ACT: Twingo RS
Ik volg renault ook niet wat dat betreft , ik zag op foto's die hier op het forum staan van de test van de RS , ook een aantal met RS spoiler en een aantal met de GT spoiler....
Dus ze lullen eigelijk ook maar wat in de ruimte , want ook op andere foto's online zie je de beruchte RS spoiler.
Andere Twingo RS owners al wat gehoord van die race experience ?
Dus ze lullen eigelijk ook maar wat in de ruimte , want ook op andere foto's online zie je de beruchte RS spoiler.
Andere Twingo RS owners al wat gehoord van die race experience ?
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Die Autoweek heb ik hier liggen (Test tegen de C2 VTS en de Fiat 500 Abarth), en dat is er eentje met kenteken 79-GLX-9. Dus niet de bewuste RS die hier wordt aangebodenArno17 schreef:Ja dat is de auto uit de test die autoweek heeft gehad net na introductie Twingo RS.AnthonyR schreef:Heren, deze heeft de spoiler toch die zo gewild is?![]()
http://www.autoweek.nl/occasion.php?oid ... 2&cache=no

[img]http://www.autoweek.nl/images/154/7/d35 ... 87d767.jpg[/img]
Trouwens, deze staat nog niet in het register

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Rik Hamberg schreef:Die Autoweek heb ik hier liggen (Test tegen de C2 VTS en de Fiat 500 Abarth), en dat is er eentje met kenteken 79-GLX-9. Dus niet de bewuste RS die hier wordt aangebodenArno17 schreef:Ja dat is de auto uit de test die autoweek heeft gehad net na introductie Twingo RS.AnthonyR schreef:Heren, deze heeft de spoiler toch die zo gewild is?![]()
http://www.autoweek.nl/occasion.php?oid ... 2&cache=no.
[img]http://www.autoweek.nl/images/154/7/d35 ... 87d767.jpg[/img]
Trouwens, deze staat nog niet in het register.
79-GLX-9 , daar zegt RDW van dat het een Citroen is, dus kan je nog even goed kijken naar die kentekens?
En over die raceexperience, nog niks gehoord ook
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
week 10 is aangebroken maar het onderdeelnummer van de spoiler is nog steeds onbekend in het bestelsysteem 

- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Hoi Arno,
In de Autoweek test staat echt een Twingo RS met kentekenplaat 79-GLX-9.
Ik zie niet dat het erop gefotosjopt is. Raarr!
Groeten,
Rik
In de Autoweek test staat echt een Twingo RS met kentekenplaat 79-GLX-9.
Ik zie niet dat het erop gefotosjopt is. Raarr!
Groeten,
Rik
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Dan was het zeker in een ander blad wat ik heb gezien, de Autovisie ofzo.Rik Hamberg schreef:Hoi Arno,
In de Autoweek test staat echt een Twingo RS met kentekenplaat 79-GLX-9.
Ik zie niet dat het erop gefotosjopt is. Raarr!
Groeten,
Rik
Maakt niet uit die van Marktplaats is echt en ook met een echte RS spoiler.

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
vandaag weer een bericht van renault dat de produktie datum vd spoiler
nog onbekend is maar dat deze er wel gaat komen en er dus aan gewerkt word..
nog onbekend is maar dat deze er wel gaat komen en er dus aan gewerkt word..
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Vandaag even berichtje gehad van collega Twingo RS bestuurder hier uit de buurt:
.
Ik hoor nog van hem wat dit grapje gekost heeft en wat hij er werkelijk van merkt tijdens het woon/werkverkeer.
Voor de mannen die er wat meer kijk op hebben, is er al iets bekend of Fastchip nog wat gaat doen middels een chip voor de Twingo RS?
Code: Selecteer alles
Arno, de RS is op de bank geweest en daar kwam dit uit:
145pk 181nm op de voorwielen deze vermogens winst is door een chip en een open rvs sportuitlaat en een midden demper laten vervallen door een rvs pijp
Ik hoor nog van hem wat dit grapje gekost heeft en wat hij er werkelijk van merkt tijdens het woon/werkverkeer.
Voor de mannen die er wat meer kijk op hebben, is er al iets bekend of Fastchip nog wat gaat doen middels een chip voor de Twingo RS?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Wel veel koppel zeg...
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Vind je dat echt of?Maarten-Jan schreef:Wel veel koppel zeg...
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
als je dat voorzichtig terugrekent naar de terugkrukas (eheum) heb je het toch zeker over 200 Nm... dat heeft een 2.0 16V uit de clio RS opgegeven ook...
voor een 1.6 vind ik dat heel netjes...
voor een 1.6 vind ik dat heel netjes...
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
de pk's komen ook aardig in de buurt bij de 2.0 16v van 2000...Maarten-Jan schreef:als je dat voorzichtig terugrekent naar de terugkrukas (eheum) heb je het toch zeker over 200 Nm... dat heeft een 2.0 16V uit de clio RS opgegeven ook...
voor een 1.6 vind ik dat heel netjes...
Zijn dit echte wielpk's?
Uch, ja want 145-10% is wel erg weinig

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
*uch, niet te lang over nagedacht-jo- schreef:Mssn een domme vraag, waarom rekenen jullie het koppel om ??? Is dat de bedoeling om deze ook om te zetten naar de motor ??? Nee toch ?

[sup]Maalt iets met overbrengsfactor, koppel, blabla..[/sup]
Gadver, ik ben er al te lang uit, die HTS-sjit.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
hm goeie
vermogen is toch een berekening met gebruik van koppel keer toerental?
Waar zijn de experts
?
Zelfs 181nm vind ik royaal
Maar 161 pk is mischien een beetje overdreven, 30 pk met een chipje en uitlaat, als de 133 al gehaald wordt. Dat laatste sluit ik niet uit trouwens, maar kan er bij Renault net zo goed 10 pk onder zitten als er boven, is niet echt een peil op te trekken

vermogen is toch een berekening met gebruik van koppel keer toerental?
Waar zijn de experts

Zelfs 181nm vind ik royaal

Maar 161 pk is mischien een beetje overdreven, 30 pk met een chipje en uitlaat, als de 133 al gehaald wordt. Dat laatste sluit ik niet uit trouwens, maar kan er bij Renault net zo goed 10 pk onder zitten als er boven, is niet echt een peil op te trekken

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Heb geen idee nog Jo, ben nog met hem aan het contacten voor kopie uitdraai en waar hij op de bank heeft gestaan.-jo- schreef:waar is ie gemeten ?
161 pk aan de krukas als je 10% rekent....
ja hoor, tuurlijk
Kan zomaar zijn bij degene die hem heeft getuned, die Chip.nl of zo iets.
Wordt vervolgd want ik vind het ondanks mijn leek zijn op dit gebied erg veel pk aan de wielen, kan natuurlijk ook zijn dat de gast zich vergist heeft en bedoeld krukas peekaa's...

Zonet bericht ontvangen:
Code: Selecteer alles
de motor is sterker onderin, door het koppel wat toegenomen is. Dat is duidelijk voelbaar. Hoger in toeren, richting de begrenzer gaat het iets makkelijker. En zit zeker niet in de begrenzer meer te harken. Omdat-ie nu bij de 7400 toeren in de begrenzer gaat. Er zit nu een mooie race-sound in de auto. Daar moet je wel van houden.
De kosten liggen tussen de 1000 en 1100 euro. Hij is op de bank geweest bij Bullpower. Uitdraai heb ik gehad en vlgs mij komt max koppel vrij bij 4300t en het koppel begint al mee t werken bij 2000t.
Apk zie ik over 4 jaar wel. Maak ik me nu nog niet druk om.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Bull Power zegt dat ze (bijna) alles kunnen chippen, ik kreeg vandaag een uitdraai te zien van een Laguna 2.0 16v 140 van een klant, die had er ineens 154 pk, en 80 nm meer koppel, uitdraai op de bank getest....
Ben erg benieuwd naar de ervareingen van meerdere mensen met Bull Power....
Ben erg benieuwd naar de ervareingen van meerdere mensen met Bull Power....
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Second opinion-jo- schreef:aanmelden is Goes

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Wij hebben ook al een aantal auto's laten doen bij bull power, en eigenlijk alleen maar goede reactie's en tevreden klanten gehad.Ivo van Achthoven schreef:Bull Power zegt dat ze (bijna) alles kunnen chippen, ik kreeg vandaag een uitdraai te zien van een Laguna 2.0 16v 140 van een klant, die had er ineens 154 pk, en 80 nm meer koppel, uitdraai op de bank getest....
Ben erg benieuwd naar de ervareingen van meerdere mensen met Bull Power....
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
bank m inderdaad maar eens in goes..
ze chippen daar dus de auto en banken m vervolgens zelf
zo kan ik ook..
maar goed, wel benieuwd dan hoe dat zit als i ergens anders op de bank gaat!
ze chippen daar dus de auto en banken m vervolgens zelf

zo kan ik ook..
maar goed, wel benieuwd dan hoe dat zit als i ergens anders op de bank gaat!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik heb ook zo mijn twijfels, 80 nm met een chipje? +14pk gaat er nog net in 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Let wel, deze Twingo is niet gechipt bij Bul Power maar bij Chiptuning, niet te verwarren met ZIP tuning.
De uitlaat is mij niet bekend wie dat heeft gedaan maar dat zou natuurlijk door deze Bullpower gedaan kunnen zijn.
Jo, wat zegt Fastchip van het tunen/chippen van een Twingo RS?
De uitlaat is mij niet bekend wie dat heeft gedaan maar dat zou natuurlijk door deze Bullpower gedaan kunnen zijn.
Jo, wat zegt Fastchip van het tunen/chippen van een Twingo RS?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik gok hetzelfde als jo zelf 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
maximaal 6 a 10 pk in het beste geval. Betere opname van de motor over het gehele gebied.Arno17 schreef: Jo, wat zegt Fastchip van het tunen/chippen van een Twingo RS?
14 pk is kant en klare onzin, laat staan 80Nm. Komop zeg, 80 Nm ?????
Het grote verschil met diverse tuners is dat Fastchip geen onzin verkoopt en zich niet bind aan verkoopspraatjes. Ga bij hem vragen wat het oplevert en wat hij zegt, dat zal ook zo zijn. Tevens al meerdere malen bewezen bij de mapsessies in Goes.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Jo, het is niet alleen een chippie maar ook onderstaande:-jo- schreef:maximaal 6 a 10 pk in het beste geval. Betere opname van de motor over het gehele gebied.Arno17 schreef: Jo, wat zegt Fastchip van het tunen/chippen van een Twingo RS?
14 pk is kant en klare onzin, laat staan 80Nm. Komop zeg, 80 Nm ?????
Het grote verschil met diverse tuners is dat Fastchip geen onzin verkoopt en zich niet bind aan verkoopspraatjes. Ga bij hem vragen wat het oplevert en wat hij zegt, dat zal ook zo zijn. Tevens al meerdere malen bewezen bij de mapsessies in Goes.
Of leveren deze aanpassingen niet veel winst op, niet om het een of ander maar ik ben gewoon benieuwd.145pk 181nm op de voorwielen deze vermogens winst is door een chip en een open rvs sportuitlaat en een midden demper laten vervallen door een rvs pijp
En Jo, weet jij of er al een chippie te krijgen is bij Fastchip of in de maak is.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Vandaag nog even gesproken met de Twingo RS bestuurder hier op industriegebied.
De auto is voorzien van een chip bij chiptuning.nl
De auto is ergens anders voorzien van een RVS sportuitlaat ( eindpijp)
Middenstuk is een demper vervallen en voorzien van RVS uitlaatdeel, katalysator zit nog onder de auto.
Luchtfilter is niks aan gedaan, behoudens het ene stukje rubber dat verwijderd is voor de ietwat leukere brom.
Weer een andere firma heeft hem gerold ( Bullpower) en deze heeft niks te maken met alle andere firma's.
De winst is dus gebaseerd op de standaardopgave van 133pk en 160nm en nu gemeten 145 pk en 181nm.
Hoeveel winst er dus is geboekt weet je niet precies, maar de auto pakt beter op rond de 2500 rpm en trekt gewoon beter dan zonder chip en sportuitlaat.
Hoe geven fabrikanten de pk normaal gesproken op, aan de wielen of aan de krukas en hoe meet men op een rollenbank.
Al met al dus 12pk en 21nm winst, volgende keer maar eens afspreken voor een sprintje op dat industriegebied
De auto is voorzien van een chip bij chiptuning.nl
De auto is ergens anders voorzien van een RVS sportuitlaat ( eindpijp)
Middenstuk is een demper vervallen en voorzien van RVS uitlaatdeel, katalysator zit nog onder de auto.
Luchtfilter is niks aan gedaan, behoudens het ene stukje rubber dat verwijderd is voor de ietwat leukere brom.
Weer een andere firma heeft hem gerold ( Bullpower) en deze heeft niks te maken met alle andere firma's.
De winst is dus gebaseerd op de standaardopgave van 133pk en 160nm en nu gemeten 145 pk en 181nm.
Hoeveel winst er dus is geboekt weet je niet precies, maar de auto pakt beter op rond de 2500 rpm en trekt gewoon beter dan zonder chip en sportuitlaat.
Hoe geven fabrikanten de pk normaal gesproken op, aan de wielen of aan de krukas en hoe meet men op een rollenbank.
Al met al dus 12pk en 21nm winst, volgende keer maar eens afspreken voor een sprintje op dat industriegebied

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Random foto'tje, blijf het een aparte kleur vinden
[img]http://i178.photobucket.com/albums/w241 ... C_5019.jpg[/img]

[img]http://i178.photobucket.com/albums/w241 ... C_5019.jpg[/img]
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Wat wil je weten?Ronnie schreef:Hoe is jullie praktijkervaring met het gemiddelde verbruik van een Twingo RS?
Het verbruik is minder dan een Clio II RS kan ik je melden, of je 1.6 of 2.0 moet vullen dat scheelt nogal.
Verbruik is gemiddeld 1 op 11 á 12 met mijn rijstijl, gaat mijn wederhelft met de auto op pad is 1 op 14 haalbaar denk ik.
Auto leent zich wel om lekker te trappen, dus ik denk dat 1 op 9 geen probeem zal zijn.

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Same here, als ik shell racing 95 tank merk ik dat ik nog ietsiepietsie zuiniger ben.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Leuk stukje in de Autovisie:
Renault 5 Alpine ontmoet Twingo RS.....men is erg lovend over beide karretjes.
Ivo, dat is toch de Twingo waar jij mee hebt gereden.
63-GZH-8
De Alpine is van een collega van je las ik.
Spoiler moet binnenkort leverbaar zijn, weet iemand al meer ( Ivo misschien )
Trouwens, vanmorgen getankt...........1 op 12 precies........
Renault 5 Alpine ontmoet Twingo RS.....men is erg lovend over beide karretjes.
Ivo, dat is toch de Twingo waar jij mee hebt gereden.
63-GZH-8
De Alpine is van een collega van je las ik.
Spoiler moet binnenkort leverbaar zijn, weet iemand al meer ( Ivo misschien )
Trouwens, vanmorgen getankt...........1 op 12 precies........

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87