus 5 en die heeft een andere borstdiameter, die dus niet in de sandwichplate past.
Logisch, die koelers zijn bedoelt voor motoren ZONDER originele warmtewisselaar of oliekoeler.
Of heb jij die oliekoeler bovenop de warmtewisselaar gezet? Dan gaat het wel namelijk. Edit: ff in je topic gekeken, zo te zien niet, logisch jij had ook origineel geen warmtewisselaar dus jij had nog een uitstekend stuk bus zoals nummer 3.
Ff voor de duidelijkheid, bij die sandwichplate die wij hebben zit alleen zo'n bus als nummer 6 hierboven. Er zou ook een bus zoals nummer 3 bij moeten zitten.
De originele bus past niet omdat die weer lijkt op bus 5 en die heeft een andere borstdiameter, die dus niet in de sandwichplate past.
Logisch, die koelers zijn bedoelt voor motoren ZONDER originele warmtewisselaar of oliekoeler.
Laatst gewijzigd door Steven op wo 8 apr 2009 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Die Mocal adapter met thermostaat had ik op eBay besteld bij een duitse firma, maar ik had de keuze uit 2, een met M20 oliefilter aansluiting en m18 slangen en de ander met 3/4" oliefilter en 1/2bsp slangen aansluitingen meende ik.
Net niks dus, dus die M20 gekozen en ook op ebay verloopjes gekocht van m18 naar 1/2bsp voor de slangen
Ik heb er geen warmtewisselaar tussen. Ik heb al een waterthermostaat die eerder open gaat en een nieuwe radiateur, tis wel goed.
Net niks dus, dus die M20 gekozen en ook op ebay verloopjes gekocht van m18 naar 1/2bsp voor de slangen

Ik heb er geen warmtewisselaar tussen. Ik heb al een waterthermostaat die eerder open gaat en een nieuwe radiateur, tis wel goed.
Trust me. I know what I'm doing.
-
Steven schreef:Tis gewoon een M20 bus met een lengte van een cm of 4-5, die kun je idd zo bestellen.
steven, waarom hebben we nu die extra bus nodig ?, ik heb vandaag eens gekeken bij mijn gte blok , maar daar kun je de oliekoeler gewoon zonder extra spul monteren ,
er zit een stuk draad in het blok, daar past dat busje + adapter op dat we bij de koeler hebben gehad en daar past het oliefilter dan weer prima op
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Gek genoeg had mijn 2.0 ook een warmtewisselaar die met zo'n zelfde busje vastgeschroefd zat op dat draadeind in het blok als wat bij de Mocal sandwichplate geleverd wordt..Steven schreef:Ja en een GTE heeft standaard GEEN warmtewisselaar/oliekoeler zoals de F7P/R of C1J.
Maargoed dat bussie moet je dus wel ff overzetten straks. Trek je F7R maar eens open.
Dus bij mij kon die warmtewisselaar er af en kon op dezelfde manier de sandwichplate er op...
Begrijp nog steeds niet zo wat het probleem is, is dat draadeind dan korter o.i.d. als je standaard geen warmtewisslelaar hebt ?
nee dan zit het draadeind er helemaal niet in
als je de orignele bus hebt, die klemt de warmtewisselaar en draai je dus in het blok, hierin zit een dikke bus zonder schroefdraad aan de achterkant van de sandwich, dus moet je die bus in je blok draaien, waar je deze dan weer opdraaid....
hij zit er niet bij of is niet verlengd omdat ze er vanuit gaan dat je helemaal niks hebt zitten, en dus gewoon de bus uitsteekt
als je de orignele bus hebt, die klemt de warmtewisselaar en draai je dus in het blok, hierin zit een dikke bus zonder schroefdraad aan de achterkant van de sandwich, dus moet je die bus in je blok draaien, waar je deze dan weer opdraaid....
hij zit er niet bij of is niet verlengd omdat ze er vanuit gaan dat je helemaal niks hebt zitten, en dus gewoon de bus uitsteekt
Juist, dat had ik hierboven toch redelijk duidelijk uitgelegd dacht ik. 
Rob had ook geen draadeind in z'n F-motor zitten en GT's hebben dat ook niet, weet ik zeker. Naja ergens tijdens de paas zal ik dat ding er wel infrommelen.

Rob had ook geen draadeind in z'n F-motor zitten en GT's hebben dat ook niet, weet ik zeker. Naja ergens tijdens de paas zal ik dat ding er wel infrommelen.
-
hmm toch vreemd dat ik 3 gte blokken heb staan met allemaal een warmtewisselaarSteven schreef:Ja en een GTE heeft standaard GEEN warmtewisselaar/oliekoeler zoals de F7P/R of C1J.
Maargoed dat bussie moet je dus wel ff overzetten straks. Trek je F7R maar eens open.

zal zo eens bij de f7r kijken

-
- Contacteer:
De sandwitchplate is ook in Assen gearriveerd 

zou het kunnen dat je thermostaat half is blijven hangen ofzo? dat ie daardoor miss ging caviteren door de druk en daar het rare gezoem af komt?
ff met de hand klepje beetje heen en weer duwen miss dat het dan wel weg is
ff met de hand klepje beetje heen en weer duwen miss dat het dan wel weg is

hmmmm das idd wel raar, miss niet genoeg olie extra ingegooid na monteren van de koeler....
ookal zou er iets restrictief ergens in de koeler zitten moet het nog geen probleem zijn want dan blijft de druk voor de rest wel gewoon in het systeem aangezien er hiervoor niks op zat.... als ik het goed heb
ookal zou er iets restrictief ergens in de koeler zitten moet het nog geen probleem zijn want dan blijft de druk voor de rest wel gewoon in het systeem aangezien er hiervoor niks op zat.... als ik het goed heb