Groupbuy oliekoelersets [Bestelling geplaatst!]
Nouja je kunt ze zo bij DPT eraf vissen, aansluitset met staalomvlochten slangen, sandwichplate met thermostaat met M20 draad.
Deze 573 dus en een lange 13 rijen koelblok. De 200552
Top Ant1
Deze 573 dus en een lange 13 rijen koelblok. De 200552
Top Ant1

Ondertussen nog bericht van Biesheuvel, die kwamen op een totaalprijs van €260 en kan ze leveren voor €200. Zal vanaaf eens kijken of daar nog wat anders funkys tussenzit, maar DPT is toch nog ff een slag cheaper.
Dus als nog 3 man of meer, zich willen aanmelden voor de set denk ik dat we de deal met DPT gaan maken voor grofgezegd €200-10%
Dus als nog 3 man of meer, zich willen aanmelden voor de set denk ik dat we de deal met DPT gaan maken voor grofgezegd €200-10%
-
ik doe iig mee, moet toch zo`n ding hebben 

-
Ik meld me bij deze ook aan:)
/edit: voor f7r zelfde als steven
/edit: voor f7r zelfde als steven
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Ok we zitten nu op 9 man, nog 1 man (of meer) en we zitten aan de 10% korting bij Dutch Power Trading (~€200-10%). Als het even wil lukken wil ik de bestelling voor 5 April rond hebben, dan laat ik Fritsie alles meenemen naar de openingsmeeting.
Bij deze heb ik maar vast de datum op 25 maart gezet voor de sluiting.
Ik weet nu dat de F en C familie dus gelijk draad heeft, kan iemand mij voor 100% zekerheid zeggen dat het om M20 draad gaat? Het is lullig als we straks 10 sets met verkeerd draad hebben.
1-Steven F7R - complete set met geintegreerde thermostaat en staalomvlochten leidingen + 13 rijenx330mm koeler
2-Jean-Paul S F7P - complete set met geintegreerde thermostaat en staalomvlochten leidingen + 13 rijenx330mm koeler
3-Steven(stk) F7P - complete set met geintegreerde thermostaat en staalomvlochten leidingen + 13 rijenx330mm koeler
4-Christian C1J - complete set met geintegreerde thermostaat en staalomvlochten leidingen + 13 rijenx330mm koeler
5-Mark 5t F7R complete set set met geintegreerde thermostaat en staalomvlochten leidingen + 13 rijenx330mm koeler
6-M1N1 (Jasper) - C1J complete set set met geintegreerde thermostaat en staalomvlochten leidingen + 13 rijenx330mm koeler
7-Tutuur C1J - complete set set met geintegreerde thermostaat en staalomvlochten leidingen + 13 rijenx330mm koeler)
8-Martijn Williams - F7R - complete set set met geintegreerde thermostaat en staalomvlochten leidingen + 13 rijenx330mm koeler
9-Chris H. F7P - complete set set met geintegreerde thermostaat en staalomvlochten leidingen + 13 rijenx330mm koeler
Losse delen:
Merijn C1J - Adapterplaat met thermostaat
Sieger Everts Fnogwatvolvoding - Adapterplaat met thermostaat
Bij deze heb ik maar vast de datum op 25 maart gezet voor de sluiting.
Ik weet nu dat de F en C familie dus gelijk draad heeft, kan iemand mij voor 100% zekerheid zeggen dat het om M20 draad gaat? Het is lullig als we straks 10 sets met verkeerd draad hebben.
1-Steven F7R - complete set met geintegreerde thermostaat en staalomvlochten leidingen + 13 rijenx330mm koeler
2-Jean-Paul S F7P - complete set met geintegreerde thermostaat en staalomvlochten leidingen + 13 rijenx330mm koeler
3-Steven(stk) F7P - complete set met geintegreerde thermostaat en staalomvlochten leidingen + 13 rijenx330mm koeler
4-Christian C1J - complete set met geintegreerde thermostaat en staalomvlochten leidingen + 13 rijenx330mm koeler
5-Mark 5t F7R complete set set met geintegreerde thermostaat en staalomvlochten leidingen + 13 rijenx330mm koeler
6-M1N1 (Jasper) - C1J complete set set met geintegreerde thermostaat en staalomvlochten leidingen + 13 rijenx330mm koeler
7-Tutuur C1J - complete set set met geintegreerde thermostaat en staalomvlochten leidingen + 13 rijenx330mm koeler)
8-Martijn Williams - F7R - complete set set met geintegreerde thermostaat en staalomvlochten leidingen + 13 rijenx330mm koeler
9-Chris H. F7P - complete set set met geintegreerde thermostaat en staalomvlochten leidingen + 13 rijenx330mm koeler
Losse delen:
Merijn C1J - Adapterplaat met thermostaat
Sieger Everts Fnogwatvolvoding - Adapterplaat met thermostaat
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Kleine moeite, Groot plezier.Steven schreef: Als het even wil lukken wil ik de bestelling voor 5 April rond hebben, dan laat ik Fritsie alles meenemen naar de openingsmeeting.

Project: GTT Blue Sport
-
- Car: R19.R
Ik heb ook wel interesse, maar wat me niet helemaal duidelijk wordt, hoeveel aansluitingen zitten op die adapterplaat? Ik heb mijn oliedruk en olie temp nu ook op zo'n adapterplaat zitten.
Maar als ik zo'n set zou kopen wil ik 1 met thermostaat, en dus ook de sensoren voor olie- druk/temp aan kunnen sluiten......
Maar als ik zo'n set zou kopen wil ik 1 met thermostaat, en dus ook de sensoren voor olie- druk/temp aan kunnen sluiten......
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Kan je die sensoren niet ergens anders in het blok kwijt? Ik weet natuurlijk wat voor blok we over praten en dus waar ze dan wel in moeten. Maar er zijn er meer met en een oliekoeler en oliedruk/tempsensoren.
Project: GTT Blue Sport
Moet je ff op het linkje drukken, dat zijn 2 aansluitingen, zover ik weet kun je geen sandwich op sandwich zetten, dus je zult je sensoren moeten verplaatsen.
En dat kan gewoon, andere F motoren hebben ze ook op andere plaatsen zitten, gewoon even daarvanaf kijken.
En dat kan gewoon, andere F motoren hebben ze ook op andere plaatsen zitten, gewoon even daarvanaf kijken.

-
Gaat om de weledelgestelde (
) F3P, geen idee waar ik die sensoren dan moet laten? 

Stuur Xabre anders ff een PM, de F7's hebben de temp in een gecombineerde sensor met het peil in het carter zitten geloof ik. Druksensor zit ergens aan de achterzijde, uitlaatkant dus.
Gezien het F-familie is, zal je daar wel wat mee kunnen.
Vind uberhaupt die sensoren in een adapterplate altijd een beetje 'bling tuning', daar moet je gewoon de oliekoeler aansluiten
Maar heeft iemand die adapterplug toevallig losliggen, Steven misschien? Kun jij ff met de schuifmaat meten wat de buitendiameter van het draad is?
Ik heb nu 9 man, wie doen er nog mee?
Vind uberhaupt die sensoren in een adapterplate altijd een beetje 'bling tuning', daar moet je gewoon de oliekoeler aansluiten

Maar heeft iemand die adapterplug toevallig losliggen, Steven misschien? Kun jij ff met de schuifmaat meten wat de buitendiameter van het draad is?

-
Ik bekijk het wel even, het heeft geen haast, maar beetje korting is nooit weg.
-
- Car: Renault Clio III RS
Ik heb gisteren mijn kennis nog gezien en gevraagd waarom hij nog niet gereageerd heeft. Hij kwam met diverse redenen, maar had me beloofd het deze week nog uit te zoeken. Hopelijk zal dat snel zijn, anders heeft hij pech.
-
ik wil best meten, maar wat wil je precies weten ? (gte is trouwens een f3n en geen f3p)Steven schreef:Stuur Xabre anders ff een PM, de F7's hebben de temp in een gecombineerde sensor met het peil in het carter zitten geloof ik. Druksensor zit ergens aan de achterzijde, uitlaatkant dus.
Buitendiameter van het draad van de bout waar de originele sandwich mee vast zit, moet 20mm zijn.
Maargoed even wat zoekwerk, dat zou zeker goed moeten zijn voor alle F-motoren, die hebben allemaal M20 volgens het kaartje.
Alleen de C1J is natuurlijk een oud type motor wat stiekum wel eens 3/4" zou kunnen hebben in sommige gevallen?
Maargoed Jochem heeft de zijne zo omgeschroeft, dus zal wel goed gaan dan
Maargoed even wat zoekwerk, dat zou zeker goed moeten zijn voor alle F-motoren, die hebben allemaal M20 volgens het kaartje.
Alleen de C1J is natuurlijk een oud type motor wat stiekum wel eens 3/4" zou kunnen hebben in sommige gevallen?
Maargoed Jochem heeft de zijne zo omgeschroeft, dus zal wel goed gaan dan

schroefdraad in het blok van de F7P is in elk geval 100% zeker M20
heb het net effe opgemeten.
die holle bus met buitenschroefdraad heb ik echter niet meer los liggen.
heb het net effe opgemeten.
die holle bus met buitenschroefdraad heb ik echter niet meer los liggen.
Ok, dat zal wel loslopen (of liever niet
)
Zit ik alleen nog even met die slangensets, als ik zo lees krijg je er 2x 1 meter slang bij, volgens mij is dat best kort. Als je bij een GTT om de radiateur heenwilt en de koeler een beetje in het midden, dan is 1 meter niet genoeg volgens mij.
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/FMIC-voor.jpg[/img]
Zo had ik het op m'n GT zitten voor de FMIC, daar was 1 slang uberhaupt langer. Volgens mij 1.20 en 1.40 oid.
Ik weet niet hoe de 16v rijders het doen en hoe lang die slangen zijn?
Denk ook dat het wel handig is om 2x een haakse aansluiting te nemen.

Zit ik alleen nog even met die slangensets, als ik zo lees krijg je er 2x 1 meter slang bij, volgens mij is dat best kort. Als je bij een GTT om de radiateur heenwilt en de koeler een beetje in het midden, dan is 1 meter niet genoeg volgens mij.
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/FMIC-voor.jpg[/img]
Zo had ik het op m'n GT zitten voor de FMIC, daar was 1 slang uberhaupt langer. Volgens mij 1.20 en 1.40 oid.
Ik weet niet hoe de 16v rijders het doen en hoe lang die slangen zijn?
Denk ook dat het wel handig is om 2x een haakse aansluiting te nemen.
is idd te kort voor een gt turbo
daarom heb ik toendertijd voor mijn gt ze op maat laten maken.
voor de 16 klapper heb ik zo effe geen idee.
daarom heb ik toendertijd voor mijn gt ze op maat laten maken.
voor de 16 klapper heb ik zo effe geen idee.
als ik zo lees dat 13 rijen net genoeg is om ook op het circuit te gaan is het dna niet verstandig er gelijk een 16rijen koeler op te gooien aangezien deze maar 12 euri meer kost?
denk als het zo is dat je die wel kan gebruiken dat mijn keuze dan zal zijn....ook zie ik op de site dat het setje van sandwich plus slangen 112 is ipv 115...
zou vnaaf gesloten worden dacht ik?
nog geen reacties gezien.....
grtz
denk als het zo is dat je die wel kan gebruiken dat mijn keuze dan zal zijn....ook zie ik op de site dat het setje van sandwich plus slangen 112 is ipv 115...
grtz
-
nog geen koffie op tim ?Tim_Coupe schreef:Staat er nog dan dat hij open is? Doe niet zo irritant man!

-
- Über-Spammer
Dan nog moet je het wel erg bont maken om hem op top temp te krijgen. Met 16 rijen schiet dat niet echt optutuur schreef:als ik zo lees dat 13 rijen net genoeg is om ook op het circuit te gaan is het dna niet verstandig er gelijk een 16rijen koeler op te gooien aangezien deze maar 12 euri meer kost?
grtz

Jaja ik heb hiernaast ook nog een leven hoor jongens 
@Toetuut:
Ik had toevallig met een GT met ca. 1,5 x origineel vermogen meerdere malen op het circuit gezeten en dat gaat aardig. Misschien dat een 16 rijen wel wat beter was geweest, maar hij zat ook achter de grille waar ie minder wind pakt als achter de bumper waar ie eerder hing.
Op orgineel vermogen zit je er iig heel ruim mee, maar wil jij een 16 rijen dan? Voor 1 persoon een uitzondering maken zie ik niet zo zitten.
Voor de F7 motoren is 13 rijen iig ruim zat.
@JPS:
We hebben sets met thermostaat he, dus je hebt altijd een minimum temp van 80 graden, anders gaat ie gewoon weer dicht. En de opwarmtijd is nagenoeg altijd hetzelfde.
Verder krijg ik zojuist van Jean-Paul-S een PM met een linkje van de engelse Ebay met kits voor de Clio RS. Denk dat ik die knakkers ook even een mailtje wil sturen om te kijken of daar nog wat extras uit te halen valt. Kan misschien toch een tientje of 2 extra gaan schelen.
Zolang ik nog geen totaal kostenplaatje heb, kan ik ook nog geen exacte prijzen pmmen.
Mochten er onverhoopt nog mensen bijwillen kan dat altijd, tot nu toe heb ik er 10.

@Toetuut:
Ik had toevallig met een GT met ca. 1,5 x origineel vermogen meerdere malen op het circuit gezeten en dat gaat aardig. Misschien dat een 16 rijen wel wat beter was geweest, maar hij zat ook achter de grille waar ie minder wind pakt als achter de bumper waar ie eerder hing.
Op orgineel vermogen zit je er iig heel ruim mee, maar wil jij een 16 rijen dan? Voor 1 persoon een uitzondering maken zie ik niet zo zitten.
Voor de F7 motoren is 13 rijen iig ruim zat.
@JPS:
We hebben sets met thermostaat he, dus je hebt altijd een minimum temp van 80 graden, anders gaat ie gewoon weer dicht. En de opwarmtijd is nagenoeg altijd hetzelfde.
Verder krijg ik zojuist van Jean-Paul-S een PM met een linkje van de engelse Ebay met kits voor de Clio RS. Denk dat ik die knakkers ook even een mailtje wil sturen om te kijken of daar nog wat extras uit te halen valt. Kan misschien toch een tientje of 2 extra gaan schelen.
Zolang ik nog geen totaal kostenplaatje heb, kan ik ook nog geen exacte prijzen pmmen.
Mochten er onverhoopt nog mensen bijwillen kan dat altijd, tot nu toe heb ik er 10.
okey geen probleem hoor
ik vroeg het me alleen af aangezien je dat zei, ik heb zelf een open grille waar ik em achter wil plaatsen dus dat zal dan wel goedzitten
ik hoor het wel wanneer de boel rond is, ik ben iig aangemeld

ik hoor het wel wanneer de boel rond is, ik ben iig aangemeld

Goed iedereen heeft een PM, voor degenen die op de meeting komen wil ik wel proberen om alles bij elkaar te krijgen, maar dan is snelheid wel geboden, daar er 2-3 dagen levertijd zit op die dingen.
Anders komt er dus nog €8.50 bij voor verzenden.
Nog even wat betreft 13 of 16 rijen, Bart V zegt dattie met 13 rijen eigenlijk net niet uitkomt, dus 16 rijen is wel beter, maar ook weer wat lastiger te monteren.
Voor de mensen die zelden op het circuit komen zou ik uberhaupt 13 rijen aanraden.
Ik twijfel een beetje, op zich denk ik dat ik met 13 rijen wel uitkom.
Anders komt er dus nog €8.50 bij voor verzenden.
Nog even wat betreft 13 of 16 rijen, Bart V zegt dattie met 13 rijen eigenlijk net niet uitkomt, dus 16 rijen is wel beter, maar ook weer wat lastiger te monteren.
Voor de mensen die zelden op het circuit komen zou ik uberhaupt 13 rijen aanraden.
Ik twijfel een beetje, op zich denk ik dat ik met 13 rijen wel uitkom.
Zie je pm, 13 rijen kun je bij een GT en Clio nog net goed wegkrijgen om 100% wind te vangen, een 16 rijen wordt wel al dusdanig hoog dat je wat moet foeteren om em vol in de wind te krijgen.
In principe moet 13 rijen voor op straat tot 200pk gegarandeerd zijn en 150pk voor op het circuit oid.
In principe moet 13 rijen voor op straat tot 200pk gegarandeerd zijn en 150pk voor op het circuit oid.
ik twijfel echt erg
mja de andere kant, als het bestellen geen probleem is, en voor die 11 euro meer
ga em denk ik achter de grille hangen.... zal em vast niet voor 100% in de wind krijgen mja, alles wat ie meer doet als een 13 rijen is mooi meegenomen toch

ga em denk ik achter de grille hangen.... zal em vast niet voor 100% in de wind krijgen mja, alles wat ie meer doet als een 13 rijen is mooi meegenomen toch