Als je een brug hebt of de wagen dmv poten wat omhoog kan zetten, is dit een klus die door een persoon met inzicht makkelijk zelf te doen valt.
en ja, met een grotere elbow en downpipe spoelt de turbo wat beter op.
Geluid wordt sowieso met de pijpen een stuk harder.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Een custom made uitlaatlijn bij PM Performance heeft mij 650 euro gekost incl montage, incl. koffie.
En dan heb je de keuze in soort eindstuk, soort diameter en soort geluid.
Ik heb er een cherry bomb dempertje onder zitten en ben er echt reuze blij mee.
Elbow en downpipe zijn blijven zitten, aan de ene kant vanwege vastzittende bouten (uitlaat is paar dagen voor Kreuztage 2008 gemonteerd, dus geen risico op meerwerk genomen) en aan de andere kant vanwege kostenbesparing. Ik kan altijd nog beide onderdelen laten vervangen als ik met verdere upgrade bezig ga.
Als je dus uniek wilt zijn en geen standaard K-tec eindstuk en geluid wilt hebben, kun je kiezen voor een custom made systeem.
mark 5t die maakt vanaf de turbo een volledige rvs uitlaat systeem voor je bij hem thuis. is in een midag klaar, dus volledig 2.5" rvs van af de turbo. Geen elbow meer dan.
Abel schreef:mark 5t die maakt vanaf de turbo een volledige rvs uitlaat systeem voor je bij hem thuis. is in een midag klaar, dus volledig 2.5" rvs van af de turbo. Geen elbow meer dan.
Shit, nu weer wel dan??
Ben ik toch iets te vroeg geweest. toen ik het vroeg was 'ie ff te druk met z'n nieuwe zaak, helaas...
Mark maakt toch alleen de elbow/downpipe en niet het complete uitlaatsysteem ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Laatst gewijzigd door Arco op vr 7 nov 2008 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb deze + downpipe 2,5" onlangs gekocht en gemonteerd en ben erg tevreden,
Turbo spoelt merkbaar eerder op en het geluid is geweldig.
Omgerekend incl verzendkosten goed €450 heb je het thuis,
montage stelt niet veel voor.
Mooie reacties. Altijd goed om te horen van iemand die hem er al onder heeft liggen. Ben aardig overtuigd dat er maar eens zo'n uitlaatje onder moet komen.
Is die downpipe en uitlaatlijn dan helemaal compleet, of moet ik nog meer onderdelen bestellen om het geheel compleet te maken. Voor het geval dat ik niet te weining bestel.
GD Turbo schreef:Is die downpipe en uitlaatlijn dan helemaal compleet, of moet ik nog meer onderdelen bestellen om het geheel compleet te maken. Voor het geval dat ik niet te weining bestel.
Set is compleet met bouten moeren e.d.,en je gebruikt gewoon je oude ophangrubbers voor de einddemper.
Vergeet niet (mits je lid bent) de RTC en je lidmaatschapnummer op te geven bij je bestelling,was toch goed voor korting
Vanaf morgen gaat de auto voor de komende maanden in de stalling. Met de aankomende wintersport en drukte op het werk is het zonde dat de BS buiten staat te verpieteren. Nu is mijn vraag of ik hem zo kan wegzetten of dat er nog, zoals bijvoorbeeld accu loskoppelen etc, aan bepaalde dingen moet worden gedacht.
Het is alweer een tijdje geleden maar de GT staat er nog lekker warmpjes bij en dat zal ook nog wel ff zo blijven.
Gezien de Britse Pond nogal voordelig is voor ons eurolanden is de downpipe en k-tec 2,5 inch uitlaatlijn besteld, dus die kan ik er hopelijk in de komende weken onder gaan prutsen.
Ik wou eigenlijk ook de carburateur nog eens aanpakken/onderdelen vervangen. Nu zag ik bij MB carperformance zo'n revisiesetje staan. Hoe eenvoudig of juist niet is het schoonmaken of vervangen van deze onderdelen? Ik als niet techneut zou wel wat advies kunnen gebruiken
oke, wat heeft dit voor een voordelen en wat dien ik dan verder nog aan te schaffen? Het is toch zo dat wanneer je je carb naar een groep A carb. laat veranderen er een grotere sproeier opmoet? Ik principe wil ik gewoon standaard druk blijven rijden, wat is wijsheid?
na een flinke dag klussen heb ik mijn k-tec uitlaatlijn er bijna onder. Alleen rest mij nog 1 vraag.
De originele verbinding van de downpipe naar de uitlaatlijn zat vast met flensen en 2 veren. Nu heb ik de nieuwe K-tec downpipe en uitlaatlijn eronder zitten maar moet ik deze veren er weer onder zetten? De nieuwe flensen zijn vrij dik en de originele veren passen er niet meer om heen, dus is het van essentieel belang(want ik weet eigenlijk niet wat de werking is van deze veren) dat deze veren er weer onder gezet moeten worden.
Ja die zouden er eigenlijk weer tussen moeten ....eventueel iets ingekort.
Als je goed kijkt is het eigenlijk de enige felxibele verbinding in je uitlaat systeem .
Je blok kantelt namelijk met op trekken of afremmen .....zou je de veren niet gebruiken dan kan het niet meer bewegen en heb je kans dat het ergens gaat scheuren
Als je met monteren heb op gelet dan heb je misschien gezien dat de onderkant van je downpijp en de bovebkant van je uitlaat in elkaar passen als een "gewricht" zodat het kan bewegen ......bout je hem zonder de veren vast dan wordt ie star.......en dan doet ie niets meer qua bewegen .
ja, klopt. Dat past ook mooi. Maar die veren zijn behoorlijk breed en de flensen vrij dik. Die bouten lopen bijzonder dicht langs de downpipe/uitlaatlijn zodat ik er met geen mogelijkheid die veren tussen kan krijgen.
Ff voor mijn beeldvorming en of ik het goed heb.
1. Je hebt de downpipe met flens
2. Deze zet je op de steun in het motorblok
3. Dan heb je de uitlaat met flens die je tegen de downpipe en steun aan monteert.
4. Dan de veren en alles met de schroeven vastmaken.
3 weken terug nog gedaan, als het goed is zet je de draadeinden met een moertje vast aan de bovenste plaat(downpipe) draai deze niet helemaal vast zodat je nog wat leefruimte hebt om de bouten stukje heen en weer te halen..... zet de veren nu met de smalste kant naar boven toe dan past het allemaal net, ik geloof dat de ringen (bij mij was dat zo) die k-tec erbij levert beetje groot zijn dus monteer het moertje zonder ring of met kleinere ringen....
suc6
ah, ik zal zo ff een foto maken van het eindresultaat.
Nu nog ff een vraagje, alles zit eronder en hij klinkt fantastisch. Maar nu rookt het onder de motorkap een beetje. Boven de turbo(de rook komt onder het hitteschild vandaan), bij de aansluiting van de downpipe op het turbostuk. Kan dit komen door nieuwigheid of ligt het ergens anders aan.
Heb trouwens iets kleinere veren gevonden die net pasten, dus bedankt nog voor de tips.
als mijn r5 af is zal ik de foto's plaatsen als jullie dat willen, zullen er echter wel tegen de 200 zijn word wss dus een link naar een hosting site denk ik
bij mij komt hij idd ook tegen de hoes bij de tank:S bocht lijkt net iets te krap gemaakt......
ik heb er nog niet echt mee gereden dus kan je geen ervaring vertellen;)
na wat buigen en passen heb ik geen trillingen meer, dus uitlaatje is perfecto.
Nu een ander probleem, reed vanmiddag ff rond en toen voelde ik ineens een slap gaspedaal. Wat bleek, gaskabel zo goed als vergaan. Ik had gelukkig dit voorzien en had nog een kabel liggen. Maar nu kan ik met geen mogelijk die oude kabel eruit krijgen. Heb al flink lopen trekken etc, maar aan welke kant moet ik hem eruit trekken.
Naar binnenin in de auto? of via de motorruimte? Lastig probleem weer, want zo kan ik niet rijden