Hallo,
Onlangs ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een Twingo II GT.
Ik heb er nu zo'n 3000 kilometer opzitten dus hij is goed ingereden.
Het leek me leuk om er nog net dat beetje extra vermogen eruit te halen door hem te laten chiptunen. Op veel websites staat de nieuwe twingo II nog niet in de keuzelijst om de prestatiewinst te laten zien. Maar op de Ziptuning website wel. Daar zie ik dat ze 24 pk meer uit het 1.2 blok kunnen persen. Dat betekend een winst dan bijna 1 vierde van de totale 100 pk nu?! Dit lijkt me erg stug. Al is het misschien met een turbo makkelijker te doen.
Heeft iemand hier al ervaring mee? Of weet iemand een betrouwbaar adres om dat te laten doen.
Twingo II GT Chiptuning
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Misschien ietwat optimistisch maar met een turbo is dat er een heel eind bij te chippen denk ik. Evt. met een ander spruitstukje of uitlaatje ga je toch een heel eind die richting in.
Denk overigens niet dat er hier al iemand ervaring mee heeft. Let ook op de garantie. Bij de dealer zijn ze veelal niet zo happig op dit soort dingen
Denk overigens niet dat er hier al iemand ervaring mee heeft. Let ook op de garantie. Bij de dealer zijn ze veelal niet zo happig op dit soort dingen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Je motor garantie komt te vervallen.
24pk is btw niet juist. Een kennis van mij heeft het daar laten doen, maar er werd "maar" 18pk gewonnen.
Als ik jou was zou ik nog even wachten op andere aanbieders, want 500,- voor een standaard chip is wel erg prijzig. Voor dat geld laat je een chip op maat schrijven!
24pk is btw niet juist. Een kennis van mij heeft het daar laten doen, maar er werd "maar" 18pk gewonnen.
Als ik jou was zou ik nog even wachten op andere aanbieders, want 500,- voor een standaard chip is wel erg prijzig. Voor dat geld laat je een chip op maat schrijven!
Yo0z7 schreef:Hallo,
Onlangs ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een Twingo II GT.
Ik heb er nu zo'n 3000 kilometer opzitten dus hij is goed ingereden.
Het leek me leuk om er nog net dat beetje extra vermogen eruit te halen door hem te laten chiptunen. Op veel websites staat de nieuwe twingo II nog niet in de keuzelijst om de prestatiewinst te laten zien. Maar op de Ziptuning website wel. Daar zie ik dat ze 24 pk meer uit het 1.2 blok kunnen persen. Dat betekend een winst dan bijna 1 vierde van de totale 100 pk nu?! Dit lijkt me erg stug. Al is het misschien met een turbo makkelijker te doen.
Heeft iemand hier al ervaring mee? Of weet iemand een betrouwbaar adres om dat te laten doen.
Bullpower in Dronten is vrij betrouwbaar, je krijgt een uitdraai van de rollentestbank voor en na de tuning.
chiptuning Renault Twingo 1.2 16v TCE '07
100pk/145Nm 121pk/183Nm € 598.00
Mijn Twingo 1.2 60 pk en 93 Nm werd 68 pk en 114 Nm
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Onder deze link kun je de resultaten van een Clio 3 met TCE 100 motor
vinden. (zelfde motor als Twingo II GT)
http://www.fastchip.nl/images/stories/f ... -remap.jpg
De zwarte lijnen zijn koppel en vermogen van de standaard motor.
De rode lijnen van na de remap.
Na 5500 rpm lopen de vermogens lijnen na elkaar toe i.v.m. de beperkte
grootte van de brandstof injectors. (Hier laat ik de turbodruk zakken
vanwege injector duty cycle)
Het middengebied koppel is met zo'n (20 x 1.36) 27 Nm gestegen.
Turbodruk van deze calibratie is piek 0.9 Bar.
vinden. (zelfde motor als Twingo II GT)
http://www.fastchip.nl/images/stories/f ... -remap.jpg
De zwarte lijnen zijn koppel en vermogen van de standaard motor.
De rode lijnen van na de remap.
Na 5500 rpm lopen de vermogens lijnen na elkaar toe i.v.m. de beperkte
grootte van de brandstof injectors. (Hier laat ik de turbodruk zakken
vanwege injector duty cycle)
Het middengebied koppel is met zo'n (20 x 1.36) 27 Nm gestegen.
Turbodruk van deze calibratie is piek 0.9 Bar.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
bijna 600 euro, veel geld lijkt mij.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Henk is goedkoper ja.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
En belangrijker misschien.............beter en eerlijker?Arco Straver schreef:Henk is goedkoper ja.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik wilde dit ook doen. maar mij werd het helemaal afgeraden. zelfde stond toen bij de dealer over de 1.6, van 133 pk naar 150;) dit hebben ze gedaan vanuit renault NL, de reden ervan durf ik niet meer te zeggen. zal het nog een x navragen
zeggen ze alleen maar om een goede naam te houden, als jij er aan laat knutselen wordt de kans groter dat je er een keer mee stil komt te staan...
wat willen ze juist niet zien: een renault die stil staat langs de snelweg, slechte reclame
wat willen ze juist niet zien: een renault die stil staat langs de snelweg, slechte reclame

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ben heel benieuwdMickael schreef:Binnenkort ga ik naar Henk (fastchip). Zal mijn ervaringen laten weten.
Hij is iig wel een heel stuk goedkoper!!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Daarom ben ik benieuwd..............naar de winstSteven schreef:Ik niet, de winst zal ws. marginaal zijn en het huidige vermogen tegenvallen. Let maar op!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Steven, de man heeft het over een Twingo II GT, de RS heeft genoeg ( meer magSteven schreef:Ik gok op 4 pk max. en wat koppel van 5-10 Nm extra.
En dan zit je omgerekend ws. nog niet eens aan de 136pk (10% verlies)

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Kijk eens een pagina terug. Heb ik de uitdraai van een Clio Tce ff neergezet welke ik van henk heb gekregen......


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
zou er graag in een chip in willen zetten, plus een andere dumpvalve, iemand ervaring daarmee?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Chip = overschrijven. geen andere.
Dumpvalve zit er al. Is alleen "closed loop". Je moet er een "open valve" van maken.
Zie hier : (heb ik al eens uitgezocht namelijk)
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... PVALVE.JPG[/img]
Dumpvalve zit er al. Is alleen "closed loop". Je moet er een "open valve" van maken.
Zie hier : (heb ik al eens uitgezocht namelijk)
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... PVALVE.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door Arco op do 16 apr 2009 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Over de dumpvalve kan ik niet veel zeggen, maar voor Chips zou ik contact zoeken met Fastchip (henk dijkstra) zoals boven al aan staat gegeven.Andy schreef:zou er graag in een chip in willen zetten, plus een andere dumpvalve, iemand ervaring daarmee?
Project: GTT Blue Sport
Wat ik begrepen heb van Bjorn VKV gorinchem, was dat dit niet verstandig was. Hij zou namelijk bij een constante snelheid aan een stuk door afblazen. Staat me iets bij dat Ivo dit al een heeft geprobeert.Arco Straver schreef:Chip = overschrijven. geen andere.
Dumpvalve zit er al. Is alleen "closed loop". Je moet er een "open valve" van maken.
Zie hier : (heb ik al eens uitgezocht namelijk)
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... PVALVE.JPG[/img]
Ik wacht nog even mijn eerste beurtje af en dan ga ik hem laten chippen (zeg over een week of 3)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Mwoah... valt wel mee.
Bij de meeste GTT's (die van mij wel) met een dump valve blijft ie op een bepaald toerental/snelheid/gaspedaalstand ook afblazen...
Bij de meeste GTT's (die van mij wel) met een dump valve blijft ie op een bepaald toerental/snelheid/gaspedaalstand ook afblazen...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik zal het ook weleens vragen, hoorde toen weleens over een andere dumpvalve, dat het slecht voor je motor was. maar waarvoor? maar je moet dat ene stukje buis dus gwn afblinden? wat ik zover even begrijpt?
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Verstandig besluit, enne tzt dan wel even een foto en kenteken voor het register natuurlijk.Mickael schreef:Dit gaat niet door...Mickael schreef:Binnenkort ga ik naar Henk (fastchip). Zal mijn ervaringen laten weten.
Hij is iig wel een heel stuk goedkoper!!
Als het goed is rij ik binnenkort in een RS
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87