Paar uur wachten tot andere auto's worden uitgelezen en gechipt?oldskool schreef:das niet zo mooi dan mis je het leukste deel van de dag .Jerk schreef:Mooie tijdmark 5t schreef:mijn gt staat klaar
morgen om 05:45H vertrekken![]()
Dan draai ik mezelf nog een paar keer om.
Ik ben er morgen om een uur of 1
RTC Dynodag: zaterdag 7 maart 2009, Goes
ben er rond een uur of 9:00 - 9:30
wil wel is zien hoeveelauto's er zijn met serieus vermogen.
tot morgen
wil wel is zien hoeveelauto's er zijn met serieus vermogen.
tot morgen
ben wakker ga zo vertrekken.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Zo, weer terug.
Seat op de bank geweest en daarna door naar Intrax.
Net weer thuis.
267,9 pk op de wieltjes en 327,4 nm
Ze hadden wel het idee dat er een restrictor inzit omdat de pk's wel verder wilde maar de motor gewoon inhield.
Dus maar eens uit gaan zoeken of het zo is en of het makkelijk aan te passen is.
Seat op de bank geweest en daarna door naar Intrax.
Net weer thuis.
267,9 pk op de wieltjes en 327,4 nm
Ze hadden wel het idee dat er een restrictor inzit omdat de pk's wel verder wilde maar de motor gewoon inhield.
Dus maar eens uit gaan zoeken of het zo is en of het makkelijk aan te passen is.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
@ Luco:
nette waardes hoor, ik kon er jammer genoeg niet bijzijn vandaag.

nu het was mij het dagje ook wel.
vanmorgen erg vroeg vertrokken met veel mist en gladde wegen.
gelijk een zooi pekel over mijn hele auto en nieuwe velgen heen.
onderweg bij full boost last van slippende koppeling.
vreemd want het is een sinterplaat.
als eerste op de testbank maar resultaat was niet te best
bleek mijn turbodruk slang gescheurd te zijn en hij liep te arm.
slang ingekort en sproeiers aangepast.
tweede run ging beter uiteindelijk uitslag 154 wiel PK en 240 NM.
eerlijkheid gebied mij te zeggend dat ik verwacht had dat er meer in zat
misschien door de slippende koppeling?
terug naar huis gereden en vanmiddag gelijk met mijn zoon de auto gewassen en pekel vrij gespoeld.
deellast gebied loopt de auto nu wel veel beter
volgens Henk (fastchip) moet ik als ik nu serieus veel vermogen wil
toch echt naar een dikker turbo en een FMIC.
huidige turbo blaast gewoon niets extra meer.
we zien wel weer wat de toekomst brengt.
@luco das serieus vermogen zeg!!!
vanmorgen erg vroeg vertrokken met veel mist en gladde wegen.
gelijk een zooi pekel over mijn hele auto en nieuwe velgen heen.

onderweg bij full boost last van slippende koppeling.
vreemd want het is een sinterplaat.
als eerste op de testbank maar resultaat was niet te best
bleek mijn turbodruk slang gescheurd te zijn en hij liep te arm.
slang ingekort en sproeiers aangepast.
tweede run ging beter uiteindelijk uitslag 154 wiel PK en 240 NM.
eerlijkheid gebied mij te zeggend dat ik verwacht had dat er meer in zat
misschien door de slippende koppeling?
terug naar huis gereden en vanmiddag gelijk met mijn zoon de auto gewassen en pekel vrij gespoeld.
deellast gebied loopt de auto nu wel veel beter

volgens Henk (fastchip) moet ik als ik nu serieus veel vermogen wil
toch echt naar een dikker turbo en een FMIC.
huidige turbo blaast gewoon niets extra meer.
we zien wel weer wat de toekomst brengt.
@luco das serieus vermogen zeg!!!

-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
netjes hoor! hoeveel scheelt het nu met Zuidwolde?
-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
De foto's
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1821.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1822.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1823.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1824.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1825.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1826.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1832.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1835.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1837.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1838.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1839.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1840.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1841.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1842.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1843.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1844.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1845.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1846.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1848.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1849.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1850.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1851.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1853.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1854.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1855.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1856.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1857.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1858.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1859.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1860.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1861.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1862.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1863.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1864.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1865.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1866.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1867.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1868.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1869.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1870.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1871.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1872.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1873.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1874.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1876.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1877.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1878.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1879.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1880.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1882.jpg[/img]
En mijn resultaat van vandaag, van 119,6pk en 140,7nm.
Naar 125,2pk en 146,2nm.
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1885.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1821.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1822.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1823.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1824.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1825.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1826.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1832.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1835.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1837.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1838.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1839.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1840.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1841.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1842.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1843.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1844.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1845.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1846.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1848.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1849.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1850.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1851.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1853.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1854.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1855.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1856.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1857.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1858.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1859.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1860.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1861.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1862.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1863.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1864.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1865.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1866.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1867.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1868.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1869.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1870.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1871.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1872.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1873.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1874.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1876.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1877.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1878.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1879.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1880.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1882.jpg[/img]
En mijn resultaat van vandaag, van 119,6pk en 140,7nm.
Naar 125,2pk en 146,2nm.
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1885.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
pfffffffff, ik sta er weer fraai op




Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
netjes joeri 
mooie foto's ook
andere waardes? opvallende dingen?

mooie foto's ook
andere waardes? opvallende dingen?
de GTTI van Bart was vandaag ook aan de beurt geweest .
hy begon met 1,2 bar 165,6 pk en 223 nm
en een beetje spelen met oa. de laptop kryg je dan als eind resultaat met 1,6 bar druk een kleine 192,8 pk en 260 Nm aan de wielen dus helemaal niet verkeerd.
Mark nog bedankt voor het rondje industrie terrein .
verder weer veel gelachen zo als gewoonlyk.
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... _00063.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1864.jpg[/img]
hy begon met 1,2 bar 165,6 pk en 223 nm
en een beetje spelen met oa. de laptop kryg je dan als eind resultaat met 1,6 bar druk een kleine 192,8 pk en 260 Nm aan de wielen dus helemaal niet verkeerd.

Mark nog bedankt voor het rondje industrie terrein .

verder weer veel gelachen zo als gewoonlyk.

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... _00063.jpg[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1864.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door oldskool op za 7 mar 2009 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
Hij loopt nu iig een stuk beter nu ie gemapped is.paulvanrooij schreef:netjes joeri
mooie foto's ook
andere waardes? opvallende dingen?
Voor de rest geen rare dingen, gewoon nette waardes voor een standaard 1.8 16v.
Laatst gewijzigd door joeri_16V op za 7 mar 2009 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Zijn er ook wat specs en prestaties van die 21's bekend?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
ja hoor, hij stoek
Blijft engels hé. Waarschijnlijk een lager dat eruit ligt. Mapping gestopt bij 232 pk en 380nm (dacht ik), der zat nog veel meer in. Helaas pindakaas. Zal het zelf wel effe opbouwen dan weet ik tenminste wat er gaande is. Wat ik wel weet is dat ie bij 3000 al de volle poeier erop heeft, gadver wat een kracht van onderin 


maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Jo, leg mij eens uit hoe dat nou werkt, jullie hebben met de 21 232 pk en 380 nm-jo- schreef:ja hoor, hij stoekBlijft engels hé. Waarschijnlijk een lager dat eruit ligt. Mapping gestopt bij 232 pk en 380nm (dacht ik), der zat nog veel meer in. Helaas pindakaas. Zal het zelf wel effe opbouwen dan weet ik tenminste wat er gaande is. Wat ik wel weet is dat ie bij 3000 al de volle poeier erop heeft, gadver wat een kracht van onderin
De seat haalt 267 pk en dan maar 324 nm?
Ligt dat aan de turbo ofzo?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
de Bart GTTI specs zyn ;Christian schreef:wat zijn de spec`s van bart zen blok .
aparte zuigers?
ph 2 revisie set
lage comp zuigers
MBE Pro-300 hybride Turbo op 1,6 bar .
injectie
grote renault ....... ic
3 bar benzine druk
grotere benzine pomp(meer opbrengst)
en een aangepast uitlaat systeem.
das alles .

combinatie turbo-turbodruk-nokkenas en een stel grote kleppen. Jij zal op de seat waarschijnlijk zo een miniblazertje hebben (standaard) net zoals bij Megane RS. Zet er een upgrade op en je koppel/vermogen schiet de hoogte in. Maar volgens mij moet er bij jou meer te halen zijn.Luco/Alpine-racer schreef: Jo, leg mij eens uit hoe dat nou werkt, jullie hebben met de 21 232 pk en 380 nm
De seat haalt 267 pk en dan maar 324 nm?
Ligt dat aan de turbo ofzo?
Ook niet vergeten dat 16v's of 20v's zowieso minder snel koppel maken dan een 8v. Jij draait 7500 (?)rpm, zo effe voor men neus weg terwijl wij het moeten doen met 6500.
Normaal zou die rooie boven de 250 pk en een stuk boven de 400Nm moeten uitkomen. De turbo heeft ook maar een .55 turbine, bewuste keuze voor een trackcar of sprinter. Ik heb nu een goeie (voorlopige) chip om erin te pluggen dus als ik klaar ben met dat blok gaat ie naar de bank voor een fijnafstelling.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jouw auto is een race-auto, en heeft veel smooth topvermogen nodig. Heel veel koppel onderin is leuk voor lui raden op de straat, maar heb je verders nie zo veel aan op de baan, en geeft heel veel extra belasting op aandrijflijn, motorsteunen, bak etc. Bij die seat zorgt de 16v, timing en turbogrootte er voor dat ie een redelijk koppel heeft, maar 't vooral bij hogere toerentallen nog vasthoud--> dat geeft vermogen. Goeie setup dus, voor een race-autoLuco/Alpine-racer schreef:Jo, leg mij eens uit hoe dat nou werkt, jullie hebben met de 21 232 pk en 380 nm-jo- schreef:ja hoor, hij stoekBlijft engels hé. Waarschijnlijk een lager dat eruit ligt. Mapping gestopt bij 232 pk en 380nm (dacht ik), der zat nog veel meer in. Helaas pindakaas. Zal het zelf wel effe opbouwen dan weet ik tenminste wat er gaande is. Wat ik wel weet is dat ie bij 3000 al de volle poeier erop heeft, gadver wat een kracht van onderin
De seat haalt 267 pk en dan maar 324 nm?
Ligt dat aan de turbo ofzo?

rev it like a rental
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ok, duidelijk, de seat draait trouwens maar 6600 toeren max
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
http://i20.photobucket.com/albums/b213/ ... C_1843.jpg
De meneer naast gj ben ik zijn nick ff van kwijt, wie helpt me ff
De meneer naast gj ben ik zijn nick ff van kwijt, wie helpt me ff
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
martijnG 

VR6(mede)specialistpaulvanrooij schreef:martijnG
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
-jo- schreef:264 adw, 360Nm






Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Van de volgende personen heb ik films gemaakt,als men intresse heeft
laat maar even weten via PM
-Bart
-Mark
-Bertram
-Vogels
laat maar even weten via PM
-Bart
-Mark
-Bertram
-Vogels
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
je hebt PM
erg leuk trouwens ik heb zelf bijna niets op schijf gekregen helaas wegens mijn gesleutel.

erg leuk trouwens ik heb zelf bijna niets op schijf gekregen helaas wegens mijn gesleutel.
zet ze toch gewoon allemaal op bv. youtube of iets dergelijks is iedereen bly.chris-mc schreef:Van de volgende personen heb ik films gemaakt,als men intresse heeft
laat maar even weten via PM
-Bart
-Mark
-Bertram
-Vogels
