ACT: Clio RS
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Het is bij een gmiddelde snelheid van zo'n 120.
En idd logisch dat de twingo zuiniger is met zijn 1.6 motor.
En idd logisch dat de twingo zuiniger is met zijn 1.6 motor.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Neen uiteraard niet, dan zit je ook op snelheden die illegaal zijnTom schreef:Bij 100-120 misschien, maar niet als je 140-160 gaat rijden waarschijnlijk.

Maar op tempo rond de 110 draait het lekker rond en zuinig, alleen ik rij altijd harder.....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
550km op een tank als ik netjes rijd.Patrick.B schreef:weet niet hoe zuinig (of niet) jullie rsjes zijn maar ik haal als ik echt muh best doe 400 km op een tank. En dan tank ik 98 of vpower.
Moet ik wel bij zeggen dat dan vaak 80 km p/u wegen rijd en veel rotondes.
Ben van de week 300 km achter elkaar op de snelweg wezen rijden en tot mijn verbazing haalde ik dit met een halve tank. Dat zou betekenen dat ik 600 km zou moeten halen als ik alleen maar snelweg kmers maak.
Hoe zit dit bij jullie? En hoe zit het bij de gechipte rsjes. Maken jullie veel meer kmers??
En dat is 40km per rit... dus bijna nooit korte afstandjes en veel 70-100km/u wegen in Duitsland.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
In de winter reed ik 9,1L/100km tot 9,3L/100km.
Met de zomerbandjes er weer onder (welke maar 1cm breder zijn 205/45R16 ipv 195/55 R15) haal ik 9,6L/100km tot 10,0L/100.
Ongeveer 430km meestal en ik rij ook op Ron98 of Vpower100.
Zuinigste was tot nu toe 7,2L/100km en dat was achter de vrachtwagen aan hangen op de CC richting Zandvoort voor de circuitdag. Maximale afstand was 545km op 1 tank, maar toen ging er ook weer 44 liter in
Met de zomerbandjes er weer onder (welke maar 1cm breder zijn 205/45R16 ipv 195/55 R15) haal ik 9,6L/100km tot 10,0L/100.
Ongeveer 430km meestal en ik rij ook op Ron98 of Vpower100.
Zuinigste was tot nu toe 7,2L/100km en dat was achter de vrachtwagen aan hangen op de CC richting Zandvoort voor de circuitdag. Maximale afstand was 545km op 1 tank, maar toen ging er ook weer 44 liter in

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Ik haal met die van mij vaak een 500 km op een tank, en dan rijdt ik nog wel behoorlijk door.
(ik tank altijd 98 )

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
- Locatie: Z-H
ik sluit mij aan bij ± 500 km op een tank.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
heb trouwens ooit een keer 46,5 liter getankt met de Clio...... 

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Voor de vergelijking: 8,72 l/100km
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: do 3 mei 2007 18:53
ik ben gisteren gaan zien voor andere luchtfilter
werd er een k'n tyfoon kit aangeraden, zou met afscherming zijn zodat hij geen warme lucht zou pakken
iemand ervaring mee?
kzag anders nog een bmc airbox ook zitten
die man begon dan ook van nog iets nieuws van k&n waarbij de filter bij de modderkuip zit
kzeg ja, zal toch ook nie goed zijn, zo'n lange weg dat de lucht moet afleggen en da water en zo maar hij vertelde me dat het juist beter is, meer airflow.....
nu, tips zijn welkom
geëdit, blijkbaar idd verkeerd getikt
sorry mannen

werd er een k'n tyfoon kit aangeraden, zou met afscherming zijn zodat hij geen warme lucht zou pakken
iemand ervaring mee?
kzag anders nog een bmc airbox ook zitten
die man begon dan ook van nog iets nieuws van k&n waarbij de filter bij de modderkuip zit
kzeg ja, zal toch ook nie goed zijn, zo'n lange weg dat de lucht moet afleggen en da water en zo maar hij vertelde me dat het juist beter is, meer airflow.....
nu, tips zijn welkom
geëdit, blijkbaar idd verkeerd getikt
sorry mannen


Laatst gewijzigd door subarufreak op zo 29 mar 2009 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: do 3 mei 2007 18:53
zover was ik ook alWouter de Wit schreef:Nou volgens mij moet ie juist koude lucht hebben en geen warmesubarufreak schreef:zodat hij geen koude lucht zou pakken

daarom vermelde ik het erbij, dat het niet enkel een kelk is
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Ik rij 1 op 12 gemiddeld. Dat zijn veel snelwegkilometers, maar ook een flink deel stad. Wat ik tank maakt in mijn gemiddelde niets uit overigens (maar tank meestal RON 28).
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Even erbij vermelden, mijn winterbanden zijn wel iets harder opgepompt (2,4-2,5 bar) dan de zomerbanden (2,3bar)
Gister avond op de vooras nog even 2 zomerwielen gewisseld voor 2 winterwielen zodat m'n pa vandaag de nieuwe Michelins op de zomervelgen kan leggen. Stuurt toch heel wat lichter de winterbanden en met name doordat ze wat hoger op spanning zijn. Daar zal het verschil bij mij in zomer/winterverbruik ook wel vandaan komen...
Gister avond op de vooras nog even 2 zomerwielen gewisseld voor 2 winterwielen zodat m'n pa vandaag de nieuwe Michelins op de zomervelgen kan leggen. Stuurt toch heel wat lichter de winterbanden en met name doordat ze wat hoger op spanning zijn. Daar zal het verschil bij mij in zomer/winterverbruik ook wel vandaan komen...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Owjah,
Ik vroeg een paar weken terug al eens of een schokdemper van een Clio II 16V hetzelfde was als de schokdemper achter van mijn RS.
Bij deze de bevestiging, ja, deze is hetzelfde, in ieder geval de lengte en maat. Vanavond even in 15min de demper rechtsachter vervangen door deze 2e handse (bij die Clio werden ze beide tegelijk vervangen en bleef er dus 1 halfgoeie over
)
Nu nog wachten tot de linker ook lek zal zijn en dan kan ik ze allebei vervangen, en misschien wel meteen de boel wat verlagen
Ik vroeg een paar weken terug al eens of een schokdemper van een Clio II 16V hetzelfde was als de schokdemper achter van mijn RS.
Bij deze de bevestiging, ja, deze is hetzelfde, in ieder geval de lengte en maat. Vanavond even in 15min de demper rechtsachter vervangen door deze 2e handse (bij die Clio werden ze beide tegelijk vervangen en bleef er dus 1 halfgoeie over

Nu nog wachten tot de linker ook lek zal zijn en dan kan ik ze allebei vervangen, en misschien wel meteen de boel wat verlagen
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Huh? en nu kom je geen bocht meer door? Mag toch aannemen dat een RS rondom andere dempers heeft !!Adinsx schreef:Owjah,
Ik vroeg een paar weken terug al eens of een schokdemper van een Clio II 16V hetzelfde was als de schokdemper achter van mijn RS.
Bij deze de bevestiging, ja, deze is hetzelfde, in ieder geval de lengte en maat. Vanavond even in 15min de demper rechtsachter vervangen door deze 2e handse (bij die Clio werden ze beide tegelijk vervangen en bleef er dus 1 halfgoeie over)
Nu nog wachten tot de linker ook lek zal zijn en dan kan ik ze allebei vervangen, en misschien wel meteen de boel wat verlagen
rev it like a rental
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
ik vat hem ook niet helemaal. Je hebt 1 demper kapot? Als die even oud is als de andere kant zal die ook geen eeuwig leven meer hebben dus dan lijkt mij de beste oplossing: 2 nieuwe voor een RS 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik heb er niks geen verschil in kunnen ontdekken in de lengte niet en qua stijfheid ook niet zo op gevoel. Vanavond achter een 206 1.6-16v lopen jagen en daarna een bocht op de grens van grip gepakt (hartje sloeg een slag over
) en ook dan geen rare dingen.
Ik blijf het ook raar vinden dat het niet verschillend is, maar goed, heb het nog niet gemerkt of kunnen herkennen.
@Tom
Natuurlijk niet het eeuwige leven, daarom, als de linker ook lek is dan vervang ik ze beide. Deze kwam toevallig even handig uit en in 20min heb ik dat irritante zuigende geluid verholpen bij drempels.
De ander zal het vast niet langer als een half jaar uit houden en dan komen er uiteraard 2 nieuwe misschien gecombineerd met een subtiele verlaging.

Ik blijf het ook raar vinden dat het niet verschillend is, maar goed, heb het nog niet gemerkt of kunnen herkennen.
@Tom
Natuurlijk niet het eeuwige leven, daarom, als de linker ook lek is dan vervang ik ze beide. Deze kwam toevallig even handig uit en in 20min heb ik dat irritante zuigende geluid verholpen bij drempels.
De ander zal het vast niet langer als een half jaar uit houden en dan komen er uiteraard 2 nieuwe misschien gecombineerd met een subtiele verlaging.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Wat doet zo'n phase 3 eigenlijk op de grens?Adinsx schreef:Ik heb er niks geen verschil in kunnen ontdekken in de lengte niet en qua stijfheid ook niet zo op gevoel. Vanavond achter een 206 1.6-16v lopen jagen en daarna een bocht op de grens van grip gepakt (hartje sloeg een slag over) en ook dan geen rare dingen.
Ik blijf het ook raar vinden dat het niet verschillend is, maar goed, heb het nog niet gemerkt of kunnen herkennen.
rev it like a rental
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zijn de onderdeelnummers ook hetzelfde dan? Staan bovenop de demper... Lijkt me toch stug (Adinsx schreef:Ik heb er niks geen verschil in kunnen ontdekken in de lengte niet en qua stijfheid ook niet zo op gevoel. Vanavond achter een 206 1.6-16v lopen jagen en daarna een bocht op de grens van grip gepakt (hartje sloeg een slag over) en ook dan geen rare dingen.
Ik blijf het ook raar vinden dat het niet verschillend is, maar goed, heb het nog niet gemerkt of kunnen herkennen.
@Tom
Natuurlijk niet het eeuwige leven, daarom, als de linker ook lek is dan vervang ik ze beide. Deze kwam toevallig even handig uit en in 20min heb ik dat irritante zuigende geluid verholpen bij drempels.
De ander zal het vast niet langer als een half jaar uit houden en dan komen er uiteraard 2 nieuwe misschien gecombineerd met een subtiele verlaging.

Die van mij zijn ook niet al te best meer maar heb een setje gele konis besteld,
wel even slikken bij het horen van de prijs. Ik rij zo rond de 1 op 12 met de RS trouwens (8,4 op 100), zelfde soort verkeer als elmotheelk (Eric).
Laatste stuk naar huis altijd mooie drentse binnenweggetjes, daar loop ik wel vaak te blazen.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Met de Slipcursus voor gevorderden kwam ik erachter dat de Clio graag met de achterkant gaat gooien. Daar moet je eigenlijk het meest op beducht zijn. Gelukkig is ESP standaard en die hapt dan ook snel toe, maar het blijft ook goed sturen anders slinger je alsnog in de rondte.Menno schreef:Wat doet zo'n phase 3 eigenlijk op de grens?Adinsx schreef:Ik heb er niks geen verschil in kunnen ontdekken in de lengte niet en qua stijfheid ook niet zo op gevoel. Vanavond achter een 206 1.6-16v lopen jagen en daarna een bocht op de grens van grip gepakt (hartje sloeg een slag over) en ook dan geen rare dingen.
Ik blijf het ook raar vinden dat het niet verschillend is, maar goed, heb het nog niet gemerkt of kunnen herkennen.
Nu heb ik voor wel de Michelins Exalto's liggen en achter nog Courier Monza, dus met nat weer komt de achterkant helemaal snel om. Op droog is het nog goed te doen. (80 om een rotonde heen is haalbaar

de waarschuwing van de grens begint met piepen de achterbandjes in ieder geval waarna de achterkant bloedsnel om kan komen als je bijvoorbeeld op de rem gaat staan in de bocht. Die reactie is zó fout

Heel wat keren rond getold op de slipcursus een paar maanden terug

Onderdeelnummer kon ik zo snel niet vinden. Had wat haast dus het was loshalen, en weer vast.
Zal nog even kijken of ik iets kan vinden het weekend. Mijn achterremblokjes zijn ook compleet op (binnenste blokjes hebben nog max 0,5mm) dus dan check ik het ff of schroef ik hem nog ff los.
1:12 met de RS? phoee.. Dat hoop ik van de zomer pas weer te halen onderweg naar Kroatië...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Die zwarte dop in je kofferbak er af trekken, daar kun je als het goed is de onderdeel nummers vinden aan de bovenkant
Maar op de lange afstand is die lekker zuinig, zakt uiteraard wel wat in als je 160/170 aanhoudt op de autobahn

Maar op de lange afstand is die lekker zuinig, zakt uiteraard wel wat in als je 160/170 aanhoudt op de autobahn

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Op dat pinnetje dacht je? of op het rubber waar de moer op rust?Maarten-Jan schreef:Die zwarte dop in je kofferbak er af trekken, daar kun je als het goed is de onderdeel nummers vinden aan de bovenkant![]()
Maar op de lange afstand is die lekker zuinig, zakt uiteraard wel wat in als je 160/170 aanhoudt op de autobahn
Meer is er niet namelijk

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Mischien dat dat bij een phase III anders is, bij mij kan ik dan op de bovenkant van de schokdemper kijken (zeg maar naast de moer), daar staat dan een onderdeelnummer....
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Beter die michelins achterop gooien en die monza's voor. Beter voor de wegligging en je bent eerder van die but afAdinsx schreef: Nu heb ik voor wel de Michelins Exalto's liggen en achter nog Courier Monza, dus met nat weer komt de achterkant helemaal snel om.

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
@Maarten-Jan
Ik zal vanavond het is even checken...

Ik zal vanavond het is even checken...
Dan heb ik er weer meer last van dat ik op nat wegdek aan de voorkant teveel glij. Zelfs rustig in 2 kun je dan niet fatsoenlijk van een rotonde weg rijden met ingedraaid stuur. Nee, de Monza's blijven achterop liggenTom schreef:Beter die michelins achterop gooien en die monza's voor. Beter voor de wegligging en je bent eerder van die but afAdinsx schreef: Nu heb ik voor wel de Michelins Exalto's liggen en achter nog Courier Monza, dus met nat weer komt de achterkant helemaal snel om.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Beetje onderstuur (of veel in dit geval) is voor de meesten bestuurders een stuk veiliger dan overstuur. Snap eerlijk gezegd ook niet dat je dan niet gewoon 4 michelins gekocht hebt (en evt die zooi verkoopt aan een ander). Komt nog bij dat je achterbanden niet zo hard slijten en je dus nog wel effe aan die meuk vast zit op deze manier.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Beetje bocht pakken met niet zo'n beste concentratie en hoppa, je hebt een nieuwe boom in de auto zonder dat je bij het tuincentrum geweest bent.
Banden nooit zo op bezuinigen, het is je enigste contact met de weg. Onderstuur vang je een stuk makkelijker op als overstuur maargoed, dat is ieder voor zich
Banden nooit zo op bezuinigen, het is je enigste contact met de weg. Onderstuur vang je een stuk makkelijker op als overstuur maargoed, dat is ieder voor zich

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Tom schreef:Beter die michelins achterop gooien en die monza's voor. Beter voor de wegligging en je bent eerder van die but afAdinsx schreef: Nu heb ik voor wel de Michelins Exalto's liggen en achter nog Courier Monza, dus met nat weer komt de achterkant helemaal snel om.



Misschien doen die Monza's het wel goed op Monza.

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Jajaa, ik weet het
Die kl*te banden lagen erop toen ik ze kocht. Achter heeft nog 4mm.
Dat overstuur lastiger is op te vangen als onderstuur is ook normaal, maar overstuur komt niet vaak voor tenzij je het zelf wat te bondt maakt. Daarvoor heb ik weer wat slipcursus ervaring om juist te reageren (en zoals ik al zei niet op de rem te gaan staan in een bocht wanneer het te hard gaat)
Maar feit blijft nog even dat de monza's voorlopig achter blijven. Als we uit het regenseizoen zijn kan ik ze wel voorop gaan leggen en ze wat kaler rijden. (de laatste 1,5mm van de voorste monza's liggen in de buurt op een stukkie afgelegen weg)
Die andere Michelin's komen dus nog wel, maar ik moet even wat op de euro's letten i.v.m. het huis in aanbouw
Zo'n enorme vetpot is het niet als je per maand ook 1100 euro hypo moet dokken, elke week tankt en flink wat uitgeeft aan andere dingen 

Die kl*te banden lagen erop toen ik ze kocht. Achter heeft nog 4mm.
Dat overstuur lastiger is op te vangen als onderstuur is ook normaal, maar overstuur komt niet vaak voor tenzij je het zelf wat te bondt maakt. Daarvoor heb ik weer wat slipcursus ervaring om juist te reageren (en zoals ik al zei niet op de rem te gaan staan in een bocht wanneer het te hard gaat)
Maar feit blijft nog even dat de monza's voorlopig achter blijven. Als we uit het regenseizoen zijn kan ik ze wel voorop gaan leggen en ze wat kaler rijden. (de laatste 1,5mm van de voorste monza's liggen in de buurt op een stukkie afgelegen weg)
Die andere Michelin's komen dus nog wel, maar ik moet even wat op de euro's letten i.v.m. het huis in aanbouw


Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90