Nat in de auto

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
FunkyFresh
Contacteer:

Ik merkte gisteren op dat de vloerbedekking nat was onder mijn gas pedaal, nu vraag ik mij af waar dat vandaan komt. Ik vermoed dat het niet de kachelradiator is want de kachel wordt nog gewoon warm en het koelvloeistof niveau daalt ook niet ( als dit van toepassing is op de kachelradiator dan...)

De oorzaak ligt denk ik bij het rubber dat door de parafaanplaat op de voorruit gedrukt wordt. Bij mij zit de parafaanplaat niet goed vast wegens het ontbreken van een aantal clips en ik heb gisteren m'n auto gewassen dus ik vermoed dat het water via de voorruit onder de parafaanplaat is gelopen en zo naar binnen...

Graag hoor ik jullie ideeen.

P.S. Het gaat om een clio 16V uit '92
Laatst gewijzigd door FunkyFresh op zo 1 mar 2009 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Tim
Car: E36 M3

Dat rubber zit volgens mij bij geen enkele Clio goed en dat het volledig afdicht dus ik denk zelf niet dat dat het probleem veroorzaakt eigenlijk.
Riël
Über-Spammer

Proef er eerst eens aan. Suikerwater = kachel lek. En ik acht de kans WEL heel groot ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
FunkyFresh
Contacteer:

Jah ik zelf acht de kans ook groot maar heb nog niet de kans gehad om beter te kijken. Heeft iemand een kosten indicatie van zo'n grapje?
FunkyFresh
Contacteer:

Vandaag de tijd gehad om eens goed te kijken, kan 99,9% zeggen dat het niet de kachelradiator is en wel om twee redenen;
- In een week woon/werk verkeer geen zichtbaar koelvloeistof verlies.
- Isolatie onder bekleding is goed nat zowel bij de bestuurder als bij passagier...(Vloerbekleding zelf is echter wel droog)

Het vocht is niet vettig en proeft ook niet zoet dus lijkt me echt heel sterk dat het koelvloeistof is, isolatie is ook veel te nat voor geen koelvloeistof verlies mocht iemand denken dat het sporadisch lekt.

Daarom mijn volgende vraag; Zijn er vaak voorkomende plekken waar een 16V nog weleens wil lekken? Alle tips en ervaringen zijn welkom!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Kijk alle doorvoeringen in het schutbord eens na.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Joost van der Hammen
Contacteer:

Bezig geweest met je voor speakers???
Zoja zit het bakje waar je speakes in zitten goed?
onderkant deurpaneel ook nat?
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

inderdaad doorvoerkabels schutbord (misschien versterkerkabel vanaf de accu getrokken en rubber niet goed?). bij mijn 19 was het eens nat binnen, zat het rubber van de stekker van de portier niet goed, kwam het daarlangs naar binnen. geen dakraam in de auto?
FunkyFresh
Contacteer:

Geen dakraam, vorige eigenaar heeft idd wel kabels naar binnen getrokken voor versterker en subwoofer misschien dat het daaraan ligt idd, zal eens kijken volgend weekend
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

makkelijkst kan je dat zien door even de afdekkap boven de accu los te halen en eventueel de accu er even uit te nemen, kan je gelijk zien of alles daar nog goed zit, succes (Y)
Miekje16V

Misschien een overbodige vraag... maar heb je al gecheckt of het vocht niet van je ruitenwisservloeistof reservoir afkomstig kan zijn?
Bij mijn Clio schiet daar weleens het slangetje vanaf die naar de achterwisser sproeier gaat.... gevolg= natte voeten wanneer ik de sproeier gebruik. Want op de 1 of andere manier komt de vloeistof dan uit aan de binnenkant bij t gaspedaal.
Dat ruik je ook goed natuurlijk, en dan zou je t wellicht al wel opgemerkt hebben maar toch wilde ik t ff met je delen.
FunkyFresh
Contacteer:

Ruitenwisser vloeistof heb ik nog niet goed gecheckt maar zoals je zelf al aangeeft, ruitenwisservloeistof ruik je goed en ik heb het idee dat dit echt regenwater/vocht is. Maar in ieder geval bedankt!
Plaats reactie