Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Mischien dat ze sinds kort zo geleverd worden, ik heb ze in al die jaren nog NOOIT zo gezien.-jo- schreef:dat lipje hebben ze volgens mij altijd ??
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik heb ze in al die jaren in ieder geval nog nooit gezien..
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
jullie bedoelen zeker de ring die er achter zit, die heeft altijd een borglipje. De veer heb ik anders ook nog nooit zo gezien. Ik heb nog 4 andere JB3's liggen en die hebben het ook niet.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
borgring is inderdaad een modificatie, dat lipje. Bestaat sinds een jaar of 6 schat ik, daarvoor waren alle borgringen zonder lipje.
Shimring die erachter zit heeft altijd een lipje gehad tegen meedraaien.
Heel veel doet de modificatie niet; als de groef in je diff is uitgeleuterd, zal ook een nieuwe gemodificeerde borgring er snel uitlopen.
Shimring die erachter zit heeft altijd een lipje gehad tegen meedraaien.
Heel veel doet de modificatie niet; als de groef in je diff is uitgeleuterd, zal ook een nieuwe gemodificeerde borgring er snel uitlopen.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik wou net zeggen, had het nog nooit eerder gezien, de versnellingsbak die er nu onder zit was verder prima en daar is nog nooit een diffring van er uit geschoten dus ik denk dat het wel goed gaat zocanonballman schreef:borgring is inderdaad een modificatie, dat lipje. Bestaat sinds een jaar of 6 schat ik, daarvoor waren alle borgringen zonder lipje.
Shimring die erachter zit heeft altijd een lipje gehad tegen meedraaien.
Heel veel doet de modificatie niet; als de groef in je diff is uitgeleuterd, zal ook een nieuwe gemodificeerde borgring er snel uitlopen.

-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: do 3 mei 2007 18:53
net klaar met heel de topic te lezen en veel woorden ga ik er niet aan vuil maken:






-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Nou, om maar eens even met een update te komen..
Na aandringen van een aantal mensen heb ik toch vandaag nog even m'n best gedaan om de 19 rijdend te krijgen voor de Meeting aankomende Zondag..
De 19 stond al weer een paar weken in de hoek met een vers ingebouwde 2.0 motor.. echter ontbrak de tijd om deze klus af te maken maar heb ik vanavond m'n schouders er nog even onder gezet..
Resultaat, de 2.0 motor loopt, en loopt gelukkig goed na dat nokkenasprobleem, de stationairloop met de iets minder scherpe 278graden nokken en origineel vliegwiel is nog steeds aardig ruig waar ik opzich niet zo'n probleem mee heb..
Na een tijdje stationair lopen hielden de klepstoters netjes op met tikken en besloot ik 'm de brug op te rijden om aan de onderkant nog het 1 en ander aan te sluiten en te monteren..
Daar gooide alweer iets roet in het eten, de koppeling komt namelijk niet meer helemaal vrij.. geen idee wat het probleem is, kabel is nieuw, pedaal is nieuw, koppelingsset is een versterkte set van MB en werkte voor die tijd naar behoren..
Ergens knaagt het dat ik de plaat verkeerd omgemonteerd heb terwijl ik er juist altijd zo goed op let....
Jammer.. was mischien wel leuk geweest aangezien het thema "Race en Rally" is om er een gekooide/gestripte 19 16V tussen te hebben..
Volgende week maar eens de bak er achter weg vissen en kijken waar het probleem zit, hier en daar moeten er nog wat hitteschildjes bij.. dat Devil 4-2-1 spaghettispruitstuk steekt de zooi volgens mij wat in de fik.. de stuurhuisrubbers hebben geen lang leven in ieder geval..
Toch nog wat foto's.. beetje beroerde kwaliteit maar dat komt door de rook die er hing van de eerste start
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
Naja... morgen de Clio maar even door de wasstraat trekken voor Zondag
Na aandringen van een aantal mensen heb ik toch vandaag nog even m'n best gedaan om de 19 rijdend te krijgen voor de Meeting aankomende Zondag..
De 19 stond al weer een paar weken in de hoek met een vers ingebouwde 2.0 motor.. echter ontbrak de tijd om deze klus af te maken maar heb ik vanavond m'n schouders er nog even onder gezet..
Resultaat, de 2.0 motor loopt, en loopt gelukkig goed na dat nokkenasprobleem, de stationairloop met de iets minder scherpe 278graden nokken en origineel vliegwiel is nog steeds aardig ruig waar ik opzich niet zo'n probleem mee heb..
Na een tijdje stationair lopen hielden de klepstoters netjes op met tikken en besloot ik 'm de brug op te rijden om aan de onderkant nog het 1 en ander aan te sluiten en te monteren..
Daar gooide alweer iets roet in het eten, de koppeling komt namelijk niet meer helemaal vrij.. geen idee wat het probleem is, kabel is nieuw, pedaal is nieuw, koppelingsset is een versterkte set van MB en werkte voor die tijd naar behoren..
Ergens knaagt het dat ik de plaat verkeerd omgemonteerd heb terwijl ik er juist altijd zo goed op let....
Jammer.. was mischien wel leuk geweest aangezien het thema "Race en Rally" is om er een gekooide/gestripte 19 16V tussen te hebben..
Volgende week maar eens de bak er achter weg vissen en kijken waar het probleem zit, hier en daar moeten er nog wat hitteschildjes bij.. dat Devil 4-2-1 spaghettispruitstuk steekt de zooi volgens mij wat in de fik.. de stuurhuisrubbers hebben geen lang leven in ieder geval..
Toch nog wat foto's.. beetje beroerde kwaliteit maar dat komt door de rook die er hing van de eerste start

Naja... morgen de Clio maar even door de wasstraat trekken voor Zondag

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Als je devil spruitstuk problemen geeft verkoop je dat maar aan mij
Goed bezig dat hij toch weer inelkaar staat!

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Nee, dat Devil spruitstuk gaat niet wegJean-Paul-S schreef:Als je devil spruitstuk problemen geeft verkoop je dat maar aan mij![]()
Goed bezig dat hij toch weer inelkaar staat!


Moet er een keer van dat "Heatwrap" spul omheen doen, al hoor ik daar ook weer slechte verhalen over, zoals dat het als een fakkel gaat branden als er olie op komt en het dan echt niet meer uit te krijgen is..
Voor de remleiding zit een hitteschild, voor de + kabel van de startmotor zit een hitteschild en boven de startmotor zit een hitteschild.. alleen loopt die voorpijp akelig dicht langs het stuurhuis.. past ook geen hitteschild meer tussen...
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Lekker bezig man, echt leuk om te lezen dit!
Jammer van die 'kleinigheidjes' maar dat is ook wel goed te fixen, duurt alleen ff langer. Maar goed, succes ermee ben erg benieuwd!
Jammer van die 'kleinigheidjes' maar dat is ook wel goed te fixen, duurt alleen ff langer. Maar goed, succes ermee ben erg benieuwd!

Ronald, een dun plaatje RVS ertussen. Plaatje vastzetten met een paar dunne pennetjes o.i.d. voor de minste warmte overtracht. Ik heb toen wel eens foto's gezien bij de Clio van B. Prins. Een ding is zeker RVS geleidt heel slecht warmte. Ik gebruik voor RVS vaak gewoon een oud aanrechtblad. Dat is 304, een kwaliteit die goed te buigen is.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik wou zeggen, de binnenste hoes van de rechter as werd ook al zo zacht als boter na 5 minuten warmdraaien.. zal eens kijken, mischien is die heatwrap de beste optie..Steven schreef:Ja lekker, mist mam straks een stuk aanrecht
Maar je hebt gelijk, volgens mij heb ik een origineel devil schildje aan de downpipe hangen, alleen is dat om de aandrijfas te beschermen geloof ik.
Als ik het goed heb... (en heb het wel goed
), kan je een koppelingsplaat niet omgekeerd steken? aan de ene kant steekt het middengedeelte meer naar buiten, zodat je dit niet richting vliegwiel kan zetten.

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zou dan niet weten waarom ie niet ontkoppelt, hij trekt de koppelingshevel helemaal aan maar komt gewoon niet helemaal vrij.. heb eerder verhalen gehoord van mensen die het ook gelukt is om 'm verkeerd om te monteren, de andere kant van de plaat is inderdaad dikker en die hoort aan de versnellingsbakkant inderdaad.. maargoed, eerdaags de bak er maar achterweg halen en kijken wat het probleem is.Glekke schreef:Als ik het goed heb... (en heb het wel goed), kan je een koppelingsplaat niet omgekeerd steken? aan de ene kant steekt het middengedeelte meer naar buiten, zodat je dit niet richting vliegwiel kan zetten.
Normaal gezien kan dat idd niet, staat zelfs ook nog op de koppelingsplaat welke kant aan de bakzijde komt. Past volgens mij oko helemaal niet, net zoals Glekke al aangeeft.Glekke schreef:Als ik het goed heb... (en heb het wel goed), kan je een koppelingsplaat niet omgekeerd steken? aan de ene kant steekt het middengedeelte meer naar buiten, zodat je dit niet richting vliegwiel kan zetten.
Maar je zal niet de eerste zelf sleutelaar zijn die dat heeft

R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Klopt, maar je zult het zelf wel herkennen als monteur zijnde.. als je dat vaker doet wordt je daar wat makkelijker in..-PAZ- schreef:Normaal gezien kan dat idd niet, staat zelfs ook nog op de koppelingsplaat welke kant aan de bakzijde komt. Past volgens mij oko helemaal niet, net zoals Glekke al aangeeft.Glekke schreef:Als ik het goed heb... (en heb het wel goed), kan je een koppelingsplaat niet omgekeerd steken? aan de ene kant steekt het middengedeelte meer naar buiten, zodat je dit niet richting vliegwiel kan zetten.
Maar je zal niet de eerste zelf sleutelaar zijn die dat heeft

Dat wel, maar dat zijn net van die dingen dat je net effe wel wakker moet zijn
Wat voor plaat en druikgroep zit erin eigenlijk?? Gewoon origeneel spul of wat anders??[/b]
Wat voor plaat en druikgroep zit erin eigenlijk?? Gewoon origeneel spul of wat anders??[/b]
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Ik heb et laatst ook gepast maar het kan maar op 1 manier volgens mij..
mja, toch heb ik t ook vaker gehoord..
mja, toch heb ik t ook vaker gehoord..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Er zit een versterkte koppeling van MB in, voelde behoorlijk beter aan als origineel op de 1.8 en zo schokkend veel koppel heeft de 2.0 ook niet dus dat moet wel goed gaan-PAZ- schreef:Dat wel, maar dat zijn net van die dingen dat je net effe wel wakker moet zijn![]()
Wat voor plaat en druikgroep zit erin eigenlijk?? Gewoon origeneel spul of wat anders??[/b]

Nog even een filmpje gemaakt met koude motor.. klepstoters rammelen nog een beetje daar maar in ieder geval hoe ie nu loopt

Naarmate ie warm wordt begint ie wat te pruttelen maar lang nog niet zo erg als met die 286's en dat afgedraaide vliegwiel

In 1x aanslaan ho maar als ik even wil filmen

lekker bezig steven (spielberg!
)
is dit nu het ex rob blok?

is dit nu het ex rob blok?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Dit was het ex rob blok jaHaas schreef:lekker bezig steven (spielberg!)
is dit nu het ex rob blok?


liep hard zat in ieder geval 
wie heeft dat 8 klepper onderblok ook weer, Wichard?

wie heeft dat 8 klepper onderblok ook weer, Wichard?
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
yes
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Hij liep met die verotte klepstoter toen op 3,5 cilinder al verschrikkelijk hard jaHaas schreef:liep hard zat in ieder geval
wie heeft dat 8 klepper onderblok ook weer, Wichard?

