ACT: Clio RS
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Ik weet niet of ph2 net zo werkt als ph1. Maar bij ph1 draai je de bevestiging een kwartslag en dan trek je het lampje + houder er zo uit.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik heb ze bij mijn ph3 RS simpel kunnen vervangen voor BleuVision varianten.
Volgens mij de rubberen dop van de koplampunit af en dan kun je 2 draadjes zien die naar het stadslichtje gaan.
Deze hele fitting trek je er vervolgens gewoon uit. Zit volgens mij niet met banjonet maar geklemd in rubber.
Even lampje eruit, lampje erin en klaar.
Rechts is het wel ff klooien i.v.m. de aircoleidingen die er langs lopen, maar het is wel te doen
Volgens mij de rubberen dop van de koplampunit af en dan kun je 2 draadjes zien die naar het stadslichtje gaan.
Deze hele fitting trek je er vervolgens gewoon uit. Zit volgens mij niet met banjonet maar geklemd in rubber.
Even lampje eruit, lampje erin en klaar.
Rechts is het wel ff klooien i.v.m. de aircoleidingen die er langs lopen, maar het is wel te doen

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Daar doet een man niet aan toch?paul89 schreef:ja inderdaad dat is ook nog geen gek idee om daar in te kijken![]()


Ik kwam na enkele weken pas achter het feit dat de bestuurdersstoel omhoog en omlaag kon, en dat er nog een 6cd-wisselaar verstopt zat eronder

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
hoi bij hoeveel toeren slaagt de begrenzer aan bij een clio rs 

-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
7200 in z`n 1 en 2
7000 in de overige versnellingen.
Was het al bij je opgekomen om het een keer te proberen
7000 in de overige versnellingen.
Was het al bij je opgekomen om het een keer te proberen

-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Dan heb ik ook nog een vraagje.
Ik had laatst een paar keer dat er opeens een geluid van voor kwam wat harder werd als ik harder ging rijden.
Als ik de koppeling intrap blijft het gewoon dus het is niets motorisch lijkt me. Het lijkt op banden geluid ofzo maar dan harder en wordt niet erger in een bocht.
Ik kan het totaal niet plaatsen. Maar vind het wel raar dat het er dus soms wel en soms niet is.
Misschien dat iemand het herkend?
Ik had laatst een paar keer dat er opeens een geluid van voor kwam wat harder werd als ik harder ging rijden.
Als ik de koppeling intrap blijft het gewoon dus het is niets motorisch lijkt me. Het lijkt op banden geluid ofzo maar dan harder en wordt niet erger in een bocht.
Ik kan het totaal niet plaatsen. Maar vind het wel raar dat het er dus soms wel en soms niet is.
Misschien dat iemand het herkend?
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Christiaan schreef:Was het al bij je opgekomen om het een keer te proberen

Wiellager, krik de voorzijde maar es op en luister maar eens naar links en rechts. Vaak zit er ook speling op het wiel als het echt ver is.Christiaan schreef:Dan heb ik ook nog een vraagje.
Ik had laatst een paar keer dat er opeens een geluid van voor kwam wat harder werd als ik harder ging rijden.
Als ik de koppeling intrap blijft het gewoon dus het is niets motorisch lijkt me. Het lijkt op banden geluid ofzo maar dan harder en wordt niet erger in een bocht.
Ik kan het totaal niet plaatsen. Maar vind het wel raar dat het er dus soms wel en soms niet is.
Misschien dat iemand het herkend?
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Ik heb al vaker kapotte wiellagers gehad en dat is het niet. Het maakt ook niet meer herrie in de bocht. Daarbij zou je een wiellager constant moeten horen en dat is ook niet zo. Dat is mijn ervaring in ieder geval 

Ik heb op diverse Renaults wel eens enorm kreunende lagers gehad, die er na een paar seconden/minuten weer mee ophielden.
Soms zo erg dat je de hele bodemplaat voelde trillen.
Maar ook homokineten kunnen rare kreungeluiden maken. Toevallig een ashoes aan puin?
Soms zo erg dat je de hele bodemplaat voelde trillen.

Maar ook homokineten kunnen rare kreungeluiden maken. Toevallig een ashoes aan puin?
nee maar ik heb de clio rs pas en daar straks is door getrokken en hij sloeg aan maar ik dacht dat da al voor de 7000 toeren was, zeg en aan wa kunt ge zien dat er een ander chip in steekt vorige eigenaar zegt dat er een chip van renault sport zelf insteekt heeft een uitlaat van vanvoor tot vanachter van supersprint vorige zegt dat hij 180 pk heeft,wij in belgie hebben op papier maar 163 pk 

-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Haha, zo erg joh? Dat heb ik gelukkig niet! Ik zal het komende tijd in de gaten houden en m`n auto een keer opkrikken als ik tijd heb. Ashoezen zijn nog heel. Daar heb ik toevallig gister nog naar gekeken. ThnxSteven schreef:Ik heb op diverse Renaults wel eens enorm kreunende lagers gehad, die er na een paar seconden/minuten weer mee ophielden.
Soms zo erg dat je de hele bodemplaat voelde trillen.
Maar ook homokineten kunnen rare kreungeluiden maken. Toevallig een ashoes aan puin?
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: do 3 mei 2007 18:53
das omdat je een ragnotti hebt dan normaalcliorsboy schreef:nee maar ik heb de clio rs pas en daar straks is door getrokken en hij sloeg aan maar ik dacht dat da al voor de 7000 toeren was, zeg en aan wa kunt ge zien dat er een ander chip in steekt vorige eigenaar zegt dat er een chip van renault sport zelf insteekt heeft een uitlaat van vanvoor tot vanachter van supersprint vorige zegt dat hij 180 pk heeft,wij in belgie hebben op papier maar 163 pk
een ragnotti heeft geen 163 op papier 
je kan het zien als je de ecu eruit haalt, de chip kan je herkennen aan een blokje van 2 cm bij 1 cm dat ingeplugt zit op de printplaat. Waarschijnlijk zal daar het renaultsport logo opstaan.
Voorbeeld; chip is waar dat zwart bolleke opgeplakt is.
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ing054.jpg[/img]
je kan het zien als je de ecu eruit haalt, de chip kan je herkennen aan een blokje van 2 cm bij 1 cm dat ingeplugt zit op de printplaat. Waarschijnlijk zal daar het renaultsport logo opstaan.
Voorbeeld; chip is waar dat zwart bolleke opgeplakt is.
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ing054.jpg[/img]
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 659
- Lid geworden op: ma 26 aug 2002 12:46
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Vanmorgen mijn Clio naar Renault garage gebracht. Lampje luchtverontreiniging bleef branden en hij liep op 3 cilinders. Injector van cilinder 4 is kapot en wordt vervangen.
Gelukkig op tijd erbij en geen schade.
Gelukkig op tijd erbij en geen schade.
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: do 3 mei 2007 18:53

ik wist van niks anders dat een ragnotti er 163 heeft
De begrenzer is temperatuur afhankelijk. Als de motor nog niet op temperatuur is, grijpt hij eerder in.cliorsboy schreef:hoi bij hoeveel toeren slaagt de begrenzer aan bij een clio rs
Als 'ie warm is, 7200rpm in 1 en 2 en 7000rpm voor de overige versnellingen, is geloof ik correct.
Jan had een Ragnotti, voormalig magazijnier bij renault verhulst. Die wagen zit nu in westvlaanderen. Tim daarentegen had een zwarte ph1 en ingeschreven als 163. Das trouwens 1 van de weinigen die ik gekend heb als zijnde een 163, al de anderen waren of zijn 172 en 182 of 197.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Dat is zo bij een oudere Renault. Bij een RS kan je het niet meer zien, d'r wordt alleen maar anders software in de ecu geschoten, geen echte chip meer verwisseld.-jo- schreef:een ragnotti heeft geen 163 op papier
je kan het zien als je de ecu eruit haalt, de chip kan je herkennen aan een blokje van 2 cm bij 1 cm dat ingeplugt zit op de printplaat. Waarschijnlijk zal daar het renaultsport logo opstaan.
Voorbeeld; chip is waar dat zwart bolleke opgeplakt is.
rev it like a rental
owkeej, hoe weet je het dan ? Enkel door hem uit te lezen of te loggen ?Menno schreef:Dat is zo bij een oudere Renault. Bij een RS kan je het niet meer zien, d'r wordt alleen maar anders software in de ecu geschoten, geen echte chip meer verwisseld.-jo- schreef:een ragnotti heeft geen 163 op papier
je kan het zien als je de ecu eruit haalt, de chip kan je herkennen aan een blokje van 2 cm bij 1 cm dat ingeplugt zit op de printplaat. Waarschijnlijk zal daar het renaultsport logo opstaan.
Voorbeeld; chip is waar dat zwart bolleke opgeplakt is.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Je antwoord is net zo onduidelijk en in net zo slecht Nederlands als de vraag.subarufreak schreef:das omdat je een ragnotti hebt dan normaalcliorsboy schreef:nee maar ik heb de clio rs pas en daar straks is door getrokken en hij sloeg aan maar ik dacht dat da al voor de 7000 toeren was, zeg en aan wa kunt ge zien dat er een ander chip in steekt vorige eigenaar zegt dat er een chip van renault sport zelf insteekt heeft een uitlaat van vanvoor tot vanachter van supersprint vorige zegt dat hij 180 pk heeft,wij in belgie hebben op papier maar 163 pk
Als de motor koud is red je die 7000 (of 7200) toeren inderdaad waarschijnlijk niet en grijpt de elektronica in. Overigens moet je dat ook niet willen want dit is echt niet goed voor de motor. Rij hem even goed warm en probeer het dan nog eens.
Er zijn inderdaad ECU upgrades die het aantal toeren van de begrenzer aanpassen. Een uitlaat heeft daar uiteraard geen invloed op.
Als de vorige eigenaar zegt dat hij 180pk heeft, dan mag je wel eens vragen hoe hij aan dat cijfer komt. Ik zeg: hoe het rijd telt, niet de cijfertjes. Zet hem eens naast een RS phase 1 uit NL en kijk wie er sneller is?
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 30 dec 2006 20:22
- Car: Clio 3 RS / V6
- Locatie: reeuwijk
weet iemand wat de originele wagenhoogte is van de rs?
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
- Locatie: Leende NB
hey, wat kost een complete aandrijfas nieuw?
Gr sander
Gr sander
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik meen iets van 180 euro. Bij mij is die eind vorig jaar onder garantie vervangen i.v.m. lekkende ashoes. Heb de rekening dus ook nooit gezien, maar 180 euro staat me iets van bij... Pin me er niet op vastHardcore RS schreef:hey, wat kost een complete aandrijfas nieuw?
Gr sander

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Kan het RS-mankemententopic niet meer vinden.
De afdekkap van het stuur 'klikt' los de laatste tijd, alleen aan de linkerkant, het stukje waar de claxon onder zit, bij het maken scherpe stuuruitslagen. Niet helemaal los maar ik moet hem dan weer aandrukken, maar hij klikt steeds vaker weer los.
Bekend euvel?
De afdekkap van het stuur 'klikt' los de laatste tijd, alleen aan de linkerkant, het stukje waar de claxon onder zit, bij het maken scherpe stuuruitslagen. Niet helemaal los maar ik moet hem dan weer aandrukken, maar hij klikt steeds vaker weer los.
Bekend euvel?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Het klinkt mij niet bekend Modus..
Maar je bedoeld dus de kap op je stuur waar het Renaultlogo in zit, Airbag op staat (en achter zit) etc??
Het Clio mankemententopic stond op pagina 2 inmiddels:
Clio Mankemententopic
Maar je bedoeld dus de kap op je stuur waar het Renaultlogo in zit, Airbag op staat (en achter zit) etc??
Het Clio mankemententopic stond op pagina 2 inmiddels:
Clio Mankemententopic
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
weet niet hoe zuinig (of niet) jullie rsjes zijn maar ik haal als ik echt muh best doe 400 km op een tank. En dan tank ik 98 of vpower.
Moet ik wel bij zeggen dat dan vaak 80 km p/u wegen rijd en veel rotondes.
Ben van de week 300 km achter elkaar op de snelweg wezen rijden en tot mijn verbazing haalde ik dit met een halve tank. Dat zou betekenen dat ik 600 km zou moeten halen als ik alleen maar snelweg kmers maak.
Hoe zit dit bij jullie? En hoe zit het bij de gechipte rsjes. Maken jullie veel meer kmers??
Moet ik wel bij zeggen dat dan vaak 80 km p/u wegen rijd en veel rotondes.
Ben van de week 300 km achter elkaar op de snelweg wezen rijden en tot mijn verbazing haalde ik dit met een halve tank. Dat zou betekenen dat ik 600 km zou moeten halen als ik alleen maar snelweg kmers maak.
Hoe zit dit bij jullie? En hoe zit het bij de gechipte rsjes. Maken jullie veel meer kmers??
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
op de snelweg reed mijn Clio RS bijna 1 op 15.
De Twingo is zeker zuiniger, die haalt op de snelweg wel de 1 op 16
De Twingo is zeker zuiniger, die haalt op de snelweg wel de 1 op 16
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87