torquewaarde turbo bevestiging R5Gtt

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
basmeijers
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 19 nov 2008 18:32
Locatie: Made(NB) R5GTT ph.1 erg geel

Hallo,
Weet iemand het aanhaalmoment/torquewaarde van de moeren waarmee de turbo op het spruitstuk zit en die van de elbow?
Groetjes Bas
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

vastpoeieren!
gewoon met sleutel 13 totdat ze niet verder gaan.
ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
gebruik wel aub effe zelfborgende moeren die verkoperde met een gleuf er in.
zijn bij de betere automat.zaak wel te koop.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Nou heb ik juist altijd gehoord ...dat je die koperen moeren juist niet moet gebruiken .........
Die zijn prima voor het spruitstuk maar niet voor de turbo , daar moet je die speciale stalen voor hebben ...


Mmm en nu ?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

moet ie zelf maar een keuze maken
de mijne zitten nog steeds muurvast :D

zijn trouwens verkoperde moeren he dus wel van staal! :grin:
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

ik had van die stalen moeren die zeg maar een beetje ovaal waren gedrukt,dit om ze zelfborgend te maken.
basmeijers
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 19 nov 2008 18:32
Locatie: Made(NB) R5GTT ph.1 erg geel

Heb stalen zelfborgende moeren van k-tec, speciaal voor de turbo
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Stel nu dat je het moment weet, how on earth wil je een momentsleutel op bijvoorbeeld de onderste bouten krijgen? :lol:

Doet me denken aan de discussie over het aanhaalmoment voor de bouten van de waterpomp.... :~
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

inventief zijn steven, werk zelf in de vliegtuig industrie en geloof mij dan zijn die onderste bouten van de turbo nog een makkie :beer:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jaja en als het niet past, kan het wel worden gelast... :p
basmeijers
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 19 nov 2008 18:32
Locatie: Made(NB) R5GTT ph.1 erg geel

Die moertjes zitten dus echt niet moeilijk, kan je gewoon bij met een torque-adapter. Ben zelf heli monteur/inspector voor de luchtmacht(AH64-D) en geloof mij wanneer je heli's ziet dan is een r5 echt simpel en goed toegankelijk. Maar gewoon vastzetten die handel dus!
Die verkoperde moertje zijn in feite gecadmeerde(Heel normaal bij vliegmachines)
Maar bedankt voor de reacties een beetje discussie is altijd leuk.
Groetjes Bas
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

kijk is aan een mede luchtmachter (Y)
[pest modus aan]maar dan wel slagroomkloppers [pest modus uit]
neej hoorm, goed bezig kerel :worship:
wij weten wat echt moeilijk berijkbaar is :p
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

maar niet dat je bereikbaar met een korte ei schrijft :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik twijfel altijd tussen deze 2 maar ach, belangrijkste is dat je begrijpt wat ik bedoel toch :beer:
basmeijers
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 19 nov 2008 18:32
Locatie: Made(NB) R5GTT ph.1 erg geel

Ach ja die stofzuigers maken alleen een hoop kabaal :gun: Gunships Rule!
Even alle gekheid op een stokkie, weet iemand toevalig waar dat rubberen ophangpunt van een sidepipe thuishoort. Ergens bij het linkerachterwiel dat snap ik maar wat preciezer is wel lekker om te weten.
Groetjes Bas
Plaats reactie