toen ik mijn megane kocht zei de verkoper van de garage dat waneer
ik mijn megane zou verlagen dat er dan dingen zoals stuurkogels en cv-kogels ?? veel sneller kapot zouden gaan weten jullie of dit echt zo is en komt het veel voor ?? k wil mijn megane wel verlagen wat raden jullie mij aan om te doen ??
Problemen door verlagen??
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
cv kogels zitten misschien thuis in je ketel maar niet in de auto (fuseekogels wel). Dat valt allemaal reuze mee. Je oem dempers kunnen wat sneller slijten maar verder valt het reuze mee als de uitlijning gewoon klopt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
beetje broodje aap verhaal van die sjaak,
denk dat het grootste deel hier bij de RTC met een verlaagde auto rijdt.
denk dat het grootste deel hier bij de RTC met een verlaagde auto rijdt.
Renault 19 1.8 16V Cabrio
hmm...het valt dus allemaal wel mee ... wat zouden jullie mij aanraden...
een schroefsetje of gewoon verlagingsveren ?? en kan dat achter bij de megane wel want ik zie daar geen veren zitte denk ik :$ ??
een schroefsetje of gewoon verlagingsveren ?? en kan dat achter bij de megane wel want ik zie daar geen veren zitte denk ik :$ ??
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Met een schroefset kun je gewoon veel platter gaan als met verlaginsveren. Meestal met verlaginsveren zit je tussen de 4 en 6cm verlaging, ga je verder moet je een vaak ook duurdere schroefset kopen.
Voor alleen een nettere uitstraling zou ik gewoon 4cm verlaginsveren halen ofzo en laten monteren en ook even laten uitlijnen. Dan slijten je banden ook niet scheef af ofzo.
Maar extra slijtage door verkeerd monteren van een verlagingsset kan kloppen. Maar door goed te monteren en te laten lijnen heb je nergens last en problemen van. Gewoon doen zou ik zeggen!
Voor alleen een nettere uitstraling zou ik gewoon 4cm verlaginsveren halen ofzo en laten monteren en ook even laten uitlijnen. Dan slijten je banden ook niet scheef af ofzo.
Maar extra slijtage door verkeerd monteren van een verlagingsset kan kloppen. Maar door goed te monteren en te laten lijnen heb je nergens last en problemen van. Gewoon doen zou ik zeggen!

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dat geldt dus voor de achterzijde. voorzijde is gewoon met veren.Tom schreef:je megane zal een torsie as hebben. Oftewel, die kun je verlagen zonder dat je iets nodig hebt. Eventueel stuggere dempers monteren.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
een torsie as dus ... nou jah ik heb mijn veren binnen ... maar kan iemand mij uitleggen hoe ik die as nou kan verstellen kan??
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Even zoeken op "ravensburger"Wollie schreef:een torsie as dus ... nou jah ik heb mijn veren binnen ... maar kan iemand mij uitleggen hoe ik die as nou kan verstellen kan??
Edit: KLIK HIER
Project: GTT Blue Sport
ik heb het even doorgelezen ... ik heb dit nog nooit eerder gedaan en weet niet of het gaat lukken dus had ik paar bedrijfen opgebeld en gevraagd of die mij konden helpen. Maar iedereen zei dat ze niet wouden beginnen aan die achteras omdat ze dachten dat hij scheef ging staan ...
woont er iemand in de buurt van heerenveen die mij mischien hiermee wil helpen ??
woont er iemand in de buurt van heerenveen die mij mischien hiermee wil helpen ??
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Probeer het gewoon eens. Als de staven los komen dan is het een eitje. En probeer anders eens bedrijven die richting autosport gaan of vaker verlaginsspul monteren. Dat scheef staan zal ook wel weer meevallen (dat zegt meer over de kundigheid van degene die je gesproken hebt). Anders reed heel de RTC met een scheve auto.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
O ik dacht dat al die mannen scheef hangend in hun auto zaten ........Tom schreef:. Anders reed heel de RTC met een scheve auto.

-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Haha
Maar torsie as verstellen is echt niet moeilijk, en scheef hangen dat zal je ook niet snel hebben, of je doet het verkeerd.
Gewoon omhoog met die auto, losmaken, verstellen terug vast schroeven en dan weer even neerzetten en dan zie je hoever hij lager ligt.
Maar als je er geen verstand van hebt laat het even doen door iemand die er wel verstand van heeft.

Maar torsie as verstellen is echt niet moeilijk, en scheef hangen dat zal je ook niet snel hebben, of je doet het verkeerd.
Gewoon omhoog met die auto, losmaken, verstellen terug vast schroeven en dan weer even neerzetten en dan zie je hoever hij lager ligt.
Maar als je er geen verstand van hebt laat het even doen door iemand die er wel verstand van heeft.

Wat misschien wel de moeite kan zijn is een "slagtrekker". Tik dit woord maar even in op marktplaats. Je koop ze al voor 40 Euro. Kun je ook zelf maken als je handig bent. Daarmee kun je serieuze klappen uitdelen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Slagtrekker heb je niet direct nodig op het moment dat je het doet zoals beschreven in het "ravensburger"topic. Tot op heden is alles bij mij iig op die manier goed los gekomen.jacques schreef:Wat misschien wel de moeite kan zijn is een "slagtrekker". Tik dit woord maar even in op marktplaats. Je koop ze al voor 40 Euro. Kun je ook zelf maken als je handig bent. Daarmee kun je serieuze klappen uitdelen.

Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik met 3 assen > geen enkele as los op die manier, altijd de as eronder weg moeten trappenGerald schreef:Slagtrekker heb je niet direct nodig op het moment dat je het doet zoals beschreven in het "ravensburger"topic. Tot op heden is alles bij mij iig op die manier goed los gekomen.jacques schreef:Wat misschien wel de moeite kan zijn is een "slagtrekker". Tik dit woord maar even in op marktplaats. Je koop ze al voor 40 Euro. Kun je ook zelf maken als je handig bent. Daarmee kun je serieuze klappen uitdelen.

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl